Dotaz-rozdil mezi Turbama

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

AdieuD
Příspěvky: 2531
Registrován: 27 črc 2006 16:26
Bydliště: V krabicce od T16
Kontaktovat uživatele:

Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od AdieuD »

Blbe se ptam, ale nidko mi nejni schopnej to vysvetlit:
Jakej je rozdil mezi Turbem u benzinu a u diesla?
Ja si myslim, ze asi moc velky nebude.. ale pro jistotu ;-)

dik :?:
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od JonnY »

v principe je jedno, ci turbo fuka do diesla alebo benzinu.
len, vzhladom na nizke maximalne otacky, diesel potrebuje menej vzduchu. takze turba do benzinu su "vacsie"
a niektore (teraz ich uz bude asi vacsina) diesle pouzivaju VGT turba (s variabilnou geometriou lopatiek) ktore sa pri benzine nepouzivaju, vzhladom na vyssiu teplotu vyfukovych plynov benzinu

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od MarauderZ28 »

nemaj turba u dízlu jinou geometrii lopatek ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od Termik »

MarauderZ28 píše:nemaj turba u dízlu jinou geometrii lopatek ?
Řekl bych že to není pravidlem..
BMW...V8...

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od blázen »

maj jiné lopatky, když sem je položil vedle sebe
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od Termik »

blázen píše:maj jiné lopatky, když sem je položil vedle sebe
Tak to bych chtěl vidět fotku... Jiné lopatky... jak jiné? Vždyť princip je vždy stejný. Je jasný že nejsou všechny turba na chlup stejné ale velmi podobné určitě.
BMW...V8...

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od sejki »

Termik píše:
blázen píše:maj jiné lopatky, když sem je položil vedle sebe
Tak to bych chtěl vidět fotku... Jiné lopatky... jak jiné? Vždyť princip je vždy stejný. Je jasný že nejsou všechny turba na chlup stejné ale velmi podobné určitě.
Jedno je od sazí a druhe je krasne ciste :lol:
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Forest
Příspěvky: 16
Registrován: 23 čer 2006 02:30
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Forest »

Benzinove jsou stavene na vyssi teploty (950°C /v budoucnu 1000°C/, versus 700-800°C), ovladane povetsinou pretlakem (u naftaku naopak, ale to je jen zalezitost nastaveni plechovky). Taky vysledne tlaky jsou rozdilne.

Jinak lopatky jsou samozrejme jine geometrie - vyplyva to z hustoty/hutnosti/objemu spalin.

Rozdil je v regulaci spalin - naftova vesmes vyuzivaji technologie VGT http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_g ... rbocharger , zatimco benzinova interniho wastegate...ikdyz napr. Porsche (viz. odkaz) instaluje turba s VGT technologii i na benziny

PS: jen pro uplnost uvadim, ze pokud by nekdo chtel pouzit nejake z nize uvedenych turbin z pak nezapomente, ze se jedna o LPT (light pressure turbo) slouzici pouze ke zvyseni MK, nikoliv radnemu preplnovani:

Volkswagen group 1.8T (110kW/150k)
PSA 2.0
Saab 2.0, 2.3 a 3.0 Ecopower
Volvo 1.9 a 2.4LPT

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od JonnY »

blázen píše:maj jiné lopatky, když sem je položil vedle sebe
nebude to prave tym, ze diesle sa preplnuju tak 1bar-om (aj viac), v tych 2000-4000rpm, pricom preplnanie benzinov sa deje vo vyssich otackach, alebo odspodu s nizkym tlakom?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od Beaver »

JonnY píše:
blázen píše:maj jiné lopatky, když sem je položil vedle sebe
nebude to prave tym, ze diesle sa preplnuju tak 1bar-om (aj viac), v tych 2000-4000rpm, pricom preplnanie benzinov sa deje vo vyssich otackach, alebo odspodu s nizkym tlakom?
Jiny lopatky to bude mit nejspsi proto, ze to je naladeny na odlisnej prubeh plneni, tj. to ma jinou mapu. Jinak jak uz se tady pred casem psalo, jsou turba nafta/benzin konstrukce zrejme shodny, dokonce ani na ty odlisny teploty nejsou modifikovany.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od JonnY »

Beaver píše:
JonnY píše:
blázen píše:maj jiné lopatky, když sem je položil vedle sebe
nebude to prave tym, ze diesle sa preplnuju tak 1bar-om (aj viac), v tych 2000-4000rpm, pricom preplnanie benzinov sa deje vo vyssich otackach, alebo odspodu s nizkym tlakom?
Jiny lopatky to bude mit nejspsi proto, ze to je naladeny na odlisnej prubeh plneni, tj. to ma jinou mapu. Jinak jak uz se tady pred casem psalo, jsou turba nafta/benzin konstrukce zrejme shodny, dokonce ani na ty odlisny teploty nejsou modifikovany.
tak nejak som to myslel :)

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

turba se nijek od sebe nelišej......už se to tady probíralo několikrát jejich určení do jakého tipu motoru jsou určuje jen a pouze jejich kompresorová mapa..........
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

jinak VGT používá nové porsche turbo........ 8) 8) 8)
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od Shr3k »

Ještě bych doplnil, a to souvisí s tou teplotní zátěží, že benzínová turba jsou často chlazená i vodou (mimo mazání olejem), zatímco ta naftová si vystačí s cirkulací oleje.
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od Beaver »

Shr3k píše:Ještě bych doplnil, a to souvisí s tou teplotní zátěží, že benzínová turba jsou často chlazená i vodou (mimo mazání olejem), zatímco ta naftová si vystačí s cirkulací oleje.
Ano, co se tyka seriovych, ne co se tyka upgrade dmychadel - ty jsou zhusta chlazeny taky jen olejem.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Mad Chick
Příspěvky: 276
Registrován: 06 črc 2005 22:49
Bydliště: Praha , Věk: 22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mad Chick »

A snad nové 911 turbo má už i proměnou geometrii lopatek
Ford Escort 1.6 XR3i 77KW/105Ps-6000ot/min, 138Nm-4800ot/min , ale od roku 88 jich už asi pár pochcípalo :wink:

AdieuD
Příspěvky: 2531
Registrován: 27 črc 2006 16:26
Bydliště: V krabicce od T16
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od AdieuD »

Resili jsme to v souvislosti Mi16 ---> T16. Takze zastavba by byla na benzinovy motor. Ted jde o to, co si tam muzeme dovolit nacpat :-) A protoze se nejedna o LPT projekt, tak se radeji ptam. Uplne idealni by samozrejme byl turbo kit, ale zadny zatim nebyl nalezen a prestavba stoji skoro uplne stejne jako kity na jina auta..
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od Shr3k »

Beaver píše:Ano, co se tyka seriovych, ne co se tyka upgrade dmychadel - ty jsou zhusta chlazeny taky jen olejem.
JJ. Bohužel.
AdieuD píše:Resili jsme to v souvislosti Mi16 ---> T16. Takze zastavba by byla na benzinovy motor. Ted jde o to, co si tam muzeme dovolit nacpat :-) A protoze se nejedna o LPT projekt, tak se radeji ptam. Uplne idealni by samozrejme byl turbo kit, ale zadny zatim nebyl nalezen a prestavba stoji skoro uplne stejne jako kity na jina auta..
To bych asi řešil nákupem šrotu s T16 a generálkou motoru. Bude to chodit rozhodně lépe.
Gr33N MoNsT3R

AdieuD
Příspěvky: 2531
Registrován: 27 črc 2006 16:26
Bydliště: V krabicce od T16
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od AdieuD »

Shr3k píše: To bych asi řešil nákupem šrotu s T16 a generálkou motoru. Bude to chodit rozhodně lépe.
Heh, to jsme si rikali taky, ale na nakup T16 mame neuveritelnou smulu :roll: jinak bychom nechteli jit dlouhou a trnitou cestou...
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between

Forest
Příspěvky: 16
Registrován: 23 čer 2006 02:30
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od Forest »

Beaver píše:
Shr3k píše:Ještě bych doplnil, a to souvisí s tou teplotní zátěží, že benzínová turba jsou často chlazená i vodou (mimo mazání olejem), zatímco ta naftová si vystačí s cirkulací oleje.
Ano, co se tyka seriovych, ne co se tyka upgrade dmychadel - ty jsou zhusta chlazeny taky jen olejem.
Ne vsechna, nelze pausalizovat. Jsou i turba, ktera jsou ze serie u naftaku chlazena vodou :nono:

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od Beaver »

Forest píše:
Beaver píše:
Shr3k píše:Ještě bych doplnil, a to souvisí s tou teplotní zátěží, že benzínová turba jsou často chlazená i vodou (mimo mazání olejem), zatímco ta naftová si vystačí s cirkulací oleje.
Ano, co se tyka seriovych, ne co se tyka upgrade dmychadel - ty jsou zhusta chlazeny taky jen olejem.
Ne vsechna, nelze pausalizovat. Jsou i turba, ktera jsou ze serie u naftaku chlazena vodou :nono:
Patrne jsi nepochopil muj prispevek - psal je totiz presne to samy. Ostatne, Supra Mk.III ma v serii taktez turbo chlazene vodou.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Sinkas
Příspěvky: 232
Registrován: 09 črc 2006 15:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sinkas »

Krosmen píše:turba se nijek od sebe nelišej......už se to tady probíralo několikrát jejich určení do jakého tipu motoru jsou určuje jen a pouze jejich kompresorová mapa..........
presne tak ,us nekolikrad jsem se tu o tom dohadoval turbo je univerzalni dil a jedno a to same turbo najdes treba v 2,2td a 1,8 benzinovem motoru

Uživatelský avatar
Sinkas
Příspěvky: 232
Registrován: 09 črc 2006 15:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sinkas »

Mad Chick píše:A snad nové 911 turbo má už i proměnou geometrii lopatek
ano a neni prvni

Uživatelský avatar
Mikael
Příspěvky: 5384
Registrován: 13 dub 2005 23:24
Bydliště: Chodov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mikael »

Forest píše:Benzinove jsou stavene na vyssi teploty (950°C /v budoucnu 1000°C/, versus 700-800°C), ovladane povetsinou pretlakem (u naftaku naopak, ale to je jen zalezitost nastaveni plechovky). Taky vysledne tlaky jsou rozdilne.

Jinak lopatky jsou samozrejme jine geometrie - vyplyva to z hustoty/hutnosti/objemu spalin.

Rozdil je v regulaci spalin - naftova vesmes vyuzivaji technologie VGT http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_g ... rbocharger , zatimco benzinova interniho wastegate...ikdyz napr. Porsche (viz. odkaz) instaluje turba s VGT technologii i na benziny

PS: jen pro uplnost uvadim, ze pokud by nekdo chtel pouzit nejake z nize uvedenych turbin z pak nezapomente, ze se jedna o LPT (light pressure turbo) slouzici pouze ke zvyseni MK, nikoliv radnemu preplnovani:

Volkswagen group 1.8T (110kW/150k)
PSA 2.0
Saab 2.0, 2.3 a 3.0 Ecopower
Volvo 1.9 a 2.4LPT
Rad bych poupravil informaci k Saabum,pouzivali se i FPT turba....rozdil je lehke poznat u modelu 9000 u LPT chybel na pristrojovce tlakomer a u novejsich modelu LPT znaci male "t" zatimco FPT znaci velke "T"....a FPT turbo Garret T25 v Saabech 9000 je take chlazeno vodou...
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od semysak »

tak ono vetsinou LPT jakoze light pressure ma pouze regulaci ze je primo pripojena wastegate na vystup turba a je nastaveny nejaky zakladni maly tlak, kdezto ty FPT ma regulaci plniciho tlaku jeste pres ridici jednotku kuli klepani atd, ze kdy motor klepe tak snizi tka na tu zakladni uroven toho nastaveni wastegate aspon vim co u saabu (tam staci snad doplnit jednotku APC, ovladaci solenoid u tech starsich a je s toho FPT sou na to snad i pripraveny kabely v aute, alfa romeco (ta snad ani jinej system nedelala s tim solenoidem) z vlastni zkusenosti

pak sou urcite auta kdy je tlak nastaveny na "hodne" a klepani se resi jinak a nebo proste je to dane konstrukci ze v tom vyrobcem zamyslenem rozsahu to funguje jak ma

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od Boháček »

Beaver píše:
Forest píše:
Beaver píše: Ano, co se tyka seriovych, ne co se tyka upgrade dmychadel - ty jsou zhusta chlazeny taky jen olejem.
Ne vsechna, nelze pausalizovat. Jsou i turba, ktera jsou ze serie u naftaku chlazena vodou :nono:
Patrne jsi nepochopil muj prispevek - psal je totiz presne to samy. Ostatne, Supra Mk.III ma v serii taktez turbo chlazene vodou.
ačkoli to nebylo na mě, tak taky nechápu. Je snad Supra nafťák ?

jinak já mám seriově osazené turbo is chlazením vodou.
Motor diesel 2,5TD
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od Beaver »

Boháček píše:
Beaver píše:
Forest píše: Ne vsechna, nelze pausalizovat. Jsou i turba, ktera jsou ze serie u naftaku chlazena vodou :nono:
Patrne jsi nepochopil muj prispevek - psal je totiz presne to samy. Ostatne, Supra Mk.III ma v serii taktez turbo chlazene vodou.
ačkoli to nebylo na mě, tak taky nechápu. Je snad Supra nafťák ?

jinak já mám seriově osazené turbo is chlazením vodou.
Motor diesel 2,5TD
Uz jsem se do toho asi zamotal... :D Supra samozrejme naftak neni. Kazdopadne vicemene plati, ze seriova turba jsou chlazena vodou i olejem (jak se zda, tak hlavne u benzinaku), turba pro upgrade jsou vodou chlazena pomerne malokdy, aspon teda co jsem koukal na kity s opravdu velkymi dmychladly, stejne se chladilo jen olejem. Zatez nezatez.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Sinkas
Příspěvky: 232
Registrován: 09 črc 2006 15:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sinkas »

pokut se nepletu,tak jsou ty turba chlazena vodou v dmychadlove casti a ochlazuje tim padem nasavany vzduch,a ne proto ze by se hrala vic ze spalovani benzinu

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz-rozdil mezi Turbama

Příspěvek od semysak »

Sinkas: nejsem si jistej, zda by chladici voda pro motor ktera ma cca 70-80 stupnu dost ochladila treba i 60stupnu teply vzduch co by mohlo sat turbo v horkem dni na rozpalene krizovatce. vsechna turba co sem videl a byla chlazena vodou tak je to vzdy sredovy uzel, proste okolo toho loziska mazaneho a chlazeneho olejem proteka voda, nektery auta maji jeste el.cerpadlo ktere nejakou dobu tim okruhem okolem turba cerpa vodu po zastaveni motoru (co sem videl tak fiat croma a jeste myslim renault 21)

Uživatelský avatar
Sinkas
Příspěvky: 232
Registrován: 09 črc 2006 15:55
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sinkas »

tak normalne turbo ohrejva nasavanej vzduch tak na 200stupnu i vic a proto se vybavujou intercolerem,a pokut ochladis to dmychadlo na 80stupnu tak je to uplne idealni teplota vzduchu pro spalovani

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“