Problémy s vačkou

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Problémy s vačkou

Příspěvek od F.I.K »

Ahoj. Nedávno jsem na svou Xsaru VTS (xu10j4rs) nechal udělat přebrus vaček z původních 272° (215° - 1,1) s 10mm zdvihem na 288° (238° - 1,05) se zdvihem 11,2mm. Jednalo se o vačky, co mi zbyly z náhradního motoru ze stejného vozu se stejným označením a výkonem. Po dokončení vaček se společně s podložkama pod hydra nahodily na motor a auto bez problémů nastartovalo. Volnběh ale hodně houpal a zhruba do 2,5t. ot. auto škubalo a nejelo. Dával sem to za vinu jednotce, tak sem auto odvezl na naladění. Tam bylo zjištěno, že jsou tlaky na válcích okolo 6, tudíž musí být chyba jinde.

Prohrabal sem poličky a zjistil, že na tom motoru co z něj vačky pochází byla jinačí kola na vačkách, než má stávající motor a to i přez to, že díry na zakolíkování rozvodů jsou shodné. A nikde se mi nepodařilo dohledat, že by se na ten motor dávaly dva tipy vaček. Kola se vyměnily a vačky nastavily jako originální. Na motoru jsou teď tlaky okolo 12, ale problém přetrvává a výkon stále nikde. V následujících číslech se tada moc neorijetuju, ale MAP by údajně na volnoběh měla mít hodnotu okolo 400 mB, ale na mém je okolo 800. Je tam strašně bohatá směs a začne se to zlepšovat až někde u těch 2,5t, ale ani po tom nic moc. Akorát to žere a nedá se s tim jezdit.

Komprese zatím zůstává nezměněná a jednotka je původní. Jediná změna je na výfuku, kde je průchozí s větším průměrem, ale ten byl už před vačkama a bez problémů. Krokáč a vývěva jsou OK, ty v tom bordel nedělaj.

Neměl by někdo tip na co se zaměřit, nebo nějakou podobnou zkušenost? Jsem už z toho neštastnej a vubec si nevim rady, že sem radši nezačal lepit samolepky. :|

Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 376
Registrován: 26 čer 2012 11:30

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od ernst »

nepíše ti to aspoň nějakou závadu? třeba jak jsi měnil vačku, že jsi něco odpojil...

když nahodíš původní vačku tak problémy nejsou?
Soob 900NG B204l 136kw (zatím)

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od F.I.K »

Právěže chybu nepíše žádnou. Původní vačky sem zatim nezkoušel, auto momentálně neni u mě a nejradši bych to nechal jako poslední možnost, protože se bojim, že už by musely zůstat.

Ještě sem zapoměl, neudrží to ani volnoběh. Jen když je studený, ale jakmile se jen trošku ohřeje a prošlápnu plyn tak chcípne.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od Libor12 »

méně někdy znamená více. Z té hodnoty na volnoběh soudím,že motor není schopen vytvořit dostatečný podtlak. Předpokládám je to nadčtvercovy motor? Úhel je moc velký a střih vacek také. Směs je bohatá proto,že ji spousta uteče do výfuku. Pokud změnís úhel vacek musíš použít i stavitelna vačkova kola. Na takové hardcore vačky ti rozhodně sériová jednotka v žádném případě nestačí.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od F.I.K »

Motor je čtvercový. Jednotku sem chtěl nechat zatim nastavit tuhle a pořídit něco lepšího i se zvýšením komprese přez zimu.
Bylo mi právě řečeno, že ty vačky musí fungovat i na původním nastavení kol, jen ne s takovým výkonem, jaký by to s nimy mohlo mít.

Když se zeptám jako laik, tak v jakých hodnotách se mám s časováním kol pohybovat abych se měl od čeho odpíchnout?
V jednotce nejde ladit volnoběh a nejde ani hýbat omezovačem, ale vše ostatní by snad neměl být problém, jen trošku složitější cestou.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od Libor12 »

F.I.K píše:
Bylo mi právě řečeno, že ty vačky musí fungovat i na původním nastavení kol, jen ne s takovým výkonem, jaký by to s nimy mohlo mít.
to ti řekl někdo kdo ty vačky v motoru má,nebo to byla poze jeho domněnka? :lol: když v mém motoru vyměním vačky z 264 za 272 tak ho bez přestavení střihu ventilu nenastartuji a je to skoro bez komprese. Vychozím bodem je pro tebe origo střih ventilu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od JRD McLAREN »

kua dneska som bol zo stanom ..a o niecom podobnom sme sa bavili..

v kazdom pripade, zozen alebo sprav stavitelna kola, a skus sa hrat ..
treba zacat s vyfukokou vackou, pootocit doprava ci dolava, a sledovat chovanie motora..

este otazka, o kolko boli posunute tie kola, ci ti trochu nekleplo ventily...
mne sa nieco podobne totizto stalo....
pri startovani tlaky OK, ale jak sme chceli ist zabrusovat ventily, tak som zistil..
ze sacie hadzu...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od honza 2.0 16v »

než začneš naslepo točit kamkoliv vačkama, nejprv na sucho přes modelínu zjisti kam až můžeš zajít, abys náhodou točením vačkou nevyrobil potkana... ona určitě má "trošku" jinej zdvih kolem HU než původní, tak užseriový kapsy v pístech můžou bejt na hraně...(min. obecně doporučovaná vzdálenost ventil-píst je 1,5mm ve všech směrech..

no a to nízký vaakum(u některejch profilů vaček s tím nenaděláš vůbec nic, nízký prostě zůstane), neudržení volnoběhu atd to vše souvisí s vačkou..

já sám mám podobnou hodnotu vakua na volnoběh, vačky nastavený na 106°/107°plný zdvihy, časování 294/285 a možná ještě budu hejbat s nastavením.. teď sem nasadil dělaný kola tak zkusím točit v rozmezí 95-115 kde se nejčastěji u motorů mýho typu nastavení pohybuje...

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od F.I.K »

Tak vačky mi dělal p. Albrecht. Ten mi k tomu řekl, že by bylo dobré zvednout kompresi a kola načasovat, ale že to pojede i bez toho, akorát ne s výkonem co by tam mohl být. Jen je potřeba naladit jednotku. Jelikož jsem měl v plánu rozhodit motor až přez zimu, tak se to nechalo takhle a očividně to byla chyba.

No doufám, že mi ventily nekleply, to by mi ještě chybělo. :oops: O kolik to bylo hnutý netušim.

Na tom motoru už stavitelný kola jsou, původně to sice má sloužit k nastavení rozvodů, ale předpokládám, že si s tim pude trošku pohrát i takhle.

Auto mám stále ještě u člověka co mi měl ladit jednotku, s tim už jsem o tom mluvil, tak si prý v týdnu půjčí kamerku se kterou si ohlídá, aby si to nekleplo a pokusí se na tom časování něco vykouzlit.

Snad se povede, nerad bych tam vracel zpátky původní. A děkuju všem za rady. 8)

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od Libor12 »

nechci tady spouštět flame,ale p.Albrechta beru od jisté doby a z jistých (dokumentoványch) důvodů jako člověka co umí ve vynikající(ne špičkové) kvalitě vyrobit požadovaný díl(vačky,pisty,ojnice atd na palcich vacek nechal otřepy velikosti krapníku koněpruskych jeskyn) ale informaci o tom "že motor by mohl běžet,jen ne s takovým výkonem" má pro mne asi takovou váhu,jako že dnes by mohlo pršet. To samé p.Chovanec (ten dokáže osadit ventilova sedla do hlavy tak,že mezi sedlem a hlavou je 0.5mm!!! mezera a podobné "chuťovky") a jiné "ikony" českého ladicstvi. Začínali na škodovkách,tam jsou dobří a u nich měli zůstat a jak říkal Taboo,nepustil bych je ani k moji sekačce. Pro mne jsou tito pánové uzavřena kapitola a víc o nich nechci slyšet. Větší přínos pro mne bude informace od majitele stejného motoru nebo od člověka třeba jako Honza 2.0 i když s ním mám odlišné názory na některé věci,ale o tom diskuse je.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 srp 2014 07:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od F.I.K »

Centerline je střih ventilů? Až ho přivezu zpět, tak se s tim pokusim poprat podle vašich rad, snad s tim nějak hnu. 8) Myslíte že ty vačky už jsou moc? Když sem je dal na přebrus, tak sem si domlouval, že to nebude žádná brutalita a mimi pár závodů se auto bude používat i v běžném provozu.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od Libor12 »

http://www.tildentechnologies.com/Cams/CamBasics.html" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

ludvik2
Příspěvky: 39
Registrován: 21 zář 2011 18:09
Bydliště: západní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od ludvik2 »

Pokud je to přebroušený tak jak píšeš neměl by být problém i zdvih by neměl dělat problém, několik vaček jsem montoval a to hlavně do Pažoutů a nikdy jsem problém neměl-dělal je p.Chovanec(ještě v době když se s nim dalo spolupracovat :-) ) Co se týká stavitelných kol tak já tu mám hlavu s XU10J4RS a ta kola stavitelný má v určitém rozsahu, chybu bych já viděl v těch vačkách
Přílohy
kola.jpg

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od Libor12 »

ono taky jde o to jak je prebrousil. Jestli zachoval původní osu palce nebo jestli ji neposunul vpřed nebo vzad. Jinak i ten sériový úhel a zdvih už mi přijde docela dost. To mi připomíná diskuzi o statickém a dynamickém kompresním poměru. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od honza 2.0 16v »

každopádně bych se odpích od něčeho co ve světě (údajně) funguje pokud si nedostal instrukce s nastavením...

koukni do katalogu Cat cams, na tyhle žopény tam je široká nabídka hřídelí i s doporučeným nastavením...

co sem zběžne kouknul tak nastavení 110/110 , nebo 108/108

http://catcams.co.uk/acatalog/XU10J4RS_ ... _List.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://catcams.co.uk/acatalog/4903109.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://catcams.co.uk/acatalog/4903273.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://catcams.co.uk/acatalog/4903110.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od honza 2.0 16v »

honza 2.0 16v píše:než začneš naslepo točit kamkoliv vačkama, nejprv na sucho přes modelínu zjisti kam až můžeš zajít, abys náhodou točením vačkou nevyrobil potkana... ona určitě má "trošku" jinej zdvih kolem HU než původní, tak užseriový kapsy v pístech můžou bejt na hraně...(min. obecně doporučovaná vzdálenost ventil-píst je 1,5mm ve všech směrech..

no a to nízký vaakum(u některejch profilů vaček s tím nenaděláš vůbec nic, nízký prostě zůstane), neudržení volnoběhu atd to vše souvisí s vačkou..

já sám mám podobnou hodnotu vakua na volnoběh, vačky nastavený na 106°/107°plný zdvihy, časování 294/285 a možná ještě budu hejbat s nastavením.. teď sem nasadil dělaný kola tak zkusím točit v rozmezí 95-115 kde se nejčastěji u motorů mýho typu nastavení pohybuje...

pokračuju v tomto tématu... udělal sem si čas na trochu laborování...

- nejprve sem si nastudoval nastavení podobnejch vaček různejch výrobců pro můj motor
nejčastější nastavení je 106/106 108/110, 110/110, 112/109 a 114/110 (doposud jsem měl 106/107, daný pevnými koly a sníženým blokem místo seriových 114/110)

začal jsem s tím kroutit a jezdit a porovnávat

volnoběh zůstal ve všech případech podobnej, to co se ale dělo s postupným otáčením vaček mě pozitivně naladilo...

popíšu původní stav 106/107
- volnoběh jak sekačka,ale udržel se (po počátečním laborování)
- příšerně to smrdělo nespáleným benzínem...
- do 3500 skoro nepoužitelnej motor do města, stále 1-2,občas za 3
- od 3500 to začlo jet, silná špička na 5500 a silnej postup do cca 7200 a poto to mírně opadalo... (omezovač na 7800 kvůli dotočení kvaltu na rovince/sprintu..zas tak výkon neopadal..)

současnej stav 112/109

- volnoběh jako sekačka,ale klidnější
- nesmrdí to nespáleným benzínem
- za jízdy je to tišší
- dá se s tím jet ve městě v pohodě na 4rku, odjezdy z křižovatky to zvládne na 2jku...
- na 4rku se to sebere ve 2000a plynule to táhne až k omezovači na 8500...
- toto nastavení není tak citlivý na přesný ostupňování převodovky/aktuální zařazenej stupeň.. prostě šlápnu, sebere se to a jede z jakejchkoliv otáček..tudíš výhoda na klikatý okresy, kde sem předtím musel mít "zařazeno" aby to opravdu jelo...
- není tam taková špička Mk na 5500...
Přílohy
SAM_4466.jpg

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Problémy s vačkou

Příspěvek od F.I.K »

Tak děkuju všem za rady a poznatky. Auto už mám zpět a vše funguje jak má. Jelikož k tomu nemám věci, tak netuším na kolika ° jsou nastavený, ladilo se to posouvánim a následnou zkouškou. Každopádně opravdu to bylo v nastavení kol. Auto teď táhne hezky lineárně už od nižžších otáček bez nějakých citelných skoků. Stejně do toho ještě za čas budu muset sáhnout už jen kvůli jednotce, se kterou se nedá zrovna moc hýbat. Mám z toho radost, nemusim zas startovat flexu. 8)

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“