Teorie o ostré vačce

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Tak přebroušení jedné vačky cca 4000Kč a výroba nové cca 9000Kč.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

264°je dost málo -na nějaký brutální nárusty výkonu- běžný seriový vačky maj úhel otevření od 220 do 260° ,ale jsou i vyjímky -spíš byly.. do 80 let se daly sehnat i lepší vačky v seriovým autě (např já v mým tipu použiju vačky taky z 2l fiata,ale roku výroby 70,cožje úplně něco jinýho..)..pak se vačky dá se říct otupovali s emisníma limitama a přechodem na elektronický řízení motoru..

s těmahle vačkama nebudeš mít problém rozchodit i nějakej obyčejnejch chip a nebudeš muset dělat něco na míru , ani nebude takobej nárust výkonu a pásmo využitelnejch otáček bude cca od 1500 do 6500 s nárustem do 10PS takže to bude normálně použitelný , např piper cams uvádí pro vačky ne nepodnejch těm mejm využitelný pásmo zhruba od 3500-8000 s předpokládaným nárustem výkonu 15PS+

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Anděl píše:Tak přebroušení jedné vačky cca 4000Kč a výroba nové cca 9000Kč.
hm jetsli to je na 8v motor tak to zrhuba odpovídá i tomu za kolik brousí Albrecht..je v tom započtený i tepelný zpracování ?

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

honza 2.0 16v píše:
Anděl píše:Tak přebroušení jedné vačky cca 4000Kč a výroba nové cca 9000Kč.
hm jetsli to je na 8v motor tak to zrhuba odpovídá i tomu za kolik brousí Albrecht..je v tom započtený i tepelný zpracování ?
Ano i ne. Cenu jsem napsal jako průměr, co všechno vypadlo z ing. Chovance na dotaz " Kolik to stojí " :lol:

A Albrecht jsem psal asi 2x a žádná odezva. Takže jsem šel o dům dál. :?:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Anděl píše:
honza 2.0 16v píše:
Anděl píše:Tak přebroušení jedné vačky cca 4000Kč a výroba nové cca 9000Kč.
hm jetsli to je na 8v motor tak to zrhuba odpovídá i tomu za kolik brousí Albrecht..je v tom započtený i tepelný zpracování ?
Ano i ne. Cenu jsem napsal jako průměr, co všechno vypadlo z ing. Chovance na dotaz " Kolik to stojí " :lol:

A Albrecht jsem psal asi 2x a žádná odezva. Takže jsem šel o dům dál. :?:
no tam musíš spíš volat :lol: nebo osobně tam zajít..já to mám v poho.. 0,5km :idea:

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

honza 2.0 16v píše:
Anděl píše:
honza 2.0 16v píše: hm jetsli to je na 8v motor tak to zrhuba odpovídá i tomu za kolik brousí Albrecht..je v tom započtený i tepelný zpracování ?
Ano i ne. Cenu jsem napsal jako průměr, co všechno vypadlo z ing. Chovance na dotaz " Kolik to stojí " :lol:

A Albrecht jsem psal asi 2x a žádná odezva. Takže jsem šel o dům dál. :?:
no tam musíš spíš volat :lol: nebo osobně tam zajít..já to mám v poho.. 0,5km :idea:
Tak si to maj napsat na www stránky a nepsat tam e-mail, když s tím neumí. :D

Ale myslím si, že jsem u ing. Chovance nešlápl vedle. :?:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

ajsik
Příspěvky: 362
Registrován: 04 bře 2004 00:13
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ajsik »

Velbloud píše:Zdravím,

rád bych se také přidal do diskuse... uvažuju o způsobech jak ještě přibrat na dinamice u "Mazlíka" ... a také jsem uvažoval o vačkách...
tak prvne je asi na snade otazka co je u tebe dynamika auta ...

1) to ze v 50ti na trojku pridas plyn a motor bez protestu tahne plynule az do vysokych otacek ovsem bez zadneho viditelneho nakopnuti

2) nebo ze v 50ti na trojku das plny plyn a motor chvili jakoby popada dech a netahne (dostava se do vyssich otacek) a pak jako popichnute prase zacne velmi silne tahnout az prakticky do omezovace ...

proste ten motor ma porad stejny objem a zmenou vacek (zvysovani uhlu) dosahnes lepsiho plneni ve vysokych otackach ale zase ztratis dole a celkem podstatne. Takze dynamika motoru bude zcela jina a ekonomika provozu taky protoze ve strednich otackach tomu bude chybet sila a pokud to neni auto na okruh tak jezdi 90% casu ve strednich otackach
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i

endlosung
Příspěvky: 12
Registrován: 21 lis 2006 21:39
Bydliště: Tábor

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od endlosung »

Zdravím všechny
Chtěl bych se zeptat co je všechno za potřebí provést na motoru kdybych chtěl dát ostrou vačku děkuji za informace

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Anděl »

endlosung píše:Zdravím všechny
Chtěl bych se zeptat co je všechno za potřebí provést na motoru kdybych chtěl dát ostrou vačku děkuji za informace
Záleží jak "ostrou" a na jakém motoru. Obecně platí, že tak do 270°až 280° není potřeba nic měniť.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od PJ »

Anděl: co ty už dorazila vačice?
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Anděl »

PJ píše:Anděl: co ty už dorazila vačice?
Ano 8) A už je na motoru. :D
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Velbloud
Příspěvky: 2230
Registrován: 01 dub 2004 17:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Velbloud »

Všem moc děkuji za odpovědi :D

Mno jedná se mi o tohle... Corsičku mám už více méně jen "na hraní" a na srazy... prostě chci dosáhnout nějakýho pohárku na sprintech ;o) vím, že nemám na první místo ale na to třetí mi chybí vteřina.. tak to by snad šlo nějak dotáhnout ;o)

Tuhle sezonu jsem auto odlehčil, že má něco pod 900 kilo.Ve standardu mám 90 PS + filtr a přizpůsobený výfukový potrubí. Na příští plánuju svody od Lexmaulu (nárůst výkonu 4 - 7 %) a když budou penízky tak PowerBox od Mantzelu (+ 20 PS). Jedná se mi o to, jestli má cenu abych do toho investoval a kupoval třebas toto: http://cgi.ebay.de/Mantzel-Nockenwellen ... dZViewItem samozřejmě bych poté nechal chipem srovnat řídící jednotku (ovšem nechtěl bych měnit nic jiného v motoru než vačky...).

Pochopil jsem z předchozího, že tohle by asi nemělo smysl, že? Že jsou "málo ostré"... takže je mám nechat plavat ?? :D
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion

Uživatelský avatar
JamesT
Příspěvky: 223
Registrován: 23 úno 2005 19:12
Bydliště: Görsdorf in Grotau bei Reichenberg

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od JamesT »

Anděl píše:
endlosung píše:Zdravím všechny
Chtěl bych se zeptat co je všechno za potřebí provést na motoru kdybych chtěl dát ostrou vačku děkuji za informace
Záleží jak "ostrou" a na jakém motoru. Obecně platí, že tak do 270°až 280° není potřeba nic měniť.
Takže ani nic v ECU??? Respektive pokud tahle možnost nejni k dispozici a zároveň ani možnosti nastavení karbecu!!! Do jakých hodnot se posune výkonostní pásmo u vačky s úhlama, jako máš třeba Ty???
$

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Anděl »

JamesT píše:
Anděl píše:
endlosung píše:Zdravím všechny
Chtěl bych se zeptat co je všechno za potřebí provést na motoru kdybych chtěl dát ostrou vačku děkuji za informace
Záleží jak "ostrou" a na jakém motoru. Obecně platí, že tak do 270°až 280° není potřeba nic měniť.
Takže ani nic v ECU??? Respektive pokud tahle možnost nejni k dispozici a zároveň ani možnosti nastavení karbecu!!! Do jakých hodnot se posune výkonostní pásmo u vačky s úhlama, jako máš třeba Ty???
Měl jsem na mysli, změny na rozvodu. Pružiny atd.

Pokuď chceš "novou" vačku využít na 100%, musíš i upravit ECU. Já jsem měl např. nastavenou sériovou ECU tak, že od cca 5300 ot/m omezovala výkon. Takže bych novou vačku moc neužil. :wink:

Vše ale záleží na konkrétním autě. :?:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

piper cams píše u normálního profilu označovanýho jako fast road (do 280°C dle motoru) nárust cca 10 PS a využitelnej rozsah otáček 2000-6500

ultimate road - nad 280 do 300° 15PS a 2500-7000

co k tomu musíš provýst nevím , piper cams to neudává za jakejch podmínek

..řeknu ti jen to že na coupe mam nějakej profil dle piper cams mezi ultimate road a rally a jede to od 3000 , na cca 4800 v tom chytnou saze a jde to až do omezovače.. ale úprava ŘJ byla bezpodmínečně nutná, jelikož se s tím prakticky nedalo jet jak se tomu nechtělo...

Uživatelský avatar
JamesT
Příspěvky: 223
Registrován: 23 úno 2005 19:12
Bydliště: Görsdorf in Grotau bei Reichenberg

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od JamesT »

To je právě to, že konkrétní auto jsem sem psát nechtěl, protože, jak zjišťuju, tak má motor s nejhorším možným způsobem mísení paliva se vzduchem: jednobodový vstřikování!!! Jednobod je horší, než přímej vstřik a dokonce i línější, než karbec, je to vlastně takovej mezičlánek a ty jak známo jsou většinou na ho*no, i když by teoreticky měli mít vlastnosti obou typů, který spojuje!!! Jedná se o jedničkovou Ibizu, která má analogovou ŘJ, takže se v ní nic upravovat nedá, maximálně přepájet nějaký odpory, jen nevim jaký, za jaký a jestli si tim něco pomůžu!!! Napadlo mě teď, že by se dala udělat nová ŘJ, protože se tam moc věcí nehlídá!!! Tak jen zjistit, konkrátní hodnoty z čidel, který potřebuju, nějaký přidat a pak už se jen naučit programovat mikrokontroléry!!! Myslim, že by se mi pak otevřely další možnosti tunění, ale....nechci tu prasit thread!!!
Kdyby to začínalo jet od těch 3000 toček, tak takhle nějak by mi to i stačilo, jestli míň, na úkor nějakejch těch kobyl, nevadilo by, jen je opravdu na nic, že neudávaj další kroky, který je třeba podniknout, aby se to po namontování nedusilo!!! Ale to je určitě reklamní tah, kvůli těm neumětelům, co si myslej, že tam fláknou ostrou vačku a rázem tam maj o 30 Horse Pony navíc!!! Kdyby tam napsali, že jsou třeba třeba tvrdší pružiny, nebo podložky, úprava ECU a bez komplet sání a vejfucku to taky neni uplně vono, taxe na to 2/3 z těchle ajeťáků vyquajznou!!! Každopádně díky za odpovědi, budu asi muset vymyslet jinou cestu za vačkou a HP!!! Doufám, že to nezkončí u turba a nebo nedej bože u karburátoru!!!
$

Uživatelský avatar
jps
Příspěvky: 136
Registrován: 27 črc 2006 08:54
Bydliště: Praha

Příspěvek od jps »

zajímalo by mě, jestli jde stejným způsobem (změnou stupňů vačky) posunout sílu i do nižších otáček? :ja_nic:

Uživatelský avatar
Chosse
Příspěvky: 3622
Registrován: 19 led 2006 07:17
Bydliště: u Prostějova...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chosse »

Čau kluci,poradí někdo kolik má vačka stupňů když je na ní vyražený z čela číslo 9 ? A jak poznám že je nitridovaná?Dá se to okem nějak poznat?Díky

milosh
Administrátor
Příspěvky: 8033
Registrován: 03 úno 2004 13:57

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od milosh »

Delam inventuru TF a myslim ze tady mame temata ktery si zaslouzi byt na prvnich strankach a ne nekde na 50-ty :)
Toto je jedno z nich.

Uživatelský avatar
janos666
Příspěvky: 219
Registrován: 12 čer 2011 13:18
Bydliště: Kašperské Hory

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od janos666 »

Sice trochu starší téma, ale určitě důležitá část úprav motoru, kde za málo peněz hodně muziky, tak tady jeden odkaz na asi dosti znameho člověka co se specializuje na úpravu nebo výrobu vačkových hřídelí i za dosti zajímavé ceny.
http://www.vackykrejbich.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nedavno jsem tam byl s kamošem, který si nechal dělat vačky na BMW e36 325i. A co se týče nárustu výkonu, tak ve většině případů je stejně nutno upravit ŘJ ale nárůst je cca 10-15%, a jen pro představu u fabie RS 1,9 nárůst 20PS ale je pravda že měla 185kw... :)
A dále tam měl pro někoho dělané vačky na C20XE kolem 278°, ale nevim kolik to má v serii, abych nekecal...
Subaru Impreza GT (víkendovka)
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od kozorozecek »

me by zajimalo jak se da vypočitat nebo určit profil ta vačky jen tak trocha teorie zna to nekdo ??
předpokladam že se musi počitat s celim motorem jestly se nepletu vetšinou se použiva harmonicka vačka
že?
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:53, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

MattyX
Příspěvky: 198
Registrován: 26 zář 2010 01:40
Bydliště: Bruno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od MattyX »

no trošku přispěju...včera jsem nainstaloval Schricka 288" na E30 325i 12V... tak jsem z toho příjemně nadšen , volnoběh to je celkem muscle sound tedka , volnoběh si to drží pěkně , nějakej start hnedka z nizkejch toček se nekoná tak ideálka tak těch 1500 na rozjezd :D ale od 3500 ta reakce na plyn je teda docela ukrutná už , to jako letí do toček daleko líp no :D a zvuk to je masakr :twisted:

porovnání seriové vačky a schricka...

Obrázek

http://www.youtube.com/watch?v=gGYmh7Id ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=n7l9XD5X ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

neco po nastartování :) pro nezasvěcené... ano motor si má tak cvakat , ventilové vůle na 0.25mm seřízeny :)

na nějaký dlouhodobější hodnocení ještě počkám , ještě mám připravenej lehčí setrvačník ... kua to bude zase žrat jako tank :lol:
E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Libor12 »

nevím o kolik jsi šel s otevřením nahoru oproti serii,ale asi to bude chtít doladit AFR. Mohl by jsi ve vyšších otačkách mít chudší směs.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

MattyX
Příspěvky: 198
Registrován: 26 zář 2010 01:40
Bydliště: Bruno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od MattyX »

soft tam uz je mesic jinej , ma jinou palivovou mapu , od 5ti tis by mel pridat stavu a nechavat vstriky dyl otevreny ... uz na seriove vacce to bylo celkem znatelny no (hlavne spotreba :D )
E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601

Uživatelský avatar
Květoslávek
Příspěvky: 1601
Registrován: 16 srp 2006 11:01
Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy

Re: Teorie o ostré vačce

Příspěvek od Květoslávek »

dělal sis to sám nebo s liborem? :D
Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi :)
Go HARD or Go Home!!!

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“