dotaz xenony

Plasty, spoilery, čirá optika, neony, zadní lapmy, křídla a tak dále, to najdete v této kategorii.

Moderátoři: Fáboš, Jardafox

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maarty
Příspěvky: 56
Registrován: 16 bře 2005 09:52

dotaz xenony

Příspěvek od Maarty »

Zdravím..

na autě mám čočky (hella) pro tlumená světla se žárovkami H1
a H3 jsou v obyč parabolách pro dálkovky

Můj dotaz zní.. Našel by se tu někdo, kdo neprodává xenony, ale kdo už je od někoho z fóra koupil a nechal jsi to zabudovat????

Zajímaly by mě zkušenosti jezdění v noci a na mokré vozovce.. Jaká je viditelnost?


Co je lepší koupit?
1) H.I.D. sadu H1
2) xenony D2S a nechat to předělat na H1
3) H.I.D. bixenon sada
4) Bixenon s čočkou a ostatním příslušenstvím

Nevím co je dobré z těchto variant zvolit. Připadám si jako magor...hlavně ty lidi co to prodávaj ať už tady na fóru nebo jindemy přece nebudou říkat, že to co zrovna oni neprodávají je lepší...

Takže proto volím tuto možnost a budu se těšit na jakýkoliv postřehy týkajících se xenonů...

Jo a ještě jedna věc... Co se týče naklápění světel...

Zůstane mi regalace řízení světel na palubce funkční, nebo je nutné nechat domontavat dynamický regulator sklonu?

Bylo by dobré ke každé variantě xenonů napsat jestli regulace zůstává, nebo nikoliv ...

A co se týče homologace, je to s nebo bez ?

Díky

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: dotaz xenony

Příspěvek od Shr3k »

Lepší je koupit to, co je pro tebe snesitelnější. H1 sada je dražší (a to včetně náhradních dílů), ostatní eventuality předpokládají bastlení (a když už bastlení, tak asi bixenon s čočkou).

Regulace sklonu na palubce ti zůstane (u H1 sady určitě, u bixenon čoček podle toho, jak je zabuduješ), dynamický regulátor potřebuješ, pokud chceš projít STK a máš vůz mladší 1996.

Vždycky bez homologace (homologaci mají jen speciální sety, jako třeba Hella pro Golf IV atd., včetně ostřikovačů, dynamické regulace atd.).
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
Maarty
Příspěvky: 56
Registrován: 16 bře 2005 09:52

Re: dotaz xenony

Příspěvek od Maarty »

Díky za odpověď...

Auto je r.v. 1998 a je to Seat Ibiza

Takže pokud tomu správně rozumím, tak je lepší koupit bixenon s čočkou....
a STK řešit jiným způsobem... :))

díky za radu

Ještě co tedy svítí lépe?

H.I.D sada nebo D2S

Na bixenon se raději ptát nebudu, poněvadž si myslím, že ten bude asi určitě svítit lépe..

A jak je to s homologací H.I.D. sady, když mi všude tvrdí, že mi regulace světel bude normálně fungovat?

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: dotaz xenony

Příspěvek od Shr3k »

Všechno svítí stejně dobře/špatně, používají se stejné výbojky, které se liší pouze barevnou teplotou. Svítivost pak úměrně klesá, jak stoupá barevná teplota. Největší svítivost mají výbojky s bílým světlem (barevná teplota kolem 4000-4500 K). Ty modré až fialové (6000-10000 K) jsou sice módní třeba v Japonsku (u nás se nesmějí používat na silnici), ale zase prd svítí. Je to na tom samém principu, jako když si navlíkneš na žárovku modrou šprcku, taky ve tmě prd uvidíš.

H.I.D. je zkratka! "high intensity discharge". Čili H.I.D. lamp = výbojka. D2S je typ výbojky, bez clonky a s patici bez integrovaného startéru/transformátoru.

Bixenon funguje tak, že se sklápí clonka, která ti určuje hranici tmy a světla - abys neoslňoval protijedoucí. Tak se docílí toho, že jedno světlo funguje jako potkávací i jako dálkové.

Homologace a regulace (sklonu světel) jsou dva abolutně rozdílné pojmy, které mají společné tři poslední písmenka!

Homologace může být různá. Od toho, že je výrobek bezpečný a jištěný proti zkratu, požáru atd. až po schválení na konktrétní typ auta, což zajímá asi tebe nejvíc.

"H.I.D." sady prodáváné kolem 7-12 tis. žádné homologace na konkrétní typy aut nemají = jsou nelegální. Jediné legální přestavbové sady jsou sady na konkrétní typ auta, vybavené jak světlomety, konstrukčně přizpůsobené použití výbojek, tak příslušnou elektroniku (startér, trafo, automatická regulace sklonu), a většinou i další vybavení (ostřikovače), nutné k tomu, aby takový set získal potřebnou homologaci.

Ad regulace sklonu "...když mi všude tvrdí, že mi regulace světel bude normálně fungovat" Však proč by nefungovala, když strčíš jen do světla místo žárovky H1 přizpůsobenou výbojku se stejnou paticí, jako má H1.
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
Maarty
Příspěvky: 56
Registrován: 16 bře 2005 09:52

Re: dotaz xenony

Příspěvek od Maarty »

Díkyza popis, alespoň jsem o něco chytřejší...

Takže dodatečně montované xenony jsou prostě nelegální zásah do vozidla...pokud nemám origo sadu pro můj typ vozidla


co se týče svítivosti, tak pro mě barva není důležitá... Hlavně potřebuju vidět v noci na silnici a na noční mokrou vozovku...

Jinak podle tvého popisu usuzuji, že tomu opravdu rozumíš, takže se zeptám ještě na poslední věc...

Někde jsem četl, že je několik druhů čoček ve světlech, a né všechny jsou schopny po osazení xenonů svítit tak jak mají...

Já mám podobné jako se dávaly do BMW 3 (plasťák), tzn. parabola nemá čiré překrytí

Jak tedy poznám, jestli ta čočka kterou mám v autě je vhodná pro osazení xenonu...

Pořád uvažuji o bixenonu (i snovou čočkou) , ale nechci zase zasahovat do světel, to bych musel sehnat stejnou velikost bixenon čočky jakou mám já...A

Navíc je pravda, že mi světla svítí opravdu na dvě věci...A všimnul jsem si , že čočka je ve světlometu dost zaprášená, ale bojím se jí vyndat, abych potom neměl problémy s jí znovu osadit do světlometu (utěsnění, poloha)

Takže asi to zatím nechám být...a na jaře se uvidí...

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: dotaz xenony

Příspěvek od Shr3k »

Maarty píše:Takže dodatečně montované xenony jsou prostě nelegální zásah do vozidla...pokud nemám origo sadu pro můj typ vozidla
Pojem "nelegální zásah do vozidla" bych ani nepoužíval, je to takový socialistický, často je to slyšet od policajtů. Ve skutečnosti asi žádný zásah do vozidla nemůže být nelegální, jde o to, jak ten zásah bude vyhovovat technickým předpisům.

Ve tvém případě bys musel pořídit světlomety (i z libovolného jiného auta), nebo jejich konstrukční části (viz dále), které jsou homologované pro použití xenonové výbojky (třeba takové ty moduly Hella co má třeba K1 Attack, nebo světla Morette, pokud se na Ibizu dělají, však víš), do nich zastavět libovolný set výbojka+trafo, auto opatřit ostřikovači a automatickým naklápěním světel, pokud jej nemá (ať už se senzorem zatížení zadní nápravy, nebo třeba na principu ultrazvuku), viz třeba Citroeny, Audi Allroad Quattro atd. Po seřízení není problém, abys prošel i tou nejpřísnější kontrolou.
Maarty píše:
co se týče svítivosti, tak pro mě barva není důležitá... Hlavně potřebuju vidět v noci na silnici a na noční mokrou vozovku...

Jinak podle tvého popisu usuzuji, že tomu opravdu rozumíš, takže se zeptám ještě na poslední věc...
Někde jsem četl, že je několik druhů čoček ve světlech, a né všechny jsou schopny po osazení xenonů svítit tak jak mají...

Já mám podobné jako se dávaly do BMW 3 (plasťák), tzn. parabola nemá čiré překrytí

Jak tedy poznám, jestli ta čočka kterou mám v autě je vhodná pro osazení xenonu...

Pořád uvažuji o bixenonu (i snovou čočkou) , ale nechci zase zasahovat do světel, to bych musel sehnat stejnou velikost bixenon čočky jakou mám já...A

Navíc je pravda, že mi světla svítí opravdu na dvě věci...A všimnul jsem si , že čočka je ve světlometu dost zaprášená, ale bojím se jí vyndat, abych potom neměl problémy s jí znovu osadit do světlometu (utěsnění, poloha)

Takže asi to zatím nechám být...a na jaře se uvidí...
Pro bixenon čočku (modul) se úpravě světla nevyhneš, zpravidla řešíš uchycení a hlavně nedostatek prostoru.

Při použití stávající čočky a za předpokladu nekoupení "HID" sady s H1 paticí musíš vyřešit jen ohnisko, které musí být ve stejné vzdálenosti jako u původní H1 žárovky. Nic víc, stačí si to dát vedle sebe a přesně odměřit. Potíž je, že H1 je dost malá žárovka a tak se při takové úpravě většinou nevyhneš různému řezání, či pilování onoho otvoru a vůbec všeho kolem. Kdyby ten světlomet měl H7, tam je to bez problémů - stači vyrobit vymezovací kroužek (který centruje výbojku ve větší díře pro H7 patici) a je to.

Vroubkované sklo není potřeba moc řešit, 100% práce odvádí ta projektorová čočka za ním (pamatuj, že neřešíš to, že tam bastlíš o něco víc svítící výbojku, ale to, aby její ohnisko bylo na stejné pozici - na mm přesně - jako u původní žárovky H1).
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
SPEEDY
Příspěvky: 4731
Registrován: 06 srp 2004 11:06
Bydliště: Brno / Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: dotaz xenony

Příspěvek od SPEEDY »

Když to tak čtu, chtěl bych se zeptat na jednu věc. Jak je to s instalací xenonů do světlometu s paticí na zárovku H4?

Je mi jasný, že instalací xenonu příjdu o dálková světla, ale to teď neřeším.


Děkuju za odpověď 8)
EXPRESNÍ PŘEPRAVA KUSOVÝCH ZÁSILEK NA TRASE BRNO - PRAHA - BRNO TÝŽ DEN OD PODÁNÍ - INFO: 608 771 206

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: dotaz xenony

Příspěvek od Beaver »

SPEEDY píše:Když to tak čtu, chtěl bych se zeptat na jednu věc. Jak je to s instalací xenonů do světlometu s paticí na zárovku H4?

Je mi jasný, že instalací xenonu příjdu o dálková světla, ale to teď neřeším.


Děkuju za odpověď 8)
U H4 bych sel rozhodne do bixenonu.

Mimochodem, instalace nejake uni xenon sady v podstate je teoreticky legalni, pokud budes splnovat dve podminky - ostrikovace svetel a automaticka regulace sklonu. Napr. HELLA ma pro svoje modulovy svetla s xenonama v prodeji jednak sadu ostrikovacu a jednak sadu pro regulaci sklonu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: dotaz xenony

Příspěvek od Shr3k »

SPEEDY: Nejlepší je to řešit HID sadou bixenonů pro H4 s teleskopickým vysouváním - změnou ohniska. Pro bastlení je nutní použít výbojku typu D2R se clonkou a její ohnisko vystředit a umístit pomocí samodomo adaptéru do ohniska původní H4 (potkávacího vlákna). Opět dát výbojku a žárovku vedle sebe, proměřit a vyrobit adaptér z plechu.

Beaver: Problém je, že Hella (a třeba Morette) má na ty modulové světla homologaci pro použití xenonů, kdežto výrobci levných projektorových světel jako FK, InPro atd. ve 99% procentech případů nikoliv (peníze navíc).
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
SPEEDY
Příspěvky: 4731
Registrován: 06 srp 2004 11:06
Bydliště: Brno / Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: dotaz xenony

Příspěvek od SPEEDY »

Shr3k: A na kolik ta HID sada bixenonů asi tak vyjde?
EXPRESNÍ PŘEPRAVA KUSOVÝCH ZÁSILEK NA TRASE BRNO - PRAHA - BRNO TÝŽ DEN OD PODÁNÍ - INFO: 608 771 206

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: dotaz xenony

Příspěvek od Shr3k »

SPEEDY píše:Shr3k: A na kolik ta HID sada bixenonů asi tak vyjde?
Co já jsem viděl, tak nejlevněji prodává Carstyling a JK Design, tak kolem 9000...
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
Renault Welt
Příspěvky: 1396
Registrován: 07 bře 2005 18:01
Bydliště: Praha,Billancourt
Kontaktovat uživatele:

Re: dotaz xenony

Příspěvek od Renault Welt »

Maarty píše:Zdravím..

na autě mám čočky (hella) pro tlumená světla se žárovkami H1
a H3 jsou v obyč parabolách pro dálkovky

Můj dotaz zní.. Našel by se tu někdo, kdo neprodává xenony, ale kdo už je od někoho z fóra koupil a nechal jsi to zabudovat????

Zajímaly by mě zkušenosti jezdění v noci a na mokré vozovce.. Jaká je viditelnost?


Co je lepší koupit?
1) H.I.D. sadu H1
2) xenony D2S a nechat to předělat na H1
3) H.I.D. bixenon sada
4) Bixenon s čočkou a ostatním příslušenstvím

Nevím co je dobré z těchto variant zvolit. Připadám si jako magor...hlavně ty lidi co to prodávaj ať už tady na fóru nebo jindemy přece nebudou říkat, že to co zrovna oni neprodávají je lepší...

Takže proto volím tuto možnost a budu se těšit na jakýkoliv postřehy týkajících se xenonů...

Jo a ještě jedna věc... Co se týče naklápění světel...

Zůstane mi regalace řízení světel na palubce funkční, nebo je nutné nechat domontavat dynamický regulator sklonu?

Bylo by dobré ke každé variantě xenonů napsat jestli regulace zůstává, nebo nikoliv ...

A co se týče homologace, je to s nebo bez ?

Díky
No ja xenony prodavam i popripade montuju,a muzu nabidnout vše.
Xenon sadu D2S,D2R,H4R,H1R nebo nejakou bixenon.sadičku.
Dej sem kdyžtak foto světla a ja ti reknu co by tomu vyhovovalo nejvice. 8)
Naposledy upravil(a) Renault Welt dne 07 lis 2006 17:53, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Renault Welt
Příspěvky: 1396
Registrován: 07 bře 2005 18:01
Bydliště: Praha,Billancourt
Kontaktovat uživatele:

Re: dotaz xenony

Příspěvek od Renault Welt »

Shr3k píše:SPEEDY: Nejlepší je to řešit HID sadou bixenonů pro H4 s teleskopickým vysouváním - změnou ohniska. Pro bastlení je nutní použít výbojku typu D2R se clonkou a její ohnisko vystředit a umístit pomocí samodomo adaptéru do ohniska původní H4 (potkávacího vlákna). Opět dát výbojku a žárovku vedle sebe, proměřit a vyrobit adaptér z plechu.

Beaver: Problém je, že Hella (a třeba Morette) má na ty modulové světla homologaci pro použití xenonů, kdežto výrobci levných projektorových světel jako FK, InPro atd. ve 99% procentech případů nikoliv (peníze navíc).
Jinak provedení výbojky H4R je zde.A cena cele xenon.sady,ne bixenon je cca 3500kč. 8)
Přílohy
H4R Osram.JPG
H4R Osram.JPG (37.99 KiB) Zobrazeno 1642 x

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Re: dotaz xenony

Příspěvek od máca »

Renault Welt píše:
Shr3k píše:SPEEDY: Nejlepší je to řešit HID sadou bixenonů pro H4 s teleskopickým vysouváním - změnou ohniska. Pro bastlení je nutní použít výbojku typu D2R se clonkou a její ohnisko vystředit a umístit pomocí samodomo adaptéru do ohniska původní H4 (potkávacího vlákna). Opět dát výbojku a žárovku vedle sebe, proměřit a vyrobit adaptér z plechu.

Beaver: Problém je, že Hella (a třeba Morette) má na ty modulové světla homologaci pro použití xenonů, kdežto výrobci levných projektorových světel jako FK, InPro atd. ve 99% procentech případů nikoliv (peníze navíc).
Jinak provedení výbojky H4R je zde.A cena cele xenon.sady,ne bixenon je cca 3500kč. 8)
muzu vrele doporucit! mame ji ve sluzebni carawelle a spokojenost, dokonce ani ty dalkovy nechybi! 8)

AdieuD
Příspěvky: 2531
Registrován: 27 črc 2006 16:26
Bydliště: V krabicce od T16
Kontaktovat uživatele:

Re: dotaz xenony

Příspěvek od AdieuD »

Jop, bixonony do h4 patice jsou fajn, ale co zabudovat tam cely bixenon s cockou (jestli to popisuju dobre)? Me se doma vali prave bixenony a nevim jak je tam udelat. Do 4oke masky by sly nejlepe, ale ta se mi zas nelibi... Jde to nejak nabastlit do puvodni paraboly? :-)
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between

AdieuD
Příspěvky: 2531
Registrován: 27 črc 2006 16:26
Bydliště: V krabicce od T16
Kontaktovat uživatele:

Re: dotaz xenony

Příspěvek od AdieuD »

P.S. Nebijte me... holt se pta zenska :lol:
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between

Odpovědět

Zpět na „Exteriér - styling a elektronika“