Kompresní poměr
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Kompresní poměr
Nevíte o někom na Sev. Mor., kdo umí naladit kompresní poměr na motoru
k "ladění" kompresí se používají jiné ojnice (delší - vyšší kompress , kratší - nižší kompress) a nebo písty (vyšší - vyšší kompress , nižší- nižší kompress) snižování hlavy není to právé jelikož snižuješ její odolnost a hrozí ti to že se písty střetnou s ventilama... pokud chceš udělat tuto zvěřinu tak prostě vem hlavu a nech ji ofrézovat o pár desetin (na hlavě by mněla bejt ryksa po kterou je to bezpečné než dojde ke střetu pístů vs. ventily)... udělá ti to každej šikovnej frézař... ale potom bach aby mnělo těsnění pod hlavu přesnou výšku a nebylo nižší...ATOM píše:Asi jsem měl napsat podrobnosti. je to motor felda 1.3 mpi, vrtání 77mm a klika fabia zdvih 78mm a k tomu potřebuji přizpůsobit hlavu felda mpi.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Proč tu řešíte, co už dávno někdo vyřešil za nás.
Napiš tomuhle a od ti dodá vše, co budeš potřebovat.
A hlavně to bude na profi úrovni.
http://www.engitec.cz/index.php?action=contacts

Napiš tomuhle a od ti dodá vše, co budeš potřebovat.


http://www.engitec.cz/index.php?action=contacts
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Všechno si krásně napsal.Taboo píše:Z hlediska uprav motoru je jakekoliv zamerne snizovani hlavy naprostou barbarskou zhovadilosti - jednoduse proto, ze v hlavach vetsiny motoru se skryva velke mnozstvi potencialu at uz v podobe zvyseni komprese a oddaleni detonacniho limitu pomoci zmenseni a uprav spalovacich komor anebo modifikaci kanalu. Pokud se pro tyto modifikace a opravdu podstatne zvyseni vykonu motoru clovek rozhodne, tak by se mel snazit zabranit ztrate casove a financni investice v pripade, ze v budoucnu nastane nutnost tu hlavu prebrousit. Hlava motoru neni proste neco, co by se melo vyhodit a vymenit za nove pokazde, kdyz clovek potrebuje vymenit jen jeji tesneni anebo prebrousit sedla ventilu (a zejmena pokud v ni clovek ma stovky hodin prace anebo znacne mnozstvi penez) jen proto, ze se ji zcela nesmyslne rozhodl snizit s tim, ze se soucasne zbavil moznosti jejiho budouciho prebrouseni. Ono by to mozna i stalo za to, pokud snizovani hlavy by bylo nejakou opravdu efektivni modifikaci vedouci k podstatnemu zvyseni komprese a narustu vykonu, ale tech par subjektivnich procent (a v nekterych pripadech i dokonce ztrata dynamicke komprese diky posunu casovani ventilu) za to proste v zadnem pripade nestoji.


Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..honza 2.0 16v píše:reaguju na blázna...90% stavitelů motorů u nás stejně KP měří tak, že spalovák nalejou olejem a dopočítaj...
a k dotazu Atoma -kontaktuj Ing. Mucka ze Studénky...má hodně zkušeností s laděním motrů a je s ním výborný jednání
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresní poměr
Je rozdíl kompresní poměr a tlaky ve válcích!
Já mám hlavu ve swiftu sníženou o cca 0,8mm či tak nějak.... komprese stoupla z 10:1 na 10,5:1
Lander
Já mám hlavu ve swiftu sníženou o cca 0,8mm či tak nějak.... komprese stoupla z 10:1 na 10,5:1
Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Re: Kompresní poměr
a kdo to tu plete dohromady?Lander píše:Je rozdíl kompresní poměr a tlaky ve válcích!
Já mám hlavu ve swiftu sníženou o cca 0,8mm či tak nějak.... komprese stoupla z 10:1 na 10,5:1
Lander

-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresní poměr
Ty!blázen píše:a kdo to tu plete dohromady?Lander píše:Je rozdíl kompresní poměr a tlaky ve válcích!
Já mám hlavu ve swiftu sníženou o cca 0,8mm či tak nějak.... komprese stoupla z 10:1 na 10,5:1
Lander
Píšeš "to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění.."
Otevírání a zavírání ventilů kompresní poměr nemění. Otevírání a zavírání ventilů mění tlaky ve válcích.
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresní poměr

LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
samozřejmě ,že mění KP, protože sací ventil zavíra ve většině případů až za DÚ a píst už se v tomto okamžiku posunuje směrem k HÚ a tím pádem je o toto posunutí menší objem válce... skutečný KP ti nastane až po uzavření toho sacího ventilu..pořát nechápu co pletu dohromadyJonnY píše:blázen : ty
nemeni KP, meni kompresiublázen píše:to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..

-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
To co popisuješ, to jsou tlaky ve válcích... ovlivňuje to právě otevírání ventilů, design hlavy, sání, výfukového systému, prostě celý výplach a nasávání nové směsi pístem.blázen píše:samozřejmě ,že mění KP, protože sací ventil zavíra ve většině případů až za DÚ a píst už se v tomto okamžiku posunuje směrem k HÚ a tím pádem je o toto posunutí menší objem válce... skutečný KP ti nastane až po uzavření toho sacího ventilu..pořát nechápu co pletu dohromadyJonnY píše:blázen : ty
nemeni KP, meni kompresiublázen píše:to je docela možné,ale stejně tím nic nezjistíš, protože otevírání a zavírání ventilů ti ve většině případů hodnotu KP mění..
Kompresní poměr je něco jiného.
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Poměr mezi obsahem válce + spalovacího prostoru když je píst v dolní úvrati a obsahem válce (+- nula) + spalovací prostor když je píst v horní úvrati.blázen píše:tak mi napiš skutečnou definici KP
Měří se vylitím spalovacího prostoru když je píst v horní úvratí mínus 1ccm pro svíčku a pak už se to jen počítá.
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!