pátý vstřik ?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

pátý vstřik ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

koukal sem po nějakejch www v USA a koukám, že někdy u některých non hi tech úpravách motorů používaj pro přidání paliva pátej vstřik co plesknou do sání máte někdo s tímhle řešením zkušenosti ? je to moc velká prasečina protože např. palivo se nedostane do všech 4 válců ve stejným poměru apod ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

něco ve stylu F1, ne?Tam maj dvojtý vstřikování před klapkou a ještě klasicky před ventilama...
svět dospělých je pro mne záhadou......

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Příspěvek od máca »

no my sme meli neco podobnyho na vrcharskym corradu, neco nazpusob nos, akorat to striklo benzin, bylo to ovladany tlacitkem na volantu, proste si tam v urcitou chvili striknul jeste dalsi davku bemzinu, ale abych byl uprimnej, tak to zase zadnej zazrak neudelalo :lol: spis pro pocit, ze si pro vitezstvi udelal maximum 8) jinak na seriovce asi nic moc, ta z toho asi bude zmatena, co tou rekne pocitac?takvy nasilny obohaceni smesi, ventilum a pistum to asi yaky neprospeje....proste za to srani se s tim to asi nestoji

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

ale jasně že to tam nemaj jen tak, alezvednou tlak na turbu a aby nemuseli měnit 4 nebo 6 vstřiků tak přidaj další 5tej nebo 7dmej aby byl poměr benzín vzduch zachovanej ..
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od MarAt »

Jak si psal je to low tech,řeší to upgrade vstřiků i ecu-většinou se ovládá tlakem v sání...
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od hIGGI »

AIC (additional injector controller)

Tech reseni jsou mraky, vetsinou to pouzity koupis za par babek i se vstrikem nebo dvema, idealni varianta pro mild upravy kdy se ti nechce jit do fuel ECU a staci ti seriova na 90% jezdeni a na tech 10% mas nalazeno toto AIC.

RPM a boost je to na co to reaguje, jedna z variant treba zde :

http://www.alamomotorsports.com/HKS/hks_aic.htm

Injector uz si do toho das jakejkoliv a pouze si hrajes s injector duty cycle.

Kvalita smesi mozna nebude 'tak' dobra jako kdyby jsi resil kazdej valec zvlast, ale jak jsi sam zminil, jedna se o levnejsi a jednodussi reseni a kvalitu nalazeni budes kompenzovat tim ze smes proste naladis bohatsi. Nic to nemeni na faktu ze by to nemohlo fungovat a ze by to nebylo spravne reseni.

Vyhody jsou celkem jasne :
- nezavislost na seriovem ECU a jeho nalazeni
- nezavislost na seriovem benzinovem systemu (fyzicke umisteni pridavnych injectory byva vetsinou vyse v sacim traktu, muze byt it pred TB)
- celkem snadna navratnost do serioveho stavu pokud bys auto prodaval/vezl na technickou/reklamoval atd..

Samozrejme to resi pouze benzin, nezmeni ti to predstih a tam uz je to vylozene pripad od pripadu jak je na to stavena seriova ECU/motor atd....
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od semysak »

ten pridavnej vstrik se pouzival vetsinou u nizsich verzi jetronicu naprosto serive pro obohaceni smesi pri startu a studenem motoru = sytic, mel jinou trysku - tangencialni oproti radialni, dela mlhu paliva, ve velke vzdalenosti od ventylu, smes byla homogeni ve vsech valcich, pouzivalo se to i pri prvnich verzich vstrikovani misto klasickyho karburatoru - kontinualni vstrikovani, aby treba leteckej motor nezhasinal pri letu na zadech nebo pri vybirani stremhlaveho letu (me-109) + kompenzace vysky letu/obsahu kysliku ve vzduchu pomoci N20 co vim ak se to pouzivalo nebo chtelo pouzivat rtreba i na V6 trubo v nemecku pro vetsi nez male zvyseni tlaku turba,kazdopadne asi je jednodussi dat progresivni regulator tlaku palivanez tuhle featuru podle me pokud to motor seriove nema, pokud to ma staci poladit cidlo teploty motoru + event zvendnout tlak paliva

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

otázka zda ty sériový vstřiky další zvýšení ještě zvládnou
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:otázka zda ty sériový vstřiky další zvýšení ještě zvládnou
Aneb proc do sady s turbem nedaji jen regulator tlaku paliva a cpou tam vstrik a elektroniku... :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od Idaho »

Beaver píše:
MarauderZ28 píše:otázka zda ty sériový vstřiky další zvýšení ještě zvládnou
Aneb proc do sady s turbem nedaji jen regulator tlaku paliva a cpou tam vstrik a elektroniku... :wink:
to se tu už myslím probíralo.. nejak to souviselo s životností těch vstřiku, že vyšlo levneji kouúpit kit pátého ( resp. sedmého vstřiku - u supry ) než zatěžovat originál vstřiky. co jsem ale koukal na cenu toho kitu na 7Mgte tak se vyplatí si připlatit cca 15-20% ceny a koupit kit RC vstřiku..
ale myslím že doma delané to je levnej přízpěvek do stáje..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od Idaho »

Beaver píše:
MarauderZ28 píše:otázka zda ty sériový vstřiky další zvýšení ještě zvládnou
Aneb proc do sady s turbem nedaji jen regulator tlaku paliva a cpou tam vstrik a elektroniku... :wink:
to se tu už myslím probíralo.. nejak to souviselo s životností těch vstřiku, že vyšlo levneji kouúpit kit pátého ( resp. sedmého vstřiku - u supry ) než zatěžovat originál vstřiky. co jsem ale koukal na cenu toho kitu na 7Mgte tak se vyplatí si připlatit cca 15-20% ceny a koupit kit RC vstřiku..
ale myslím že doma delané to je levnej přízpěvek do stáje..

btw myslím že by to mohlo být celkem jednoduše spojené s SAFC a nebylo by to moc přídavné elektriky..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od semysak »

tak ty nemci co jsem videl, to meli udelany jednoduse tak, ze signalem z vahy vzduchu resp. s pridavnyho map senzoru ovladali to ipw pridavneho vstriku, jenoduchym obvudkem, nemeli k tomu ani zadnou upravu ridici jednotky, jenom poeditovany vystup s vahy vzduchu, turbo a ten pridavnej vstrik pridelali do sani, spis bych videl jako problem dobry umisteni toho pridavnyho vstriku

no myslimsi ze ty vstriky maji urcitej strop prutoku proste kdyz se zvysi tlak nad nejakou mez tak tam proste tou dirkou vic paliva neprojde, to pretizeni - nesouvisi to spis s tim max ipw tech puvodnich vstriku

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Vstriky se pretizi jednoduse. Kdyz budes davat vic vzduchu, da jednotka vic paliva, aby dala vic paliva, bude je muset podrzet dyl otevreny. Cim vyssi otacky, tim rychleji se musi vstriky otevirat a zavirat a tim vic se jim blizi mez, kdy to nestihnou. Pak nastane okamzik, kdy to na ne bude takovej napor, ze proste zustanou natvrdo furt otevreny, protoze ta mezera mezi pulzama uz nebude stacit na zavreni.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od semysak »

jisteze, pokud vim tak vetsina jednotek ma napr. omezeni resp. nedovoli dat impuls delsi nez neco,max delky otevreni vstriku cca na 80% casu, pokud je to sikovne zablokovany tak to samozrejme vstriky asi pretizi to je ale potom na intelektualovy ktery provadi ''upravu'' aby vedel co dela,

pokud jednotka da maximalni ipw a vyhodnoti potrebu dalsiho paliva nestane se nic - proste pres tu max delku se nedostane ochudi se smes, noa potom teda by melo nastoupit neco co by to dalsi palivo dalo

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od hIGGI »

Idaho píše:
btw myslím že by to mohlo být celkem jednoduše spojené s SAFC a nebylo by to moc přídavné elektriky..
Prave ze AIC pouzijes v pripade kdy S-AFC nemas a nepotrebujes. S-AFC modifikuje signal z AFM do ECU, coz je lhani si do kapsy. Za predpokladu ze mas seriovej motor a seriovy turbo, tak jedinej moment kdy potrebujes obohatit smes je kdyz jsi s boostem nad seriovejma hodnotama. V takoveto modelove situaci je podle me lepsi AIC nez S-AFC. Pokud samozrejme chces aby se motor v seriovejch hodnotach choval tak jak to zamyslel vyrobce.
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od Vecernicek »

Chceš mi tvrdit že moje VW je závodnička?
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od Idaho »

Vecernicek píše:Chceš mi tvrdit že moje VW je závodnička?
klid mi o voze , ty o koze.. ( tím se nenavážím do VW ) ale většina vozu má tzv "páty vstřik" je to "sytič" :) tady se mluví o pátém "plnohodnotném" vstřiku..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od Beaver »

Vecernicek píše:Chceš mi tvrdit že moje VW je závodnička?
Ne, tvuj VW je vrak, kterymu by nepomohl ani sestej vstrik. A navic tvoje komentare jsou po technicke strance dost tragicke, uvazoval jsi uz o tom, ze by ses jich zdrzel ? :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od JonnY »

Beaver píše:
Vecernicek píše:Chceš mi tvrdit že moje VW je závodnička?
Ne, tvuj VW je vrak, kterymu by nepomohl ani sestej vstrik. A navic tvoje komentare jsou po technicke strance dost tragicke, uvazoval jsi uz o tom, ze by ses jich zdrzel ? :wink:
neblazni, to by musel prestat postovat...

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: pátý vstřik ?

Příspěvek od Vecernicek »

JonnY píše:
Beaver píše:
Vecernicek píše:Chceš mi tvrdit že moje VW je závodnička?
Ne, tvuj VW je vrak, kterymu by nepomohl ani sestej vstrik. A navic tvoje komentare jsou po technicke strance dost tragicke, uvazoval jsi uz o tom, ze by ses jich zdrzel ? :wink:
neblazni, to by musel prestat postovat...
asi tak nějak, kor když tohle téma je mrtvé tak ho oživím trochu ne?

Jinak tady nazýváte můj 5.vstřik F1 :D
Breakthru píše:něco ve stylu F1, ne?Tam maj dvojtý vstřikování před klapkou a ještě klasicky před ventilama...
Nevím co myslí Idaho plnohodnotným 5.vstřikem? :twisted:

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“