Tunere, nedávno tady někdo podobný podložky chtěl koupit a bylo mu doporučeno ty šrouby jen pořádně utáhnout a tim pádem ušetřit na podložkách, co ty na to?
Laconi píše:Tunere, nedávno tady někdo podobný podložky chtěl koupit a bylo mu doporučeno ty šrouby jen pořádně utáhnout a tim pádem ušetřit na podložkách, co ty na to?
Nevím kdo mu to radil ale od toho člověka bych si nenechal ani umýt okna
Tím jak mají ty šrouby pod hlavou kužel si natáhneš kolo k jedný straně podle toho který šroub víc utáhneš. Do rychlosti 10 km/h se asi nic dít nebude a při vyšších rychlostech pojedeš jak po pražcích. Jediná správná varianta pro změnu rozteče jsou podložky, musí ale být dostatečně tlusté aby šrouby drželi (aspoň 35 mm).
No pokud vezmu v potaz, že jakákoli podložka pod kola bývá problém, tak bych radši doporučil sehnat kola na tvojí rozteč, ale pokud jinak nedáš, stačí projet internet a firem najdeš hafo...
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem )
Laconi píše:Tunere, nedávno tady někdo podobný podložky chtěl koupit a bylo mu doporučeno ty šrouby jen pořádně utáhnout a tim pádem ušetřit na podložkách, co ty na to?
Navíc jak ty šrouby utáhneš tak budou sedět v kuželu jen na jedné straně a tím utahováním je budeš zároveň i ohýbat. Tím je budeš vystavovat zatížení s kterým nikdo nepočítal.
Tak to potom jo. Sem se lek že už jsem uplně blbej. Takže řešení je jednoduchý ne? Co ti brání přehodit bubny a kotuče s nábojem? Bude to možná levnější než 4 podložkay a plno šroubů a hlavně bude to origo,tudíž žádný vibrace...
Zajímalo by mě, jak tlusté musí být podložky se změnou rozteče. Měl jsem na fanouši podložky 20mm a sotva se mi tam schovaly hlavy šroubů. A co víc - při větším propružení kola mi už dřela pneu o lem blatníku.
Anonymous píše:Zajímalo by mě, jak tlusté musí být podložky se změnou rozteče. Měl jsem na fanouši podložky 20mm a sotva se mi tam schovaly hlavy šroubů. A co víc - při větším propružení kola mi už dřela pneu o lem blatníku.
Stačí číst předchozí příspěvky . Je to jednoduchý, musí se do podložky schovat hlava šroubu a pod ní musí být aspoň 5-7 mm materiálu. Podložky musí být buď ocelové a nebo dural vyvložkovaný ocelí. Používají se šrouby se sníženou hlavou, ale stejně se nedostaneš pod nějakých 30 mm.
Laconi píše:Tunere, nedávno tady někdo podobný podložky chtěl koupit a bylo mu doporučeno ty šrouby jen pořádně utáhnout a tim pádem ušetřit na podložkách, co ty na to?
Nevím kdo mu to radil ale od toho člověka bych si nenechal ani umýt okna
Tím jak mají ty šrouby pod hlavou kužel si natáhneš kolo k jedný straně podle toho který šroub víc utáhneš. Do rychlosti 10 km/h se asi nic dít nebude a při vyšších rychlostech pojedeš jak po pražcích. Jediná správná varianta pro změnu rozteče jsou podložky, musí ale být dostatečně tlusté aby šrouby drželi (aspoň 35 mm).
Z 4*98 na 4*100 opravdu podlozky potreba nejsou, co vim, prodavaji se i tzv. plovouci srouby...
A podlozky pro zmenu roztece, jejich minimalni sirka je 25mm, ani 35mm, ani 30mm, ale 25mm.
No já fakt nevim, ale takhle laborovat s většim přitaženim šroubů podle mě neni ideální....kolo je krapet citlivá věc na stoprocentní vyváženost a vycentrování, takhle stačí třeba i pitomej milimetr ke straně a může to dělat neplechu
Nejspolehloivější asi bude řešení, že by se třeba někde na vrakáči nebo podobně sehnaly nový bubny a náboje z Fáva který je vyrobený po roce 93 a je vystaráno
F.N.T (Jergi) píše:Nejspolehloivější asi bude řešení, že by se třeba někde na vrakáči nebo podobně sehnaly nový bubny a náboje z Fáva který je vyrobený po roce 93 a je vystaráno
to bude asi nej, ale kdyz nesezenes, nebo se Ti nebude chtit, tak neni problem, ted nevim jestli to jde bez problemu dotahnout pomoci normalnich sroubu, co tam mas, nebo jestli je potreba koupit tzv. plovouci srouby, ale myslim ze kdyz vezmes ty srouby co tam mas, nasadis kola, utahnes a opatrne vyzkousis, tak se nemuze nic stat...