AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

Sem si myslel ze za dlouhych zimnich veceru bych spachal nerjaky data logger co by umel wideband O2 senzor, nejake ty termoclaky, otacky a mel nejaky vystupy jako pro ridici jednotku atd....., mechancicke veci se uz v cechach vyrabeji (bidrin) ale zadna domaci elektronika tu jakoze neni krome par elektronickejch zapalovani

zatim si to predstavuju takhle:

bedynka co meri AFR, EGT, RPM, mozna i boost + externi vstup na nejakej dalsi termoclanek + nejak\e vstupy 0-5V, vystup pro narrowband lambdu + jeste jeden vystup 0-5 voltu

nemelo by to zadnej displej(nemam rad displeje) pouze warningove kontrolky a buzzer pro AFR, EGT, BOOST a RPM + by to kakalo data ven pres usb, mozna bych byl i svolny k logovani na nejakou pametovou kartu, to ale spis ne, nejak by to bylo konfigurovatelny s pccka etc....


pokud by mel nekdo zajem mi stim pomoci tak sem s napady
de mi hlavne o to jestli je vubec takova vec pro nekoho zajimava, jestli by byl ochoten nekdo s tim pomoci elektroniku zvladam snad docela slusne, ale kazdy napad se hodi, spis nejake ty mech veci navareni prirubx na vyfuk, event porovnat s jeho merackama a proste co koho napadne kveci uvitam

je to spis dlouhodoba zalezitost, je to jenom konicek, ne treba ze to bude za mesic pod stromecek hotove

tak prosim piste

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

pokud by si chtěl si to na něčem odzkoušet hlásím se!!!!elektronika je pro mně španělská vesnice,takže moc neporadim.... :oops:
ale chtěl bych vědět více proto mile rád se podvolím pokusům....u mně je to taky na dlouho....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od sejki »

semysak píše:Sem si myslel ze za dlouhych zimnich veceru bych spachal nerjaky data logger co by umel wideband O2 senzor, nejake ty termoclaky, otacky a mel nejaky vystupy jako pro ridici jednotku atd....., mechancicke veci se uz v cechach vyrabeji (bidrin) ale zadna domaci elektronika tu jakoze neni krome par elektronickejch zapalovani

zatim si to predstavuju takhle:

bedynka co meri AFR, EGT, RPM, mozna i boost + externi vstup na nejakej dalsi termoclanek + nejak\e vstupy 0-5V, vystup pro narrowband lambdu + jeste jeden vystup 0-5 voltu

nemelo by to zadnej displej(nemam rad displeje) pouze warningove kontrolky a buzzer pro AFR, EGT, BOOST a RPM + by to kakalo data ven pres usb, mozna bych byl i svolny k logovani na nejakou pametovou kartu, to ale spis ne, nejak by to bylo konfigurovatelny s pccka etc....


pokud by mel nekdo zajem mi stim pomoci tak sem s napady
de mi hlavne o to jestli je vubec takova vec pro nekoho zajimava, jestli by byl ochoten nekdo s tim pomoci elektroniku zvladam snad docela slusne, ale kazdy napad se hodi, spis nejake ty mech veci navareni prirubx na vyfuk, event porovnat s jeho merackama a proste co koho napadne kveci uvitam

je to spis dlouhodoba zalezitost, je to jenom konicek, ne treba ze to bude za mesic pod stromecek hotove

tak prosim piste
A co treba ridici jednotku? to bys umel udelat?
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od Idaho »

jj taky bych pomohl , i když nevím jak, jsme na tom jako Krosmen ( monžost testu na 7M i 2JZ ), každopádne pokud se neco takového povede a osvědčí, měl bych zájem o kopupi cca 2-3 kousku :) )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

Tak to jsem rad, ze jste napsali, pisu si vas do denicku : - )

Sejky: s ridici jednotkou jew jedina velka potiz ze kazdy motor ma jinak cidla, nejruznejsi cidla se daji uspusobit ale jedine z ceho mam vaznou obavu je cidlo polohy kliky a event vacek, tech systemu je snad 10-20 co se pouzivaji a kazdej jinak, urcite by to slo vychytat, pokud bych ale delal ridici jednotku tak asi neco na urovni simultalni vstrikovani, mechanickej rozdelovac + rizeni predstihu v ridici jednotce

ten logger ma tu vyhodu ze ma vsechna cidla svoje a teda se nemusi nicemu prizpusobovat, pokud by ridici jednotka mela cidla vlastni tak je to OK, krome ty polohy kliky to je pro me dost vec na pytel

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

Hele nápad se mi líbí,jestli to budeš chtít odzkoušet,můžem to pak napojit u mě a verifikovat funkci on line,ev. to můžu vzít na brzdu. Je to dobrá věcička hlavně pro "uživatele",kteří jenom chtějí vědět,zda je vše v pořádku,ale pro ten účel by se tam moc hodila ještě teplota oleje a vody(myslím,že implementace banální) a tlak oleje...
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

nevim ale AFR a EGT by bylo dobry videt presne kolik, a ne jen warning - v tomhle pripade bych volil displej na AFR a EGT + kontrolky ktery ti zacnou nadavat pri dosazeni hodnot tebou predem nastavenych hodnot

urcite by se nekomu treba siklo i varovna kontrolka od cidla klepani..

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

honza 2.0 16v píše:nevim ale AFR a EGT by bylo dobry videt presne kolik, a ne jen warning - v tomhle pripade bych volil displej na AFR a EGT + kontrolky ktery ti zacnou nadavat pri dosazeni hodnot tebou predem nastavenych hodnot

urcite by se nekomu treba siklo i varovna kontrolka od cidla klepani..
mylsím že to voli práve kvuli jednoduchosti - chtel tam výstup na USb, takže co to udělat zatím jen do kompu a až bude vše v poho tak vyvinout práve třeba jen displej komunikující přes USB ?
s displejem se dá piplat až to bude funkční a neztrácet tím zbytečne čas dříve než jsou aktuální vysledky.. nebo ne?..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od Bidrin »

Programovatelné řídící jednotky, které umí i přeplňování, NOS, korekce za jízdy a používají se na závody se v ČR taky vyrábí a dokonce ne jenom jedna firma...
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

no jak sem rikal s tema displejema se m ito moc nezamlouva, kazdopadne ten displej by se na nej mohl udelal nejakej vystup a potom by se videlo co a jak

MarAt: tak na verifikaci funkce na to je zatim dost casu : - ) se tim zabyvam kratce jeste sem to vsechno dukladne nepromyslel, kazdopadne cidlo teploty oleje ivody neni slozite zakomponovat, ale cim to bude mit vice funkci tim to musi mit vice svititek na warningy

Bidrin: no to je pro me novinka, se stim nejak moc nezabyvam, jaky firmy to jsou? abych videl coa jak, to je vlastni vyvoj a nebo je to vyroba ve smyslu davani dohromady?

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od Bidrin »

semysak píše:no jak sem rikal s tema displejema se m ito moc nezamlouva, kazdopadne ten displej by se na nej mohl udelal nejakej vystup a potom by se videlo co a jak

MarAt: tak na verifikaci funkce na to je zatim dost casu : - ) se tim zabyvam kratce jeste sem to vsechno dukladne nepromyslel, kazdopadne cidlo teploty oleje ivody neni slozite zakomponovat, ale cim to bude mit vice funkci tim to musi mit vice svititek na warningy

Bidrin: no to je pro me novinka, se stim nejak moc nezabyvam, jaky firmy to jsou? abych videl coa jak, to je vlastni vyvoj a nebo je to vyroba ve smyslu davani dohromady?
Něco pro motorkový motory:

http://www.ignitech.cz/

Něco pro auta:

http://www.michl-motorsport.cz/ecu.html

Myslím si, že to je zajímavá inspirace ohledně čidel, funkce a programů (které si můžeš stáhnout na Ignitechu)
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

dekuju za linky, vypada to zajimave, podobny procesory pouzivame taky, ale na rizeni lokomotiv, no zatim se mi to zda ze to bude snad docela zajimave zarizeni

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

kdyz uz jsme u toho, za kolik muzete sehnat lambda sondu

BOSCH 0258007063

event i z jakyho je auta

(je nejlevnejsi z tech wideband LSU co sem videl a ma hodne dlouhej kabilek)

pristi nebo prespristi tyden bych si ji koupil na pokusy event pokud by to slo i bez papiru a jeste k tomu ten konektor protikus jestli je k mani nekde

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od MarauderZ28 »

ELIT

lambda sonda

Dodavatel: BOSCH
1 880,00 CZK ks Objednat
délka kabelu 1150 mm
počet vodičů 5 -zilovy
Výměna po km 160000 km
Lamdasonda vyhřívaná


OE čísla
VW 06A 906 262 AN
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

Marauder: diky za info

jinak sem se s tim trochu zabyval a mela by to byt hlinikova/duralova krabicka rozmeru sirka 104 vyska 44 hloubka 163 vepredu bude plexisklovej panylek na kterym bude usb konektor, cudlik na prepinani funkci a 4 mistnej cislicovej displej co bude ukazovat hodnotu zrovna prepnutyho cidla grrrr, pak asi nejakej bzucak pro bzuceni warningu, vzadu bude nejaka svorkovnice nebo z toho povede hromada dratu s konektorama (to sice neni moc hezky ale je to jednodussi)

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

hm no tak sem si to rozkreslil a propocital a po novem roce to jeste prekontroluju a dam vyrobit plosny spoje a potom to sestavim, rozchodim a bude se videt co a jak dal
Přílohy
LOG.JPG
LOG.JPG (82.83 KiB) Zobrazeno 2934 x

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od Idaho »

super už se teším :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od PJ »

Koukam chvili sem se nekoukal a najednou takovej postup, jen tak dal, jinak jeste ze na ty plosnaky sou programy tyhle draty kreslit ruco je na palici :wink:
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

no ty programy to dost usnadni, ale ty draty sou kresleny na pocitaci rucne mysi bez autorouteru, protoze to nastaveni autorouteru se skoro neda udelat tak aby to dopadlo alespon z poloviny tak dobre jako kdyz si ty draty clovek potaha sam, no udelal sem v tom jeste nejaky upravy

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od PJ »

semysak píše:no ty programy to dost usnadni, ale ty draty sou kresleny na pocitaci rucne mysi bez autorouteru, protoze to nastaveni autorouteru se skoro neda udelat tak aby to dopadlo alespon z poloviny tak dobre jako kdyz si ty draty clovek potaha sam, no udelal sem v tom jeste nejaky upravy
Tak to si stoupl jestě vejš 8)
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

tak sem stim zase "pohnul" z tovarny sem si privezl desku s plosnejma spojema jeste musim dokoupit soucastky co nemam doma,osadim je a muzu zacit ladit software a hardware dohromady
Přílohy
deska
deska
LOG_PCB.jpg (47.3 KiB) Zobrazeno 2801 x

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od PJ »

semysak: pekna prace 8)
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Aspoň někdo, kdo jen nekecá a něco skutečně dělá. :roll:

Super práce. 8) Teď to už jen osadit a oživit. :D
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

začíná se mi to líbit (taky jsem kdysi bastlil, dnes už není čas) a hrál jsem si s formicou, a tak vím že co nenakreslíš a nenataháš ručně, tak to pořád není ono, počkám na výsledek až to poběží a možná si rozmyslím to plx a zkusím tohle, zatím mám na vybírání čas
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

no praveze, nemam tolik casu na tyhle hracicky jak bych si predstavoval, ale snad to bude fungovat, ale je to na dlouho, protoze porad do toho neco leze ale tedkonc kdyz to mam skoro pohromade tak to zase snad pude o neco lip, krabicku mam uz promyslenou, jenom musim sehnat nekde vhodnej chladic na ty vykonovy soucatky aaby se to moc nepeklo, sou tam i asi 3 nevyuzity vystupy, takze posleze kdybych k tomu dodelal jeste njakej vykonovej vystup, tak by to mohlo snad i nejak jednoduse uridit motor s rozdelovacem a simultalni vstrikovani, este ale musim promyslet jestli bude procesor stacit vypocetne atd, atd, atd


no ale pro zacatek tam dam soucastky a uvidim : - )

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

však v klidu, hlavně at se to podaří
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Chaindler
Příspěvky: 895
Registrován: 22 úno 2006 09:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chaindler »

no vypada to skvostne, uz jen kvuli tomu, ze se to realizuje a kdyz uz se kde kdo hlasi na testovani, tak bych se ani ja nebranil, v budoucnu az projekt dospeje do faze testovani, propujcit muj motor 4G63 8)
Mitsubishi Eclipse 92 - 2.0 16V - Denso Iridium Power - už jen motor
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor

Uvidíme co z toho poskládám :)

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od Lander »

By jsi se mohl angažovat v Megasquirt projektu. :-)))

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

Lander: jo na ten megasquirt sem koukal snazil sem se inspirovat ale moc mi to neslo, je tam par veci ktery proste tezko prekousavam: pouziti procesoru 68HCxxx od freescale, potom taky nepouzivaji sirokopasmovou lambdu (nebo je pripojena pres dalsi krabicku) a tak, ikdyz ten megasquirt je podle me d0bry reseni. todle je spis jakoze pro logovani a event nekdy pozdeji i jako ridici jednotka megasquirt to ma obracene

kdyz sme u toho logovani, vite ze v tomhle mojem zapojeni neni zadna pamet a na logovani bude slouzit pripojenej notebook? : - )

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od PJ »

semysak píše:...kdyz sme u toho logovani, vite ze v tomhle mojem zapojeni neni zadna pamet a na logovani bude slouzit pripojenej notebook? : - )
No když si to prasknul tak už to víme, jenom hendicap pro ty co nemaj notase, ale co ja si nestezuju momentalne ani nemam nic co by slo logovat :?:
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“