AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
ladis.biker
Příspěvky: 119
Registrován: 23 bře 2007 22:11
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ladis.biker »

jasný ... až nějak pokročíš tak tady dej vědět ... 8)

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

hi hi tak sem zase se v tom trochu vrtal : - )

1. displej je pric misto nej je jenom konektor kam se muze neco pripojit (displej, cudliky bzucak)

2. jak uz sem psal tak je prekmochany zesroubovacich svorek konektory aby se dali odpojovat

3. to sem uz taky psal map senzor je vzadu aby to nebylo hadicka do pulky desky

4. asi to pujde pouzit i jako nejakej piggyback ma to jeden vykonovej digitalni vystup a dva analogove vystupy 0-5V

5. nejakej soft k tomu taky mam, jako vedlejsi produkt jinyhoprojektu by to bylo mozny propojit s gpskou na seriovym portu (to ale nevim jestli je k necemu)

6. zacnu to zakomocavat do auta spolecne s ladeni wideband sondy, na ni musim vyrobit nejaky stojanek aby mi nepropalila koberec a taky musim nejak vylosovat doma auto ktere se stane obeti vrtani svodu na cidlo egt a wideband, ale tou asi rovnou nahradim lambdu puvodni

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od Anděl »

semysak píše:hi hi tak sem zase se v tom trochu vrtal : - )

1. displej je pric misto nej je jenom konektor kam se muze neco pripojit (displej, cudliky bzucak)

2. jak uz sem psal tak je prekmochany zesroubovacich svorek konektory aby se dali odpojovat

3. to sem uz taky psal map senzor je vzadu aby to nebylo hadicka do pulky desky

4. asi to pujde pouzit i jako nejakej piggyback ma to jeden vykonovej digitalni vystup a dva analogove vystupy 0-5V

5. nejakej soft k tomu taky mam, jako vedlejsi produkt jinyhoprojektu by to bylo mozny propojit s gpskou na seriovym portu (to ale nevim jestli je k necemu)

6. zacnu to zakomocavat do auta spolecne s ladeni wideband sondy, na ni musim vyrobit nejaky stojanek aby mi nepropalila koberec a taky musim nejak vylosovat doma auto ktere se stane obeti vrtani svodu na cidlo egt a wideband, ale tou asi rovnou nahradim lambdu puvodni
Držím palce. 8)
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
ladis.biker
Příspěvky: 119
Registrován: 23 bře 2007 22:11
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ladis.biker »

Nějakej pokrok ?

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

covece de to dost pomalu, mam malo casu, trosku menim praci uz nebudu navrhovat pocitace do lokomotiv ale budu delat lekarske pristroje ekg, ruzny elektroterapie a tak. jeste musim nacerpat nejaky finance z jinych projektu, ale na nic sem nezapomel

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od blázen »

semysak píše:covece de to dost pomalu, mam malo casu, trosku menim praci uz nebudu navrhovat pocitace do lokomotiv ale budu delat lekarske pristroje ekg, ruzny elektroterapie a tak. jeste musim nacerpat nejaky finance z jinych projektu, ale na nic sem nezapomel
a do jakých lokomotiv to bylo?
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

no neco je v ty emj471 ten primestskej vlak, delali sme nejaky diagnosticky jednotky pro italsky drahy, rizeni zasobniku plynu pod zemi, ruzny veci do rekostrukci vlaku a taky sem naposledy delal motherboard pro displej strojvedouciho do vlaku, v kazdy lokomotive jich ma bej ve finale pry 8 podle nejaky normy v kazdy kabine strojvedouciho 4, do toho sem delal navrhy zapojeni a programy pro fpga ve vhdl i pro jiny projekty

Uživatelský avatar
Ultima
Příspěvky: 462
Registrován: 19 dub 2007 07:40

Příspěvek od Ultima »

dobrej napad, nabizim k testovani motor B6T.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

no proc ne, tedkonc na to sice nemam moc cas ale blizi se to : - ), nedriv to samo chci zkusit ve svojim

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:46, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

no ucelem tohohle zarizeni je abych si overil zapojeni tech senzoru do auta a overeni regulatoru pro wideband o2 senzor. potom co se do toho naprogramuje je vec druha. kazdopadne dekuji Taboo za podnetne pripominky. co se tyka boost senzoru tak si myslim ze by cela ta krabice mohla byt v motorovem prostoru s pripadnym remote displejem v kabine, ty pouzite soucastky na to rozsahem parametru maji. a nebo se jeden externi vstup muze pouzit pro externi MAP senzor

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

projekt zrusen - ulozen na neurcito z duvodu ztraty motivace a zajmu

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Mrzuté...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

fafejta
Příspěvky: 45
Registrován: 27 dub 2009 17:50

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od fafejta »

Dobrý den.
Nenašel by se někdo ochotný mi přeložit do češtiny ty anglické zkratky nedůležitějších veličin měřených na motoru.
např:lambdu,tlak benzínu,předstih a další.

znám jen:

AFR=směšovací poměr
EGT=teplota výfukových plynů
RPM=otáčky
BOOST=turbotlak
-------------------------------
Nějak se tady v tom moc neorijentuji při pročítání tech. témat.Předem moc děkuji.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od JonnY »

fafejta píše:Dobrý den.
Nenašel by se někdo ochotný mi přeložit do češtiny ty anglické zkratky nedůležitějších veličin měřených na motoru.
např:lambdu,tlak benzínu,předstih a další.

znám jen:

AFR=směšovací poměr
EGT=teplota výfukových plynů
RPM=otáčky
BOOST=turbotlak
-------------------------------
Nějak se tady v tom moc neorijentuji při pročítání tech. témat.Předem moc děkuji.
daj co konkretne veci chces vediet...

lambda ma zrovna zaboha nenapadne
tlak benzinu = fuel pressure
tlak oleja = oil pressure
predstih = spark advance
tdc = top dead center = horna uvrat
bdc = bottom ... = spodna uvrat
ipw = injector pulse width = dlzka vstreku
ic = intercooler = medzichladic

napis co konkretne, nic ine ma narychlo nenapada...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od Libor12 »

Podívej sem http://jdm-club.tuned-cars.cz/phpBB3/viewforum.php?f=38" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

poku jde o tu skratku ATD v nazvu tematu tak to znamena a tak dale... :wink: kazdopadne me tesi ze je otento post zajem i po letech

fafejta
Příspěvky: 45
Registrován: 27 dub 2009 17:50

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od fafejta »

A to "iat" je označení vlastně čeho?
Nějak jsem to prohledával,ale ty vyloženě "logové" zkratky motorových veličin jsem nějak nedohledal.
Chtěl bych poprosit kdyby někdo náhodou věděl.Děkuji.

Uživatelský avatar
ladis.biker
Příspěvky: 119
Registrován: 23 bře 2007 22:11
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od ladis.biker »

fafejta píše:A to "iat" je označení vlastně čeho?
Intake Air Temperature = teplota nasávaného vzduchu
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od Libor12 »

semysak píše:projekt zrusen - ulozen na neurcito z duvodu ztraty motivace a zajmu
nechceš pokračovat? 8)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od blázen »

semysak píše:no neco je v ty emj471 ten primestskej vlak, delali sme nejaky diagnosticky jednotky pro italsky drahy, rizeni zasobniku plynu pod zemi, ruzny veci do rekostrukci vlaku a taky sem naposledy delal motherboard pro displej strojvedouciho do vlaku, v kazdy lokomotive jich ma bej ve finale pry 8 podle nejaky normy v kazdy kabine strojvedouciho 4, do toho sem delal navrhy zapojeni a programy pro fpga ve vhdl i pro jiny projekty
to jsou nějaký soupravy pro metro nebo co to je? a k čemu tam ty displaye jsou? (nepředpkládám TRS,VZ,Rychloměr)
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

s pokracovanim nevim, si myslim, ze je to peknejsi treba od plx devices, navic, kdyz neco navrhuju tak to vychazi "dost draho" protoze se to asi nebude delat tak masove jako treba ty kramy od plx a navic to nebude vypadat tak hezky :- )

Blazen: sice uz tam 4 roky nepracuju, a delal sem/vedl jenom HW navrh a odchazel sem od nahrubo oziveneho prototypu, ale displeje sou normalne na pultu strojvedouciho, 4 kusy na kazde strane lokomotivy, je to displej s podsvetlenou klavesnici a linux pocitacem jednodeskovym na Power PC main boardu moji kostrukce :- ), asi je to mozna lehce redesignovane ale nevim na kolik, prej sou s tim docela spokojeny displeje sou propojeny do nejake vypocetni site jeste s dalsim pocitacem a slouzi to na zobrazeni jizdniho radu, rychlomeru, vysilacky, a dalsich veci pro strojvedouciho - sou to hlavni 4 pristroje a je to udelane tak, ze kdyz de jeden nebo dva nebo 3 kakat, tak podle nejake drazni normy prebiraji funkci zbyle funkcni displeje - pocitace

http://www.unicontrols.cz/show.php?t=43&d=23&l=0" onclick="window.open(this.href);return false;

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od blázen »

dík za osvětlení,to je docela dobrej pokrok v systemu řízení těch lokomotiv. Konečně by se mohlo stát,že odpadne neustálý vypisování nesmyslných papírů všude,kam se pohneš. Ale mám docela slabý iluze o tom,kdy se to začne využívat v ČR. :lol:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od Libor12 »

když já na ty barvičky nějak moc nejsem. :) plx už nic takového nedělá. Navíc ty jsi to vzal za "správný konec" a vytvořil přesně to co není a u plx na to bylo potřeba hromada modulů za hromadu peněz,nemluvě o místě.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

blazen: no v cr nevim ale melo se to davat do nejakejch tech primestskejch jednotek + lokomotivi nekam pro rakusaky (info 4 roky stare),kazdopadne ikdyby tam bylo 10 displeju tak to vypisovani papiru nezabrani :- ), monza tak po 10 letech soubezneho provozu

Libor12: no vono by se to muselo stejne predelat dost zasadne,
urcite by tam mel byt MAP, a 2x EGT, lambadu bych tam nedaval - to at si kazdej da svoji samostatnou pouze vstup pro lambadu
a nekolik (kolik?) analogovych vstupu + nekolik (kolik?) citacovych vstupu, mozna nejake "uhlove" vstupy - duty cycle
dale nejake logovani na pametovou kartu + seriovka do pocitace nebo usb, pro konfiguraci resp konfiguraci asi pres nejaky soubor na pam. karte
lepsi displej aspon 6 nebo 8 znaku - zrovna tady koukam na pekny zluty displej se 8xstarburst led zobrazovaci v set top boxu od nove kabelove televize...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od Libor12 »

já bych tam viděl EGT 4x,teplotu vzduchu,voda 2x,olej,2x,knock 2x s možnosti nastavení a zobrazení frekvence, vacuum 1x,vac/boost1x,2x tlak oleje,tlak paliva 1x a lambda sonda vstup 0-5 a vystup pro ecu,snímání polohy kliky,vačky,tps,hlídání hladiny a kvality oleje. K těm teplotám vody nějaký vystup 1x1A na rele ventilátoru a pwm vystup pro elektrickou vodní pumpu,pwm pro ovládání otáček čerpadla v závislosti na teplotě,možnost u tlaku a teplot nastavení limitních hodnot s výstrahou překročení pěkně všechno na jednom displayi. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od blázen »

semysak,to vypisování je na ústupu,s příchodem notebook a GPS přes mobilní operátory se zanedlouho některý papíry psát nebudou.. nebo budou do toho PC a ne pořát na debilní papír.. jistě..nějaký brzděnky tady budem psát asi do konce éry kolejový dopravy.. Spíš mne zajímalo,zda ty display budou fungovat i jako pomocné PC připojené přes internet k intranetu dopravců.
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Smayk
Příspěvky: 356
Registrován: 29 úno 2008 20:57
Bydliště: Jihlava

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od Smayk »

Libor12 píše:já bych tam viděl EGT 4x,teplotu vzduchu,voda 2x,olej,2x,knock 2x s možnosti nastavení a zobrazení frekvence, vacuum 1x,vac/boost1x,2x tlak oleje,tlak paliva 1x a lambda sonda vstup 0-5 a vystup pro ecu,snímání polohy kliky,vačky,tps,hlídání hladiny a kvality oleje. K těm teplotám vody nějaký vystup 1x1A na rele ventilátoru a pwm vystup pro elektrickou vodní pumpu,pwm pro ovládání otáček čerpadla v závislosti na teplotě,možnost u tlaku a teplot nastavení limitních hodnot s výstrahou překročení pěkně všechno na jednom displayi. :)
..tak, tohle chci taky. :lol:
P.s: Ten výstup na ventilátor by mohl být 2x
I live in SUPRA World
Celý život bychom měli žít tak, že jednou, až se za ním otočíme, si budem moci říct: Hmm nice smoke-screen...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od Libor12 »

já si s těmi všemožnými budíky připadám jak v kokpitu 747 a ne v autě. A to jich tam mám 9 :) + notebook. Klidně bych uvítal i jen světelnou signalizaci překročení limitních hodnot přímo před očima s tím že bych se mohl podívat bokem co se děje. Eventuelně ještě jak psal Taboo u některých závažných odpojit třeba zapalovani. Teď se dozvím,jestli bych nechtěl taky modré z nebe. :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: AFR, EGT, RPM, BOOST, IAT ATD data logging

Příspěvek od semysak »

Libor12 píše:já bych tam viděl EGT 4x,teplotu vzduchu,voda 2x,olej,2x,knock 2x s možnosti nastavení a zobrazení frekvence, vacuum 1x,vac/boost1x,2x tlak oleje,tlak paliva 1x a lambda sonda vstup 0-5 a vystup pro ecu,snímání polohy kliky,vačky,tps,hlídání hladiny a kvality oleje. K těm teplotám vody nějaký vystup 1x1A na rele ventilátoru a pwm vystup pro elektrickou vodní pumpu,pwm pro ovládání otáček čerpadla v závislosti na teplotě,možnost u tlaku a teplot nastavení limitních hodnot s výstrahou překročení pěkně všechno na jednom displayi. :)

hm.. takovoudle krabicku bych videl tak v cene 35t+, otazka jestli to potom je zajimavy, navic nektery veci jako treba sp. analyza toho knock signalu neni rekl bych uplne pro kazdej mikroprocesor : - ), pokud by se to melo delat pres nejakej preladitelnej filtr tak by to zase neco stalo na strane soucastek :- )

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“