Teorie o ostré vačce
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
264°je dost málo -na nějaký brutální nárusty výkonu- běžný seriový vačky maj úhel otevření od 220 do 260° ,ale jsou i vyjímky -spíš byly.. do 80 let se daly sehnat i lepší vačky v seriovým autě (např já v mým tipu použiju vačky taky z 2l fiata,ale roku výroby 70,cožje úplně něco jinýho..)..pak se vačky dá se říct otupovali s emisníma limitama a přechodem na elektronický řízení motoru..
s těmahle vačkama nebudeš mít problém rozchodit i nějakej obyčejnejch chip a nebudeš muset dělat něco na míru , ani nebude takobej nárust výkonu a pásmo využitelnejch otáček bude cca od 1500 do 6500 s nárustem do 10PS takže to bude normálně použitelný , např piper cams uvádí pro vačky ne nepodnejch těm mejm využitelný pásmo zhruba od 3500-8000 s předpokládaným nárustem výkonu 15PS+
s těmahle vačkama nebudeš mít problém rozchodit i nějakej obyčejnejch chip a nebudeš muset dělat něco na míru , ani nebude takobej nárust výkonu a pásmo využitelnejch otáček bude cca od 1500 do 6500 s nárustem do 10PS takže to bude normálně použitelný , např piper cams uvádí pro vačky ne nepodnejch těm mejm využitelný pásmo zhruba od 3500-8000 s předpokládaným nárustem výkonu 15PS+
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Ano i ne. Cenu jsem napsal jako průměr, co všechno vypadlo z ing. Chovance na dotaz " Kolik to stojí "honza 2.0 16v píše:hm jetsli to je na 8v motor tak to zrhuba odpovídá i tomu za kolik brousí Albrecht..je v tom započtený i tepelný zpracování ?Anděl píše:Tak přebroušení jedné vačky cca 4000Kč a výroba nové cca 9000Kč.

A Albrecht jsem psal asi 2x a žádná odezva. Takže jsem šel o dům dál.

Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
no tam musíš spíš volatAnděl píše:Ano i ne. Cenu jsem napsal jako průměr, co všechno vypadlo z ing. Chovance na dotaz " Kolik to stojí "honza 2.0 16v píše:hm jetsli to je na 8v motor tak to zrhuba odpovídá i tomu za kolik brousí Albrecht..je v tom započtený i tepelný zpracování ?Anděl píše:Tak přebroušení jedné vačky cca 4000Kč a výroba nové cca 9000Kč.
A Albrecht jsem psal asi 2x a žádná odezva. Takže jsem šel o dům dál.


Tak si to maj napsat na www stránky a nepsat tam e-mail, když s tím neumí.honza 2.0 16v píše:no tam musíš spíš volatAnděl píše:Ano i ne. Cenu jsem napsal jako průměr, co všechno vypadlo z ing. Chovance na dotaz " Kolik to stojí "honza 2.0 16v píše: hm jetsli to je na 8v motor tak to zrhuba odpovídá i tomu za kolik brousí Albrecht..je v tom započtený i tepelný zpracování ?
A Albrecht jsem psal asi 2x a žádná odezva. Takže jsem šel o dům dál.nebo osobně tam zajít..já to mám v poho.. 0,5km

Ale myslím si, že jsem u ing. Chovance nešlápl vedle.

Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
tak prvne je asi na snade otazka co je u tebe dynamika auta ...Velbloud píše:Zdravím,
rád bych se také přidal do diskuse... uvažuju o způsobech jak ještě přibrat na dinamice u "Mazlíka" ... a také jsem uvažoval o vačkách...
1) to ze v 50ti na trojku pridas plyn a motor bez protestu tahne plynule az do vysokych otacek ovsem bez zadneho viditelneho nakopnuti
2) nebo ze v 50ti na trojku das plny plyn a motor chvili jakoby popada dech a netahne (dostava se do vyssich otacek) a pak jako popichnute prase zacne velmi silne tahnout az prakticky do omezovace ...
proste ten motor ma porad stejny objem a zmenou vacek (zvysovani uhlu) dosahnes lepsiho plneni ve vysokych otackach ale zase ztratis dole a celkem podstatne. Takze dynamika motoru bude zcela jina a ekonomika provozu taky protoze ve strednich otackach tomu bude chybet sila a pokud to neni auto na okruh tak jezdi 90% casu ve strednich otackach
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
Re: Teorie o ostré vačce
Zdravím všechny
Chtěl bych se zeptat co je všechno za potřebí provést na motoru kdybych chtěl dát ostrou vačku děkuji za informace
Chtěl bych se zeptat co je všechno za potřebí provést na motoru kdybych chtěl dát ostrou vačku děkuji za informace
Re: Teorie o ostré vačce
Záleží jak "ostrou" a na jakém motoru. Obecně platí, že tak do 270°až 280° není potřeba nic měniť.endlosung píše:Zdravím všechny
Chtěl bych se zeptat co je všechno za potřebí provést na motoru kdybych chtěl dát ostrou vačku děkuji za informace
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
- PJ
- Moderátor
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 04 úno 2004 19:21
- Bydliště: Královské město Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teorie o ostré vačce
Anděl: co ty už dorazila vačice?
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"
Re: Teorie o ostré vačce
AnoPJ píše:Anděl: co ty už dorazila vačice?


Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Všem moc děkuji za odpovědi
Mno jedná se mi o tohle... Corsičku mám už více méně jen "na hraní" a na srazy... prostě chci dosáhnout nějakýho pohárku na sprintech ;o) vím, že nemám na první místo ale na to třetí mi chybí vteřina.. tak to by snad šlo nějak dotáhnout ;o)
Tuhle sezonu jsem auto odlehčil, že má něco pod 900 kilo.Ve standardu mám 90 PS + filtr a přizpůsobený výfukový potrubí. Na příští plánuju svody od Lexmaulu (nárůst výkonu 4 - 7 %) a když budou penízky tak PowerBox od Mantzelu (+ 20 PS). Jedná se mi o to, jestli má cenu abych do toho investoval a kupoval třebas toto: http://cgi.ebay.de/Mantzel-Nockenwellen ... dZViewItem samozřejmě bych poté nechal chipem srovnat řídící jednotku (ovšem nechtěl bych měnit nic jiného v motoru než vačky...).
Pochopil jsem z předchozího, že tohle by asi nemělo smysl, že? Že jsou "málo ostré"... takže je mám nechat plavat ??

Mno jedná se mi o tohle... Corsičku mám už více méně jen "na hraní" a na srazy... prostě chci dosáhnout nějakýho pohárku na sprintech ;o) vím, že nemám na první místo ale na to třetí mi chybí vteřina.. tak to by snad šlo nějak dotáhnout ;o)
Tuhle sezonu jsem auto odlehčil, že má něco pod 900 kilo.Ve standardu mám 90 PS + filtr a přizpůsobený výfukový potrubí. Na příští plánuju svody od Lexmaulu (nárůst výkonu 4 - 7 %) a když budou penízky tak PowerBox od Mantzelu (+ 20 PS). Jedná se mi o to, jestli má cenu abych do toho investoval a kupoval třebas toto: http://cgi.ebay.de/Mantzel-Nockenwellen ... dZViewItem samozřejmě bych poté nechal chipem srovnat řídící jednotku (ovšem nechtěl bych měnit nic jiného v motoru než vačky...).
Pochopil jsem z předchozího, že tohle by asi nemělo smysl, že? Že jsou "málo ostré"... takže je mám nechat plavat ??


Re: Teorie o ostré vačce
Takže ani nic v ECU??? Respektive pokud tahle možnost nejni k dispozici a zároveň ani možnosti nastavení karbecu!!! Do jakých hodnot se posune výkonostní pásmo u vačky s úhlama, jako máš třeba Ty???Anděl píše:Záleží jak "ostrou" a na jakém motoru. Obecně platí, že tak do 270°až 280° není potřeba nic měniť.endlosung píše:Zdravím všechny
Chtěl bych se zeptat co je všechno za potřebí provést na motoru kdybych chtěl dát ostrou vačku děkuji za informace
$
Re: Teorie o ostré vačce
Měl jsem na mysli, změny na rozvodu. Pružiny atd.JamesT píše:Takže ani nic v ECU??? Respektive pokud tahle možnost nejni k dispozici a zároveň ani možnosti nastavení karbecu!!! Do jakých hodnot se posune výkonostní pásmo u vačky s úhlama, jako máš třeba Ty???Anděl píše:Záleží jak "ostrou" a na jakém motoru. Obecně platí, že tak do 270°až 280° není potřeba nic měniť.endlosung píše:Zdravím všechny
Chtěl bych se zeptat co je všechno za potřebí provést na motoru kdybych chtěl dát ostrou vačku děkuji za informace
Pokuď chceš "novou" vačku využít na 100%, musíš i upravit ECU. Já jsem měl např. nastavenou sériovou ECU tak, že od cca 5300 ot/m omezovala výkon. Takže bych novou vačku moc neužil.

Vše ale záleží na konkrétním autě.

Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
piper cams píše u normálního profilu označovanýho jako fast road (do 280°C dle motoru) nárust cca 10 PS a využitelnej rozsah otáček 2000-6500
ultimate road - nad 280 do 300° 15PS a 2500-7000
co k tomu musíš provýst nevím , piper cams to neudává za jakejch podmínek
..řeknu ti jen to že na coupe mam nějakej profil dle piper cams mezi ultimate road a rally a jede to od 3000 , na cca 4800 v tom chytnou saze a jde to až do omezovače.. ale úprava ŘJ byla bezpodmínečně nutná, jelikož se s tím prakticky nedalo jet jak se tomu nechtělo...
ultimate road - nad 280 do 300° 15PS a 2500-7000
co k tomu musíš provýst nevím , piper cams to neudává za jakejch podmínek
..řeknu ti jen to že na coupe mam nějakej profil dle piper cams mezi ultimate road a rally a jede to od 3000 , na cca 4800 v tom chytnou saze a jde to až do omezovače.. ale úprava ŘJ byla bezpodmínečně nutná, jelikož se s tím prakticky nedalo jet jak se tomu nechtělo...
Re: Teorie o ostré vačce
To je právě to, že konkrétní auto jsem sem psát nechtěl, protože, jak zjišťuju, tak má motor s nejhorším možným způsobem mísení paliva se vzduchem: jednobodový vstřikování!!! Jednobod je horší, než přímej vstřik a dokonce i línější, než karbec, je to vlastně takovej mezičlánek a ty jak známo jsou většinou na ho*no, i když by teoreticky měli mít vlastnosti obou typů, který spojuje!!! Jedná se o jedničkovou Ibizu, která má analogovou ŘJ, takže se v ní nic upravovat nedá, maximálně přepájet nějaký odpory, jen nevim jaký, za jaký a jestli si tim něco pomůžu!!! Napadlo mě teď, že by se dala udělat nová ŘJ, protože se tam moc věcí nehlídá!!! Tak jen zjistit, konkrátní hodnoty z čidel, který potřebuju, nějaký přidat a pak už se jen naučit programovat mikrokontroléry!!! Myslim, že by se mi pak otevřely další možnosti tunění, ale....nechci tu prasit thread!!!
Kdyby to začínalo jet od těch 3000 toček, tak takhle nějak by mi to i stačilo, jestli míň, na úkor nějakejch těch kobyl, nevadilo by, jen je opravdu na nic, že neudávaj další kroky, který je třeba podniknout, aby se to po namontování nedusilo!!! Ale to je určitě reklamní tah, kvůli těm neumětelům, co si myslej, že tam fláknou ostrou vačku a rázem tam maj o 30 Horse Pony navíc!!! Kdyby tam napsali, že jsou třeba třeba tvrdší pružiny, nebo podložky, úprava ECU a bez komplet sání a vejfucku to taky neni uplně vono, taxe na to 2/3 z těchle ajeťáků vyquajznou!!! Každopádně díky za odpovědi, budu asi muset vymyslet jinou cestu za vačkou a HP!!! Doufám, že to nezkončí u turba a nebo nedej bože u karburátoru!!!
Kdyby to začínalo jet od těch 3000 toček, tak takhle nějak by mi to i stačilo, jestli míň, na úkor nějakejch těch kobyl, nevadilo by, jen je opravdu na nic, že neudávaj další kroky, který je třeba podniknout, aby se to po namontování nedusilo!!! Ale to je určitě reklamní tah, kvůli těm neumětelům, co si myslej, že tam fláknou ostrou vačku a rázem tam maj o 30 Horse Pony navíc!!! Kdyby tam napsali, že jsou třeba třeba tvrdší pružiny, nebo podložky, úprava ECU a bez komplet sání a vejfucku to taky neni uplně vono, taxe na to 2/3 z těchle ajeťáků vyquajznou!!! Každopádně díky za odpovědi, budu asi muset vymyslet jinou cestu za vačkou a HP!!! Doufám, že to nezkončí u turba a nebo nedej bože u karburátoru!!!
$
Re: Teorie o ostré vačce
Delam inventuru TF a myslim ze tady mame temata ktery si zaslouzi byt na prvnich strankach a ne nekde na 50-ty
Toto je jedno z nich.

Toto je jedno z nich.
Re: Teorie o ostré vačce
Sice trochu starší téma, ale určitě důležitá část úprav motoru, kde za málo peněz hodně muziky, tak tady jeden odkaz na asi dosti znameho člověka co se specializuje na úpravu nebo výrobu vačkových hřídelí i za dosti zajímavé ceny.
http://www.vackykrejbich.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nedavno jsem tam byl s kamošem, který si nechal dělat vačky na BMW e36 325i. A co se týče nárustu výkonu, tak ve většině případů je stejně nutno upravit ŘJ ale nárůst je cca 10-15%, a jen pro představu u fabie RS 1,9 nárůst 20PS ale je pravda že měla 185kw...
A dále tam měl pro někoho dělané vačky na C20XE kolem 278°, ale nevim kolik to má v serii, abych nekecal...
http://www.vackykrejbich.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nedavno jsem tam byl s kamošem, který si nechal dělat vačky na BMW e36 325i. A co se týče nárustu výkonu, tak ve většině případů je stejně nutno upravit ŘJ ale nárůst je cca 10-15%, a jen pro představu u fabie RS 1,9 nárůst 20PS ale je pravda že měla 185kw...

A dále tam měl pro někoho dělané vačky na C20XE kolem 278°, ale nevim kolik to má v serii, abych nekecal...
Subaru Impreza GT (víkendovka)
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...
- kozorozecek
- Příspěvky: 618
- Registrován: 02 říj 2007 21:02
- Bydliště: Louny
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teorie o ostré vačce
me by zajimalo jak se da vypočitat nebo určit profil ta vačky jen tak trocha teorie zna to nekdo ??
předpokladam že se musi počitat s celim motorem jestly se nepletu vetšinou se použiva harmonicka vačka
že?
předpokladam že se musi počitat s celim motorem jestly se nepletu vetšinou se použiva harmonicka vačka
že?
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje
holky a auta to je moje
Re: Teorie o ostré vačce
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:53, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Teorie o ostré vačce
no trošku přispěju...včera jsem nainstaloval Schricka 288" na E30 325i 12V... tak jsem z toho příjemně nadšen , volnoběh to je celkem muscle sound tedka , volnoběh si to drží pěkně , nějakej start hnedka z nizkejch toček se nekoná tak ideálka tak těch 1500 na rozjezd
ale od 3500 ta reakce na plyn je teda docela ukrutná už , to jako letí do toček daleko líp no
a zvuk to je masakr
porovnání seriové vačky a schricka...

http://www.youtube.com/watch?v=gGYmh7Id ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=n7l9XD5X ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
neco po nastartování
pro nezasvěcené... ano motor si má tak cvakat , ventilové vůle na 0.25mm seřízeny 
na nějaký dlouhodobější hodnocení ještě počkám , ještě mám připravenej lehčí setrvačník ... kua to bude zase žrat jako tank



porovnání seriové vačky a schricka...

http://www.youtube.com/watch?v=gGYmh7Id ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=n7l9XD5X ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
neco po nastartování


na nějaký dlouhodobější hodnocení ještě počkám , ještě mám připravenej lehčí setrvačník ... kua to bude zase žrat jako tank

E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teorie o ostré vačce
nevím o kolik jsi šel s otevřením nahoru oproti serii,ale asi to bude chtít doladit AFR. Mohl by jsi ve vyšších otačkách mít chudší směs.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Teorie o ostré vačce
soft tam uz je mesic jinej , ma jinou palivovou mapu , od 5ti tis by mel pridat stavu a nechavat vstriky dyl otevreny ... uz na seriove vacce to bylo celkem znatelny no (hlavne spotreba
)

E30 325i Coupe M20 DiamantSchwarz M-technic II, BBS RS 601
- Květoslávek
- Příspěvky: 1601
- Registrován: 16 srp 2006 11:01
- Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy
Re: Teorie o ostré vačce
dělal sis to sám nebo s liborem? 

Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi 
Go HARD or Go Home!!!

Go HARD or Go Home!!!