BMW 325i M52B25-Turbo

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Marab »

..nejaka aktualizace..
Holt na zavodech jsem mel snad nejmensi rejdy, ted uz to bude ine.. :D
Přílohy
IMG_20140918_164113_1411075799203.jpg
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
janos666
Příspěvky: 219
Registrován: 12 čer 2011 13:18
Bydliště: Kašperské Hory

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od janos666 »

možná je to blbost, ale nebylo by lepší místo těch ostrých rohů udělat rádiusy, nevim jak dalece je to namáhany, ale přeci jenom to pak ,,vypadá" líp a sníží se napětí
Subaru Impreza GT (víkendovka)
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Marab »

Podélne to ještě bude vystuzeny..teď je to jen nabod na zkoušku..jako celek to pak bude dute rameno...
Ono "vypadá lip" je celkem relativní pojem..každy to ma jinak.. :wink:
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
Svacinkar
Příspěvky: 137
Registrován: 13 pro 2012 19:44
Bydliště: Praha

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Svacinkar »

Někdo dával ramena z 46. Ale na 100% to nevim. Bych kecal. Pokud by to nebylo lepší než dělat prototyp.
ALH TDi - 98kw/318Nm.
AGU 1.8T 20v - 110kw/210Nm.

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Marab »

taky to jde, teď nevím o kolik jsou širší, tyhle jsou 50mm..kdykoliv si vyměním čep, kdežto u hliníku to tuším nejde....
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Libor12 »

8)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Angličák
Příspěvky: 832
Registrován: 02 pro 2005 18:27
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Angličák »

8) Dobrý engineering
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Marab »

hotovka, rejdy fajn :P

po pravdě, který provedení se vám líbí víc na pohled?
IMG_20140930_135715.jpg
IMG_20140930_164816.jpg
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
janos666
Příspěvky: 219
Registrován: 12 čer 2011 13:18
Bydliště: Kašperské Hory

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od janos666 »

do tvého stylu auta jednoznačně první varianta
Subaru Impreza GT (víkendovka)
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Na tvoje auto to na první fotce, nemáš leštěnku a to na první fotce mi k tvojemu autu sedí víc, takový Punk prostě :D
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8238
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od m.artty »

První varianta lepší... na druhou by to muselo být všechno pěkně vybroušené a zahlazené... a bylo by to dobré na těžítko, ne na auto co jezdí :D
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Juraj »

prošly kalením? nebo doufáš že se neohnou? :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Marab »

...bohužel mi je vyleštili..prý si to na auto takhle nedám, že je to k :savle: ... :( a mě se to taky tak líbilo...tak aspoň se můžu ohánět tím, že tady máte víceméně stejný názor.. :cry:
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

a jako uz nemas plynovy sporak ci jako ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Marab »

...jak já bych ty sváry přejel tigem znovu.. :D
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
Angličák
Příspěvky: 832
Registrován: 02 pro 2005 18:27
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Angličák »

Industriální design ramen byl opravdu lepší 8)
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od leon4x4 »

Ramena moc hezké. Tak to mám rád, člověk si něco sám navrhne, dá tomu trochu péče a lásky a nakonec to prostě musí fungovat dobře.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Juraj »

kluci co to kaleni/popouštění ? mam tu vykresy na ramena pro WRC od firmy prodrive a konecne uprave materialu je venovano docela dosti radku... je treba odstranit pnuti po svarovani atd... zamyslete se nad tim. :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

..ty Jujko ... a cryo by tomu nepomohlo ..?? :mrgreen:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Juraj »

cryo je na povrchovou tvrdost... k cemu by to bylo?
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Libor12 »

Juraj píše:cryo je na povrchovou tvrdost... k cemu by to bylo?
Ale prd velebnosti!
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Pánové, diskuze se začala ubírat zajímavým směrem, mohl bych vás teda poprosit, aby jste se vyjadřování normálně, v celých větalch a psali co, jak a proč ? A ne plkat jak farářovy babky z Hoštic.
Díky 8)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
janos666
Příspěvky: 219
Registrován: 12 čer 2011 13:18
Bydliště: Kašperské Hory

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od janos666 »

Jde o to , že při svařování takového dílu, vneses do te konstrukce urcite napetí, a dalším zpracováním, se snažís toto pnutí minimalizovat, a navrátit materiálu jeho puvodni strukturu, například tím kalením a popoustěním, nebo i cryogenim zpracováním, což dalo by se říct ze je dalsi postup napríklad po kalení materiálu. Ale jednoznacne by bylo nejlepsi pouzit nejaky overeny postup, napriklad ze sveta WRC jak uvadel Juraj
Subaru Impreza GT (víkendovka)
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od leon4x4 »

Nevím jestli byl někdy vědecky jednoznačně prokázán účinek cryo zpracování naodstranění vnitřního pnutí materiálu po sváření........ Popouštění se provádí v pecích a tu každý doma nemá.... Tedy pokud to má někdo provést doma, tak asi nejsnazší bude ohřát autogenem a nechat volně zchladnout....

Ne vždy je pnutí nevýhodou, ale rozhodně je potřeba s tím pracovat cíleně a ne náhodně. U takového dílu co má vyrobený bych vycházel z faktu, že by měl být náležitě předimenzován a i při "nekvalitním" zpracování by měl stále dlouho sloužit svému účelu. Navíc pokud se sváží tigem a člověk to umí, tak toho vneseného tepla není až zas tolik.... a z nerezu to asi nedělal.... nebo ano ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
janos666
Příspěvky: 219
Registrován: 12 čer 2011 13:18
Bydliště: Kašperské Hory

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od janos666 »

Bral jsem to obecne jako konstrukce svarence, a jeho následného zpracování, na začátku jsem treba ríkal o tech ostrých přechodech a nebylo to mysleno z hlediska designu ale následné pevnosti, jelikož každý ostrý přechod je určitým místem koncentrace napětí. tím pádem je výhodnější v přechodech udelat rádiusy a tomuto přechodu se vyhnout, ale nevím jak dalece to bude namáhane, takže to byla jen myslenka, možná je to zbytecne predimenzované, mozna ne :wink: To ukáže praxe, ale že by se to ohlo pri beznem používání, si opravdu nemyslím. Tady jen pro predstavu orientacni obrazek jak jsem to zamýslel
Přílohy
IMG_20140918_164113_1411075799203.jpg
Subaru Impreza GT (víkendovka)
Opel Manta B GT/E 2.0i 8v
Honda Accord 2.0is (daily)
Škoda Superb II, 2.0TDI 125kw (daily nr.2)
Opel Manta B 400 + c20xe (zatím pouze polotovar)...

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Juraj »

Kluci kdyby sla pouzit ta metoda co mam ja tak ji uz Markovi davno poslu, to je ovsem jen na jeden druh crmo oceli ze kter ejsou ty ramena od prodrive... toto bude na 99% nerez jak znam Markovi možnosti..

Libor: navštiv znovu Rendu v Plzni. máš to kousek.
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Bohuš
Moderátor
Příspěvky: 710
Registrován: 30 kvě 2011 09:11

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Bohuš »

Tohle psal adner/renda
Předkládám stručný souhrn zkušeností,získaných dvěma lety užívání této technologie..k čemuže to je vlastně dobré...
Největší přínos vidím především ve velmi podstatném zvýšení odolnosti proti opotřebení třením,to se týče hlavně litiny,převážné většiny legovaných a uhlíkových ocelí, totální eliminaci vnitřního pnutí (homogenizace materiálu),což se týče všech kovů,linearizaci a snížení koeficientu tepelné roztažnosti,zvýšení tepelné vodivosti a odstranění horkých bodů (warping).O zvýšení pevnosti v tahu,krutu,ohybu atd nebudu spekulovat,nedělali jsme zádný profesionální test (v zahraničí je jich dost a uvádí některé velmi zajímavé hodnoty),test jme učinili pouze na zjištění navýšení tvrdosti,což je u ocelí (které jsme měli k dispozici) od 2 do 5%,dle druhu..

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Juraj »

Předkládám stručný souhrn zkušeností,získaných dvěma lety užívání této technologie..k čemuže to je vlastně dobré...
Největší přínos vidím především ve velmi podstatném zvýšení odolnosti proti opotřebení třením,to se týče hlavně litiny,převážné většiny legovaných a uhlíkových ocelí, totální eliminaci vnitřního pnutí (homogenizace materiálu),což se týče všech kovů,linearizaci a snížení koeficientu tepelné roztažnosti,zvýšení tepelné vodivosti a odstranění horkých bodů (warping).O zvýšení pevnosti v tahu,krutu,ohybu atd nebudu spekulovat,nedělali jsme zádný profesionální test (v zahraničí je jich dost a uvádí některé velmi zajímavé hodnoty),test jme učinili pouze na zjištění navýšení tvrdosti,což je u ocelí (které jsme měli k dispozici) od 2 do 5%,dle druhu..

Mě hypotézy opravu nezajímají... :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Juraj »

podle vykresu a dokumentace k nim se i ramena od prodrive svaruji TIGem, i tak je tam presne dane tepelne upraveni po svařování.

Nechci zpochybňoat něčí práci a Markovu už vůbec ne. jen sem se ptal jestli to vzal v potaz. :-)
Přílohy
zadní rameno prodrive octavia WRC
zadní rameno prodrive octavia WRC
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Marab »

..pěkná diskuze..ramena vydržela..
co se ale na okuhu stalo nejlépe vystihuje tohle videohttps://www.youtube.com/watch?v=pB-bN-R ... u.be&t=34s
vypadá to, že si z toho utahuju, ale mrzí mě to..v úterý budu mít endokamerku, tak budu chytřejší..
zatím co si tak myslím, že mě v kudle přetlačilo turbo a měl jsem chudou směs=díra v pístu... :(
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Odpovědět

Zpět na „Projekty“