NTI píše:beru to tak ze nova ECU je dodana i sladicim programeme takze se jednoduse receno donastavuji nejake predovlene hodnoty, u stavajici RJ je treba sejnat dekomplacni program a potom se opaet upravuji predvolene hodnoty.
S vyjimkou AEM EMS zadny standalone s zadnyma "base maps" neprijde (a i AEM EMS to plati jen pro nekolik malo aut a ty mapy jsou opravdu jen "base" - dostatecne k tomu, aby clovek mohl spustit ten motor, ale ne, aby s tim autem jezdil.). Kazdy standalone se musi naprogramovat uplne od zakladu, protoze prijde uplne cisty a vubec nic o tom motoru nevi. I presto, ze nektere firmy vyvynuly pro urcite auta plug-in harnesses, ktere pak pouzivaji to tovarni dratovani a nekdy i dodaji base maps pro ten urcity vuz (pokud je sami vyvynuli), ve vetsine pripadu musi clovek predratovat to cele auto a pak programovat ten standalone po cele dlouhe hodiny pred tim, nez se vubec muze pokusit ten motor spustit. Ladeni toho standalone k dokonalosti na dynometru a na ulici pak netrva jen par dni, ale tydnu a mnohdy i mesicu, a i pak se ten program neustale doladuje cely rok s menicimi se podminkama jako treba zmena teploty a altitude. To samozrejme plati jen v pripade, pokud chce clovek mit ten standalone opravdu dobre vyladeny a ten motor pracovat perfektne v uplne kazdych podminkach. Kdyz si clovek uvedomi, kolik prace a vedomosti vyladeni toho standalone vyzaduji, tak je lehke pochopit, proc ty mapy pro mnohe auta neda nikdo nikomu zadarmo (a treba mapy pro Haltech se bezne prodavaji). I presto, ze nekdo muze byt ochoten dodat ty zakladni mapy zadarmo, clovek by nemel nikomu verit a brat ty mapy za osvedcene a pracujici. Ono to je jako otevrit .exe email attachment od nekoho, koho neznas.
Tve potreby budou ale zalezet vice mene na tom, jake upravy budes delat a pres jake aspekty chodu toho motoru chces mit kontrolu. Pokud tam je program, ktery byl vyvynuty pro tvou ECU a daji se s nim menit vnitrni parametry toho E-PROMu (jako casovani zapalovani, IPWs anebo i injector dead time [coz je casto zapotrebi pri zmene injectoru za mnohem vetsi]), tak by to asi byla ta nejvodnejsi volba. Pokud ale takovy program pro tvou ECU neexistuje anebo se ten E-PROM neda prepsat zvenci, tak fuel a timing piggy-backs ti daji vetsi flexibilitu nez nejaky napevno naprogramovany E-PROM od tech vsech vsemoznych "ciptuning" firem. Proste, snaz se o co nejvetsi flexibilitu, ktera odpovida tvym pozadavkum, potrebam a moznostem.