Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Breakthru »

MarauderZ28 píše:mno, ale on psal 2 kliky a tohle má jednu ne ?
sorry, nějak sem si to zbrkle přečet........i to se stává.

Jinak nemáš něco o parostroji a stirlingu?Díky moc......
svět dospělých je pro mne záhadou......

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

pokorneo
Příspěvky: 1517
Registrován: 19 pro 2004 13:51
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pokorneo »

tož pěkný to je .. 8)
Pravé tajemství života je hledání dokonalého auta .

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

MarauderZ28:sakra, tuhle fotku už mám....

jinak přikládám jeden hodně zajímavej motor.....
Přílohy
StelzerMotorPrinzip.png
StelzerMotorPrinzip.png (64.81 KiB) Zobrazeno 1338 x
svět dospělých je pro mne záhadou......

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od JonnY »

jak sa to startuje? kde/kade sa premiena/prenasa pozdlzny pohyb na rotacny?

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

Stelzerův motor
-motor s volnými písty; jedná se o generátor plynů, teprve připojením pákového mechanismu z něj vznikne skutečný motor, kt. roztáčí hnací hřídel
-vynálezce Frank Stelzer
-blok motoru ukrývá dvě spalovací a dvě sací komory
-na společném plovoucím hřídeli jsou dva pracovní písty a uprostřed píst plnící
-při pohybu soustavy pístů vpravo levý píst stlačuje směs, na levé straně plnícího pístu se nasává do komory směs; pravá strana pístu přemístí směs do spalovací komory druhého pracovního pístu, zároveň vytlačí spaliny
-po zážehu a expanzi směsi se cyklus opakuje
-užití: čerpadla, kompresory, pohon turbín (jako generátor plynů)
-byl již navržen pětisedadlový vrtulník a čtyřsedadlový automobil (dva motory Stelzer dodávají elektrickou energii hnacím elektromotorům u každého kola, otáčky v zatáčce reguluje mikropočítač
-výhodou je malá velikost, směs benzín-olej
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
jean2005
Příspěvky: 24
Registrován: 07 zář 2005 16:59
Bydliště: Pardubice

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od jean2005 »

Boháček píše:
MarauderZ28 píše:mno, ale on psal 2 kliky a tohle má jednu ne ?
jj, byly tam 2 klikovky, spojený ozubenýma kolama s čelním přímým ozubením.
to musl bejt rachot jak bejk, ale zas ve stihačce je to asi jedno.
jen lituju, že jsem to nevyfotil :oops:
Jestli se nepletu, tenhle motor (leteckej diesel Jumo) byl použitej v dost neúspěšným bombardéru Junkers Ju-86.
A mám pocit, že nějaký naftový kamna zkoušeli i rusové v TB-7, neboli Pe-8, ale to už opravdu nevím jistě...

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

V lednu roku 1940 Luftwaffe zkoušela prototyp Ju 86P s větším rozpětím, přetlakovanou kabinou, přeplňovanými diesely Jumo 207A1 a dvoučlenou posádkou. Tato verze měla dostup až 12 km, který jí poskytoval bezpečí před nepřátelskými stíhači.

Luftwaffe, spokojená s novější verzí, objednala 40 starších verzí bombardéru, které byly přestavěny na výškový typ Ju 86P-1 a fotoprůzkumnou verzi P-2. Tyto letouny několik let úspěšně sloužily nad Británií, SSSR a nad Severní Afrikou. V srpnu 1942 byl jeden takový letoun sestřelen výškovou verzí letounu Spitfire V nad Egyptem. Letouny Ju 86P pak sloužily do roku 1943.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
jean2005
Příspěvky: 24
Registrován: 07 zář 2005 16:59
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od jean2005 »

Jasně jasně, výškovej průzkum to joo, ale původně to byly obyč bombery a tam to nebyla žádná sláva.. Jo a nebyl taky jeden sundanej v rusku, někdy kolem začátku války tamtéž? Mám dojem, že měl poruchu na motoru, musel dolů a tam ho dorazila stíhačka. Ofic ruské vyjádření bylo ovšem, že si pro něj dolítli až nahoru... Jinak slušný znalosti, že by taky fanda nejen do čtyř kol, ale i do křídel??
(jestli to je moc mimo téma, tak to klidně smázněte :D )

Uživatelský avatar
Brutus
Moderátor
Příspěvky: 1419
Registrován: 23 pro 2004 22:47
Bydliště: Crash bar
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Brutus »

E30 kundokábrolap
www.mrdna.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

vím kde hledat :o) ne letadla mě taky bavěj, o tom sestřelení v rusku nevím, ale zeptám se kamaráda ten je maniak do letadel :o) Jinak tady je víc info o motorech ...

Výškový Jumo 207 vycházel z typu Jumo 205. Hlavní změnou bylo použití druhého kompresoru (turbodmychadla poháněného výfukovými plyny), předřazeného před odstředivý kompresor poháněný převodem od klikového hřídele. Navíc byl za druhý kompresor přidán chladič stlačeného vzduchu. Motor se zdvihovým objemem 16 625 cm³ dával vzletový výkon 950 k (698 kW); jiné prameny ovšem uvádějí výkon pouze 880 k (647 kW). Od kompresoru levého motoru byl odebírán vzduch pro přetlakování kabiny, v které byl udržován tlak odpovídající výšce 3000 metrů. Konstrukce turbodmychadla pro vznětový motor byla poněkud schůdnější než u motorů zážehových, což je umožněno nižší teplotou výfukových plynů u dieselů. Navíc je možné obejít se bez komplikovaného a výrobně náročného regulátoru turbokompresoru.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

milosh
Administrátor
Příspěvky: 8033
Registrován: 03 úno 2004 13:57

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od milosh »

Delam inventuru TF a myslim ze tady mame temata ktery si zaslouzi byt na prvnich strankach a ne nekde na 50-ty :)
Toto je jedno z nich.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“