Motorove oleje ..... abychom v tom meli jasno

Tuningová scéna v Karviné, Bohumíně, Havířově a okolí

Moderátor: Dave0401

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Motorove oleje ..... abychom v tom meli jasno

Příspěvek od tomoking »

Na netu jsem nasel zajimavy clanek o olejich ..... casto slychavam na toto tema ruzne PYCZOWINY a ten clanek mnohe objasni :wink:

Motorové oleje trochu jinak
lexa (2005-07-13)
Aneb několik rad pro výběr vhodného oleje pro svého miláčka a nic nezkazit



Nejsem tribotechnický odborník, jsem člověk který má maturitu z automobilů, několik semestrů z chemie se zaměřením na hořlaviny a nějakou praxi v oboru. Tuto úvahu jsem se rozhodl napsat jako reakci na internetové diskuze.

O motorových olejích se toho nadiskutovalo velmi mnoho, ale pořád se v diskuzích opakuje řešení stejných problémů :

..syntetika, polosyntetika, minerál...

..15W40,10W40 nebo 5W30...

..který olej je nejlepší...

..přidávat do olejů dodatečně aditiva...

..slyšel jsem že olej značky xy nestojí za nic...

..z ruské ropy nelze vyrobit kvalitní oleje...


Syntetika proti všem

Na rozdělení olejů (syntetika,polosyntetika,minerál) se už nehraje. Toto už poněkud zprofanované označení, pouze vypovídá jakým postupem byl vyroben základový olej. A podle rozhodnutí zodpovědných orgánů může být toto označení použito i pro oleje vyrobené jinak než čistě syntetickou cestou .

Toto označení nevypovídá o kvalitě olejů a jejich výkonu. Prostě a jednoduše minerální olej dané klasifikce je stejně kvalitní jako olej stejné klasifikace vyrobený syntetickou cestou.

Další podrobnosti nejsou pro obyčejné spotřebitele rozhodující a v případě zájmu lze tyto informace nalézt na internetu (např. www.oleje.cz nebo jiných).


Viskozita olejů dle SAE

Na každém oleji nalezneme v první řadě označení viskozity v tomto formátu 10W40 toto označení je důležité a vypovídá o viskozitních vlastnostech oleje v závislosti na teplotních podmínkách.

Viskozita není hustota oleje, tato veličina vyjadřuje velikost vnitřního tření.

Pokud použijeme olej s nízkou viskozitou nevytvoří se dostatečný mazací film a motor můžeme zadřít. Pokud použijeme olej s vysokou viskozitou olej se těžko dostává k mazaným místům a následky jsou stejné, navíc se zvýší pasivní odpor motoru a zvýší se ztráty.

Se stoupající teplotou viskozita klesá.

Jednoduché vyložení této šifry 10W 10 je stupeň W je winter ( zima) označení vlastností oleje pro provoz v zimních měsících.

40 je označení vlastností oleje pro provoz v létě.

Když je použita pouze část označení (např. zimní index 5W,10W nebo pouze letní index 30,40) znamená to že olej není vícerozsahový (multigradový) a je určen pouze pro použití za určitých podmínek (10W pouze v zimě, 30,40 pouze v létě).

Lidsky a srozumitelně -zimní index informuje o vlastnostech oleje za studena ( rozhodující je čerpatelnost při mezních zimních teplotách) letní index naopak informuje o schopnostech zachovat mazací schopnost oleje při vysokých letních teplotách při provozní teplotě oleje. Viskozita je olejů se stejným letním indexem je při provozní teplotě stejná nebo je v ní minimální rozdíl to znamená že olej 0W40 a 15W40 se budou při provozní teplotě chovat stejně. Rozdíl je pouze v čerpatelnosti při nízkých zimních teplotách.

Z toho plyne, že pokud budu vozidlo provozovat po celý rok a na krátké tratě koupím olej 0W40 . Pokud pouze v létě na dlouhé trati (jízdy na dovolenou) použiju v klidu olej 15W40 (pozor další parametry stanovené výrobcem musí plnit a pokud výrobce tuto viskozitní třídu pro daný motor povoluje).

Orientace na oleje z co nejvyšším rozsahem vikozity není také to správné ořechové, pro docílení tohoto rozsahu je nutné přidat do oleje modifikátory viskozity. Tyto se mohou stát příčinou problémů s olejem. Během provozu vozidla dochází k postupné degradaci oleje (těchto přísad) a vlastnosti oleje se postupně mění.

Pro lepší srozumitelnost přikládám tabulku podle které je možno se řídit při výběru oleje.



Doporučené viskozitní třídy SAE dle vnějších teplot








Výkonová klasifikace dle ACEA a API


Mnohem důležitější pro výběr oleje je výkonová klasifikace oleje. Používá se výkonová klasifikace dle dvou norem ACEA je norma evropská a API je norma Americká. Tyto normy se dělí na normy pro benzínové motory, naftové motory a motory těžkých nákladních vozidel.

Norma ACEA platí od roku 1995, proto u starších vozidel (vyrobených před začátkem platnosti této normy) nebudou stanoveny výrobcem požadavky na olej dle této normy. Někteří výrobci tyto požadavky stanovili dodatečně a většinou je na dotaz majitelů těchto vozidel sdělí.


Zde bude nejsrozumitelnější použití přímo výtahu z těchto norem.



A - Benzínové motory
B - Dieselové motory osobních automobilů, dodávek a lehkých užitkových vozidel
E - Dieselové motory těžkých užitkových vozidel

Výkonnostní třída ACEA
Použití oleje
HTHS
[mPa.s]

A1, B1
Standardní olej, normální intervaly výměny
2,9 - 3,5

A2, B2
Standardní olej, normální intervaly výměny
> 3,5

A3, B3
Olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny
> 3,5

B4
Jako B3 + možno použít pro dieselové motory s přímým vstřikováním
> 3,5

A4
Rezervováno pro oleje pro benzínové motory s přímým vstřikováním
-

A5, B5
Jako A3 / B4, avšak se sníženou viskozitou HTHS
2,9 - 3,5





E1
Již neplatné od 3/2000
>= 3,5

E2
Standardní olej, normální intervaly výměny
>= 3,5

E3
Olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny
>= 3,5

E4
Olej pro extrémě vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny
>= 3,5

E5
Olej pro vysokou zátěž, možnost prodloužení intervalu výměny
>= 3,5



Oleje pro benzínové motory

Výkonnostní
třída API
Status
Použití oleje

SM
Současná
Pro všechny současné motory. Kategorie zavedena 30. listopadu 2004. Oleje klasifikace SM obsahují aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva zlepšující vlastnosti oleje za nízkých teplot.

SL
Současná
Pro všechny současné motory i starší motory. Kategorie zavedena roku 2001.

SJ
Současná
Pro motory z roku 1996 a mladší.

SH
Zastaralá
Pro motory z roku 1996 a starší. Olej obsahuje aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva proti korozi.

SG
Zastaralá
Pro motory z roku 1989 - 1993. Olej obsahuje aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva proti korozi.

SF
Zastaralá
Pro motory z roku 1980 - 1989. Obsahuje aditiva pro zvýšení oxidační stability a aditiva proti opotřebení, aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi.

SE
Zastaralá
Pro motory z roku 1971 - 1979. Obsahuje aditiva zabraňující oxidaci oleje, aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi.

SD
Zastaralá
Pro motory z roku 1968 - 1970. Obsahuje aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi.

SC
Zastaralá
Pro motory z roku 1964 - 1967. Obsahuje aditiva pro kontrolu tvorby usazenin za nízké i vysoké teploty, pro ochranu proti opotřebení a korozi.

SB
Zastaralá
Pro starší motory vyžadující minimální ochranu aditivy. Lze použít pouze je-li výslovně požadováno výrobcem.

SA
Zastaralá
Pro starší motory, bez nároku na výkon a ochranu. Lze použít pouze je-li výslovně požadováno výrobcem.





Oleje pro dieselové motory

Výkonnostní
třída API
Status
Použití oleje

CI-4
Současná
Zavedena v září 2002. Pro vysoko-rychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem roku 2004 zavedených v roce 2002. CI-4 oleje mají speciální složení a trvanlivost pro užití v motorech s recirkulací výfukových zplodin (EGR). Jsou určeny pro použití v motorech, které používají palivo s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. Může být použit místo CD, CE, CF-4, CG-4 a CH-4 olejů.

CH-4
Současná
Zavedena v roce 1998. Pro vysoko-rychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem z roku 1998. CH-4 oleje mají speciální složení pro užití s palivem s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. Může být použit místo CD, CE, CF-4 a CG-4 olejů.

CG-4
Současná
Zavedena v roce 1995. Pro vysoce zatížené, vysoko rychlostní, čtyřdobé motory uživající palivo s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. CG-4 oleje jsou požadovány pro motory splňující emisní normy z roku 1994. Může být použit místo CD, CE a CF-4 olejů.

CF-4
Současná
Zavedena v roce 1990. Pro vysoko-rychlostní, čtyřdobé, atmosféricky plněné motory a motory s turbodmychadlem. Může být použit místo CE olejů.

CF-2
Současná
Zavedena v roce 1994. Pro vysoce zatížené, dvoudobé motory. Může být použit místo CD-II olejů.

CF
Současná
Zavedena v roce 1994. Pro off-road motory s nepřímým vstřikováním a motory používající palivo s hmotnostním objemem síry nad 0.5%. Může být použit místo CD olejů.

CE
Zastaralá
Zavedeno v roce 1987. Pro vysoko-rychlostní, čtyřdobé, atmosféricky plněné motory a motory s turbodmychadlem. Může být použit místo CC a CD olejů.

CD-II
Zastaralá
Zavedeno v roce 1987. Pro dvoudobé motory.

CD
Zastaralá
Zavedeno v roce 1955. Pro určité atmosféricky plněné motory a motory s turbodmychadlem.

CC
Zastaralá
Pro motory z roku 1961.

CB
Zastaralá
Pro středně zatížené motory z roku 1949 až 1960.

CA
Zastaralá
Pro lehce zatížené motory z roku 1940 - 1950.




Kromě těchto norem existují ještě normy výrobců popř. provozovatelů vozidel.

Mezi normy výrobců vozidel patří normy fy,VW, Ford, MAN, MB, Volvo,BMW a pod. ve kterých výrobci motorů stanovují požadavky na olej a podle těchto požadavků oleje testují.

Z norem provozovatelů je nejznámější norma MIL-L americké armády.

Obecně lze říci že čím více klasifikací olej splňuje, tím více platíme za to že ho výrobce nechal testovat (akreditované laboratoře které tyto testy dělají si je nechají velmi dobře zaplatit).

Zde neexperimentovat, olej vybírat dle doporučení výrobce. Olej nemusí mít atest výrobce (např VW 502.00) ale musí splňovat požadavky výrobce dle ACEA a API, každý výrobce tyto normy uvádí mezi požadavky na náplně v návodu k vozidlu.

Trochu problematické je použití lehkoběžných olejů (třídy A1/B1, A5/B5 dle ACEA), pokud je použijeme v motorech které pro tyto oleje nejsou konstruovány hrozí poškození motorů!!

Některé oleje nemají uvedenu normu dle ACEA a API ale toto jsou oleje používané pouze v servisní síti daného výrobce a mimo ní se prakticky nedostanou. Akreditace dle těchto norem si výrobci olejů nechávají dělat proto aby mohli oleje dodávat výrobci pro prvonáplně nebo jako olej pro servisní síť.






Který olej je nejlepší


Tato otázka je celkem zbytečná. Když si objedná srovnávací test Výrobce XY je nejlepší olej XY, když YX vítězí YX a podobně.

Oleje musí splňovat podmínky výše zmiňovaných norem. Pokud olej splňuje požadavky norem akreditovaná zkušebna udělí oleji osvědčení a výrobce toto uvede v technické dokumentaci k oleji. S jakou rezervou olej zkouškou prošel se nikde neuvádí.

Pověra že musíme používat stejný olej od jednoho výrobce po celou životnost motoru je pouze pověra.

Já bych se vyhnul neznámým značkám olejů prodávaných v supermarketech za nízké ceny. Někdy se jedná o oleje známých výrobců v přebalu za podezdřele nízké ceny. Zde platí, že výrobce musel někde ušetřit. Vyhnul bych se také rozlévaným olejům z nejistého zdroje.

To že některý olej nesplňuje požadované parametry jsou zprávy z agentury JPP ( jedna paní povídala). Tyto zaručené zprávy bývají někdy šířeny v internetových diskuzích. Pokud by si toto nějaký výrobce dovolil, byl by to při dnešní konkurenci jeho brzký konec.



Přidávání dodatečných aditiv


Zde opatrně oleje jsou míchány dle ověřené receptury a musí splňovat dané požadavky, přidáním dalších aditiv vylepšíme některé jejich vlastnosti, ale můžeme některé potlačit.

Zde bych se nebál přidat dodatečná aditiva která vyrábí daný výrobce oleje.

Ve vlastní zájmu nepřidávejte aditiva do nových motorů v záruce, v případě poruch by mohlo být přidáni aditiva důvodem k zamítnutí záruční opravy.

Výrobce přidává aditiva při výrobě oleje dle požadavku na vlastnosti oleje a jeho cenu. Pokud chcete mít dobrý pocit z toho, že jste motoru dopřáli kupte radši dražší olej od renomovaného výrobce.



Ruská Ropa oblíbený strašák


Z ruské ropy se vyrábějí oleje po celém světě (snad kromě světa arabského). Souvisí to z globalizací trhu, všichni dodávají všem.

V dnešní době lze vyrobit kvalitní motorový olej i z ,,fritovacího oleje", záleží pouze na výrobních nákladech. A odstranění síry, kterou ruská ropa obsahuje ve větší míře než ropy jiné, není žádný problém. Síru je nutno odstranit z každých olejů a záleží pouze na to kolik a schopnostech toho daného výrobce.

Základové oleje nakupují výrobci olejů po celém světě záleží na kvalitě ceně, (samozřejmě si je také vyrábějí).


Shrnutí


Nakupujte oleje dle požadavků výrobce motorů.

Značku olejů si vyberte podle zkušenosti nebo odporučení (pokud měníte olej v servisu toto za vás obstará servis a zároveň zodpovídá za volbu správného oleje).

Je nutno si uvědomit že mohu koupit olej obdobných parametrů za 150 Kč ale také za 500 a více Kč.

Vyhněte se olejům neznámého původu a nápadně laciným olejům.

Při malém ročním km nájezdu, nebo výrobcem pevně stanovené výměnné lhůtě nepoužívejte oleje s prodlouženou životností (tzv. Long Life oleje) jsou to zbytečné investice.


Závěrem


Je víc než jisté že se najde spousta ,,odborníků", kteří nebudou s tím co jsem napsal souhlasit. Je nutné si uvědomit, že jsem nepsal odborný článek, ale návod pro obyčejné spotřebitele jak se orientovat při nákupu oleje. Pokud se chce někdo věnovat problematice mazání více najde dost odborné literatury nebo specializovaných internetových stránek.
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
barry
Příspěvky: 7439
Registrován: 07 srp 2005 15:27
Bydliště: Karviná

Příspěvek od barry »

jsem teď načerpal tolik informací že si to budu muset večer přečíst ještě jednou...ale některé věci jsem vůbec nevěděl... :oops:
VW Passat Variant Tdi
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů

Uživatelský avatar
Shark
Příspěvky: 54
Registrován: 28 zář 2004 16:37

Re: Motorove oleje ..... abychom v tom meli jasno

Příspěvek od Shark »

Z toho plyne, že pokud budu vozidlo provozovat po celý rok a na krátké tratě koupím olej 0W40 . Pokud pouze v létě na dlouhé trati (jízdy na dovolenou) použiju v klidu olej 15W40 (pozor další parametry stanovené výrobcem musí plnit a pokud výrobce tuto viskozitní třídu pro daný motor povoluje).


z logiky veci mi plyne ze tahle pasaz je obracene 0w40 pouze na leto, 15w40 na cely rok......

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorove oleje ..... abychom v tom meli jasno

Příspěvek od tomoking »

Shark píše:Z toho plyne, že pokud budu vozidlo provozovat po celý rok a na krátké tratě koupím olej 0W40 . Pokud pouze v létě na dlouhé trati (jízdy na dovolenou) použiju v klidu olej 15W40 (pozor další parametry stanovené výrobcem musí plnit a pokud výrobce tuto viskozitní třídu pro daný motor povoluje).


z logiky veci mi plyne ze tahle pasaz je obracene 0w40 pouze na leto, 15w40 na cely rok......

.... mas spatnou logoku. V lete nejsou nizke teploty proto klidne staci 15W chapes ? v zime je kosa a proto prvni cislo musi byt co nejmensi :wink:
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
sotomaior
Příspěvky: 1217
Registrován: 12 úno 2004 22:09
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorove oleje ..... abychom v tom meli jasno

Příspěvek od sotomaior »

zajimavy clanek...ale stejne bych chtel naschval videt srovnani oleju teze viskozity a ruznych vyrobcu(podporene udaji s rozumne zkusebny)...
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4

Uživatelský avatar
luboT4
Příspěvky: 2528
Registrován: 03 črc 2005 17:55
Bydliště: Orlová

Re: Motorove oleje ..... abychom v tom meli jasno

Příspěvek od luboT4 »

kuva já to budu muset číst tak asi týden každej den 10x ale asi nejlepší by byl olej 0W60 ale ten se asi nevyrábí tak si budeme muset počkat . do té doby jedeme na 0W30 Long Life a po 100t. kilometrech vám krásně klepe pístní čep tak jako na mé T4 . ničím jiným si to vysvětlit neumím než olejem .
VW Touareg R5 (400 Nm) ,VW T4 2.5 TDI
woman's car my Touareg

Uživatelský avatar
Sokolda
Příspěvky: 236
Registrován: 06 zář 2004 11:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorove oleje ..... abychom v tom meli jasno

Příspěvek od Sokolda »

sotomaior píše:zajimavy clanek...ale stejne bych chtel naschval videt srovnani oleju teze viskozity a ruznych vyrobcu(podporene udaji s rozumne zkusebny)...
Já taky :wink:

Uživatelský avatar
Sokolda
Příspěvky: 236
Registrován: 06 zář 2004 11:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorove oleje ..... abychom v tom meli jasno

Příspěvek od Sokolda »

luboT4 píše:kuva já to budu muset číst tak asi týden každej den 10x ale asi nejlepší by byl olej 0W60 ale ten se asi nevyrábí tak si budeme muset počkat . do té doby jedeme na 0W30 Long Life a po 100t. kilometrech vám krásně klepe pístní čep tak jako na mé T4 . ničím jiným si to vysvětlit neumím než olejem .
Já mám jen 10W-60... :?:

Uživatelský avatar
luboT4
Příspěvky: 2528
Registrován: 03 črc 2005 17:55
Bydliště: Orlová

Re: Motorove oleje ..... abychom v tom meli jasno

Příspěvek od luboT4 »

Sokolda píše:
luboT4 píše:kuva já to budu muset číst tak asi týden každej den 10x ale asi nejlepší by byl olej 0W60 ale ten se asi nevyrábí tak si budeme muset počkat . do té doby jedeme na 0W30 Long Life a po 100t. kilometrech vám krásně klepe pístní čep tak jako na mé T4 . ničím jiným si to vysvětlit neumím než olejem .
Já mám jen 10W-60... :?:
koukal jsem se ti tam koukal a nějak ho v tvé nabídce nemůžu najít . :?
VW Touareg R5 (400 Nm) ,VW T4 2.5 TDI
woman's car my Touareg

Uživatelský avatar
Sokolda
Příspěvky: 236
Registrován: 06 zář 2004 11:15
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sokolda »

Podle kategorií / MOTOROVÉ OLEJE-osobní automobily / SPORTOVNÍ Motorové oleje / VR1 Racing 10W-60

Uživatelský avatar
barry
Příspěvky: 7439
Registrován: 07 srp 2005 15:27
Bydliště: Karviná

Příspěvek od barry »

ten olej je...dělá ho Castrol (možná i někdo jiný) litr kolem 400 korun a vím že se používá do upravovaných motorů...za studena hustý a dobře vymezuje vůle (třeba na pístech) a po zahřatí skvělé mazací schopnosti
možná je to blábol...nevidím do toho jen jsem to někde četl možná i zaslechl...
Tomo ty ho máš ne?
VW Passat Variant Tdi
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů

Uživatelský avatar
luboT4
Příspěvky: 2528
Registrován: 03 črc 2005 17:55
Bydliště: Orlová

Příspěvek od luboT4 »

Sokolda píše:Podle kategorií / MOTOROVÉ OLEJE-osobní automobily / SPORTOVNÍ Motorové oleje / VR1 Racing 10W-60
aha ale já psal chlape 0W60 ne 10W60
VW Touareg R5 (400 Nm) ,VW T4 2.5 TDI
woman's car my Touareg

Uživatelský avatar
Sokolda
Příspěvky: 236
Registrován: 06 zář 2004 11:15
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sokolda »

luboT4 píše:
Sokolda píše:Podle kategorií / MOTOROVÉ OLEJE-osobní automobily / SPORTOVNÍ Motorové oleje / VR1 Racing 10W-60
aha ale já psal chlape 0W60 ne 10W60
Já taky nepsal že ho mám , jen jsem psal že mám jen 10W-60 :wink:

Chyba v komunikaci ...ERROR :lol:

Uživatelský avatar
luboT4
Příspěvky: 2528
Registrován: 03 črc 2005 17:55
Bydliště: Orlová

Re: Motorove oleje ..... abychom v tom meli jasno

Příspěvek od luboT4 »

stejně mi ty oleje 0W připadaj spíš jako olej na smažení
VW Touareg R5 (400 Nm) ,VW T4 2.5 TDI
woman's car my Touareg

Uživatelský avatar
luboT4
Příspěvky: 2528
Registrován: 03 črc 2005 17:55
Bydliště: Orlová

Re: Motorove oleje ..... abychom v tom meli jasno

Příspěvek od luboT4 »

Sokolda: OK :D 8) jinak zajímavé ceny tam máš .
VW Touareg R5 (400 Nm) ,VW T4 2.5 TDI
woman's car my Touareg

Uňak
Příspěvky: 1973
Registrován: 08 zář 2004 12:51
Bydliště: Karviná
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorove oleje ..... abychom v tom meli jasno

Příspěvek od Uňak »

moc dlouhé takže jsem to vzdal mám málo času mohl to vzít ztručněji
Audi A6

Uživatelský avatar
GOLFINO
Příspěvky: 234
Registrován: 11 úno 2006 23:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GOLFINO »

už jste videli olej za sto tisic?????? :shock: ja uz jo http://www.veletrh.com/koupit/castrol-s ... ovy-olej_1
Diagnostika vozidel pomocí VAG-COM 14.10.0 HEX-CAN
Čtení/mazání závad, zjišťování závad, nastavování komfortních funkcí
(dojezd oken, denní svícení, alarm, bluetooth...).

Uživatelský avatar
Josh
Příspěvky: 9272
Registrován: 05 lis 2005 07:30
Bydliště: Dolní Lutyně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Josh »

Dobra cena :lol:
AUTODÍLY SIEN Bohumín
skype: autodily_sien_bohumin
775233340, 773334818

Uživatelský avatar
GOLFINO
Příspěvky: 234
Registrován: 11 úno 2006 23:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GOLFINO »

:? :( no to mi hlava nebere. :twisted:
Diagnostika vozidel pomocí VAG-COM 14.10.0 HEX-CAN
Čtení/mazání závad, zjišťování závad, nastavování komfortních funkcí
(dojezd oken, denní svícení, alarm, bluetooth...).

Uživatelský avatar
GOLFINO
Příspěvky: 234
Registrován: 11 úno 2006 23:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GOLFINO »

Josh píše:Dobra cena :lol:
jo no to kdyz tam naliju tak budu mit auto v cene pul mega :lol:
Diagnostika vozidel pomocí VAG-COM 14.10.0 HEX-CAN
Čtení/mazání závad, zjišťování závad, nastavování komfortních funkcí
(dojezd oken, denní svícení, alarm, bluetooth...).

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

barry píše:ten olej je...dělá ho Castrol (možná i někdo jiný) litr kolem 400 korun a vím že se používá do upravovaných motorů...za studena hustý a dobře vymezuje vůle (třeba na pístech) a po zahřatí skvělé mazací schopnosti
možná je to blábol...nevidím do toho jen jsem to někde četl možná i zaslechl...
Tomo ty ho máš ne?

Castrol je shit (za tim si stojim .....) ma pouze skvely marketing !!!

prolistujte si fora uzivatelu Mitsu EVO nebo Imprez STi ..... Castrol ma u nich tu nejhorsi povest


to je z jednoho TDI fora ;
Brad,
> >I would be interested in your reason of not recommending the use of
> >Syntec.
> >
> >Steve
>
> Castrol has recently changed the grade of base oil used in
> their Syntec
> oil. They were using a Group IV base oil, which is a true PAO
> synthetic
> (tri-synthetic as Mobil calls it). They have switched there
> base stocks to
> a Group III oil, which is mineral (fossil) derived. This is
> good oil, but
> it is not true synthetic and is much, much cheaper to produce
> than PAO.
> Mobil and others lost a suit against Castrol for using the
> word "synthetic"
> to describe oil using Group III base stocks. This is because
> the courts
> ruled there is basically no proper definition of "synthetic",
> and it could
> be used to describe just about anything.


dalsi prispevek:

Mobil 1 uses a 100% completely synthetic PAO (Poly Alpha Olephin) Group-V base stock. Mobil invented this technology back in the fifties, and they have always used the 'true' synthetic formula.
Castrol 'Syntec', as originally sold in America back in the late eighties/early nineties, was NOT a true synthetic, even though it was advertised as such.
The Castrol product used a group-III/IV base stock which is derived from natural petroleum/crude oil sources.
The lawsuit brought by Mobil against Castrol resulted in the decision that Castrol was indeed allowed to call thier product 'full synthetic' based on the fact that Castrol claimed it's base stocks recieved further refining processes, at the molecular level, than did 'normal' conventional base stocks.
This very, very refined base stock very closely approched the performance of a full PAO synthetic, so the US 'guv' decided that (paraphrasing here)" If it does the same thing, whats the difference"?, and allowed Castrol to call it synthetic.
The European government does not allow Castrol to sell this product as synthetic there...it carries a different name.
In ExxonMobil in-house tests, the Castrol product is very close to the Mobil 1 product in all areas except:
1)Phosphorous and Sulfer content, which are the main contributors to sludge formation. It comes from the crude oil, and is extremely difficult to remove completely. Mobil 1 has ZERO of these components, making it almost 100% resistant to sludge formation.
2)Mineral-oil is very susceptibale to high-temperature oxidation, creating...sludge and varnish. It also reatins heat and reduces lubricity. Mobil's PAO technology is almost 100% resistant to high-temperature oxidation. Once again, no sludge formation...with better gas mileage to boot!
3) Mobil 1 uses less additives overall (by percentage), meaning more actual oil 'in the mix', creating a cooler running engine, and producing better gas mileage.

And no, I am not on ExxonMobil's payroll, I just know whicjh is a better product overall.
If the Castrol product was a little less expensive thasn the Mobil 1, that would be OK, since it is far less expensive to produce.
Unfortunately, Castrol markets for near the same price as Mobil 1, while they have a much larger profit margin.

I'll stick with Mobil 1

Interstingly, Amsoil, who used to buy thier base stocks exclusively from Mobil, now buys thier base stocks from the lowest bidder, and are consequently now using G-III/IV base stocks in thier 'synthetic' oil.


... Castrol pouziva osnaceni SYNTETIC i pro oleje , ktere ve skutecnosti synteticke nejsou ..... nekolik vyrobcu na neho podalo zaloby ....
Naposledy upravil(a) tomoking dne 20 říj 2006 00:14, celkem upraveno 2 x.
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
Josh
Příspěvky: 9272
Registrován: 05 lis 2005 07:30
Bydliště: Dolní Lutyně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Josh »

Ta cena je za 208L chalani 8)
AUTODÍLY SIEN Bohumín
skype: autodily_sien_bohumin
775233340, 773334818

Uživatelský avatar
GOLFINO
Příspěvky: 234
Registrován: 11 úno 2006 23:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GOLFINO »

Josh píše:Ta cena je za 208L chalani 8)
to jsi me potesil mě už tu omivalo s te ceny :spac:
Diagnostika vozidel pomocí VAG-COM 14.10.0 HEX-CAN
Čtení/mazání závad, zjišťování závad, nastavování komfortních funkcí
(dojezd oken, denní svícení, alarm, bluetooth...).

Uživatelský avatar
GOLFINO
Příspěvky: 234
Registrován: 11 úno 2006 23:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GOLFINO »

Josh píše:Ta cena je za 208L chalani 8)
jo jak jsi na to vlastne prisel? ja to tam nikde nevidim asi jsem slepej :oops:
Diagnostika vozidel pomocí VAG-COM 14.10.0 HEX-CAN
Čtení/mazání závad, zjišťování závad, nastavování komfortních funkcí
(dojezd oken, denní svícení, alarm, bluetooth...).

Uživatelský avatar
Josh
Příspěvky: 9272
Registrován: 05 lis 2005 07:30
Bydliště: Dolní Lutyně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Josh »

Balení 208 L
AUTODÍLY SIEN Bohumín
skype: autodily_sien_bohumin
775233340, 773334818

Uživatelský avatar
GOLFINO
Příspěvky: 234
Registrován: 11 úno 2006 23:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GOLFINO »

:oops: aha ja su kok*t :sibenice: už to vidim jak jsem si toho nemohl všimnout :smich2: ja jsem se asi porad dival na tu jenolitrovou lahvicku :oops:
Diagnostika vozidel pomocí VAG-COM 14.10.0 HEX-CAN
Čtení/mazání závad, zjišťování závad, nastavování komfortních funkcí
(dojezd oken, denní svícení, alarm, bluetooth...).

Uživatelský avatar
tomoking
Příspěvky: 2895
Registrován: 10 črc 2004 13:59
Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tomoking »

Josh píše:Balení 208 L
600 kc za litr na to bych se mohl vy..at :roll:
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem

Uživatelský avatar
GOLFINO
Příspěvky: 234
Registrován: 11 úno 2006 23:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GOLFINO »

tak jsem to ted pocital a vychazi to nejak 650 za litr což je do normalniho motoru tak za 2900kč no a jestli tady nekdo vlstní mustanga že? nebudemem jmenovat :D tak tomu se to prodrazi na 6 000 :cry: nechtěl bych :lol:
Diagnostika vozidel pomocí VAG-COM 14.10.0 HEX-CAN
Čtení/mazání závad, zjišťování závad, nastavování komfortních funkcí
(dojezd oken, denní svícení, alarm, bluetooth...).

Uživatelský avatar
Josh
Příspěvky: 9272
Registrován: 05 lis 2005 07:30
Bydliště: Dolní Lutyně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Josh »

GOLFINO se asi hooodne nudi :lol:
AUTODÍLY SIEN Bohumín
skype: autodily_sien_bohumin
775233340, 773334818

Uživatelský avatar
GOLFINO
Příspěvky: 234
Registrován: 11 úno 2006 23:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GOLFINO »

Josh píše:GOLFINO se asi hooodne nudi :lol:
jj ale už jdu spat pro dnešek mam přeolejováno :D
Diagnostika vozidel pomocí VAG-COM 14.10.0 HEX-CAN
Čtení/mazání závad, zjišťování závad, nastavování komfortních funkcí
(dojezd oken, denní svícení, alarm, bluetooth...).

Odpovědět

Zpět na „Karviná, Bohumín, Havířov a okolí“