Kompresní poměr

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

ATOM
Příspěvky: 39
Registrován: 09 úno 2006 12:38

Kompresní poměr

Příspěvek od ATOM »

Nevíte o někom na Sev. Mor., kdo umí naladit kompresní poměr na motoru

m1tv
Příspěvky: 426
Registrován: 07 led 2007 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od m1tv »

:shock: :? jak poladit kompresni poměr?
muj ukol? sp(r)asit svět:)opravy a upravy vozu 739208725

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Příspěvek od tsin »

asi mysli navrtat do hlavy potenciometr.. x)
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

mihal.1
Příspěvky: 51
Registrován: 31 bře 2008 00:15

Příspěvek od mihal.1 »

nebo mysli vyskove nastavitelnou hlavu :lol:

ATOM
Příspěvky: 39
Registrován: 09 úno 2006 12:38

Příspěvek od ATOM »

Asi jsem měl napsat podrobnosti. je to motor felda 1.3 mpi, vrtání 77mm a klika fabia zdvih 78mm a k tomu potřebuji přizpůsobit hlavu felda mpi.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

ATOM píše:Asi jsem měl napsat podrobnosti. je to motor felda 1.3 mpi, vrtání 77mm a klika fabia zdvih 78mm a k tomu potřebuji přizpůsobit hlavu felda mpi.
k "ladění" kompresí se používají jiné ojnice (delší - vyšší kompress , kratší - nižší kompress) a nebo písty (vyšší - vyšší kompress , nižší- nižší kompress) snižování hlavy není to právé jelikož snižuješ její odolnost a hrozí ti to že se písty střetnou s ventilama... pokud chceš udělat tuto zvěřinu tak prostě vem hlavu a nech ji ofrézovat o pár desetin (na hlavě by mněla bejt ryksa po kterou je to bezpečné než dojde ke střetu pístů vs. ventily)... udělá ti to každej šikovnej frézař... ale potom bach aby mnělo těsnění pod hlavu přesnou výšku a nebylo nižší...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

odkud jsi z s.m. známý dělá hlavy. U filety se běžně tímto zpusobem zvyšuje kompres,někde na netu je i o kolik zvýšíš k.p. snížením po 0,1 a vic.
Vento GTI 150+

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

nějaké nesmyslné počítání kompresního poměru už tu někdo psal,..pokud se k něčemu chceš dopracovat kup písty nějakého renomovaného výrobce s jiným KP který k pístům udává..bastlení typu broušení hlavy je k ničemu, nikdy se nedozvíš na jaké hodnotě se pohybuješ
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:40, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

Atom:snížení hlavy se bát nemusíš u tohoto motoru je to odzkoušené,na hlavě je žlábek,přes 1,2mm jako limit snížení.
Vento GTI 150+

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

reaguju na blázna...90% stavitelů motorů u nás stejně KP měří tak, že spalovák nalejou olejem a dopočítaj...

a k dotazu Atoma -kontaktuj Ing. Mucka ze Studénky...má hodně zkušeností s laděním motrů a je s ním výborný jednání 8)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:41, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

já jsem snižoval o 0,7 u 50kw verze když chceš přebrousit sníženou hlavu o 1,2 tak koupíš novou za 300,.-,kompres jsem nepočítal ani jiné výpočty a lítal jsem uplně v poho.
Vento GTI 150+

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:41, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Proč tu řešíte, co už dávno někdo vyřešil za nás. :D

Napiš tomuhle a od ti dodá vše, co budeš potřebovat. 8) A hlavně to bude na profi úrovni. :wink:

http://www.engitec.cz/index.php?action=contacts
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

Příspěvek od jolik »

přít se s Tebou nebudu,protože motorum rozumíš o hodně víc než Já,prostě mněl jsem tenhle motor a snížil hlavu tak jak píšu a mám za to že autí jelo lépe :wink:
Vento GTI 150+

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:41, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Taboo píše:Z hlediska uprav motoru je jakekoliv zamerne snizovani hlavy naprostou barbarskou zhovadilosti - jednoduse proto, ze v hlavach vetsiny motoru se skryva velke mnozstvi potencialu at uz v podobe zvyseni komprese a oddaleni detonacniho limitu pomoci zmenseni a uprav spalovacich komor anebo modifikaci kanalu. Pokud se pro tyto modifikace a opravdu podstatne zvyseni vykonu motoru clovek rozhodne, tak by se mel snazit zabranit ztrate casove a financni investice v pripade, ze v budoucnu nastane nutnost tu hlavu prebrousit. Hlava motoru neni proste neco, co by se melo vyhodit a vymenit za nove pokazde, kdyz clovek potrebuje vymenit jen jeji tesneni anebo prebrousit sedla ventilu (a zejmena pokud v ni clovek ma stovky hodin prace anebo znacne mnozstvi penez) jen proto, ze se ji zcela nesmyslne rozhodl snizit s tim, ze se soucasne zbavil moznosti jejiho budouciho prebrouseni. Ono by to mozna i stalo za to, pokud snizovani hlavy by bylo nejakou opravdu efektivni modifikaci vedouci k podstatnemu zvyseni komprese a narustu vykonu, ale tech par subjektivnich procent (a v nekterych pripadech i dokonce ztrata dynamicke komprese diky posunu casovani ventilu) za to proste v zadnem pripade nestoji.
Všechno si krásně napsal. 8) Tady se ale bavíme o technicky zastaralém motoru, který tady nemá žádnou finační hodnotu. Tady nejde o lazení motoru ve 100HP, ale o to, předjet pepu od vedle. :lol:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

ATOM
Příspěvky: 39
Registrován: 09 úno 2006 12:38

Příspěvek od ATOM »

Souhlasím z Taboo nechci jít cestou snižování, ale chci upravit spalovacích komor.

Anděl - Vím, že je to starý motor, ale jsem asi nemocný a upravuji auto, které mám doma a až si pořídím jiné tak budu "bohužel" upravovat jiné.

Od Engitecu mám díly, ale nemá bohužel čas to dát dohromady.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

honza 2.0 16v píše:reaguju na blázna...90% stavitelů motorů u nás stejně KP měří tak, že spalovák nalejou olejem a dopočítaj...

a k dotazu Atoma -kontaktuj Ing. Mucka ze Studénky...má hodně zkušeností s laděním motrů a je s ním výborný jednání 8)
to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresní poměr

Příspěvek od Lander »

Je rozdíl kompresní poměr a tlaky ve válcích!

Já mám hlavu ve swiftu sníženou o cca 0,8mm či tak nějak.... komprese stoupla z 10:1 na 10,5:1

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresní poměr

Příspěvek od blázen »

Lander píše:Je rozdíl kompresní poměr a tlaky ve válcích!

Já mám hlavu ve swiftu sníženou o cca 0,8mm či tak nějak.... komprese stoupla z 10:1 na 10,5:1

Lander
a kdo to tu plete dohromady? :roll:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresní poměr

Příspěvek od Lander »

blázen píše:
Lander píše:Je rozdíl kompresní poměr a tlaky ve válcích!

Já mám hlavu ve swiftu sníženou o cca 0,8mm či tak nějak.... komprese stoupla z 10:1 na 10,5:1

Lander
a kdo to tu plete dohromady? :roll:
Ty!

Píšeš "to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění.."

Otevírání a zavírání ventilů kompresní poměr nemění. Otevírání a zavírání ventilů mění tlaky ve válcích.
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

blázen : ty :)
blázen píše:to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..
nemeni KP, meni kompresiu

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresní poměr

Příspěvek od Lander »

:-)
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

JonnY píše:blázen : ty :)
blázen píše:to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..
nemeni KP, meni kompresiu
samozřejmě ,že mění KP, protože sací ventil zavíra ve většině případů až za DÚ a píst už se v tomto okamžiku posunuje směrem k HÚ a tím pádem je o toto posunutí menší objem válce... skutečný KP ti nastane až po uzavření toho sacího ventilu..pořát nechápu co pletu dohromady :roll:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lander »

blázen píše:
JonnY píše:blázen : ty :)
blázen píše:to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..
nemeni KP, meni kompresiu
samozřejmě ,že mění KP, protože sací ventil zavíra ve většině případů až za DÚ a píst už se v tomto okamžiku posunuje směrem k HÚ a tím pádem je o toto posunutí menší objem válce... skutečný KP ti nastane až po uzavření toho sacího ventilu..pořát nechápu co pletu dohromady :roll:
To co popisuješ, to jsou tlaky ve válcích... ovlivňuje to právě otevírání ventilů, design hlavy, sání, výfukového systému, prostě celý výplach a nasávání nové směsi pístem.

Kompresní poměr je něco jiného.
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

tak mi napiš skutečnou definici KP
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lander »

blázen píše:tak mi napiš skutečnou definici KP
Poměr mezi obsahem válce + spalovacího prostoru když je píst v dolní úvrati a obsahem válce (+- nula) + spalovací prostor když je píst v horní úvrati.
Měří se vylitím spalovacího prostoru když je píst v horní úvratí mínus 1ccm pro svíčku a pak už se to jen počítá.
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

takže ti udává,kolikrát ten daný objem stlačíš..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“