
Chci vám představit svoje auto. Jedná se o ford escort, roku narození 1991.
Auto mělo v době svého vzniku 77 kW a tudíž přibližně 105 koníků. Nyní, po 16 letech odhaduji výkon na oslnivých 85 koní. za tu dobu někteří koníci podali výpověď a zmizeli z motoru.
Jedná se o třídveřový, jak se dneska říká HOTHATCH

I když motor není v nejlepší kondici, s lehkým autem, do kterého už zasekla svůj zub času i koroze, nemá s vozidlem příliš problémy. Jednou jsem atakoval i rychlost 200 km/h - tachometrových

Na léto mám hliníková kola z fordu mondeo první generace. Jsou to 14" disky obuté do šlupiček 185/60/14

Komfortní odpružení na našich skvělých silnicích a dálnicích zabezpečuje podvozek z výkonnějšího brášky, což by měl být XR3i. Nové zubní plomby jsou zabezpečeny každý měsíc u obvodní zubařky. Za velkoodběr mám již slevu

V tuto chvíli je auto obuté ve shodném rozměru na rally special pneu plech. Což autu dodává drsný výraz

Nyní se již přesuneme do interieru. Interiér je veskrze účelný, jak se na takový speciál sluší a patří, tím pádem již v továrně bylo odstraněno vše, co by jinak mohlo rozptylovat pozornost řidiče. Okna se stahují high end kličkami manuálně, neobtěžuje nás studený vzduch z klimatizace a i to posraný rádio jsem si musel koupit sám, protože tam žádný nebylo

Interiér je tedy v serii a je označen zkratkou SE. Social Edition

Ve dveřích se usídlily 50W repro pioneer v průměru 10 cm, v zadním platě potom třípásmové ovály Spectron. Celou tuto bombastickou audiosoustavu dopuje autorádio panasonic s možností přehrávání MP3 - mimochodem jedná se o osminu ceny vozidla

Audio dostačuje při stání v koloně, avšak při jízdě je trochu rušeno výfukem.
Tím se dostáváme k dalšímu bodu. Ano, jedná se o tuning, i když nevím, zda to lze tuningem nazvat.
Snad jenom Bordeling by bylo to pravé slovo.
Jelikož na tomto autě bylo v době pořízení pár věcí ne úplně košer, došlo na nutné opravy. A jak to tak bývá, s opravami přišly rovnou úpravy.
Takže se povyměňovaly silentbloky nápravy, čepy, nové kotouče a destičky a nakonec přišla řada na výfuk.
Výfuk je plně průchozí od motoru až po koncovku. Což však nebylo účelem. Jelikož na konec výfuku byl naroubován tlumič z nějakýho dieselovýho japonce, tak padlo rozhodnutí, že se koupí nový. Originál výfuk z druhovýroby na escorta stál dvakrát více, než jeho levnější bratr bez tlumiče. Proběhla konzultace s odborníky a ti potvrdili že: "Když tam necháš střed a katík, tak to řvát nebude vole". Tak jsem tedy dal na rady a co se stalo? No řve to jako p*ča

Jak tam někdo dal ten koncový tlumič z jinýho auta, tak usoudil, že není potřeba, aby středový díl a katalisator dělaly spolu takový odpor a sprostě to prorazil trubkou.
No a to je kouzlo onoho závodního zvuku. Asi do výguku přivedu hadičku a z přídavné nádrže to něj budu přidávat benzín aby to tak hezky strílelo jako auta WRC

Když už jsme u těch soutěžních speciálů, už na to určitě čekáte, musím podotknout, že jsem se dal do montáže pravých zástěrek sparco, ale abych nebyl za tuzera, samolepku jsem tam nelepil

A to je všechno.
Můžete se pokochat krásnými pohledy na moje auto

EIFFEL













