kadett GSi - FORSAGE TEAM

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

JRD McLAREN píše:piesty vyzeraju byt seriove...
tesnenie je "original" Glaser, ci Corteco ..

na tej hlave z boku je fak cislo konciace 700 ..?? nie 400 ..??
ono to vyzera, ze tade nikade to slzit nemohlo...
ano seriové kované mahle "P" viz foto, já ani nic jiného nepsal a ten ostřik dna přes ojnici je taky serie

to by mohlo být ještě z továrny a nikdo to třeba neměl ještě rozebrané :)...nevím kolik má nalítáno, možný je všechno ale střeva vypadají zachovale

ks700 viz foto...no otom od začátku mluvím :pifko:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

Lordík píše:jo ahááááááááá, tak ty jsi ten kdo si XEčko odvezl :lol:
tak co má najeto, s pravdou ven, když už to není fouklé těsnění s kterým jsi to prodával :lol:
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Taboo »

Radunov píše:v pátek jsem si pročetl zase nějakou teorii o sání (kde je rozhodujících hned několik faktorů) a zkrátil jsem co možná nejvíc sání (jasně s mapem by to šlo víc nebo se 4klapkou) na úkor studeného vzduchu (s tím že tam od náporu proudí z airboxu kolem filtru a za filtrem jde kapotou výdechem ven, ale ještě se to chystám zdokonalit), původní mělo 170cm a to není vhodné na plnění v pracovních otáčkách pro sport :D, ale tak do 2000 ot/min, já se chtěl dostat mezi 55-80cm (pro tento motor ideální)
Zda se, ze jsi si tu teorii trochu spatne vysvetlil :wink: .
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Libor12 »

Ona ani 4klapka-itb není něco co by jsi musel bezpodmínečně mít. Dobře postavené sání s plenum spravného objemu a akustickými zrcadly a jednou klapkou udělá víc radosti. Nepřemýšlej jako stádo,ale "out of box".
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

Libor12 píše:Ona ani 4klapka-itb není něco co by jsi musel bezpodmínečně mít. Dobře postavené sání s plenum spravného objemu a akustickými zrcadly a jednou klapkou udělá víc radosti. Nepřemýšlej jako stádo,ale "out of box".
o rezonančním sání jsem četl...já se domnívám že nejstejnorodější plnění válců docílíš pouze ITB, pokud do toho nebudu zahrnovat fakt, že když dáš jenwey ITB, tak si dle mého kradou na nátrubcích vzduch mezi sebou, tak to nemusí být uplně pravda, zase tam při "nízkých" otáčkách není takový proud vzduchu (jako přes společnou klapku pro 4 válce) a jak se zavře ventil tak se vzduch zastaví a po otevření znovu začíná sát a tím pádem nemůže dojít k velké účinosti plnění (jen ta stejnorodost, ale to je dané jen stejnou délkou sacích větví), teď jsem popřel sám sebe v jednom odstavci :hlazeni , nemáš nějaký příklad na obrázku? Mě se líbila ta VŠ práce, kde pomocí optimalizace sací (ITB určité délky) a výfukové části s továrním časováním vaček dostali z motoru c20xe 136kW s pěkným průběhem, nádhera....a ty přehnaný ostrý vačky mě nějak přešli, to bych se na silnici zbláznil, vačka upraví charakter motoru ale výkonu zas tolik sama o sobě nepřidá (na favoritu jsem měl 283°/283° a ta přidala výkon v celém spektru, tedy v kombinaci s kompresní hlavou s většími ventily a sáním s většími kanály k tomu), jinak co jsem četl tak zdvih ventilu bohatě stačí do 10mm už i kvůli posléze nutnosti tvrdších per které už berou výkon ale jsou nutné proti odskakování, no já tam silnější už teď mám z 18E, ale teď to pomáhá leda v opotřebení vačky :D...jo ono mít neomezený možnosti a vyrobit si sání rezonanční a zároveň s proměnnou délkou (variabilní sání) podle otáček a bez turbulencí :) to je utopie
Naposledy upravil(a) Radunov dne 05 kvě 2015 13:26, celkem upraveno 3 x.
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

Taboo píše:
Radunov píše:v pátek jsem si pročetl zase nějakou teorii o sání (kde je rozhodujících hned několik faktorů) a zkrátil jsem co možná nejvíc sání (jasně s mapem by to šlo víc nebo se 4klapkou) na úkor studeného vzduchu (s tím že tam od náporu proudí z airboxu kolem filtru a za filtrem jde kapotou výdechem ven, ale ještě se to chystám zdokonalit), původní mělo 170cm a to není vhodné na plnění v pracovních otáčkách pro sport :D, ale tak do 2000 ot/min, já se chtěl dostat mezi 55-80cm (pro tento motor ideální)
Zda se, ze jsi si tu teorii trochu spatne vysvetlil :wink: .
rozveď to, tohle může napsat každý, ale fakta jsou fakta...u Tebe jsem četl o kanálech :mavani:

časem bych se chtěl dopracovat k vlastním výpočtům chování motoru než jako teď že si něco přečtu, pak si udělám vlastní úsudek a pustím do pokusů, ale je pravda že auto pořád jezdí a nešetřím ho a na výkonu netratilo co jsem se motoru začal věnovat, to když jsem četl projekty jiných a zejména c20xe, tak se jim to pořád sralo
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Libor12 »

Radunov píše: a jak se zavře ventil tak se vzduch zastaví a po otevření znovu začíná sát
Vzduch má určitou hmotnost a rychlost. Ventil ho zastaví,jenže vzduch pokračuje,narazí a hmotnost a rychlost ho stlačí - to je to co plní válec - rozdílné tlaky. Na c20xe vyrábí lexmaul velmi pěkný intake manifold. Věřím,že by se dalo ještě vylepšit.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

Libor12 píše:
Radunov píše: a jak se zavře ventil tak se vzduch zastaví a po otevření znovu začíná sát
Vzduch má určitou hmotnost a rychlost. Ventil ho zastaví,jenže vzduch pokračuje,narazí a hmotnost a rychlost ho stlačí - to je to co plní válec - rozdílné tlaky. Na c20xe vyrábí lexmaul velmi pěkný intake manifold. Věřím,že by se dalo ještě vylepšit.
lexmaul se mi nelíbí (a ty šílený redukce mezi váhou a klapkou vzduchu si tam taky každý nechá, místo aby nahradil kuželovou redukcí), ten co dělají na 8V vypadá funkčněji z hlediska stejnorodosti plnění ale jinak je přehnaně zkroucené (ohyb trubky zpátky o 180°) ale na moji hlavu se jednak nedělá (nepočítám c20xe) a pak když se podíváš na předchozí stránky, tak se dočteš že moje sání pomůže k většímu výkonu a co vím tak 2,0i hlava má výše posazené kanály (pozvolnější radius) a je o něco málo lepší než 1,8i i velikostí ventilu o 1mm na průměru a na to pak upravit tohle vělké sání (zdroj Risse motorsport atd) a mezi sání a hlavu udělat podložku s výstupky co by roztočili plyny, protože při tomhle typu spalováku by tam měl být sací tangenciální kanál a ten opel neudělal, ale má ventily vyosené

--------------------------------------

Délka sacího potrubí

Po přečtení vlivu teploty vzduchu a ztrát v sacím potrubí je vidět, že požadavky na provedení sacího potrubí jsou velmi protichůdné. Na jedné straně chceme nasávat co nejstudenější vzduch, který je k dispozici ve velké vzdálenosti od motoru, na straně druhé chceme minimální ztráty, čehož docílíme naopak co nejkratším sacím potrubím.

Do hry navíc vstupuje fakt, že podtlak ve válcích, který vzduch nasává, není spojitý, ale nastává přerušovaně, pouze v okamžicích otevření sacích ventilů. Takto přerušované nasávání ovšem nasaje mnohem méně vzduchu, než kdyby motor nasával vzduch stále. Samotné "rozjetí" a "zastavení" proudu vzduchu totiž stojí mnoho energie a vznikají tak velké ztráty. V sacím potrubí je proto třeba udržet stálé proudění vzduchu, i když jsou sací ventily právě uzavřené. Jelikož je vzduch velmi dobře stlačitelný, po uzavření sacích ventilů je vzduch na sací ventily tlačen "rozjetým" vzduchem na vstupu do sání. Po následném otevření sacích ventilů je tak k dispozici dostatek vzduchu, který je navíc tlačen dalším proudícím vzduchem a lépe tak proudí do válce. V době mezi zavřením a otevřením sacích ventilů se tedy vzduch v sacím potrubí nesmí zastavit, jedině tak je zajištěna dostatečná účinnost plnění.

----------------------------------

Tlakové vlny

Jak již bylo řečeno dříve, kvůli otevírání a zavírání sacích ventilů vznikají v celém sání tlakové pulsace. Tyto pulsace se chovají stejně jako zvuk a "cestují" po celém sacím potrubí, po odrazu se šíří zpět, vznikají ozvěny atd. Píst si lze představit také jako kmitající membránu malého reproduktoru.

Zvuk, stejně jako naše pulsace se šíří jako podélné postupné vlnění, tedy postupujícím zřeďováním a zhušťováním vzduchu.

[Click Here To See Image Full Size ]

Ve vzduchu se podélné vlnění šíří rychlostí zvuku, tedy cca 340 m/s, což je 1224 km/h.

Pro další pochopení je nutné si uvědomit, že zvuk se odráží nejen na nějaké překážce, např. na konci slepého potrubí, ale i na konci otevřeného potrubí. Tlaková vlna šířící se od sacího ventilu ven ze sacího potrubí se na jeho otevřeném konci (tam, kde vzduch do sání vstupuje) odrazí a část této vlny se šíří zpět k ventilu. Vlna se samozřejmě odráží i na všech překážkách v potrubí a cestuje tak tam a zpět, dokud se zcela nezatlumí. V potrubí může být více šířících se vln které se sčítají a odečítají, stejně jako vlny ve zvuku, kde slyšíme více tónů najednou.

Pro odrazy tlakových vln platí opět stejná pravidla jako u zvuku. Při odrazu na uzavřeném konci potrubí se vlna odrazí se stejným znaménkem, zatímco na konci otevřeného potrubí se odrazí s opačným znaménkem. Znamená to, že přetlaková (pozitivní) vlna se na otevřeném konci sání odrazí jako podtlaková (negativní) vlna a naopak.

Pokud se nám tyto pulsace podaří využít tak, aby se přetlaková vlna objevila u sacího ventilu právě když je otevřen, tento přetlak do válce natlačí více vzduchu, než by se do válce dostalo bez této vlny a získáme tak více točivého momentu.

Kde vlastně tyto vlny vznikají? Zdrojů je v sání hned několik - hlavním zdrojem je píst pohybující se směrem dolů od horní úvrati. V okamžiku otevření sacího ventilu a posuvu pístu směrem dolů vznikne podtlaková vlna, která se šíří od pístu směrem do sání. Jakmile tato vlna dorazí k vyrovnávacímu potrubí (ve schématu označené 9), je tato vlna odražena jako přetlaková vlna (jde o odraz na otevřeném potrubí), která se šíří zpět směrem k pístu. Pokud tato vlna dorazí k sacímu ventilu právě když se zavírá, natlačí tato přetlaková vlna do válce více vzduchu.

Další zdroj tlakových vln je překvapivě výfuk. Podmínkou je samozřejmě dobře navržený výfukový systém, který je naladěn na použité sání. V době překrytí otevření ventilů, kdy jsou otevřeny oba sací i výfukové ventily, výfukové plyny jdoucí ven z válce za sebou doslova táhnou vzduch ze sání do válce a vytvoří tak podtlakovou vlnu. Tato vlna se stejně jako v předchozím případě šíří směrem ven ze sání a je na vstupu do vyrovnávacího potrubí odražena jako přetlaková vlna. Pokud délka potrubí odpovídá zvoleným otáčkám, přetlaková vlna dorazí k sacímu ventilu právě při jeho zavírání a do válce se tak opět dostane více vzduchu.

Poslední zdroj tlakových vln jsou právě se zavírající sací ventily. Libovolná zůstatková rychlost vzduchu vytvoří na stěně zavřeného ventilu přetlakovou vlnu, která se šíří opět směrem k vyrovnávacímu potrubí, kde je odražena jako podtlaková vlna. V okamžiku dosažení sacího ventilu je tento ještě stále uzavřen, takže tato podtlaková vlna je odražena opět jako podtlaková vlna (ventil je zavřený, jde tedy o odraz na slepém potrubí), opět se šíří k vyrovnávacímu potrubí, je odražena konečně jako přetlaková vlna a šíří se zpět k sacímu ventilu. Pokud tato vlna dorazí k ventilu právě když se začíná otevírat, přetlak opět pomůže dostat do válce více vzduchu.

Je zřejmé, že tlakové vlny můžeme využít pouze v úzkém pásmu otáček, neboť právě pro úzké navržené pásmo otáček jsou splněny podmínky otevření a zavření ventilů. U dobře navržených motorů se kombinují všechny tři zdroje přetlakových vln a výsledkem může být i přetlak 10 psi u sacího ventilu. Vliv přetlakových vln je dobře vidět v grafu účinnosti plnění při různých délkách sacího potrubí, kde je při určité kombinaci délky a otáček účinnost plnění větší než 100%. Sání motoru je tedy naladěno právě na tyto otáčky, při kterých vznikají tlakové vlny.

zdroj
http://www.honda-club.cz/forum/cms_view ... hp?aid=184" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Radunov dne 27 kvě 2015 10:26, celkem upraveno 1 x.
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4044
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od JRD McLAREN »

no ja zrovna ITB mam ...
a dnes si uz viem predstavit zivot aj bez nej... :wink:

..obzvlast po vcerajsku .. ze Libore .. :mrgreen:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

JRD McLAREN píše:no ja zrovna ITB mam ...
a dnes si uz viem predstavit zivot aj bez nej... :wink:

..obzvlast po vcerajsku .. ze Libore .. :mrgreen:
chceš-li, svěř se i mě :hlazeni
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Libor12 »

Tak já ho prásknu. :lol: Jrd včera na c20xe odbrzdil 229.2ps/222.3Nm. :potlesk: Proto si umí představit život bez itb. Už nepřemýšlí jako to stádo. :lol: Zrovna honda a jeden z nevýkonnějších atmo motorů F20C si vystačí s jednou klapkou.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Libor12 »

Radunov píše:Na jedné straně chceme nasávat co nejstudenější vzduch, který je k dispozici ve velké vzdálenosti od motoru, na straně druhé chceme minimální ztráty, čehož docílíme naopak co nejkratším sacím potrubím.
S tímto také nesouhlasím. Traduje se že čím víc studený vzduch tím více kyslíku .... jenže od určité teploty je to kontraproduktivní,a nema se až takový význam tím zabývat,alespon ne u atmo motoru. Duležitá je homogenita směsi,kompresní tlak a teplota směsi těsně před zápalem a to jakým směrem nam ta směs do válce proudí.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

Libor12 píše:Tak já ho prásknu. :lol: Jrd včera na c20xe odbrzdil 229.2ps/222.3Nm. :potlesk: Proto si umí představit život bez itb. Už nepřemýšlí jako to stádo. :lol: Zrovna honda a jeden z nevýkonnějších atmo motorů F20C si vystačí s jednou klapkou.
gratulace :) 8) krásné hodnoty (na motoru že?), graf by nebyl? Jinak on píše že má (nevím jestli na motoru nebo na stole v dílně) a ty že si umí představit život bez ní, píšete v hádankách :D...

jo má variabilní časování, krátký sání a vysoký otáčky, ale když je tuněj tak taky dávaj i ITB spek a je v těžký kastli a tahá kardan, od JRD dostala na zadek :D ...nejlepší to je u formulí, bez klapky, jen nástrubek skoro v ose zdvihu a regulace jen zdvihem ventilu 8) ...co motory Lotus? V 1,8 výkony 160-190kW v 800kg kastli. To teď terorizuje mou skupinu v AMS. Pokud by člověk chtěl TOP motor, musel by si od základu vyprojektovat vlastní a nebýt závislý na prostoru, uložení a konstrukčních tvarech upravovaného motoru
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

co motor z bmw E30 M3.....2,0 IS - S14 204 EA :) na tu dobu nádherný výkon na dvoulitr
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Libor12 »

Využití zvuku není žadnou novinkou tak tady neco ke čtení. Opravdu nemusíš být milionář aby jsi dokázal postavit fungující sání. https://dspace.lib.cranfield.ac.uk/bits ... s-2004.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; já ho bohužel postavil až poté co jsem dal 2000usd za použité sání toda. Pohledej třeba acis toyota.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

Libor12 píše:Využití zvuku není žadnou novinkou tak tady neco ke čtení. Opravdu nemusíš být milionář aby jsi dokázal postavit fungující sání. https://dspace.lib.cranfield.ac.uk/bits ... s-2004.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; já ho bohužel postavil až poté co jsem dal 2000usd za použité sání toda. Pohledej třeba acis toyota.
dobře kouknu na to díky
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Taboo »

Radunov píše:rozveď to, tohle může napsat každý, ale fakta jsou fakta...
Mnohe teorie maji k faktum asi stejne tak daleko, jako vysvetleni, ze za hromy a blesky muze buh Thor. Z ceho cerpas je fundamentalne naprosto nepochopena teorie Helmholtz resonatoru, naprosto nijak nepodlozena skutecnymi a overenymi fakty, ale naprosto nesmyslnymi grafy vypracovanymi na te same nepochopene teorii (= asi tak stejne, jako "dokazovat", ze za hromy a blesky muze buh Thor ukazovanim jeho obrazku s kladivem v ruce).
Pokud chces, abych byl vice specificky, tak mohu uvest, ze snazit se urcit delku saciho potrubi jen a pouze na rychlosti zvuku bez jakehokoliv zvazeni jeho prumeru a objemu plena intake manifoldu (vyrovnavaciho potrubi) - a to jeste za pouziti modelu pouze jednoho z valcu je naprosty nesmysl, prokazatelny jak s velkou davkou verohodnosti pomoci CFD simulaci, tak i zcela nezvratnou analyzaci progrese tlaku ve valcich. Opakovane namerene udaje proste nelzou - at si nekdo pise teorie jake chce.
Never proste vsemu, co ctes, ale take ber do uvahy jak nekdo k tem rado-by odbornym zaverum prisel a jakym zpusobem si je overil. Libor uz ti hodne napovedel.. :wink:
IQ stylingem nenahradis.

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

Taboo píše:
Radunov píše:rozveď to, tohle může napsat každý, ale fakta jsou fakta...
Mnohe teorie maji k faktum asi stejne tak daleko, jako vysvetleni, ze za hromy a blesky muze buh Thor. Z ceho cerpas je fundamentalne naprosto nepochopena teorie Helmholtz resonatoru, naprosto nijak nepodlozena skutecnymi a overenymi fakty, ale naprosto nesmyslnymi grafy vypracovanymi na te same nepochopene teorii (= asi tak stejne, jako "dokazovat", ze za hromy a blesky muze buh Thor ukazovanim jeho obrazku s kladivem v ruce).
Pokud chces, abych byl vice specificky, tak mohu uvest, ze snazit se urcit delku saciho potrubi jen a pouze na rychlosti zvuku bez jakehokoliv zvazeni jeho prumeru a objemu plena intake manifoldu (vyrovnavaciho potrubi) - a to jeste za pouziti modelu pouze jednoho z valcu je naprosty nesmysl, prokazatelny jak s velkou davkou verohodnosti pomoci CFD simulaci, tak i zcela nezvratnou analyzaci progrese tlaku ve valcich. Opakovane namerene udaje proste nelzou - at si nekdo pise teorie jake chce.
Never proste vsemu, co ctes, ale take ber do uvahy jak nekdo k tem rado-by odbornym zaverum prisel a jakym zpusobem si je overil. Libor uz ti hodne napovedel.. :wink:
díky...najít dnes seriózní informace je vážně těžké...jinak ta úprava mě stála pár minut času a pak testování/projížďku pi pěkném dni, nic víc (vše ostatní se mi povalovalo po garáži), to za zkoušku stojí abych zjistil ano je to horší v potřebných režimech, nebo je to lepší, co můžu říct je, že motor déle startuje (přikládám to horšímu plnění v nízkých otáčkách), ale jinak jede lépe i s úpravou do silničního provozu (se silencerem ve výfuku kvůli hlučnosti a nižším tlakem paliva/eko směsí)...ale samozřejmě bych si rád vše podložil teoretickými důkazy, jakož i to pootočení vačkového hřídele/změna časování
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

Účinnost výměny náplně válce je
ovlivněna mnoha proměnnými jako je konstrukce motoru, palivo a provozními
podmínkami motoru jako jsou:
• Typ paliva, směšovací poměr, odpařené množství paliva v sacím potrubí,
výparné teplo paliva, teplota směsi.
• Poměr tlaku ve výfukovém a sacím potrubí.
• Kompresním poměrem.
• Otáčkami motoru.
• Konstrukcí sacího a výfukového potrubí a kanálů.
• Geometrií ventilu, velikostí, zdvihem a časováním

zdroj
http://www3.fs.cvut.cz/web/fileadmin/do ... 112_01.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;.
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Libor12 »

Radunov píše:nižším tlakem paliva/eko směsí)...
Nehrajte si s tím tlakem paliva. Velmi žádoucí je naopak stabilní konstantní tlak paliva. To,že přidáš/ubereš tlak paliva sice třeba přidá v jednom místě kde je propad,ale ovlivníš dodávku paliva od volnoběhu do red line. Vstřik musí mít konstantní tlak aby i dávka paliva byla opakovatelná při stejném času. Takhle se to prostě nedělá. Nejdřív pořid neco čím budeš moct ovlivnit předstih a směs a teprve poté testuj.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

Libor12 píše:
Radunov píše:nižším tlakem paliva/eko směsí)...
Nehrajte si s tím tlakem paliva. Velmi žádoucí je naopak stabilní konstantní tlak paliva. To,že přidáš/ubereš tlak paliva sice třeba přidá v jednom místě kde je propad,ale ovlivníš dodávku paliva od volnoběhu do red line. Vstřik musí mít konstantní tlak aby i dávka paliva byla opakovatelná při stejném času. Takhle se to prostě nedělá. Nejdřív pořid neco čím budeš moct ovlivnit předstih a směs a teprve poté testuj.
já se domnívám že ovlivním bohatost v celém rozsahu otáček z poměru A/F ekonomického 16:1 k výkonovému 12:1 (na závodech navíc skřípu podtlakovou hadičku aby regulace byla mechanická, nikoliv podtlaková), ale samozřejmě vím že nemám WB sondu a nevidím co se v tom motoru děje, posuzuju podle chování motoru, barvy svíček a spalin, byl jsem škodovkář :D ....důležitý je, že to funguje
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od honza 2.0 16v »

no taky jsem ladil škodovácký motory (teda spíš TAZe) na pocit (barvu svíček -tu taky ovliňvuje tepelná hodnota..) a dle doporučení v různý literatuře...

dokud jsem nenapíchnul WB sondu do vejfuku a na stolici nezjistil, že jsem mimo... buď moc bohatej/moc chudej - navíc okrádajíc se o litrovej výkon na výtlaku..v případě soutěžního TAZe do stříkačky to naladění správnýho A/F dělá rozdíl ve výkonu podobnej rozdílu třídy na objemu motoru (např dobře naladěná 1835/1860ccm pojede stejně jako na sluch naladěná 1920ccm či vyšší..ty 3-4kW rozdílu v celým pásmu)

ad podtlaková regulace -
při závodech jedeš většinu času v režimu WOT, takže jakoby hadička připojená nebyla (záleží jak moc je restriktivní škrtící klapka -jeslti jseš schopen dosáhnout atmosferickýho tlaku v sání za škrtící klapkou odkud se bere vakuovej signál pro regulátor...) u motorů s ostrejma vačkama tu regulaci odpojuju, protože maj nízkou úroveň podtlaku, kterej navíc není konstatní ale velmi proměnnej...

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Juraj »

16:1 8) :kladivo: :mrgreen:
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4044
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od JRD McLAREN »

honza 2.0 16v píše: (záleží jak moc je restriktivní škrtící klapka -jeslti jseš schopen dosáhnout atmosferickýho tlaku v sání za škrtící klapkou odkud se bere vakuovej...
tak po mojom poslednom zisteni, ani s ITB pri WOT od cca 6500-6800ot./min. (do redline) niesom schopny dosiahnut atmosferickeho tlaku... :?:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

Juraj píše:16:1 8) :kladivo: :mrgreen:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Juraj »

Pamatuješ jak ti tu Taboo psal o Thorovi bohovi hromu? :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Taboo »

Radunov píše:díky...najít dnes seriózní informace je vážně těžké...
Naprosta pravda. Ja bych se odvazil i tvrdit, ze v oblasti spalovacich motoru koluje vice neoverenych teorii, nez skutecne prokazanych faktu - a vse to ostatni je nekde mezi. Mnohe z tech hluboce zakorenenych mytu z 50tych let jsou z generace na generaci predavany stale dokola nejen v odbornych publikacich, ale take i na samotnych technickych fakultach, kde se nikdo nad jejich pravdivosti ani nepozastavi a nikdo je nezpochybnuje.

Pokud ti ale mohu dat nejakou uzitecnou radu, tak prozatim nezacinej soustredenim se jen na nejaky namatkovy subjekt a jeho teorii, ale zacni od samotnych zakladu, od kterych je naprosto vse ostatni odvozeno. Ono je velice snadne pres stromy nevidet les a naprosto se v nem ztratit.
Temi naprostymi zaklady jsou dve jednoduche fakta, ktere si mnoho i velice znalych lidi nejak zapomnelo casem uvedomovat: Vykon kazdeho spalovaciho motoru daneho objemu a pomeru zdvihu klikove hridele k delce ojnic se da vzysit jen a pouze dvema zpusoby: Budto snizenim parazitnich ztrat anebo zvysenim maximalnich tlaku ve valcich v oblasti nejpriznivejsiho stupne otoceni klikove hridele za horni uvrati behem pracovniho cyklu. Vse ostatni jsou pouze metody k dosazeni techto dvou cilu - at uz to je zvyseni komprese, volumetric efficiency anebo efektivnejsi premeny energie paliva. Pouze takto drive anebo pozdeji dospejes k vecem, ktere se navzajem ovlivnuji (a nektere i vylucuji) a budes moci vytvorit ty nejprijatelnejsi kompromisy k danym podminkam. Kdyz se pote na to podivas z nadhledu, tak kazdy spalovaci motor je pouze seskupenim manipulovatelnych kompromisu - napriklad vykon versus spotreba anebo treba zivotnost a spolehlivost, pouziti versus prubeh krouticiho momentu, etc. To, jak je ten motor pote zplacan dohromady (za pouziti nejvhodnejsich kompromisu) pouze urcuje jeho charakteristiky k dane potrebe. Ono se neda bloudenim dojit k nejakemu cili, ktery nebyl predem urcen. Jen trocha arogantniho poucovani a priblble filozofie :lol: (zalezi jak to vezmes)... :wink:
IQ stylingem nenahradis.

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

Taboo píše:
Radunov píše:díky...najít dnes seriózní informace je vážně těžké...
Naprosta pravda. Ja bych se odvazil i tvrdit, ze v oblasti spalovacich motoru koluje vice neoverenych teorii, nez skutecne prokazanych faktu - a vse to ostatni je nekde mezi. Mnohe z tech hluboce zakorenenych mytu z 50tych let jsou z generace na generaci predavany stale dokola nejen v odbornych publikacich, ale take i na samotnych technickych fakultach, kde se nikdo nad jejich pravdivosti ani nepozastavi a nikdo je nezpochybnuje.

Pokud ti ale mohu dat nejakou uzitecnou radu, tak prozatim nezacinej soustredenim se jen na nejaky namatkovy subjekt a jeho teorii, ale zacni od samotnych zakladu, od kterych je naprosto vse ostatni odvozeno. Ono je velice snadne pres stromy nevidet les a naprosto se v nem ztratit.
Temi naprostymi zaklady jsou dve jednoduche fakta, ktere si mnoho i velice znalych lidi nejak zapomnelo casem uvedomovat: Vykon kazdeho spalovaciho motoru daneho objemu a pomeru zdvihu klikove hridele k delce ojnic se da vzysit jen a pouze dvema zpusoby: Budto snizenim parazitnich ztrat anebo zvysenim maximalnich tlaku ve valcich v oblasti nejpriznivejsiho stupne otoceni klikove hridele za horni uvrati behem pracovniho cyklu. Vse ostatni jsou pouze metody k dosazeni techto dvou cilu - at uz to je zvyseni komprese, volumetric efficiency anebo efektivnejsi premeny energie paliva. Pouze takto drive anebo pozdeji dospejes k vecem, ktere se navzajem ovlivnuji (a nektere i vylucuji) a budes moci vytvorit ty nejprijatelnejsi kompromisy k danym podminkam. Kdyz se pote na to podivas z nadhledu, tak kazdy spalovaci motor je pouze seskupenim manipulovatelnych kompromisu - napriklad vykon versus spotreba anebo treba zivotnost a spolehlivost, pouziti versus prubeh krouticiho momentu, etc. To, jak je ten motor pote zplacan dohromady (za pouziti nejvhodnejsich kompromisu) pouze urcuje jeho charakteristiky k dane potrebe. Ono se neda bloudenim dojit k nejakemu cili, ktery nebyl predem urcen. Jen trocha arogantniho poucovani a priblble filozofie :lol: (zalezi jak to vezmes)... :wink:
jo to už jsem pochopil dávno že je třeba si najít cíl a kněmu vše směřovat :D a že všechno má souvislost se vším, jen to tu nepíšu a s jídlem roste chuť, každý kdo to nemá vyloženě závodní auto ale především do běžného provozu, tak začne s tím že mu stačí 20koní UP, nejdřív je z toho unešený, po čase nestačí a chce jít dál, dosahovat lepších výsledků a nechce slyšet pohádky o koupi seriově silnější a objemnějšího motoru (nechápou že to člověka posune do nesmyslných závodních skupin, kde třeba člověk soutěží s evolutionama apod nebo že z toho je speciál)...kritéria jako: požadovaný výkon, provozní otáčky (dle druhu závodů), životnost (na tu má podle mě největší vliv komprese, zahřívání motoru, mazací hospodářství,..), mít třeba solidní spotřebu při přejezdech v běžném provozu (pokud má člověk přehnanou vačku a motor pod 3tis ot/min cuká, tak to půjde těžko :D )...

včera jsem četl zajímavý článek kde se soustředili na optimalizaci časování rozvodů, kde došli kvůli výplachu čerstvé směsi do výfuku a vytlačování zpět do sání atd při překrývání ventilů k vačkám cca 240° s utopickými zdvihy ventilů a tvary palců vaček (taky tam tuším psali o otáčkách 9000 apod)
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Radunov
Příspěvky: 143
Registrován: 03 čer 2013 19:14

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od Radunov »

Libor12 píše:
Radunov píše:nižším tlakem paliva/eko směsí)...
Nehrajte si s tím tlakem paliva. Velmi žádoucí je naopak stabilní konstantní tlak paliva. To,že přidáš/ubereš tlak paliva sice třeba přidá v jednom místě kde je propad,ale ovlivníš dodávku paliva od volnoběhu do red line. Vstřik musí mít konstantní tlak aby i dávka paliva byla opakovatelná při stejném času. Takhle se to prostě nedělá. Nejdřív pořid neco čím budeš moct ovlivnit předstih a směs a teprve poté testuj.
stačila by piggyback? ecu tuner 3 s MAPem
stávající: Hyundai i30 1,6GDi kombi 2016 99kW
Opel Astra H GTC OPC 177kW
ex: Opel Kadett gsi 8V 2,0E...á 150PS
Škoda Favorit 135 - á 85hp...REV limit 8000ot/min...R.I.P.

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Re: kadett GSi - FORSAGE TEAM

Příspěvek od honza 2.0 16v »

JRD McLAREN píše:
honza 2.0 16v píše: (záleží jak moc je restriktivní škrtící klapka -jeslti jseš schopen dosáhnout atmosferickýho tlaku v sání za škrtící klapkou odkud se bere vakuovej...
tak po mojom poslednom zisteni, ani s ITB pri WOT od cca 6500-6800ot./min. (do redline) niesom schopny dosiahnut atmosferickeho tlaku... :?:

jo mě s 56mm klapkou a seriovým sacím potrubím před filtrem se to zdálo bejt taky nemožný, dal jsem 63mm a hle, při zaplým zapalování těsně před startem MAP ukazuje 4,16-4,22Volt a při WOT dle logu totéž... takže dosahuji atmosferickýho tlaku se starou klapkou s bídou přelezlo napětí 4 volty...

je převda, že teď před klapkou od filtru mam potrubí v průměru rovný kanalizační rouře od menšího paneláku :) , kterýmu musela udělat místo baterka, ABS se muselo posunout na držákách a truchu jsme pobouchal vzpěru kapoty :) aby se to tam vešlo

Zpět na „Projekty“