Problém s podvozkem

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s podvozkem

Příspěvek od Mike Mad »

ja ma docela dost velky odklony, v pondeli sem byl na geometrii a predni kola mam 16stupnu do A. Na jizdni vlastnosti si nestezuju, ty jsou bez problemu a s chovanim auta jsem spokojen, nikde mi to v zatacce neuskakuje, drzi to stopu a uz mi neskacou kola do vzduchu pri kazdy sebemensi nerovnosti (jako pri pouziti pouze pruzin se seriovyma tlumicema). Jen mne sere ze se mi stejne jako ricrdovi sjizdi vnitrni hrana pneu vic a jelikoz neni stycna plocha pneu s vozovkou idealni tak jsem to prozatimne vyresil lehkym podhustenim.
chtel bych to poresit vyrobou nastavitelneho horniho ulozeni tlumicu. nevite nekdo kdo by my byl schopen nakreslit nakres? nebo aspon nejaky foto pro priklad. pokud vymenim pevne horni ulozeni tlumice za nastavitelny kus, kde by se dal uhel stelovat povolenim sroubu a posunutim, tak se zbavim acek. na corse je pouze spodni rameno. vyresil bych tim i pracovni polohu tlumice (myslim naklon) tak ze by jsem prakticky pri snizeni cca 8cm co mam docilil +- puvodni polohy vsech podovzkovych komponent, tedy nepocitam tahla rizeni a poloosy, ktere jsou ulozeny v kloubech, takze by jim nemelo vadit jiny uhel.
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s podvozkem

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Mike Mad píše:ja ma docela dost velky odklony, v pondeli sem byl na geometrii a predni kola mam 16stupnu do A. Na jizdni vlastnosti si nestezuju, ty jsou bez problemu a s chovanim auta jsem spokojen, nikde mi to v zatacce neuskakuje, drzi to stopu a uz mi neskacou kola do vzduchu pri kazdy sebemensi nerovnosti (jako pri pouziti pouze pruzin se seriovyma tlumicema). Jen mne sere ze se mi stejne jako ricrdovi sjizdi vnitrni hrana pneu vic a jelikoz neni stycna plocha pneu s vozovkou idealni tak jsem to prozatimne vyresil lehkym podhustenim.
chtel bych to poresit vyrobou nastavitelneho horniho ulozeni tlumicu. nevite nekdo kdo by my byl schopen nakreslit nakres? nebo aspon nejaky foto pro priklad. pokud vymenim pevne horni ulozeni tlumice za nastavitelny kus, kde by se dal uhel stelovat povolenim sroubu a posunutim, tak se zbavim acek. na corse je pouze spodni rameno. vyresil bych tim i pracovni polohu tlumice (myslim naklon) tak ze by jsem prakticky pri snizeni cca 8cm co mam docilil +- puvodni polohy vsech podovzkovych komponent, tedy nepocitam tahla rizeni a poloosy, ktere jsou ulozeny v kloubech, takze by jim nemelo vadit jiny uhel.
odklony můžeš částečně poladit na těhlici, kde máš uloženej tlumič- pokud teda máš uchycení tlumiče na dva šrouby a ne svěrným spojem, kde by jsi byl v prd..

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s podvozkem

Příspěvek od Mike Mad »

honza> mam na 2 sroubech chycenej spodek tlumice, ale je tam vule tak 1-2mm, tim toho moc neposteluju. koukal jsem kde vsude by slo co udelat abych docilil mensich odklonu, a nenasel jsem ani jedno misto uchyceni kde bych mohl neco nastavit, posunout. Na geometrii jediny co mi mohli stelovat je sbihavost, resp. cepy rizeni. proto asi necham udelat horni ulozeni, ale potrebuju nejake fotky nebo nakresy. taky mam strach aby mi vubec kvuli mistu ty tlumice se meli potom kam posunout, kolik mm by tak odpovidalo odklonu 16stupnu? na rekneme 60cm vzdalenosti od osy poloosy k hornimu ulozeni?
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s podvozkem

Příspěvek od Mike Mad »

foto> Obrázek
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 20:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s podvozkem

Příspěvek od Mike Mad »

taboo> diky, o techto trech moznostech vim. slotting mi prijde jako prasarna, musel by jsem zvetsit otvory na podbehu (mam srouby na pevno v klobouku tlumice) a tim bych zrusil profilovani toho plechu a mam strach ze by mi zacla praskat kastle v techto mistech. excentricke srouby myslim ty co drzi nahore tlumice? diky nim bych docilil nastaveni 2mm a to nic neresi pri uhlu 16stupnu, vysledek by byl 12stupnu coz je zanedbatelna zmena vzhledem k tomu ze bych ty srouby musel nechat nekde vyrobit. camber plates sem myslel jako nelepsi volbu, samozrejme na moje prditko se ale nedelaji. proto bych chtel nejake nakresy nebo aspon foto pro priklad, aby vedel jestli to pujde na muj pekac vyrobit. kazdopadne diky za radu 8)
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Problém s podvozkem

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 20:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike Mad »

aha, ja myslel ze se slotting dela nahore jako levna nahrazka camber plates. tak mi to radili nekteri "chytraci" automechanici :lol:
zkusim sehnat nekoho kdo by mi udelal to vybrouseni na tehlici, vlastne staci prefrezovat jen horni diru na uchyceni tlumice (viz.obrazek). spodni zustane a na horni se to utahne sestelovany. to mne nenapadlo, diky za tip 8)
Přílohy
:)
:)
tehlice.JPG (4.79 KiB) Zobrazeno 1780 x
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

hele, ja to mu moc nerozumiem, ale neni 16° sialene moc ? :shock:

to sa ti musia minimalne dost nerovnomerne zjizdat gumy, ne?

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s podvozkem

Příspěvek od Mike Mad »

jj, docela fest :twisted: ... nebo dost, 30tis km a sjela se vnitrni hrana cca 2cm od kraje na 2mm vzorku, dam je nazadek a dopredu koupim novy. ale hlavne to co mi poradil taboo mi tenhle problem vyresi. btw> z jakyho materialu se delaji tehlice?
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s podvozkem

Příspěvek od Ondras »

a nebude lepší udělat slotting tlumiče? Přecijen je tam řádově méně matroše než na těhlici...
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 20:57, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Srnec
Příspěvky: 107
Registrován: 03 bře 2006 22:57
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Srnec »

dále jsem se chtěl zeptat i po geometrii kol mě to stále tahne do leva může to být těmi pružinami nebo snížením???vyměnil jsem kola co mi doporučil mechanik na geometrii ale to také nepomohlo :( :( :(
Espana Senorita 1.6i

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Srnec píše:dále jsem se chtěl zeptat i po geometrii kol mě to stále tahne do leva může to být těmi pružinami nebo snížením???vyměnil jsem kola co mi doporučil mechanik na geometrii ale to také nepomohlo :( :( :(
Muze vaznout brzda, pripadne bylo auto nekdy bourany a je celkove zkriveny. Pricin muze byt bohuzel vic.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike Mad »

Taboo píše:To Mike Mad:
Ne, rozsiruji se ty horni diry v tech tlumicich, ne v tehlicich. K tomu staci i nejaky maly grinder (i treba Dremel tool) anebo i kulaty pilnik (pokud mas dostatek casu a trpelivosti :lol: ). Pote, co dostatecne vybrousis ty diry k dosazeni zadaneho odklonu kol musis jeste vyrobit "vlozky" z materialu stejne silneho, jako ten uchyt tlumice, kterymi pote vyplnis ty zvetsene diry (od toho sroubu smerem k telu tlumice). To je jen "pojisteni" proti pripadne ztrate nastaveni odklonu po prujezdu nejakou dirou. Ty "vlozky" jsou v tech dirach drzeny vetsimi podlozkami na tom hornim sroubu. A samozrejme, jako opravdovy tuner, to vse si delas sam doma v garazi - vcetne presneho nastaveni odklonu a sbihavosti kol...
:wink:
ok, chapu 8) ... a garaz nemam, takze to necham udelat u nekoho schopnyho, s tim ze si nejdriv spocitam rozmery ty vybrouseny diry v tlumici, necham udelat vlozky (pracuju ve fabrice kde se lisuji hlinikove profily a kde je dostatecne technicke zazemi a lidi kteri mi to za "kilo" udelaji po praci), neni problem dostat se ke strojum typu cnc frezy, plasmove rezaky apod 8) ... presnym obrabenim tedy docilim presnosti upraveni tech tlumicu s treba 1stupnem vule + presnych vlozek, a na laserove geometrii mi to kamos sesteluje ... tak uz snad vim vse co potrebuji. diky Taboo :wink:
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Uživatelský avatar
Srnec
Příspěvky: 107
Registrován: 03 bře 2006 22:57
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Srnec »

tak co poradi mi tu nekdo jestli to jde nejak vyresit jiným zpusobem nez koupit cely podvozek!!!mohl by mi nekdo poradit o koupi novych pruzin tvrdsich ale max snizene o 3cm a pokud by bylo na zadek tak o2 nebo stejne vysoke jak org predem dekuji :( :( :(
Espana Senorita 1.6i

Uživatelský avatar
Srnec
Příspěvky: 107
Registrován: 03 bře 2006 22:57
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Srnec »

a pokud ziji ve fantazii tak me poradte jak mam docilit toho abych pri prohupu na zadni naprave mi kolo nevletelo az do podbehu jak je to resene u tech aut co maji bletnik postaveny skoro primo na pneu??? :shock: :? :?
PS:jak by se to chovalo pokud budeme brat ze bych tam dal aspon na zadni napravu org pruziny???treba ty moje Weitec jsou po smrti nebude to lepsi???
Espana Senorita 1.6i

styxxy
Příspěvky: 17
Registrován: 19 srp 2009 18:58

Re: Problém s podvozkem

Příspěvek od styxxy »

co vim je vic zpusobu jak to vyresit ale asi nejvic se pouzivaji dorazy.. jsou to umove kolecka ktere nacvaknes na hridelku od tlumice nebo jako je to u starych aut das je do pruzin ci tak neco

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s podvozkem

Příspěvek od Mike Mad »

digged from grave 3 years later :lol:
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“