Zase ty tlumice ;)

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Uživatelský avatar
krysarr
Příspěvky: 214
Registrován: 18 srp 2004 11:25
Bydliště: Asi 130 km severovychodne od Klatov
Kontaktovat uživatele:

Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od krysarr »

Zdravim,
porad laboruju, co s tim, jestli s tim neco nebo ne. Nekteri si mozna budou pamatovat, ze jsem nekdy v kvetnu dal na Octavii Kayaby Ultra SR http://www.kybsport.com/ultrasr.html a nemoh si dlouho zvyknout. Uz jsem si da se rict zvyknul, po cca 9000km, drzi to na silnici neskutecne od nejnizsich po nejvyssi rychlosti, ale jak prijdou nektery prazsky (a nejen) silnice, tak to proklinam. Snizeny to nemam, jen ty tlumice. Byl jsem s tim v lete v Chorvatsku a pri hodne nalozenym aute se to hodne zlepsilo, bylo to snesitelny i na spatny silnici. A na rakouskejch a chorvatskejch dalnicich to byl vylozene ridicskej (ne ridicuv :D ) orgacz, fakt parada, a i s tim nalozenym autem sem to po jadransky magistrale rezal tak, ze sem tomu sam neveril, proste bomba. Ale navrat do Cech opet sok. Vsude pisou, ze je to urceny na snizenej podvozek. Je mozny, ze kdyz bych snizil, ze to bude v pohode nebo je to blbost, coz si myslim? (ze to proste bylo jen nalozenim).
Uz sem mel choutky koupit Bilsteiny B4 nebo Kayaby ExcelG pripadne AGX (nastavitelny) a dat na to tuzsi pruziny z TDi, nebo treba nejakej sportovni ale udajne komfortni podvozek Eibach. Ale prachy na stelovatelnej proste nejsou. Jooo, takovej Matrac elektronicky rizenej, to by bylo :lol: Je mozny, aby se snizenim utlumily takovy ty drsnejsi razy? Nebo je to blbost? Nikdy sem auto snizeny nemel, ale je normalni, ze to jeste stvrdne, ne? Kamos si ted dal celej podvozek HP sporting na Feldu, je to proti mymu furt dost mekky, ale taky to podstatne hur sedi, i s pruzinama, a to sel dolu. Dikec 8) Snad to nekdo docte az sem :roll: :lol:

Uživatelský avatar
krysarr
Příspěvky: 214
Registrován: 18 srp 2004 11:25
Bydliště: Asi 130 km severovychodne od Klatov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od krysarr »

Uff, nikdo nefi, esli to zmekceni mohlo byt tim, ze to bylo bliz k zemi po nalozeni, ac se mi to zda jako kravina? :cry:

Uživatelský avatar
sotomaior
Příspěvky: 1217
Registrován: 12 úno 2004 22:09
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od sotomaior »

asi takhle jak sem jezdil s dodavkou tak kdyz sem jel prazdny tak to bylo tvrde a furt odskakovalo,po nalozeni se to ztratilo a mnohem lip to sedelo...a octavka je velikosti kufru takova mala dodavka:)
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4

Uživatelský avatar
krysarr
Příspěvky: 214
Registrován: 18 srp 2004 11:25
Bydliště: Asi 130 km severovychodne od Klatov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od krysarr »

sotomaior píše:asi takhle jak sem jezdil s dodavkou tak kdyz sem jel prazdny tak to bylo tvrde a furt odskakovalo,po nalozeni se to ztratilo a mnohem lip to sedelo...a octavka je velikosti kufru takova mala dodavka:)
No, tak nejak :D Ale zase vozit dva pytle cementu, to taky neni vonco. A je fakt, ze nalozenej sem byl strasne, jako jeste nikdy, tahnul sem Remus po zemi a do lehkejch kopcu sem jel i na trojku a predjizdel jen z kopce, cestou zpet uz sme nevezli zradlo, opalovaky, atd, tak to jelo jak z praku :lol:

CAD
Příspěvky: 313
Registrován: 14 pro 2005 18:33
Bydliště: JZ Cechy - doma na kopecku u lesa

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od CAD »

Myslim, ze to bylo jen nalozenim ktery zlepsilo styk auta s vozovkou. Tim, ze to snizis jen zmenis svetlou vysku vozu. Ja kdyz nalozim moji 120 (2 pytle psenice) tak to taky pekne drepi :-) (muj nazor)

Uživatelský avatar
krysarr
Příspěvky: 214
Registrován: 18 srp 2004 11:25
Bydliště: Asi 130 km severovychodne od Klatov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od krysarr »

CAD píše:Myslim, ze to bylo jen nalozenim ktery zlepsilo styk auta s vozovkou. Tim, ze to snizis jen zmenis svetlou vysku vozu. Ja kdyz nalozim moji 120 (2 pytle psenice) tak to taky pekne drepi :-) (muj nazor)
Tak to je v perdeli, ja porad tajne blahove doufal, ze kdyz to snizim, ze to zmekne :lol:

Uživatelský avatar
sotomaior
Příspěvky: 1217
Registrován: 12 úno 2004 22:09
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od sotomaior »

jo a jaks kupoval ty tlumice,nebylo u nich pripsano,ze k pouziti se zkracenyma pruzinama???bo jestli jo a ty je pouzivas se serii tak muzou byt mimo rozsah sve pruzici charakteristiky a pak se chovaj jinak nez maji...
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od JonnY »

jojo.
ked si auto nalozil, stlacili sa pruziny a tlmice zacali pracovat v oblasti kde pracovat maju.
ked ho mas vylozene tak pracuju nekde uplne mimo...

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od Shr3k »

sotomaior: Tlumiče nepruží.
krysarr: Nevyjádřil ses přesně, v čem spočívá tvůj problém. Na pražské silnice to máš moc měkké nebo tvrdé?

Pokud se divíš změně charakteristiky nebo komfortu odpružení při naloženém a vyloženém autě, je to hlavně dané předpětím zatížené pružiny - čím více ji zatížíš, tím víc se stává tužší.
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
sotomaior
Příspěvky: 1217
Registrován: 12 úno 2004 22:09
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od sotomaior »

Shr3k píše:sotomaior: Tlumiče nepruží.
krysarr: Nevyjádřil ses přesně, v čem spočívá tvůj problém. Na pražské silnice to máš moc měkké nebo tvrdé?

Pokud se divíš změně charakteristiky nebo komfortu odpružení při naloženém a vyloženém autě, je to hlavně dané předpětím zatížené pružiny - čím více ji zatížíš, tím víc se stává tužší.
jj,dik sem se blbe vyjadril...ale jestli tam maj byt ty zkraceny pruziny tak ten tlumic se dostane do sve realne funkcni polohy az pri zatizeni,ikdyz si nemyslim ze to muze mit az tak velky vliv...
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4

Uživatelský avatar
krysarr
Příspěvky: 214
Registrován: 18 srp 2004 11:25
Bydliště: Asi 130 km severovychodne od Klatov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od krysarr »

sotomaior píše:jo a jaks kupoval ty tlumice,nebylo u nich pripsano,ze k pouziti se zkracenyma pruzinama???bo jestli jo a ty je pouzivas se serii tak muzou byt mimo rozsah sve pruzici charakteristiky a pak se chovaj jinak nez maji...
No, ze by to bylo primo nutny, ale ze jsou vhodne, tak to tam tusim bylo. A mam je prave se seriovejma nahore. Kurnik, takze to v podstate asi mozny je, ze to skace jak koza, budu se muset poptat, asi napisu primo vyrobci, pak dodavatele vi obvykle prd a kdyz jsem se ptal dovozce, tak mi skopcili text od mjauto :D

Uživatelský avatar
krysarr
Příspěvky: 214
Registrován: 18 srp 2004 11:25
Bydliště: Asi 130 km severovychodne od Klatov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od krysarr »

JonnY píše:jojo.
ked si auto nalozil, stlacili sa pruziny a tlmice zacali pracovat v oblasti kde pracovat maju.
ked ho mas vylozene tak pracuju nekde uplne mimo...
Budu to muset fakt vyzjistit, pokud je to tedy mozny, tak to mozna fakt bude tim :cry:

Uživatelský avatar
krysarr
Příspěvky: 214
Registrován: 18 srp 2004 11:25
Bydliště: Asi 130 km severovychodne od Klatov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od krysarr »

Shr3k píše:sotomaior: Tlumiče nepruží.
krysarr: Nevyjádřil ses přesně, v čem spočívá tvůj problém. Na pražské silnice to máš moc měkké nebo tvrdé?

Pokud se divíš změně charakteristiky nebo komfortu odpružení při naloženém a vyloženém autě, je to hlavně dané předpětím zatížené pružiny - čím více ji zatížíš, tím víc se stává tužší.
Napsal sem sloh a nerek ten pravej problem, ja fim ;) Problem spociva v tom, ze je to moc tvrdy. Kdyz jsem auto nalozil a jel do Chorvatska, bylo to uzasny, neskakalo to jak koza, ale sedelo to uplne stejne. Dneska jsme se pri sjizdeni z dalnice nahaneli s novou S80, na vyjezdu nemel nejmensi sanci, proste to i na seriovejch pruzinach sedi jako krava, ale jak je tam dirka, je to hrc prc. Sice necitim vajgly, ale prejet suchy hovno, tak uz to drnca :lol:

A proto mi prijde prave divny, ze kdyz jsem auto nalozil, tak to zmeklo. Nebo ne mozna zmeklo, ale neskakalo to na pricnejch nerovnostech jako koza.

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od Vecernicek »

Tak vem svářečku a dej to napevno :D
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
krysarr
Příspěvky: 214
Registrován: 18 srp 2004 11:25
Bydliště: Asi 130 km severovychodne od Klatov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od krysarr »

Vecernicek píše:Tak vem svářečku a dej to napevno :D
Woe :lol: To bych musel jezdit na Floride, ne v Praze na tankodromu :wink:

Šíša
Příspěvky: 180
Registrován: 23 srp 2005 23:35

Příspěvek od Šíša »

Rekl bych, ze kdyz tam pisou "tlumice pro snizeny podvozek(tj pro nizsi/kratsi pruziny)" a ty to provozujes na nomos pruzinach, tak je to stav, na kterej ty tlumice nejsou projektovany.

Proste budou pracovat nekde za svoji optimalni polohou(klidovou) - pravdepodobne nahore - takze budou docela trpet. Bude to analogicky k tomu, kdyz da nekdo na normos tumice nizke pruziny, taky to neni ono.

Je to proste jinak naladenej oscilator s tlumenim, nez predpokladal vyrobce.

Nejlepsi by bylo, troufam si rici, dodat jeste k tomu prislusne pruziny. Sice to bude stale tvrde, mozna to bude mensi "koza", ale jizdni vlastnosti se jiste jeste zlepsi.

Muj nazor...

Uživatelský avatar
krysarr
Příspěvky: 214
Registrován: 18 srp 2004 11:25
Bydliště: Asi 130 km severovychodne od Klatov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od krysarr »

Ted jsem trosku googlil a napsal na par adres, tak uvidime, jestli nekdo bude vedet, psal jsem prevazne do GB :) Na jednech nemeckejch strankach jsem nasel, ze jsou "vhodne", nekde u nas to bylo taky. Jde o to, jestli pisou vhodne, aby se to prodalo i na seriovy pruziny, jako jsem chtel ja, nebo jestli to je opravdu jedno.

Pruziny ani nevim, jestli Kayaba dela, ale asi ano, kdyz je to takovej velevyrobce. Blby je, ze jsem snizovat prave pokud mozno nechtel, samej obrubnik, lezici policajt atd, zadna slava :( Tak max o 2 cm by bylo idealni.

Jinak jizdni vlastnosti jsou super i takhle, ale jak je treba nejak zvlnena silnice, nebo pricny prahy, nebo podobne, tak to je ocistec, jo a kostky na vetsine mist :oops: :lol:

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od Shr3k »

krysarr píše: Napsal sem sloh a nerek ten pravej problem, ja fim ;) Problem spociva v tom, ze je to moc tvrdy. Kdyz jsem auto nalozil a jel do Chorvatska, bylo to uzasny, neskakalo to jak koza, ale sedelo to uplne stejne. Dneska jsme se pri sjizdeni z dalnice nahaneli s novou S80, na vyjezdu nemel nejmensi sanci, proste to i na seriovejch pruzinach sedi jako krava, ale jak je tam dirka, je to hrc prc. Sice necitim vajgly, ale prejet suchy hovno, tak uz to drnca :lol:
V tom případě bych ti doporučil buďto ověřenou variantu:
pružiny s progresivní charakteristikou (Eibach Pro Kit) a odpovídající tlumiče - nejlépe tuhostně nastavitelné (Koni Sport - já je vždycky měl úplně naměkko).

Nebo potom Koni FSD (samotné). Ty jsem zatím nezkoušel, ale asi na ně dojde příští jaro - nové sériovky, co jsou na mé Mazdě3, už budou mít v té době 90 tis.
krysarr píše: A proto mi prijde prave divny, ze kdyz jsem auto nalozil, tak to zmeklo. Nebo ne mozna zmeklo, ale neskakalo to na pricnejch nerovnostech jako koza.
Tak naložené auto je jistě stabilnější, ty tlumiče se pak stlačí rychleji a lehčeji, protože na ně působí větší síly (je to dané principem konstrukce tlumičů - pořád je to jen pístnice s dírkami, kterými protéká olej).
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
krysarr
Příspěvky: 214
Registrován: 18 srp 2004 11:25
Bydliště: Asi 130 km severovychodne od Klatov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zase ty tlumice ;)

Příspěvek od krysarr »

Shr3k píše: V tom případě bych ti doporučil buďto ověřenou variantu:
pružiny s progresivní charakteristikou (Eibach Pro Kit) a odpovídající tlumiče - nejlépe tuhostně nastavitelné (Koni Sport - já je vždycky měl úplně naměkko).

Nebo potom Koni FSD (samotné). Ty jsem zatím nezkoušel, ale asi na ně dojde příští jaro - nové sériovky, co jsou na mé Mazdě3, už budou mít v té době 90 tis.

Tak naložené auto je jistě stabilnější, ty tlumiče se pak stlačí rychleji a lehčeji, protože na ně působí větší síly (je to dané principem konstrukce tlumičů - pořád je to jen pístnice s dírkami, kterými protéká olej).
Presne jak pises, to uz taky byla jedna z variant. Ja pokud mozno nechtel s autem dolu ani o pid, bych to v Praze rozmlatil. A jak pises, ty FSD me lakaj, co jsem je u nas objevil. Nejhorsi na tom je, ze uz jsem 2 mesice mel na aute tyhle. A tak mam krapet strach, ze se mi budou tezko prodavat, i kdyz jsou temer novy. A mit uz na aute FSD za 16k a doma hozeny dalsi za 10k, by me sralo :( Co jsem na ne dogooglil, tak je to parada, temer jako sportovni, ale pritom mekkoucky.

A jak pises, tak mi potvrdil jeden z UK distributoru dneska rano (odpoved na muj dotaz, jestli to bylo tim, ze auto bylo niz, nebo tim, ze bylo tezsi, tak bohuzel snizeni nepomuze) - pripadne prelozim...

It would be down to the fact that the car was so heavy. If you can imagine a pogo stick with a baby on it its going to be really hard and wont get much movement on the spring but when an adult uses it then it will seem a lot softer and you will get much more travel on the spring.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“