Vzorec pro výpočet komprese ?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vzorec pro výpočet komprese ?
existuje něco takovýho ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Vzorec pro výpočet komprese ?
Musíš znát objem spalovacího prostoru a objem válce.MarauderZ28 píše:existuje něco takovýho ?
kompresni pomer
e=(Vk+Vz) /Vk, kde Vz=(n.D2 / 4.h).H
Vk - objem spalovaciho motoru
Vz - zdihovy objem motoru
H (mm)-zdvih motoru
D (mm)-vrtani valce
Poznámka:
vyslednej kompresni pomer ev po uprave hlavy
ev=[H.e-x.(e-1)] / [H-x.(e-1)]
H-zdvih motoru
D-vrtani valce
X-ubraný materiál
Zatím jsem to nijak nerozpitvával, mám jen uloženo - thanx to Placenta@TDC
e=(Vk+Vz) /Vk, kde Vz=(n.D2 / 4.h).H
Vk - objem spalovaciho motoru
Vz - zdihovy objem motoru
H (mm)-zdvih motoru
D (mm)-vrtani valce
Poznámka:
vyslednej kompresni pomer ev po uprave hlavy
ev=[H.e-x.(e-1)] / [H-x.(e-1)]
H-zdvih motoru
D-vrtani valce
X-ubraný materiál
Zatím jsem to nijak nerozpitvával, mám jen uloženo - thanx to Placenta@TDC

Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Jeden z osvědčených způsobů zjištění objemu spalovacího prostoru jaký znám (asi nejjednodušší) je vyšroubovat svíčku, natočit píst do horní úvratě, vzít si nějakou větší injekční stříkačku(dobře ocejchovanou) nabrat nějaký hustější motorový olej(15w40) a naplnit spalovací prostor olejem až po spodní hranu závitu(od svíčky) a podle objemu toho orčit objem spalovacího prostoru.
Poté je nutné ten olej odsát zpět do té stříkačky (s pomocí nějaké tenké hadičky)!!!!!! Samozřejmě, že něco zůstane tak párkrát zatočit motorem bez té svíčky, ale zakrýt hadrem ať nemáte olej někde na stropě v garáži
A samozřejmě pokud máte opravdu vylítaný motor tak budete potřebovat toho oleje podstatně více
Poté je nutné ten olej odsát zpět do té stříkačky (s pomocí nějaké tenké hadičky)!!!!!! Samozřejmě, že něco zůstane tak párkrát zatočit motorem bez té svíčky, ale zakrýt hadrem ať nemáte olej někde na stropě v garáži

A samozřejmě pokud máte opravdu vylítaný motor tak budete potřebovat toho oleje podstatně více

real tuning by Taboo
Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

CCO 1.8T .. jj dobrej tip, já jsme hledal spíš neco teoretického - když je motor rozhozenej at si člověk muže spočítat kompresy než ho složí a zkurví 

Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
To Mike Maus: Tak pokud máš Oltcita nebo Subaru tak na to zapomeňMike Mad píše:Coco to by ten motor ale musel byt kolmo, coz vetsinou neni

Já jsem to používal hlavně u motorek - takže když mám motor na stole tak je to v poho při jakémkoliv sklonu válců, protože není problém ho natočit do potřebného úhlu.
Rád se samozřejmě přiučím i jiným způsobům

real tuning by Taboo
Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

To by nebyl problém - otočíš hlavu svíčkou dolů, naplníš to olejem (při zavřených ventilechIdaho píše:CCO 1.8T .. jj dobrej tip, já jsme hledal spíš neco teoretického - když je motor rozhozenej at si člověk muže spočítat kompresy než ho složí a zkurví

Počítat to na kalkulačce bych to nechtěl

real tuning by Taboo
Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

ccco 1.8 T jo to jde . thanx.. udělat to s halvou a potom i s blokem ( písty mám vybrané asymetricky ) a přičíst objem co "zabere" těsění..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Jeste maly dodatek... To se samozrejme dela s pistem v horni uvrati a s tesnenim hlavy na bloku - a olejem nalitym tesne pod horni hranici toho tesneni hlavy (aby se kompenzovalo za jeho pozdejsi ztlaceni). K tomu ucelu se bezne pouziva tabule lexanu (s dvema vyvrtanyma dirama) docasne prilepenou k hlave a k bloku (respektivne tesneni hlavy) modelovaci hlinou.CCCO 1.8T píše:To by nebyl problém - otočíš hlavu svíčkou dolů, naplníš to olejem (při zavřených ventilechIdaho píše:CCO 1.8T .. jj dobrej tip, já jsme hledal spíš neco teoretického - když je motor rozhozenej at si člověk muže spočítat kompresy než ho složí a zkurví) ale musíš pripočítat objem toho "válce", který ti chybí k pístu (samozřemě musel bys mít plochý píst, jinak bys musel připočítavat ješte vybrání na ventily atd.
Počítat to na kalkulačce bych to nechtěl

IQ stylingem nenahradis.