BMW 325i M52B25-Turbo

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od raddy »

ano,presne takto si to myslim. Kedze unikne uz predtym vytvorena zmes paliva a vzduchu,nevidim dovod,ako by sa mohla zmenit. A kedze cast unikne,bude jej vo valci menej. Takto to chapem. Ak mi vsak presvedcivo vysvetlis ze je to inak,nemam problem akceptovat to.

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Část směsi unikne(určitě všechna ne) a z toho co tam vznikne to bude moc chudé(dosaje si to jenom vzduch), co je na tom tak složitého ?
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od raddy »

do valca je nasata zmes s pomerom 10:1. Piest ide hore v kompresnom takte,cez nedotesneny saci ventil jej cast unikne. Chces mi tvrdit,ze to co nakoniec iskra zapali,nebude mat pomer 10:1? Kde a ako ubudne palivo alebo pribudne vzduch aby bola zmes pri zapaleni chudobnejsia ako ta co bola nasata?

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Marab »

Za me si take myslim, ze pomer nasateho vzduchu a paliva bude stejny, ale bude jina komprese...mozna zadna...
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od raddy »

samozrejme,ako inak by to mohlo byt. Za takehoto stavu vsak detonacie urcite nenastanu.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

..ked sa bavime o 100% homogenej zmesy, tak mate pravdu vy dvaja... (teda raddy a Marab)
..ked sa bavime o nerovnomerne rozlozenej zmesy, nehomogenej, tak ma pravdu Libor ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od raddy »

zmes,ktora prejde sanim a sacim cyklom,je podla mna mozne povazovat za homogennu. Ak by to tak nebolo,samotny proces zapalenia a horenia by bol podstatne komplikovanejsi. Behom horenia by vznikali nekontrolovatelne stavy.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Libor12 »

A těm nekontrolovaným stavům během zapálení se říká detonace? Tady na ukázku-tovární turbo aplikace a zhruba třetinu paliva dodávaná vadným vstřikem
Přílohy
chudá směs.jpg
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od raddy »

akym sposobom je tvoj priklad s vadnym vstrekom spojeny s predmetom diskusie-nedotesnenym sacim ventilom?

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Taboo »

LiberaleMiguel2 píše:Část směsi unikne(určitě všechna ne) a z toho co tam vznikne to bude moc chudé(dosaje si to jenom vzduch), co je na tom tak složitého ?
:smich: :smich: :smich:
Perla. :lol:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Goldies
Příspěvky: 2701
Registrován: 04 čer 2004 06:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Goldies »

Taboo píše:
LiberaleMiguel2 píše:Část směsi unikne(určitě všechna ne) a z toho co tam vznikne to bude moc chudé(dosaje si to jenom vzduch), co je na tom tak složitého ?
:smich: :smich: :smich:
Perla. :lol:
Sis jeste nezvykl?
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Marab »

spek chlapi, držte se tématu :D
Libor12 píše:A těm nekontrolovaným stavům během zapálení se říká detonace? Tady na ukázku-tovární turbo aplikace a zhruba třetinu paliva dodávaná vadným vstřikem
toto je všem jasné, pokud je nefunkční vstřik a je chudá směs..
nemá to ale opravdu nic společného s vadnými ventily a nízkým kompresním tlakem..to by zajímalo i mě zda je tam jakákoliv možná souvislost s detonacemi...jinak si prostě myslím, že to odnesl jako, z nějakého důvodu, první válec a na ostatní se "nedostalo"..
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od leon4x4 »

Nevím co ti dva pánové tady, ale já zažil s netěsností ventilů jen dva stavy:

1) Netěsnící sací = ztráta komprese bez následků nebo backfire s roztržením sání

2) Netěsnící výfukové = podpálení ventilu nebo sedla, či obojího naráz

Ještě jsem nikdy nezažil jak by netěsnost ventilu vyvolala detonace, fakt nevím jak by k tomu mělo dojít, směs je směs a je jedno zda jí část uteče tam nebo tam, pořád je to směs.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od raddy »

samozrejme mozem len suhlasit, ostava na liborovi aby svoju teoriu vztahu netesnosti a detonacii vysvetlil.

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Marab »

leon4x4 píše:Nevím co ti dva pánové tady, ale já zažil s netěsností ventilů jen dva stavy:
1) Netěsnící sací = ztráta komprese bez následků nebo backfire s roztržením sání
2) Netěsnící výfukové = podpálení ventilu nebo sedla, či obojího naráz
Ještě jsem nikdy nezažil jak by netěsnost ventilu vyvolala detonace, fakt nevím jak by k tomu mělo dojít, směs je směs a je jedno zda jí část uteče tam nebo tam, pořád je to směs.
díky, s těmi sacími jsem si myslel, že to maximálně může střílet do sání..tenkrát zůstávaly otevřené..
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Libor12 »

Raddy,Karel,Marek mate pravdu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Marab »

já jí neměl, osobně jsem nevěděl zda to může mít souvislost nebo ne..jen mi to nešlo do hlavy..

stále mi nedochází proč jen jeden válec, ale uvidíme až to otevřu, třeba budou načnuté i ostatní...
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
mychal
Příspěvky: 22
Registrován: 08 pro 2005 18:41
Bydliště: Příbor

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od mychal »

Ohledně té směsi a vytlačování, to co tento motor nasaje lze považovat za homogenní směs takže vytlačit pootevřeným/netěsnícím ventilem jen palivo nepůjde. Napadlo mě teď ale je to mimo mísu, situace u přímovstřikových turbo motorů kde se automobilky snaží vytvořit nehomogenní směs respektive směs vhodnou k zapálení u svíčky a ve zbytku válce směs chudou(emise,spotřeba), tady by k tomu mohlo dojít pač svíčka je u ventilu, takže by s kompresí ufouknul právě tu směs s palivem a zůstala by pouze směs chudá.

Tady u téhle M50/52(ted nevím co máš) bude problém nejspíše v tom žes fouknul více, neukorigoval směs, a došlo k detonacím, a proč zrovna na pátém bych viděl tak že to bude teplotou, 5tý válec se bude hřát řekl bych nejvíce takže dojde k detonacím nejdříve. Odpředu je blok chlazený i náporově vzduchem, 6tý válec předává část tepla přepážce.

Mimochodem to co vypustil LM je opět perla, motor si ve válci jehož píst jde nahoru vyčaruje vzduch :-D já se na něj někdy musím přijet do Havířova mrknout...

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Marab »

..a je tam..
Přílohy
IMG_20141011_082006_1413024832229.jpg
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od JRD McLAREN »

mi nehovor, zes to dal do srotu... :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Marab
Příspěvky: 423
Registrován: 07 srp 2013 09:20

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Marab »

..nedal, jen jsem se tam byl podívat s papírama :D

o víkendu na to vlítnu, ať už se ví kolik je toho pod palicí naděláno.. :shock:

spíš teď řeším dilema..
-) buď stavět ten stejný motor s nižší kompresí, když už na něho vše mám hotovo a jen pokračovat bez chyb co se mi už podařilo udělat, předělat celé palivové vedení s nádrží, vodní chladič dozadu (na drifty to stejně vpředu nechladí a jen běží ventilátory, plusem váha vzad a uspořené místo)

-) nebo přidat 2 (dva) válce a začít se učit od začátku (ale když vidím kolik 8mi válců za tuhle sezonu umřelo) + přestavba bod1

-) nebo začít od začátku s 1jz nebo sr25det....+ přestavba bod1

...pořád nevím co bude finančně/nervově náročnější..

ono když si vezmu kolik toho ten můj motor vydržel a co za prasečiny vydržel (když nepočítám ten zádrhel v brně), tak se nabízí varianta koupit opět serii a navěsit to na ní a do motoru nesáhnout...
:| :| :|
nevím, nápady?..třeba mě tu někdo k něčemu dokope..
:| :| :|
sledujte fb MA-BO

bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Pokud se nepletu, tak Bobrovi se válí "na skladě" 7m-gte chycený na klice, možná by stálo finančně za to to s ním probrat za kolik by ho pustil :?:
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Bohuš
Moderátor
Příspěvky: 710
Registrován: 30 kvě 2011 09:11

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Bohuš »

Čím by si polepšil od bmw 6ti válce k toyotě? Neřeknu kdyby to bylo JZ ale 7m...

Uživatelský avatar
Ultima
Příspěvky: 462
Registrován: 19 dub 2007 07:40

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Ultima »

7m chyceny na klice? Tak ta bude za cenu kovu na šrotáku. LM co to tam v tom Havířově fetujete?

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Byl to jenom návrh ;-)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od kony5 »

6g72 8) 8) se mi libi ale financne narocny.....sam ted koukam Po motoru.... z jaguaru xjr 4,0v8 kompresor v ua se daki ty auta kolem 40 ti sehnat jestli sem se dobre dival.....i o bmw sem uvazoval ale ty 8v mi nikdo zarim moc nepochvalil...n

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Libor12 »

Když 8hrnků tak z JPN - 1uz. Jinak bych se podíval po nejakém poctivém železu z 90let.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od kony5 »

libor: je to ot předem se omlouvam o 1uz sem uvažoval o celem pohonu s ls 400 .... za dobre prachy se dají sehnat... na ten muj "hotrod " jak je to u 1uz s přeplnovaním ??? jak z toho dostat více koní a za kolik ?? díky

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Libor12 »

Kony: stačí použít google (lextreme,luxury,ttc a další) a najdeš tuny přeplnovaných 1uz od 500 do 5000hp :D velmi zjednodušeně se dá říci že 500HP dostaneš z "UZ" přeplnováním s pumpičkou na kola. :) S 8V a 4.0 objemem to není nic neobvyklého a motor o nich ani neví. 1uz byl vyprojektován s velmi velkou mechanickou rezervou - proto je tak populární. Ve světě jezdí spolehlivé 600-800HP aplikace na továrních vnitřnostech. Nějaký razantnější zásah do vnitřku motoru se doporučuje právě až od 800HP výš. A jak říkáš dají se sehnat za "pár korun". Ty nejstarší UCF10 jsou pro přeplnování nejžádanější.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: BMW 325i M52B25-Turbo

Příspěvek od Taboo »

Marab píše:...pořád nevím co bude finančně/nervově náročnější..
Cpat do toho naprosto jiny motor by byl financni a casovy nesmysl. Nekteri lide si to snad predstavuji tak, ze kazdy motor se nejak zazracne namontuje na kazdou prevodovku rozdilnych vyrobcu, vsechny setrvacniky, lamely a pritlacne talire jsou naprosto stejne, pak se to tam nejak placne na puvodni uchyty motoru a neni co resit...
Ve skutecnosti by te jen pouha adaptace jineho motoru na tvou prevodovku stala cele stovky hodin mereni a fabrikace adapteru a pote tuny penez za zakazkovy setrvacnik a spojku, jen aby jsi s tim mohl vubec radit. Pote dalsi stovky hodin tam ten motor vubec ulozit a spravne ho vystredit, pri cemz se mohou vyskytnout dalsi "malickosti" v podobe nutneho rezani karoserie, premistovani a upravy vsemoznych komponentu, fabrikace vsemoznych hadic, etc. Ono to proste neni tak jednoduche a nenarocne, jak si to nekteri lide predstavuji ve svych vlhkych snech :wink: . Samozrejme se to da, ale bude te to stat mnohonasobne vice casu a penez, nez v pripade tveho soucasneho motoru.

Jednoduse z toho ten motor vytahni a zjisti v jakem stavu je klikova hridel (zejmena jeji cepy ojnic, ktere pri detonaci trpi nejvice) a steny valcu. Pokud je klikova hridel, steny valcu a ojnice vporadku, tak to prehonuj, vse co nejlepe vycisti (od olejoveho cerpadla az po posledni kanal), nacpi tam nove 8.5-9.0:1 pisty, krouzky a loziska, zjisti co potrebuje hlava a ventily, dej vse dohromady a placni to nazpet bez nejake nutnosti se bavit s nejakym adapterem prevodovky, uchyty motoru, predelavanim toho a vyhazovanim penez za to, co uz tam mas. V tvem pripade I6 to nejspis nebude z nedostatku mista mozne, ale v pripade mnohych L4 se to da udelat i bez vyndavani motoru z auta (pokud v nem neni moc supinek kovu, coz se ukaze pri vypousteni oleje) ve 3:00 AM nekde na parkovisti (zeptej se jak to vim... :lol: ).
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Projekty“