Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Idaho »

Obecne platí že moc teplá směs zhoršuje spalování a snižuje výkon ale zkoušel užnekdo v reálu jaká telotra je ideální ?

Jak moc se pokles teploty nasávané směsi projeví u NA motoru? ( U přeplnovaných vím že dost, ale tam je to hlavne kvuli vysoké teplote plnené směsi )

Na jakou teplotu smesi má smysl jít aby to nebylo již kontraproduktivní?

budu rád když se k tomu vyjádří Taboo a třeba i nekdo od nás kdo experimentoval s přídavným chlazením ( ostřik IC atd.. ).

Předem upozornuji že neuvažuji o aplikaci ostriku IC a problémy s touto aplikací spojené mne momentálen nezajímají ...
Naposledy upravil(a) Idaho dne 27 kvě 2008 19:09, celkem upraveno 1 x.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

Zdravím 8) no podle mě prostě čím nižší teplota tím lepší ne? Samozřejmě nepočítám se spíše teoretickou teplotou -200 atp (to by to snad zmrzlo dřív než by se směs vůbec dostala do válce :lol: ) :nono: ... ale čím nižší teplota tak tím nižší objem tudíž tím lepší... :?


Jo ještě že si to po sobě vždycky čtu.... Rozdíl teplot vduchu u N/A je velkej 8) . Vlastní zkušenost.
BMW...V8...

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Idaho »

Na takovou teplotu nemáš šanci se dostat uvažuji spíše o teplotách 0-10stupnu. ale kolega tvrdí že nekde četl že ideální je teplota smesi kolem 5-6ti stupnu. Níže už je výsledekm spíše zhoršení než zlepšení tahu.
Bohužel neví kde to četl takže pokud byste nekdo mel linky na nejaké dokumenty s funkcí IAT tak prosím postněte mi to sem, veřím že by to mohlo zajímat více lidí.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Čím nižší teplota, tím více vzduchu... tedy kyslíku se dostane do motoru. Další hledisko je, že pokuď by do motoru šel např. vzduch o teplotě -200°C, tak se to projevý na vlastnostech samotného motoru. ( kov bude tak křehký, že by mohl snadno rupnout - písty, hlava atd..) Další hledisko je, že při vstříknutí směsi do válce, by mohla směs zmrznout a nedostatečně se rozprášit a následně by se nemusela ani vznítit.

Tohle by spíše chtělo nějakého statného fyzika, který by dokázal spočítat ideální teplotu. Je tam plno neznámých, takže si dovoluji říci, že to je skoro na výzkum. :lol:

Určitě bych se nebál teplot okolo -50°, než dojde vzduch do válců, tak bude dostatečně ohřátý.

Jenom taková otázka. :D Jak chceš snížit teplotu, která jde do sání. :?
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Idaho »

Anděl - zatím jen experimentuju ale uvažuju o prudkém ( rázovém ) ochlazení nebo chalzení dvoustupnovém - na výstupu z IC a potom před/za klapkou.
Otázkou je že jiste s tím již nekdo experimentoval tak má nejaké zkušenosti, bohuželjsem o tom nanetu nenašel moc vecí.

Znovu opakuju že neuvažuju o tak extremních teplotách.
Osobne jsem chtel jít k teplotám -10 až -20stupnu ( reálne dosažitelné ), ale zatím se spokojím s teplotou pod 10stupnu celsia, hlavne pokud budu mít jistotu že tu teplotu udržím i při max záteži turba.

ptám se hlavně proto abychom se zbytečne nesnažili stavet zařízení na extrémní teploty a neutopily prachy v nečem co bude kontraproduktivní.

O zpusobu bych zatím rád pomlčel, nemám 100%oveřenou učinnost ( fugovat to bude to je mi jasné, otázkou je učinnost a doba funkce ).

BTW - kdo máte ostřik IC pomocí CO2 - jak je tam řešeno "omrzání" Intercooleru ?


Poznámka :
"Určitě bych se nebál teplot okolo -50°, než dojde vzduch do válců, tak bude dostatečně ohřátý. "
skus se trosku zamyslet, proč chladit vzduch na extrémní teplotu a potom ho vect trubkama v prostředí kde bude ohřívaný, proč ho neochladit až na konci cesty - v míste kde ho chladný potřebujeme :)
Pokud má vuz IC dojde ke značnému ochlazení vzduchu ale co ho potom rázově ( 2-3 kroky ) schladit na mnohem nižší teplotu?

Otázkou bude, jak se zachová palivo o teplote kolem 20-30stupnu celsia ( bežná teplota benzínu v palivové lište ) pokud ho vstříknu do vzduchu o teplote o 20-30stupnu nižší.
Chci tedy jít cestou - 1. Ochlazení Vzduchu a sledování vlivu na hodnotách motoru ( Gtech ) potom zkusist ochladit palivo ( pokud ochladím benzín v supře pod 10stupnu celsia, tak dochází k takovému nárustu výkonu který jsem již schopen subjektivne zaznamenat - bohužel nemám zatím zeměřenou). Zkusím obe veci zkombinovat a postupne teplotu smesi snižovat a sledovat kdy to začne být kontraproduktivní. Sháním jen info zda už nekdo s nečím takovým experimentoval ( viz Toyota a jejich vstřikování paliva o extrémne vysoké teplote do extrémne vyhlazených válců - jenže na tuhle technologii opravdu nemám :D )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Tak jsem to spočítal, moje hlava :roll:

Pokles o teploty o cca 40°C by mohlo dát cca 10% výkonu navíc. :)

Otázka zní, jak ochladit rychle a účinně takové množství vzduchu, aby jsi za sebou nevozil vozík stlačeného čehosi. :?
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Shelby
Příspěvky: 757
Registrován: 16 led 2006 21:12
Bydliště: svoje
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Shelby »

jen tak me napada, ciste teoreticky tak me nekamenujte. Kdyz tam dostanete tolik vzduchu navic, nebude uz moc chuda smes? Zvladne na to ecu reagovat a dodaji vstriky dostatek paliva? aby to neudelalo neplechu v motoru, pac to neni jen naporove sani co ma kazdej jouda v schade ne?
Mazda MX3 1.8l V6@2.5l V6 -> Mondeo 2002 2.0TDDI -> Mondeo 2009 TDCI TitaniumX, Fiesta XR2i 1.6 @ 130Hp, Fiat 126RR bambino rapido prototipo, Fiat 126P retro style, Ford Transit 2.5D a už bych chvilu neměl další krám kupovat, zatím stačí :D

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Shelby píše:jen tak me napada, ciste teoreticky tak me nekamenujte. Kdyz tam dostanete tolik vzduchu navic, nebude uz moc chuda smes? Zvladne na to ecu reagovat a dodaji vstriky dostatek paliva? aby to neudelalo neplechu v motoru, pac to neni jen naporove sani co ma kazdej jouda v schade ne?
od toho jsou v ECU korekční mapy ..teplota vzduchu, motoru..

když už jsou tak nízký teploty -bude benzín schopnej se odpařit? co vím, tak u coupe byl v zimě trochu problém se zrušeným předehřevem, když šel do sání vzduch -5°C... motoru se moc nechtělo

DC
Příspěvky: 659
Registrován: 10 říj 2004 10:03
Bydliště: Praha 9-Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DC »

nezapomeňte při těhle hrátkách na to že benzín vstříknutý do chladného prostředí velmi rychle kondenzuje na stěnách sání a nemusí se pak dostat do válce v dostatečném množství, proto má většina aut ohřevy klapek, nebo jiné způsoby aby tam šel vždy dostatečně teplý vzduch zabraňující kondenzaci paliva
Shark Racing team

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Mno taky bych spíše poprosil oradu nějakého fyzika... myslím že při tak nízké teplotě se dostaneš do situace kdy máš sice směs která je schopna ti přidat výkon ale obávám se že problém bude v následných vlastnostech takto chladné směsi a jejím rozprachu a smísení...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Idaho »

práve toho se obávám a proto uvažuji o teplotách kolem tech 5ti stupnu. druhou možností by pak byl předehřev paliva, přeci jen takové množství abych jím smes extremně ohřál ho zase nebude a ten předehřev by byl právě proto abych zabránil kondenzaci.

Na turbínový motor není problém tam je vzduch natolik horkej že každá pomoc pro IC bude vítaná, jde mi spíše o NA zda to vubec má cenu.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od blázen »

nečetl sem to celé,ale optimální teplota pro turbomotory je někde okolo 40stupnů.. nižší neznamená lepší :wink: chladnější vzduch ovlivnuje negativně hoření
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
polyy
Příspěvky: 138
Registrován: 16 srp 2007 11:58

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od polyy »

Idaho - Otázkou bude, jak se zachová palivo o teplote kolem 20-30stupnu celsia ( bežná teplota benzínu v palivové lište ) pokud ho vstříknu do vzduchu o teplote o 20-30stupnu nižší.

Neměl bys taky zapomenout,že ta teplota paliva se zvýší tím vstřikovaným tlakem,takže výsledný rozdíl pak bude ještě o něco vyšší...
Obecně také platí (není to z mé hlavy,ale z jedné studie),že každé 3°C,o které se ti podaří teplotu snížit,by měli znamenat 1k navíc....,jinak už ale jak bylo řečeno,extrémní snižování už by pak mělo vliv na rozprašitelnost apod.,a celé by to pak bylo zbytečné....,jinak hodně štěstí.. 8)
"Lidstvo je zfetovaný hermafrodit onanující na dně vany plné vlastní moče"

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od kozorozecek »

nevim zda to pomuže ale co jsem slyšel od kluku co byly v rusku tak ve velkejch mrazech jim benzinaky meli tendence se dusit než aby jeli mluvili o -30
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Idaho »

jj práve proto uvažuji o teplotach mezním u nuly nikoliv pod nulu..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
polyy
Příspěvky: 138
Registrován: 16 srp 2007 11:58

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od polyy »

Idaho píše:jj práve proto uvažuji o teplotach mezním u nuly nikoliv pod nulu..
Tak,tak,mohu jedině doporučit...,pokusim se zjistit,jaká teplota by byla naprosto nejideálnější,ale mělo by se to pohybovat těsně nad tou nulou,už ne pod ní... :wink:
"Lidstvo je zfetovaný hermafrodit onanující na dně vany plné vlastní moče"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Idaho »

j jpříští týden bude pár měřicích přístroju na ceste z USA, jinak na prototypech pro přeplnovaná i NA auta se už pracuje. Až otestujem a odladíme budeme vedet více :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od blázen »

Idaho píše:jj práve proto uvažuji o teplotach mezním u nuly nikoliv pod nulu..
psal sem ti,že ideální teplota je okolo 40st. pak to negativně ovlivnuje hoření..co chceš zkoumat?
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Idaho »

blázen píše:
Idaho píše:jj práve proto uvažuji o teplotach mezním u nuly nikoliv pod nulu..
psal sem ti,že ideální teplota je okolo 40st. pak to negativně ovlivnuje hoření..co chceš zkoumat?
to je ten problém, třeba laboratoře ZCU uvádeji ideální hoření smesi při teplote vzduchu -12stupnu a paliva -8stupnu.. proto to chci vyzkoušet.
Dostal jsme nekolik odpovedi ale pokdu je sesumíruju jsou tu dva tábory, jeden uvádí jako ideální teplotu desítky stupnu ( v podstate se shodují na rozsahu 30-40stupnu ) a druhý tábor uvádí ideální teplotu smesi kolem 5stupnu celsia, bohužel zatím jsme nenasel žádnou dokument nebo ofiko laboratrní vysledky jak to je. podle simulací v profi softu mi to ukazuje kolem 5 stupnu ale je možné že vycházím ze špatných dat.
proč by jinak Toyota v F1 používala výše uvedený zpusob, nebo DEI vyvýjeli jejich CRyO2 ?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od blázen »

Idaho píše:
blázen píše:
Idaho píše:jj práve proto uvažuji o teplotach mezním u nuly nikoliv pod nulu..
psal sem ti,že ideální teplota je okolo 40st. pak to negativně ovlivnuje hoření..co chceš zkoumat?
to je ten problém, třeba laboratoře ZCU uvádeji ideální hoření smesi při teplote vzduchu -12stupnu a paliva -8stupnu.. proto to chci vyzkoušet.
Dostal jsme nekolik odpovedi ale pokdu je sesumíruju jsou tu dva tábory, jeden uvádí jako ideální teplotu desítky stupnu ( v podstate se shodují na rozsahu 30-40stupnu ) a druhý tábor uvádí ideální teplotu smesi kolem 5stupnu celsia, bohužel zatím jsme nenasel žádnou dokument nebo ofiko laboratrní vysledky jak to je. podle simulací v profi softu mi to ukazuje kolem 5 stupnu ale je možné že vycházím ze špatných dat.
proč by jinak Toyota v F1 používala výše uvedený zpusob, nebo DEI vyvýjeli jejich CRyO2 ?
mám obavy že F1 je nesrovnatelná s naším motorem.. po jakékoliv stránce
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od semysak »

Idaho píše: nebo DEI vyvýjeli jejich CRyO2 ?
myslim si, ze zakladnim duvodem vyvoje a prodeje techto veci je to, ze si tyhle veci chce koupit pomerne hodne lidi

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:38, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Idaho »

blázen píše:
Idaho píše:
blázen píše: psal sem ti,že ideální teplota je okolo 40st. pak to negativně ovlivnuje hoření..co chceš zkoumat?
to je ten problém, třeba laboratoře ZCU uvádeji ideální hoření smesi při teplote vzduchu -12stupnu a paliva -8stupnu.. proto to chci vyzkoušet.
Dostal jsme nekolik odpovedi ale pokdu je sesumíruju jsou tu dva tábory, jeden uvádí jako ideální teplotu desítky stupnu ( v podstate se shodují na rozsahu 30-40stupnu ) a druhý tábor uvádí ideální teplotu smesi kolem 5stupnu celsia, bohužel zatím jsme nenasel žádnou dokument nebo ofiko laboratrní vysledky jak to je. podle simulací v profi softu mi to ukazuje kolem 5 stupnu ale je možné že vycházím ze špatných dat.
proč by jinak Toyota v F1 používala výše uvedený zpusob, nebo DEI vyvýjeli jejich CRyO2 ?
mám obavy že F1 je nesrovnatelná s naším motorem.. po jakékoliv stránce
to já chápu al ejestli že to přineslo přínos tam ( vyplatiolo se do toho investovat ) tak co zkusit v menší míře v našich motorech. To co si napsal je jako bys řekl "no je hezké že nasa vyvynula mikrovlnku ale k čemu asi bude nám v domácnosti?"
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Idaho »

Taboo - thanx za vyčerpávající odpoved budu nad ní chvíli hloubat ... ( ano nejsem človek co by to vse plne chápal po prvním přečtení :D )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
polyy
Příspěvky: 138
Registrován: 16 srp 2007 11:58

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od polyy »

Idaho píše:Taboo - thanx za vyčerpávající odpoved budu nad ní chvíli hloubat ... ( ano nejsem človek co by to vse plne chápal po prvním přečtení :D )
Nejde nic než souhlasit..,na rovinu,až po druhym přečtení sem si dokázal opravdu vysvětlit,co sem si to vlastně přečetl.. :D ...Taboo,zase si mi ukázal,že se mám ještě hodně co učit...,nenapsal si náhodou nějakou odbornou literaturu?,bych si určitě zakoupil.. :lol:
"Lidstvo je zfetovaný hermafrodit onanující na dně vany plné vlastní moče"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:38, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Ahoj všichni. Mám dotaz. Ví tady někdo s jakou hustotou a teplotou nasavaneho vzduchu pracují letecké pistove motory ve,ať nejdu do extrému,cca 4 až 8000m? Víte kde je bod tuhnutí benzínu? Při jaké teplotě ztrácí schopnost tvořit aerosol? Jaká je optimální velikost tlaku a teploty pro jeho vznícení? Víte že třeba voda v 8000m vaří při 76st/C? Jak myslíte že se mění stechiometricky poměr směsi benzínu 14.7:1 rovnající se lambda=1 v závislosti na teplotě a tlaku?

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

stochiometricky pomer daneho paliva nie je zavisly na teplote ani tlaku.
letecke piestove motory pracuju s takou hustotou vzduchu, aka je v danej vyske, v pripade ak su to atmosfericke motory. Ak su to motory preplnovane, tak to zavisi od moznosti ich preplnovania, do akej vysky je mozny dostup.
Vzdy je to dane prave stochiometrickym pomerom daneho paliva, kolko vzduchu je potrebne k jeho kompletnemu zhoreniu. ako nahle prestane byt vzduchu dostatok a zmes zacne byt bohata, motor zacne stracat vykon a tym padom je dany aj mximalny vyskovy dostup lietadla.

Bod tuhnutia paliva s tym nema prilis vela spolocneho, je velmi jednoduche udrziavat teplotu paliva na pozadovanej urovni, to iste plati aj o nasavanom vzduchu.

thomaswilliams
Příspěvky: 1629
Registrován: 22 pro 2005 16:23
Bydliště: rio
Kontaktovat uživatele:

Re: Vliv teploty nasávané smesi a práci motoru

Příspěvek od thomaswilliams »

já nevím jak vy ale já mám Na motor 3,2 a nejlépe jede když je venku kolem nuly....nebo max. 5 nad nulou...a když je 30 jako dnes tak je to líná svině....akorát vám nepomůžu jaká teplota vzduchu jde v tu danou chvíli do válců

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

raddy píše:
Bod tuhnutia paliva s tym nema prilis vela spolocneho, je velmi jednoduche udrziavat teplotu paliva na pozadovanej urovni, to iste plati aj o nasavanom vzduchu.
mluvíme o atmosférickém motoru. Ano,stechiometricky poměr pro dané palivo je neměnný. Není závislý na tlaku ani teplotě. To byla taková malá lest. ;) pořád nemám ale odpověď na mé další otázky... Nemám ani ohřev vzduchu ani paliva.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“