mas dva parametre koliesspyker píše:a jakej by to mělo dopad na výkon kdyby seriový byly 15" a já bych tam dal 13" tomu snad taky ubírají výkon ne?
- polomer (rafek + guma) - urcuje silu prenasanu na vozovku. cim mensie koleso (mensi polomer) tym vacsie je zrychlenie, ale zaroven klesa rychlost ktoru clovek na danom prevode moze spravit. takmer rovnaky vysledok sa da dosiahnut zmenou staleho prevodoveho pomeru.
- hmotnost (tiez kolo + guma) - cim lahsie, tym lepsie. motor musi roztacat menej materialu, brzdy musia spomalovat rotaciu mensieho mnozstva materialu a taktiez sa meni charakter pruzenia (teda, skorej ako to odpruzenie "pritlaca" koleso k zemy) atd
dolezity je aj moment zotrvacnosti kolesa (tj ako je tam ten material rozlozeny - ci na stred, alebo na kraj) ale netusim ako by sa to dalo zmerat / porovnat ...