Apexi

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

leon4x4 píše:
barbucha píše:To znamená že u toho SAFC si "LOW" polohu nastavím tak že zjistím kdy motor přechází ze sledování lambdy na mapu v ECU(Open/closed loop). To asi bude u každýho motoru jiný a kromě polohy škrtící klapky a otáček bude záležet na víc faktorech. Potom bude zřejmě lepší nastavit jenom "HI" režim a "low" nechat radši tak jak je? Jinak samozřejmě bez widebandky to nemá smysl vůbec dělat.
Teď taková blbá otázka: Proč proboha řešíš Barbucho takovou věc jako je S-AFC ? Není to trochu ostuda něco takové dávat do Skajlajna ?
Ne, v plánu mám něco jinýho. Jenom mě zajímalo, jak se tyhle piggy-back jednotky nastavují. Prostě čistá zvědavost :lol:

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

leon4x4 píše:Taboo, dnes již není nutné pokaždé letovat EEPROM z ECU!
Ne jen dnes, ale za poslednich deset let. To ale neplati u vsech aut. Ja bych moc rad videl, jak nekdo prepisuje E-PROM pres diagnosticky konektor na mnohych OBDI ECU anebo dokonce na ECU, ktera E-PROM ani nema. Mnohe E-PROM ECUs proste nemaji dostatek persistent RAM na to, aby udrzely ty informace jakmile ta ECU ztrati napeti.
barbucha píše:To znamená že u toho SAFC si "LOW" polohu nastavím tak že zjistím kdy motor přechází ze sledování lambdy na mapu v ECU(Open/closed loop). To asi bude u každýho motoru jiný a kromě polohy škrtící klapky a otáček bude záležet na víc faktorech. Potom bude zřejmě lepší nastavit jenom "HI" režim a "low" nechat radši tak jak je? Jinak samozřejmě bez widebandky to nemá smysl vůbec dělat.
Open loop nema nic delat s otackama motoru anebo signalem s O2 sensoru, ale jen a pouze s otevrenim klapky, ktera je indikaci zateze. Vetsina aut pouziva open loop nad 40% otevreni klapky. Ta S-AFC umozni nezavisle nastavit v kolika procentech closed loop konci a v kolika procentech open loop zacina, takze clovek ma pak k dispozici 3 stadia: closed loop (treba 0-30%), prumer mezi closed a open loop (treba 30-80%)a open loop (80-100%).
Zadny piggy-back, ktery nuti tu ECU dodavat jine IPWs na zaklade alterace hodnot airflow sensoru neni ale to nejlepsi reseni, protoze vetsinou ty zmeny signalu toho airflow sensoru ovlivnuji taky mapu zapalovani. Ty hodnoty zapalovani se samozrejme daji upravit dalsim piggy-back computer, ktery jen upravi signal z cam anebo crank sensoru, ale cely ten concept postaveny na lhani te tovarni ECU je z hlediska opravdoveho tunera velice "nespravny". To neplati jen pro tu S-AFC, ale uplne kazdy piggy-back, ktery nemeni ty hodnoty primo v tom E-PROMu te ECU, coz neni mnohdy proste mozne.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Taboo píše:
leon4x4 píše:Taboo, dnes již není nutné pokaždé letovat EEPROM z ECU!
Ne jen dnes, ale za poslednich deset let. To ale neplati u vsech aut. Ja bych moc rad videl, jak nekdo prepisuje E-PROM pres diagnosticky konektor na mnohych OBDI ECU anebo dokonce na ECU, ktera E-PROM ani nema. Mnohe E-PROM ECUs proste nemaji dostatek persistent RAM na to, aby udrzely ty informace jakmile ta ECU ztrati napeti.
To je pravda a proto bych u ODB-I doporučoval výměnu za stand-alone nebo nějaký slušný Piggy-Back... já vím, že spousta lidí v USA používá dva Piggyback a jeden z toho je většinou SAFC. Na tom třeba e-manage, nebo VPC atd... udělají zásadní změny a tím SAFC pak dolaďují auto už jen na "místní" podmínky. Prostě když mají naladěno, přijedou na DRAG strip a změní se například nadmořská výška tak to jenom docvakají na SAFC a jedou.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

Taboo píše:
leon4x4 píše:Taboo, dnes již není nutné pokaždé letovat EEPROM z ECU!
Ne jen dnes, ale za poslednich deset let. To ale neplati u vsech aut. Ja bych moc rad videl, jak nekdo prepisuje E-PROM pres diagnosticky konektor na mnohych OBDI ECU anebo dokonce na ECU, ktera E-PROM ani nema. Mnohe E-PROM ECUs proste nemaji dostatek persistent RAM na to, aby udrzely ty informace jakmile ta ECU ztrati napeti.
barbucha píše:To znamená že u toho SAFC si "LOW" polohu nastavím tak že zjistím kdy motor přechází ze sledování lambdy na mapu v ECU(Open/closed loop). To asi bude u každýho motoru jiný a kromě polohy škrtící klapky a otáček bude záležet na víc faktorech. Potom bude zřejmě lepší nastavit jenom "HI" režim a "low" nechat radši tak jak je? Jinak samozřejmě bez widebandky to nemá smysl vůbec dělat.
Open loop nema nic delat s otackama motoru anebo signalem s O2 sensoru, ale jen a pouze s otevrenim klapky, ktera je indikaci zateze. Vetsina aut pouziva open loop nad 40% otevreni klapky. Ta S-AFC umozni nezavisle nastavit v kolika procentech closed loop konci a v kolika procentech open loop zacina, takze clovek ma pak k dispozici 3 stadia: closed loop (treba 0-30%), prumer mezi closed a open loop (treba 30-80%)a open loop (80-100%).
Zadny piggy-back, ktery nuti tu ECU dodavat jine IPWs na zaklade alterace hodnot airflow sensoru neni ale to nejlepsi reseni, protoze vetsinou ty zmeny signalu toho airflow sensoru ovlivnuji taky mapu zapalovani. Ty hodnoty zapalovani se samozrejme daji upravit dalsim piggy-back computer, ktery jen upravi signal z cam anebo crank sensoru, ale cely ten concept postaveny na lhani te tovarni ECU je z hlediska opravdoveho tunera velice "nespravny". To neplati jen pro tu S-AFC, ale uplne kazdy piggy-back, ktery nemeni ty hodnoty primo v tom E-PROMu te ECU, coz neni mnohdy proste mozne.
Když tak čtu vaší debatu zjišťuju, že se mám opravdu ještě co učit a začnu u výkladového slovníku cizích slov .. :D
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

A co na tom nechápeš, třeba piggy-back je naprosto jasný -> prasoprdel :-D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

Beaver píše:A co na tom nechápeš, třeba piggy-back je naprosto jasný -> prasoprdel :-D
Tak to maj ve slovníku chybu :smich: :smich2: :smich2:
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Eddie píše:Když tak čtu vaší debatu zjišťuju, že se mám opravdu ještě co učit a začnu u výkladového slovníku cizích slov .. :D
Ty to neřeš - ty máš Hondu :lol:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

JAk to tady čtu moje znalosti sou velmi miziví,celkem trochu do motorů dělám,ale sem čistej amatér.....až budu řešit elektroniku v autě,ať už to bude jakýkoliv,ocenim jakoukoliv pomoc,tohle je pro mě španělská vesnice....
důležitý je přesně to vědět jak a mít kde to nastavit.....
A ROZUMĚT TOMU,CO S TIM DĚLÁM.......

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

leon4x4 píše:
Taboo píše:
leon4x4 píše:Taboo, dnes již není nutné pokaždé letovat EEPROM z ECU!
Ne jen dnes, ale za poslednich deset let. To ale neplati u vsech aut. Ja bych moc rad videl, jak nekdo prepisuje E-PROM pres diagnosticky konektor na mnohych OBDI ECU anebo dokonce na ECU, ktera E-PROM ani nema. Mnohe E-PROM ECUs proste nemaji dostatek persistent RAM na to, aby udrzely ty informace jakmile ta ECU ztrati napeti.
To je pravda a proto bych u ODB-I doporučoval výměnu za stand-alone nebo nějaký slušný Piggy-Back... já vím, že spousta lidí v USA používá dva Piggyback a jeden z toho je většinou SAFC. Na tom třeba e-manage, nebo VPC atd... udělají zásadní změny a tím SAFC pak dolaďují auto už jen na "místní" podmínky. Prostě když mají naladěno, přijedou na DRAG strip a změní se například nadmořská výška tak to jenom docvakají na SAFC a jedou.
Ja se jen snazim predejit nazorum, ze ta S-AFC je nejaka neucina a nevina hracka, s kterou se toho neda moc delat. Pro naprostou vetsinu lidi je plny standalone naprosty overkill, se kterym pak nevi co delat a i presto, ze s tou S-AFC se da castecne manipulovat i mapa zapalovani, tak v kombinaci s AFPR je velice ucinym nastrojem kompenzace za vetsi injectory a lazeni dodavky paliva. Protoze mapa zapalovani se opravdu neda ustanovit jen nejak naslepo a vetsinou staci posunout base timing ke kompenzaci za race gas a zachovat pritom tu tovarni krivku, pro naprostou vetsinu lidi je manipulace dodavky paliva plne dostacujici k tomu, aby dosahli velice slusnych vysledku. Problemy ale muzou nastat zejmena u 4-cylinder motoru s injectory nad 650cc, kde i 1% pak nastane byt moc velkym krokem. 6-cylinders maji samozrejme vyhodu v tom, ze mohou pouzit mensi injectory k tomu, aby dosahly tu samou horsepower, coz potom soucasne umozni presnejsi diktovani dodavky paliva. Ja bych rekl, ze vzhledem k snadnosti instalace a pouziti je ta S-AFC velice dobry bang for the buck pro street cars az do nejakych 500HP, kde nejaky $2000 standalone by byl dost neopodstatneny a neprinesl o moc lepsi vysledky. Kdyz proste nekdo muze dosahnout tech samych vysledku snadneji a levneji s tou S-AFC nez s cimkoliv jinym, tak na tom nic spatneho neni. Nakonci zalezi jen na tom, jak dobre je ten motor vyladeny - bez ohledu na to cim.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

leon4x4 píše:
Eddie píše:Když tak čtu vaší debatu zjišťuju, že se mám opravdu ještě co učit a začnu u výkladového slovníku cizích slov .. :D
Ty to neřeš - ty máš Hondu :lol:
Tak teď nevím, zda se mám urazit a nebo být potěšen ... :D
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Eddie píše:
leon4x4 píše:
Eddie píše:Když tak čtu vaší debatu zjišťuju, že se mám opravdu ještě co učit a začnu u výkladového slovníku cizích slov .. :D
Ty to neřeš - ty máš Hondu :lol:
Tak teď nevím, zda se mám urazit a nebo být potěšen ... :D
Proto jsem to tak napsal ne :wink:

Je to tak, že pro majitele Hondiček je vhodnější V-AFC které umí hejbat s bodem pro sepnutí V-TECu a proto není moc o čem diskutovat. :D

Tak si to tak neber :lol:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

leon4x4 píše:
Eddie píše:
leon4x4 píše: Ty to neřeš - ty máš Hondu :lol:
Tak teď nevím, zda se mám urazit a nebo být potěšen ... :D
Proto jsem to tak napsal ne :wink:

Je to tak, že pro majitele Hondiček je vhodnější V-AFC které umí hejbat s bodem pro sepnutí V-TECu a proto není moc o čem diskutovat. :D

Tak si to tak neber :lol:
A to jako když tam dám V-AFC, tak to jako bude chiptuning ??? :D Dělám si srandu... :lol: . Je to zajímavá diskuze i když pro mě trochu nepoužitelná v praxi ,ale kdo ví ... :)
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
Vítek
Příspěvky: 119
Registrován: 01 pro 2004 18:45
Bydliště: Habry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vítek »

Čus chlapi, myslel jsem si, že vím o motorech dost, ale docela jste mě vyvedli z omylu. Tak byste mi mohli poradit, mám Ibizu Cupru 2.0 16V 110kW a chtěl bych zvednout výkon. Chci tam dát větší ventily, tvrdší pružiny a sedla, ostřejší vačku, svody a celý výfukový potrubí od supersprintu, nějakej spotrovní filtr, co byste mi vy chytré hlavy poradily, co je dobře a co špatně, popřípadě ještě něco navíc. Díky moc

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Vítek píše:Čus chlapi, myslel jsem si, že vím o motorech dost, ale docela jste mě vyvedli z omylu. Tak byste mi mohli poradit, mám Ibizu Cupru 2.0 16V 110kW a chtěl bych zvednout výkon. Chci tam dát větší ventily, tvrdší pružiny a sedla, ostřejší vačku, svody a celý výfukový potrubí od supersprintu, nějakej spotrovní filtr, co byste mi vy chytré hlavy poradily, co je dobře a co špatně, popřípadě ještě něco navíc. Díky moc
V podstatě řešíš takový ten "klasický" motor tuning a to je asi celkem v cajku. Předpokládám, že tobude dělat někdo kdo to umí a proto není asi co dodat. Jdi do toho 8)
Naposledy upravil(a) leon4x4 dne 15 úno 2005 16:05, celkem upraveno 1 x.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Vítek
Příspěvky: 119
Registrován: 01 pro 2004 18:45
Bydliště: Habry
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vítek »

leon4x4 píše:
Vítek píše:Čus chlapi, myslel jsem si, že vím o motorech dost, ale docela jste mě vyvedli z omylu. Tak byste mi mohli poradit, mám Ibizu Cupru 2.0 16V 110kW a chtěl bych zvednout výkon. Chci tam dát větší ventily, tvrdší pružiny a sedla, ostřejší vačku, svody a celý výfukový potrubí od supersprintu, nějakej spotrovní filtr, co byste mi vy chytré hlavy poradily, co je dobře a co špatně, popřípadě ještě něco navíc. Díky moc
V podstatě řešíš takový ten "jlasický" motor tuning a to je asi celkem v cajku. Předpokládám, že tobude dělat někdo kdo to umí a proto není asi co dodat. Jdi do toho 8)
Chci si to nechat udělat v Juka motorsportu v Rumburku. Nevíš, o kolik by se zhruba zvedl výkon? Taky nemůžu nikde sehnat, kdo dělá zkrácený řazení, protože sériovka je neskutečně dlouhá.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jedinej Taboo odpovedel rozumne, tomu bych auto na ladeni dal, ostatnim nervoznim profikum ne...

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Anonymous píše:Jedinej Taboo odpovedel rozumne, tomu bych auto na ladeni dal, ostatnim nervoznim profikum ne...
A čím jsi přispěl tímto přízpěvkem do diskuze? mavani
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

leon4x4 píše:
Anonymous píše:Jedinej Taboo odpovedel rozumne, tomu bych auto na ladeni dal, ostatnim nervoznim profikum ne...
A čím jsi přispěl tímto přízpěvkem do diskuze? mavani
Že na to vůbec reaguješ .... :lol:
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Eddie píše:
leon4x4 píše:
Anonymous píše:Jedinej Taboo odpovedel rozumne, tomu bych auto na ladeni dal, ostatnim nervoznim profikum ne...
A čím jsi přispěl tímto přízpěvkem do diskuze? mavani
Že na to vůbec reaguješ .... :lol:
BTW: Ty asi V-TEC nemáš co? to se dávalo až do 1,5L ??
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Eddie
Příspěvky: 335
Registrován: 09 bře 2004 16:50
Bydliště: Ústí n.L.,Rudná u Prahy,Beroun, Praha

Příspěvek od Eddie »

leon4x4 píše:
Eddie píše:
leon4x4 píše: A čím jsi přispěl tímto přízpěvkem do diskuze? mavani
Že na to vůbec reaguješ .... :lol:
BTW: Ty asi V-TEC nemáš co? to se dávalo až do 1,5L ??
Bohužel .. :cry: ,ale nestěžuju si ( teda stěžuju,ale ne pořád :D )
Honda Civic 1.4iS, 90PS (66kw), Výfuk Laser,0-100 km/h 10,8s (ale asi s jiným řidičem ;-) )

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Zdravim, koukma ze muj dotaz by mohl zde dopadnout na urodnou pudu 8)
Tak tedy, mam atmosfericky motor, dam tam ostrou vacku, pekopu kompletne cele sani (ne jen filtr) a komplet vyfuk ... a ted jak to cele uridit :)

jedna moznos je koupit ECU (kit s cidli atd) ktera sice ma nejaky vychozi program ale je treba doladit s ohledem na ostatni upravy (tato cesta se mi zda zbytecne draha)

Druha moznost je preprogramovani stavajici ridici jednotky, kde je zase problem rozlouknuti stavajiciho kodu a jeho nasledne doladeni, nevidim problem s E-PROM protoze neni zas takovy problem s PC a simularorem E-PROM jednotce podsouvat upravene mapy praktycky za provozu

A ted otazka ... najde se tady nekdo kdo dokaze ty jednotky doladit ??

beru to tak ze nova ECU je dodana i sladicim programeme takze se jednoduse receno donastavuji nejake predovlene hodnoty, u stavajici RJ je treba sejnat dekomplacni program a potom se opaet upravuji predvolene hodnoty.

Jeste chci upozornit na to ze by se jednalo o popadanou jednorazovu upravu motoru, tudiz argument ze se samostatnou ECU je da potom jednoduse doladovat k dalsim upravam motoru tu nema opodstatneni.

Najde se nekdo kdo by mi v tomhle mohl pomoci ? 8)

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

no a nakolik takove S-AFC 2 prijde? sem neco videl kolem 15 tisic unas ale treba na ebay rovnou 250USD je 6 tisic to se to jako prodava unas 2 a vic krat draz nez v USA nebo jak to je stim? nektery tyhle souvislosti mi unikaji

joa jeste co ty starsi verze? sem dokonce zahledl na nemeckym ebay tu s-afc za 88EURU sofort

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

NTI píše:beru to tak ze nova ECU je dodana i sladicim programeme takze se jednoduse receno donastavuji nejake predovlene hodnoty, u stavajici RJ je treba sejnat dekomplacni program a potom se opaet upravuji predvolene hodnoty.
S vyjimkou AEM EMS zadny standalone s zadnyma "base maps" neprijde (a i AEM EMS to plati jen pro nekolik malo aut a ty mapy jsou opravdu jen "base" - dostatecne k tomu, aby clovek mohl spustit ten motor, ale ne, aby s tim autem jezdil.). Kazdy standalone se musi naprogramovat uplne od zakladu, protoze prijde uplne cisty a vubec nic o tom motoru nevi. I presto, ze nektere firmy vyvynuly pro urcite auta plug-in harnesses, ktere pak pouzivaji to tovarni dratovani a nekdy i dodaji base maps pro ten urcity vuz (pokud je sami vyvynuli), ve vetsine pripadu musi clovek predratovat to cele auto a pak programovat ten standalone po cele dlouhe hodiny pred tim, nez se vubec muze pokusit ten motor spustit. Ladeni toho standalone k dokonalosti na dynometru a na ulici pak netrva jen par dni, ale tydnu a mnohdy i mesicu, a i pak se ten program neustale doladuje cely rok s menicimi se podminkama jako treba zmena teploty a altitude. To samozrejme plati jen v pripade, pokud chce clovek mit ten standalone opravdu dobre vyladeny a ten motor pracovat perfektne v uplne kazdych podminkach. Kdyz si clovek uvedomi, kolik prace a vedomosti vyladeni toho standalone vyzaduji, tak je lehke pochopit, proc ty mapy pro mnohe auta neda nikdo nikomu zadarmo (a treba mapy pro Haltech se bezne prodavaji). I presto, ze nekdo muze byt ochoten dodat ty zakladni mapy zadarmo, clovek by nemel nikomu verit a brat ty mapy za osvedcene a pracujici. Ono to je jako otevrit .exe email attachment od nekoho, koho neznas.

Tve potreby budou ale zalezet vice mene na tom, jake upravy budes delat a pres jake aspekty chodu toho motoru chces mit kontrolu. Pokud tam je program, ktery byl vyvynuty pro tvou ECU a daji se s nim menit vnitrni parametry toho E-PROMu (jako casovani zapalovani, IPWs anebo i injector dead time [coz je casto zapotrebi pri zmene injectoru za mnohem vetsi]), tak by to asi byla ta nejvodnejsi volba. Pokud ale takovy program pro tvou ECU neexistuje anebo se ten E-PROM neda prepsat zvenci, tak fuel a timing piggy-backs ti daji vetsi flexibilitu nez nejaky napevno naprogramovany E-PROM od tech vsech vsemoznych "ciptuning" firem. Proste, snaz se o co nejvetsi flexibilitu, ktera odpovida tvym pozadavkum, potrebam a moznostem.

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike Mad »

^^^^^^ Taboo ^^^^^^
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Co se tyka toho ECU kitu tak by to byl bud "OMEX THROTTLE BODY/MANAGEMENT KIT" nebo "WEBER ALPHA THROTTLE BODY/MANAGEMENT KIT" pricez posledne jmenovany by mel mit ECU nastavenou pro muj motor (bez uprav) takze zaklad by byl a dolazeni by se vpodstate tykalo "jen" ostre vacky svodu a vyfuku ;)

Jeste musim upresnit ze nestavim zadnou extra karu na zavody nebo sprint, ale upravuji stavajici pro "sviznejsi" svezeni takze dolazovani vzhledem k aktualni teplote (podminkam) neni vubec treba, jde proste o optimalni vylazeni vzhledem k upravam motoru do bezneho provozu 8)
Naposledy upravil(a) NTI dne 16 úno 2005 16:22, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Mike Mad píše:^^^^^^ Taboo ^^^^^^
Ano. Me to neprihlasilo. :D
semysak píše:no a nakolik takove S-AFC 2 prijde? sem neco videl kolem 15 tisic unas ale treba na ebay rovnou 250USD je 6 tisic to se to jako prodava unas 2 a vic krat draz nez v USA nebo jak to je stim? nektery tyhle souvislosti mi unikaji

joa jeste co ty starsi verze? sem dokonce zahledl na nemeckym ebay tu s-afc za 88EURU sofort
Ta S-AFC II se prodava pod $300, ta S-AFC I pod $200.
I presto, ze ta S-AFC II ma 12 RPM bodu v 200RPM krocich, 2 mapy, password a (udajne) knock sensor support (ktery ale nejak dobre nefunguje), ta S-AFC I ma lepsi ovladani (zejmena kdyz ty parametry clovek upravuje za jizdy). Ta S-AFC I ma 8 RPM bodu v 500RPM krocich, coz je uplne dostacujici. Jinak to +/- 50% rozmezi je pro obe verze stejne. Vyjimkou je ten nejstarsi model (s tema peti knofliky), ktery ma rozmezi jen +/- 30% a 5 RPM bodu.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

sem videl prodavat levne ten model s 5 knofliky ale pro me by to bylo k nicemu protoze bych se ani k tomu poslednimu bodu 7200 nedostal, kdyz mam omezovac na 6200, a navic ma zadavani typu auta prepinacema a uz vubec tam nejsou evropska auta, u tech novejsich co jsem se kouykal na stranky apexi se da nastavit pocet valcu a podobne, no zatim si necham zajit chut

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

D16a9 ported/polished, skimmed 40thou' (1mm)

fitted 2.3 prelude throttle body (62mm)

home made cold intake

accord 2.2 litre (non vtec) injectors

stock crx cams

fuel pressure riser (set at 56psi)

supersprint 4-2-1 header / custom exhaust system (2 1/2"bore)

ecu (stock)

RR power figure = 152bhp @ 7349 rpm ~ 128lb/ft torque




Ja si s "chipem" hlavu nelamu... Kdyz to nepojede s tim GX lepe tak ho hoim do supliku a tadaaaa se seriovou... Navic ta uprava vyse je delana na motoru ze stary Integry... Na motoru D16A9 co mam ja je to na vykonu kolem 165HP...

Citace:
P.S this is using an early block from an 89 integra 16-16v which has lower compression pistons, so more could be gained from the 88+ crx 16-16 engine.

i think i could see around 165bhp ~ 130+ bl/ft from a mk2 16-16v (D16A9) engine
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Zemi píše:D16a9 ported/polished, skimmed 40thou' (1mm)

fitted 2.3 prelude throttle body (62mm)

home made cold intake

accord 2.2 litre (non vtec) injectors

stock crx cams

fuel pressure riser (set at 56psi)

supersprint 4-2-1 header / custom exhaust system (2 1/2"bore)

ecu (stock)

RR power figure = 152bhp @ 7349 rpm ~ 128lb/ft torque




Ja si s "chipem" hlavu nelamu... Kdyz to nepojede s tim GX lepe tak ho hoim do supliku a tadaaaa se seriovou... Navic ta uprava vyse je delana na motoru ze stary Integry... Na motoru D16A9 co mam ja je to na vykonu kolem 165HP...

Citace:
P.S this is using an early block from an 89 integra 16-16v which has lower compression pistons, so more could be gained from the 88+ crx 16-16 engine.

i think i could see around 165bhp ~ 130+ bl/ft from a mk2 16-16v (D16A9) engine
Počítáš koně na papíře? :lol:

Vykašli se na to a běž to otestovat v praxi, pak uvidíš jak jsi poladil :wink:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

Ja nic nepocitam... Jen odhad... :) Testovat se bude az se motor zajede... Uz se tesim...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“