preplnovani kompresorem
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: preplnovani kompresorem
ten merak spotreby nebo turbina je jedno co to je kdyz mu zavres PRIVOD a je porad ODTOK tak se proste toci tak dlouho dokud ma co to pohanet tj pokud voda pusobi na lopatky (tece s kopce) meni svoji potenc. energii na kinetickou energii tech lopatek, pokud ma kam odtekat. pokud vytece tak se toci setrvacnosti. proto take u meraku spotreby vody je podrobny navod jak a kam se maji instalovat
ten vodomer se nedotaci protoze ho ZAVIRAS na VYSTUPU treba kohoutkem v koupelne takze energie vody se nema jak menit.
pokud by jsi byl treba skilled v ektronice a mel doma wattmetr tak pri ucpani sani vysavace by si nameril mensi odber proudu nez pri otevrenem sani proste to dmychadlo presune pouze tolik vzduchu kolik je ho pritomno, a vysavac vysava jedine pro to, ze plocha pro sani neni uplne tesna a treba saje pres osnovu koberce a proste se tam hrne vzduch z okoli ktery je potom stlacen tim dmychadlem.
kompresor, dmychadlo atd vytvori podtlak ale jen do urcite hodnoty, potom tam proste neni uz dost mass toho vzduchu aby mu mohlo predavat energii, to ze se treba idelitova membrana dana na vysavaci prohne je pouze dusledek atmosferickeho tlaku, kdybys uzavrel sani vysavace za tou membranou tak zustane prohnuta i kdyz to nepobezi
PJ: to se tyka vahy vzduchu to stim presouvanim
kazdopadne pokud mas kompresor vahu a klapku je uplne jedno kam co das, protoze je to uzavreny system, pouze treba "vaha" musi byt dymernzxovana na urcity rozsah proudeni vzduchu protoze bud meri primo mass, pressure nebo velocity toho vzduchu a ztoho se zjistuje co se deje, kdyz zavres klapku zjistije ze de malo vzduvhu a da malo paliva, potom tedy je i malo plynu takze turbo se proste toci strvacnosti.
BOV se pouziva proto, ze je lepsi udrzet urcitej tka v sani a raci prebytecny vzduch odpustit nez dat klapku pred turbo a potom az zmizi vsechen stlacenej vzduch a otevre se klapka tak trva dlouho nez se naplni IC a cele sani
Marauder: pokud jsi nemel problemy s instalaci kompresoru tak si pravdepodobne kompresor dal za misto v sani kde motor saje volnobezny vzduch
ten vodomer se nedotaci protoze ho ZAVIRAS na VYSTUPU treba kohoutkem v koupelne takze energie vody se nema jak menit.
pokud by jsi byl treba skilled v ektronice a mel doma wattmetr tak pri ucpani sani vysavace by si nameril mensi odber proudu nez pri otevrenem sani proste to dmychadlo presune pouze tolik vzduchu kolik je ho pritomno, a vysavac vysava jedine pro to, ze plocha pro sani neni uplne tesna a treba saje pres osnovu koberce a proste se tam hrne vzduch z okoli ktery je potom stlacen tim dmychadlem.
kompresor, dmychadlo atd vytvori podtlak ale jen do urcite hodnoty, potom tam proste neni uz dost mass toho vzduchu aby mu mohlo predavat energii, to ze se treba idelitova membrana dana na vysavaci prohne je pouze dusledek atmosferickeho tlaku, kdybys uzavrel sani vysavace za tou membranou tak zustane prohnuta i kdyz to nepobezi
PJ: to se tyka vahy vzduchu to stim presouvanim
kazdopadne pokud mas kompresor vahu a klapku je uplne jedno kam co das, protoze je to uzavreny system, pouze treba "vaha" musi byt dymernzxovana na urcity rozsah proudeni vzduchu protoze bud meri primo mass, pressure nebo velocity toho vzduchu a ztoho se zjistuje co se deje, kdyz zavres klapku zjistije ze de malo vzduvhu a da malo paliva, potom tedy je i malo plynu takze turbo se proste toci strvacnosti.
BOV se pouziva proto, ze je lepsi udrzet urcitej tka v sani a raci prebytecny vzduch odpustit nez dat klapku pred turbo a potom az zmizi vsechen stlacenej vzduch a otevre se klapka tak trva dlouho nez se naplni IC a cele sani
Marauder: pokud jsi nemel problemy s instalaci kompresoru tak si pravdepodobne kompresor dal za misto v sani kde motor saje volnobezny vzduch
Re: preplnovani kompresorem
no ale my to mame na auto na kopce, to pojede max 5km v kucce a pak zase bude pul dne stat, tak o snad vydrzi jinak zase co se tam muze vic namahat? to jsou jen dve sroubovice co se toci protisobe, nic vicPJ píše:semysak: už sem čet že u pár takhle dodělávanejch montáží museli přesunout klapku za kompresor, protože ho to přetěžovalo či co.
edit: kurva ted si nejsem jistej jestli presouvali vahu nebo klapku....uz je to nejakou dobu
Semysák: Už to nemá skoro nic společnýho s názvem ale pracoval jsi někdy s pipetou????
V chemic. laboratoři. Když tu pipetu ponořiš zacpeš nahoře prstem, a pak ji zvedneš spodním okrajem do vduchu, tak co se stane. Žádna voda nevyteče.
A fakt že dmychadlo u vstupu strhává vzduch, a na výstupu tlačí taky nepopřeš. Že motor v sání strhává vzduch do válců a ve výfuku tlačí ven taky nepopřeš.
Když bude mít motor otevřenou klapku a otáčky tak 4 tis tak si na otevřenou klapku přilož ruku. Že vytvoří podtlak na tvojí dlaň taky nepopřeš. A bude ho vytvářet na dlaň dokud ho neudusíš. To samý se stane u na sání u vstupu do kompresoru, s tím že ho hned nezastavíš je totiž poháněn od motoru, takže tímto činem budeš brzdit motor.
Tím, že se tu ve foru bavíme o zvýšení výkonu a rychlostí reakce a akcelerace, tak myslím že je to důležité.
V chemic. laboratoři. Když tu pipetu ponořiš zacpeš nahoře prstem, a pak ji zvedneš spodním okrajem do vduchu, tak co se stane. Žádna voda nevyteče.
A fakt že dmychadlo u vstupu strhává vzduch, a na výstupu tlačí taky nepopřeš. Že motor v sání strhává vzduch do válců a ve výfuku tlačí ven taky nepopřeš.
Když bude mít motor otevřenou klapku a otáčky tak 4 tis tak si na otevřenou klapku přilož ruku. Že vytvoří podtlak na tvojí dlaň taky nepopřeš. A bude ho vytvářet na dlaň dokud ho neudusíš. To samý se stane u na sání u vstupu do kompresoru, s tím že ho hned nezastavíš je totiž poháněn od motoru, takže tímto činem budeš brzdit motor.
Tím, že se tu ve foru bavíme o zvýšení výkonu a rychlostí reakce a akcelerace, tak myslím že je to důležité.
Re: preplnovani kompresorem
co se tyka pipety tak tam kapalina nevytece protoze je v rovnovaze podtlak zpusobeny pistem- hladinou kapaliny a tihou kapaliny, pokud by si pipetu dal na lezato -tak normalne vytece kapalina
v pripade spalovaciho motoru a kompresoru ktery by si zastavim ucpanim privodu tak je to kuli tomu, ze se tim ucpe i privod volnobezneho vzduchu a motor nema co spalovat, pokud volnobezny vzduch neucpes (ucpanim sani za vstupem volnobezneho vzduchu) motor preje do volnobehu
noa kompresor brzdi motor dvema druhy mechanickeho odporu trenim v kompresoru a potom praci kterou kompresor spotrebuje na stlaceni vzduchu kdyz nema co stlacovat tak zbyva jenom to treni
v pripade spalovaciho motoru a kompresoru ktery by si zastavim ucpanim privodu tak je to kuli tomu, ze se tim ucpe i privod volnobezneho vzduchu a motor nema co spalovat, pokud volnobezny vzduch neucpes (ucpanim sani za vstupem volnobezneho vzduchu) motor preje do volnobehu
noa kompresor brzdi motor dvema druhy mechanickeho odporu trenim v kompresoru a potom praci kterou kompresor spotrebuje na stlaceni vzduchu kdyz nema co stlacovat tak zbyva jenom to treni
Re: preplnovani kompresorem
presne tak ale nevim jestli se normalne pouziva u kompresoru ale myslim ze ne,u turba se pouziva kuli tomu aby jsi pri razeni nestracel otacky turba protoze bez ventilu se za klapkou vytvori tlak a ten brzdi lopatky dmychadla a tim padem prez hridel turbinovim kolem brzdis vyfukove pliny a tim dochazi k vetsimu zahrivani turba i horsimu vyplachu motoruPJ píše:ventil je blow off a zapojenej by mel bejt pred klapkou +hadicka z podtlakem za klapkou, ten volnobeznej ventil, ale netusim
Re: preplnovani kompresorem
presne tak ale nevim jestli se normalne pouziva u kompresoru ale myslim ze ne,u turba se pouziva kuli tomu aby jsi pri razeni nestracel otacky turba protoze bez ventilu se za klapkou vytvori tlak a ten brzdi lopatky dmychadla a tim padem prez hridel turbinovim kolem brzdis vyfukove pliny a tim dochazi k vetsimu zahrivani turba i horsimu vyplachu motoruPJ píše:ventil je blow off a zapojenej by mel bejt pred klapkou +hadicka z podtlakem za klapkou, ten volnobeznej ventil, ale netusim
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: preplnovani kompresorem
takže u mě to bylo tak, že je filtr trubka, kompresor trubka klapka atd, kompresor se dal na místo kde původně byla trubka tedy filtr trubka klapka takže je místo tý trubky ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: preplnovani kompresorem
sice ti moc nerozumim kvuli pravopisu, ale trvzeni ze motor nebude brzden kdyz ucpes privod kompressoru a ze kompressor ma jenom odpor kvuli treni a stlacovani vzduchu je blbost..semysak píše:co se tyka pipety tak tam kapalina nevytece protoze je v rovnovaze podtlak zpusobeny pistem- hladinou kapaliny a tihou kapaliny, pokud by si pipetu dal na lezato -tak normalne vytece kapalina
v pripade spalovaciho motoru a kompresoru ktery by si zastavim ucpanim privodu tak je to kuli tomu, ze se tim ucpe i privod volnobezneho vzduchu a motor nema co spalovat, pokud volnobezny vzduch neucpes (ucpanim sani za vstupem volnobezneho vzduchu) motor preje do volnobehu
noa kompresor brzdi motor dvema druhy mechanickeho odporu trenim v kompresoru a potom praci kterou kompresor spotrebuje na stlaceni vzduchu kdyz nema co stlacovat tak zbyva jenom to treni
Samozrejme ma odpor i kvuli podtlaku ktery vytvari na strane sani a tim ze to ucpes vznikne jeste vetsi odpor, ktery tak bude brzdit i motor
Lexus GS300
Nissan 200sx S14
Nissan 200sx S14
Re: preplnovani kompresorem
presne tak to bi byla vyslovene motorova brzdaGTRunner píše:sice ti moc nerozumim kvuli pravopisu, ale trvzeni ze motor nebude brzden kdyz ucpes privod kompressoru a ze kompressor ma jenom odpor kvuli treni a stlacovani vzduchu je blbost..semysak píše:co se tyka pipety tak tam kapalina nevytece protoze je v rovnovaze podtlak zpusobeny pistem- hladinou kapaliny a tihou kapaliny, pokud by si pipetu dal na lezato -tak normalne vytece kapalina
v pripade spalovaciho motoru a kompresoru ktery by si zastavim ucpanim privodu tak je to kuli tomu, ze se tim ucpe i privod volnobezneho vzduchu a motor nema co spalovat, pokud volnobezny vzduch neucpes (ucpanim sani za vstupem volnobezneho vzduchu) motor preje do volnobehu
noa kompresor brzdi motor dvema druhy mechanickeho odporu trenim v kompresoru a potom praci kterou kompresor spotrebuje na stlaceni vzduchu kdyz nema co stlacovat tak zbyva jenom to treni
Samozrejme ma odpor i kvuli podtlaku ktery vytvari na strane sani a tim ze to ucpes vznikne jeste vetsi odpor, ktery tak bude brzdit i motor
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: preplnovani kompresorem
for Sinkas co je to výfuková plína a kdo je bi sexuál ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: preplnovani kompresorem
hrubka, to je srandy kopecMarauderZ28 píše:for Sinkas co je to výfuková plína a kdo je bi sexuál ?

- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: preplnovani kompresorem
no ono je spíš problém nějakou nenajít 

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: preplnovani kompresorem
je to docela toto tema uz hodne o nicem, ale treba i v encyklopedii co si muze precist kazdej, treba i tlusta cernoska
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger
hned vedle kompresorove mapy ''Roots Supercharger efficiency map" je napsano:
pisou:
Boost is given in terms of pressure ratio which is the ratio of absolute air pressure before the blower to the absolute air pressure after compression by the blower. If no boost is present the pressure ratio will be 1.0 (meaning 1:1) as the outlet pressure equals the inlet pressure.
takze kdyz proste na vstupu neni zadny tlak = zavrena klapka a odsaty vzduch tj. max podtlak tak to proste nic necerpa, a ani se v tom nestraci zadna energie
verite tomu vic kdyz je to napsany cizi reci?
http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger
hned vedle kompresorove mapy ''Roots Supercharger efficiency map" je napsano:
pisou:
Boost is given in terms of pressure ratio which is the ratio of absolute air pressure before the blower to the absolute air pressure after compression by the blower. If no boost is present the pressure ratio will be 1.0 (meaning 1:1) as the outlet pressure equals the inlet pressure.
takze kdyz proste na vstupu neni zadny tlak = zavrena klapka a odsaty vzduch tj. max podtlak tak to proste nic necerpa, a ani se v tom nestraci zadna energie
verite tomu vic kdyz je to napsany cizi reci?