Blbe se ptam, ale nidko mi nejni schopnej to vysvetlit:
Jakej je rozdil mezi Turbem u benzinu a u diesla?
Ja si myslim, ze asi moc velky nebude.. ale pro jistotu
dik
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
v principe je jedno, ci turbo fuka do diesla alebo benzinu.
len, vzhladom na nizke maximalne otacky, diesel potrebuje menej vzduchu. takze turba do benzinu su "vacsie"
a niektore (teraz ich uz bude asi vacsina) diesle pouzivaju VGT turba (s variabilnou geometriou lopatiek) ktore sa pri benzine nepouzivaju, vzhladom na vyssiu teplotu vyfukovych plynov benzinu
blázen píše:maj jiné lopatky, když sem je položil vedle sebe
Tak to bych chtěl vidět fotku... Jiné lopatky... jak jiné? Vždyť princip je vždy stejný. Je jasný že nejsou všechny turba na chlup stejné ale velmi podobné určitě.
blázen píše:maj jiné lopatky, když sem je položil vedle sebe
Tak to bych chtěl vidět fotku... Jiné lopatky... jak jiné? Vždyť princip je vždy stejný. Je jasný že nejsou všechny turba na chlup stejné ale velmi podobné určitě.
Benzinove jsou stavene na vyssi teploty (950°C /v budoucnu 1000°C/, versus 700-800°C), ovladane povetsinou pretlakem (u naftaku naopak, ale to je jen zalezitost nastaveni plechovky). Taky vysledne tlaky jsou rozdilne.
Jinak lopatky jsou samozrejme jine geometrie - vyplyva to z hustoty/hutnosti/objemu spalin.
Rozdil je v regulaci spalin - naftova vesmes vyuzivaji technologie VGT http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_g ... rbocharger , zatimco benzinova interniho wastegate...ikdyz napr. Porsche (viz. odkaz) instaluje turba s VGT technologii i na benziny
PS: jen pro uplnost uvadim, ze pokud by nekdo chtel pouzit nejake z nize uvedenych turbin z pak nezapomente, ze se jedna o LPT (light pressure turbo) slouzici pouze ke zvyseni MK, nikoliv radnemu preplnovani:
Volkswagen group 1.8T (110kW/150k)
PSA 2.0
Saab 2.0, 2.3 a 3.0 Ecopower
Volvo 1.9 a 2.4LPT
blázen píše:maj jiné lopatky, když sem je položil vedle sebe
nebude to prave tym, ze diesle sa preplnuju tak 1bar-om (aj viac), v tych 2000-4000rpm, pricom preplnanie benzinov sa deje vo vyssich otackach, alebo odspodu s nizkym tlakom?
blázen píše:maj jiné lopatky, když sem je položil vedle sebe
nebude to prave tym, ze diesle sa preplnuju tak 1bar-om (aj viac), v tych 2000-4000rpm, pricom preplnanie benzinov sa deje vo vyssich otackach, alebo odspodu s nizkym tlakom?
Jiny lopatky to bude mit nejspsi proto, ze to je naladeny na odlisnej prubeh plneni, tj. to ma jinou mapu. Jinak jak uz se tady pred casem psalo, jsou turba nafta/benzin konstrukce zrejme shodny, dokonce ani na ty odlisny teploty nejsou modifikovany.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
blázen píše:maj jiné lopatky, když sem je položil vedle sebe
nebude to prave tym, ze diesle sa preplnuju tak 1bar-om (aj viac), v tych 2000-4000rpm, pricom preplnanie benzinov sa deje vo vyssich otackach, alebo odspodu s nizkym tlakom?
Jiny lopatky to bude mit nejspsi proto, ze to je naladeny na odlisnej prubeh plneni, tj. to ma jinou mapu. Jinak jak uz se tady pred casem psalo, jsou turba nafta/benzin konstrukce zrejme shodny, dokonce ani na ty odlisny teploty nejsou modifikovany.
turba se nijek od sebe nelišej......už se to tady probíralo několikrát jejich určení do jakého tipu motoru jsou určuje jen a pouze jejich kompresorová mapa..........
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
Ještě bych doplnil, a to souvisí s tou teplotní zátěží, že benzínová turba jsou často chlazená i vodou (mimo mazání olejem), zatímco ta naftová si vystačí s cirkulací oleje.
Shr3k píše:Ještě bych doplnil, a to souvisí s tou teplotní zátěží, že benzínová turba jsou často chlazená i vodou (mimo mazání olejem), zatímco ta naftová si vystačí s cirkulací oleje.
Ano, co se tyka seriovych, ne co se tyka upgrade dmychadel - ty jsou zhusta chlazeny taky jen olejem.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Resili jsme to v souvislosti Mi16 ---> T16. Takze zastavba by byla na benzinovy motor. Ted jde o to, co si tam muzeme dovolit nacpat A protoze se nejedna o LPT projekt, tak se radeji ptam. Uplne idealni by samozrejme byl turbo kit, ale zadny zatim nebyl nalezen a prestavba stoji skoro uplne stejne jako kity na jina auta..
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
Beaver píše:Ano, co se tyka seriovych, ne co se tyka upgrade dmychadel - ty jsou zhusta chlazeny taky jen olejem.
JJ. Bohužel.
AdieuD píše:Resili jsme to v souvislosti Mi16 ---> T16. Takze zastavba by byla na benzinovy motor. Ted jde o to, co si tam muzeme dovolit nacpat A protoze se nejedna o LPT projekt, tak se radeji ptam. Uplne idealni by samozrejme byl turbo kit, ale zadny zatim nebyl nalezen a prestavba stoji skoro uplne stejne jako kity na jina auta..
To bych asi řešil nákupem šrotu s T16 a generálkou motoru. Bude to chodit rozhodně lépe.
Shr3k píše:
To bych asi řešil nákupem šrotu s T16 a generálkou motoru. Bude to chodit rozhodně lépe.
Heh, to jsme si rikali taky, ale na nakup T16 mame neuveritelnou smulu jinak bychom nechteli jit dlouhou a trnitou cestou...
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
Shr3k píše:Ještě bych doplnil, a to souvisí s tou teplotní zátěží, že benzínová turba jsou často chlazená i vodou (mimo mazání olejem), zatímco ta naftová si vystačí s cirkulací oleje.
Ano, co se tyka seriovych, ne co se tyka upgrade dmychadel - ty jsou zhusta chlazeny taky jen olejem.
Ne vsechna, nelze pausalizovat. Jsou i turba, ktera jsou ze serie u naftaku chlazena vodou
Shr3k píše:Ještě bych doplnil, a to souvisí s tou teplotní zátěží, že benzínová turba jsou často chlazená i vodou (mimo mazání olejem), zatímco ta naftová si vystačí s cirkulací oleje.
Ano, co se tyka seriovych, ne co se tyka upgrade dmychadel - ty jsou zhusta chlazeny taky jen olejem.
Ne vsechna, nelze pausalizovat. Jsou i turba, ktera jsou ze serie u naftaku chlazena vodou
Patrne jsi nepochopil muj prispevek - psal je totiz presne to samy. Ostatne, Supra Mk.III ma v serii taktez turbo chlazene vodou.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Krosmen píše:turba se nijek od sebe nelišej......už se to tady probíralo několikrát jejich určení do jakého tipu motoru jsou určuje jen a pouze jejich kompresorová mapa..........
presne tak ,us nekolikrad jsem se tu o tom dohadoval turbo je univerzalni dil a jedno a to same turbo najdes treba v 2,2td a 1,8 benzinovem motoru
Forest píše:Benzinove jsou stavene na vyssi teploty (950°C /v budoucnu 1000°C/, versus 700-800°C), ovladane povetsinou pretlakem (u naftaku naopak, ale to je jen zalezitost nastaveni plechovky). Taky vysledne tlaky jsou rozdilne.
Jinak lopatky jsou samozrejme jine geometrie - vyplyva to z hustoty/hutnosti/objemu spalin.
Rozdil je v regulaci spalin - naftova vesmes vyuzivaji technologie VGT http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_g ... rbocharger , zatimco benzinova interniho wastegate...ikdyz napr. Porsche (viz. odkaz) instaluje turba s VGT technologii i na benziny
PS: jen pro uplnost uvadim, ze pokud by nekdo chtel pouzit nejake z nize uvedenych turbin z pak nezapomente, ze se jedna o LPT (light pressure turbo) slouzici pouze ke zvyseni MK, nikoliv radnemu preplnovani:
Volkswagen group 1.8T (110kW/150k)
PSA 2.0 Saab 2.0, 2.3 a 3.0 Ecopower
Volvo 1.9 a 2.4LPT
Rad bych poupravil informaci k Saabum,pouzivali se i FPT turba....rozdil je lehke poznat u modelu 9000 u LPT chybel na pristrojovce tlakomer a u novejsich modelu LPT znaci male "t" zatimco FPT znaci velke "T"....a FPT turbo Garret T25 v Saabech 9000 je take chlazeno vodou...
tak ono vetsinou LPT jakoze light pressure ma pouze regulaci ze je primo pripojena wastegate na vystup turba a je nastaveny nejaky zakladni maly tlak, kdezto ty FPT ma regulaci plniciho tlaku jeste pres ridici jednotku kuli klepani atd, ze kdy motor klepe tak snizi tka na tu zakladni uroven toho nastaveni wastegate aspon vim co u saabu (tam staci snad doplnit jednotku APC, ovladaci solenoid u tech starsich a je s toho FPT sou na to snad i pripraveny kabely v aute, alfa romeco (ta snad ani jinej system nedelala s tim solenoidem) z vlastni zkusenosti
pak sou urcite auta kdy je tlak nastaveny na "hodne" a klepani se resi jinak a nebo proste je to dane konstrukci ze v tom vyrobcem zamyslenem rozsahu to funguje jak ma
Forest píše:
Ne vsechna, nelze pausalizovat. Jsou i turba, ktera jsou ze serie u naftaku chlazena vodou
Patrne jsi nepochopil muj prispevek - psal je totiz presne to samy. Ostatne, Supra Mk.III ma v serii taktez turbo chlazene vodou.
ačkoli to nebylo na mě, tak taky nechápu. Je snad Supra nafťák ?
jinak já mám seriově osazené turbo is chlazením vodou.
Motor diesel 2,5TD
Uz jsem se do toho asi zamotal... Supra samozrejme naftak neni. Kazdopadne vicemene plati, ze seriova turba jsou chlazena vodou i olejem (jak se zda, tak hlavne u benzinaku), turba pro upgrade jsou vodou chlazena pomerne malokdy, aspon teda co jsem koukal na kity s opravdu velkymi dmychladly, stejne se chladilo jen olejem. Zatez nezatez.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
pokut se nepletu,tak jsou ty turba chlazena vodou v dmychadlove casti a ochlazuje tim padem nasavany vzduch,a ne proto ze by se hrala vic ze spalovani benzinu
Sinkas: nejsem si jistej, zda by chladici voda pro motor ktera ma cca 70-80 stupnu dost ochladila treba i 60stupnu teply vzduch co by mohlo sat turbo v horkem dni na rozpalene krizovatce. vsechna turba co sem videl a byla chlazena vodou tak je to vzdy sredovy uzel, proste okolo toho loziska mazaneho a chlazeneho olejem proteka voda, nektery auta maji jeste el.cerpadlo ktere nejakou dobu tim okruhem okolem turba cerpa vodu po zastaveni motoru (co sem videl tak fiat croma a jeste myslim renault 21)
tak normalne turbo ohrejva nasavanej vzduch tak na 200stupnu i vic a proto se vybavujou intercolerem,a pokut ochladis to dmychadlo na 80stupnu tak je to uplne idealni teplota vzduchu pro spalovani