Blow Off ventil
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Blow Off ventil
ano,o funkci turbomotorů je toho dost,ale o názorech lidí,co s nima pracují už ne.Výše je uvedeno,že to může namáhat ložiska...další vysvětlení nikde
prot by bylo fajn,kdyby někdo fundovanej napsal třeba klady a zápory..
prot by bylo fajn,kdyby někdo fundovanej napsal třeba klady a zápory..
Vectra i500(bejvalka)
Astra OPC (206kw,390Nm)
Astra OPC (206kw,390Nm)
Re: Blow Off ventil
nikdo fundovanej sem nepujde,ponevadz ma plno prace v dilne ..... miluju tyhle internetovy diskuze ..... co si treba najit nejakej clanek?
Müller Motorsport & Customs - Autoservis Prostějov
- servis, lakovna, karosárna, svařování plastů, geometrie, klimatizace , zajistení stk
- rámování, renovace veteranu, tuning a offroad upravy + shop, výroba z lamina a uhlíku
- servis, lakovna, karosárna, svařování plastů, geometrie, klimatizace , zajistení stk
- rámování, renovace veteranu, tuning a offroad upravy + shop, výroba z lamina a uhlíku
Re: Blow Off ventil
dik,hledal jsem...máš na nějakej odkaz?
v žádném článku neni porovnáno PRO a PROTI....
v žádném článku neni porovnáno PRO a PROTI....
Vectra i500(bejvalka)
Astra OPC (206kw,390Nm)
Astra OPC (206kw,390Nm)
Re: Blow Off ventil
a doda hezky zvukovy efekt.
ne ted vazne, odlehcis tim turbu na loziskach ale pritizis mu na teplote (nepatrne a pouze u MAF), dale ti u MAF nepodekuje katik, ale muj nazor je, kdyz uz davam BLOW tak pak kat-out a dle potreby upraveny vyfuk. Pak take o kapku zlepsis zrychleni. Ale kdyz udelas jen zakladni upravy, tak pak opravdu jde jen o ten zvukovy efekt.
Osobne jsem mel BLOW na všech svych turbokarach, ale vzdy se upravoval lauf, sani a vetsïnou i mapovani, zapalovani optimalizovala se smes a mam za sebou i experimenty s ruznymi upravami paliva. Musim zatukat, nikdy zadnej problem.
ne ted vazne, odlehcis tim turbu na loziskach ale pritizis mu na teplote (nepatrne a pouze u MAF), dale ti u MAF nepodekuje katik, ale muj nazor je, kdyz uz davam BLOW tak pak kat-out a dle potreby upraveny vyfuk. Pak take o kapku zlepsis zrychleni. Ale kdyz udelas jen zakladni upravy, tak pak opravdu jde jen o ten zvukovy efekt.
Osobne jsem mel BLOW na všech svych turbokarach, ale vzdy se upravoval lauf, sani a vetsïnou i mapovani, zapalovani optimalizovala se smes a mam za sebou i experimenty s ruznymi upravami paliva. Musim zatukat, nikdy zadnej problem.
Re: Blow Off ventil
dik,zvuk je to poslední,co by mě zajímalo.Výfuk tam mam Milltek se sport.katem,jednotka je trochu upravená,svíčky Iridium,sání je s bavlněnou vložkou.
Takže pokud nejsem závodník,je to zbytečná věcička..
dik
Takže pokud nejsem závodník,je to zbytečná věcička..
dik
Vectra i500(bejvalka)
Astra OPC (206kw,390Nm)
Astra OPC (206kw,390Nm)
Re: Blow Off ventil
Nikdo tě nenutí dávat tam open-loop BOV, většina aut s turbomotorem má BOV ve variantě closed-loop už v sérii a pokud ne, tak ho takto lze dodatečně osadit taky. Zvlášť když ti nejde o zvuk - výstup z BOV se vede zpátky před turbo, takže bohatá směs se nekoná, jelikož vzduch se nikam neztratil a nevypustil, turbu to pomůže stejně jako otevřená verze (u performance aplikací s velkýma turbama a tlakama je lepší se s tím nedrbat a vypustit to pryč, ale tam už je zpravidla taky adekvátní ECU s MAP a není to problém). Jinak turbodíra... to už se dneska vidí málokdy, hlavně u sériových aut, protože tam prostě "díra" není nebo je nepatrná, turba jsou spíš menší a náběh krouťáku je plynulý, nicméně rychlejší rekace při přeřazení by mohla být cítit i tak. S velikostí turba ten efekt roste i když to kompenzují kuličková ložiska moderních dmychadel.
Když už nic jinýho, tak ten BOV by ti prospěl víc než iridiové svíčky
Když už nic jinýho, tak ten BOV by ti prospěl víc než iridiové svíčky
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Blow Off ventil
i když je closed loop před turbo, tak stejně trocha vyletí zpět před váhu, ale není toho tolik jako při otevřeném, takže bohatá směs tam stejně je, rozdíl je akorát tehdy, když nesundáš nohu úplně z plynu, tak díky uzavřenému okruhu, to pootevřená klapka stihne přes ten okruh nasát do manifoldu, pokud sundáš nohu z plynu po full boostu, tak size přes ten uzavřenej to vletí před turbo, které se stále točí, ale stejně ten tlak jde pryč cestou nejmenšího odporu a manifold je uzavřenej že, takže musí jít přes váhu zpět, ale protože roztočené turbo, dokáže hodně toho vzduchu točit v tom okruhu, není ztráta vzduchu tak velká jako při otevřeném okruhu
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: Blow Off ventil
Ano, je to samozrejme tak, ale oproti open-loop to neni tak dramaticke, tak jsem nepovazoval za dulezite to rozvadet az tak moc podrobne
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Blow Off ventil
Zdravim, trochu to tu ozivim, protoze mam asi pro nekoho opravdu stupidni otazku, ale ja to proste nevidim...
Tedy v pripade recirkulacniho BOV a MAF systemu, po WOT kdyz se uvolni plyn je klapka zavrena, tedy BOV pusti jiz zmerenej vzduch zpet pred turbo, ale klapka je zavrena a tento zmereny vzduch zustava v sani, ci vyleti pres filtr ven, tedy do motoru se nedostane, ale jednotka ma tento vzduch zmereny a stejne ty valce tedy preci zaplaca benzinem, tak kde je rozdil v tomto rezimu (tedy WOT -> TPS = 0) oproti atmosferickemu BOV?? Jedine me napada, ze se to dostane do motoru pres cestu volnobeznyho ventilu, nebo nekudy tudy... Jedinej pozitivni rozdil ktery vidim, je ten, ktery popsal Kentoya s castecnym uvolnenim plynu.
Resim totiz zda mam atmosfericky BOV vymenit za recirkulacni. Mam SR20DE+T, tedy motor s MAF s T28, aktualne na 0.7Bar a atmosfericky BOV (kopie greedy), samozrejme to strilelo lisky do vyfuku, tak na emanage pomoci anti engine stall jsem se snazil tomuto zamezit (nastaveny rezim pro TPS 2% a RPM 3000-8000 s hodnotami MAF 5% az asi 15% vyssi nez jsou na volnobeh). A prave nevim, zda si vymenou za recirkulacni BOV (ktery maji na tomto motoru treba dvoukila) nejka ted pomuzu.
Pokud jsem uplne vedle budu rad za kazdy nasmerovani.
Tedy v pripade recirkulacniho BOV a MAF systemu, po WOT kdyz se uvolni plyn je klapka zavrena, tedy BOV pusti jiz zmerenej vzduch zpet pred turbo, ale klapka je zavrena a tento zmereny vzduch zustava v sani, ci vyleti pres filtr ven, tedy do motoru se nedostane, ale jednotka ma tento vzduch zmereny a stejne ty valce tedy preci zaplaca benzinem, tak kde je rozdil v tomto rezimu (tedy WOT -> TPS = 0) oproti atmosferickemu BOV?? Jedine me napada, ze se to dostane do motoru pres cestu volnobeznyho ventilu, nebo nekudy tudy... Jedinej pozitivni rozdil ktery vidim, je ten, ktery popsal Kentoya s castecnym uvolnenim plynu.
Resim totiz zda mam atmosfericky BOV vymenit za recirkulacni. Mam SR20DE+T, tedy motor s MAF s T28, aktualne na 0.7Bar a atmosfericky BOV (kopie greedy), samozrejme to strilelo lisky do vyfuku, tak na emanage pomoci anti engine stall jsem se snazil tomuto zamezit (nastaveny rezim pro TPS 2% a RPM 3000-8000 s hodnotami MAF 5% az asi 15% vyssi nez jsou na volnobeh). A prave nevim, zda si vymenou za recirkulacni BOV (ktery maji na tomto motoru treba dvoukila) nejka ted pomuzu.
Pokud jsem uplne vedle budu rad za kazdy nasmerovani.
Re: Blow Off ventil
k BOV se tu taboo vyjádřil dost přesně a mnohokrát,jen hledat..
Re: Blow Off ventil
No počkej, ECU tam dává paliva i podle toho, jak je otevřená klapka. Ten problém s liškama vzniká, jakmile šlápneš na plyn a tu klapku znovu otevřeš - v ten okamžik se láme chleba, protože recirkulace tam udržuje zhruba stejné množství vzduchu jako byl změřený a po otevření klapky tak ECU nadávkuje paliva úměrně vzduchu, který tam přepokládá a který tam i je. Pokud to ufoukneš pryč a pak otevřeš klapku, dá ECU hafo paliva, ale vzduch je pryč a turbo tam zdelka nestihlo natlačit to samé množství, takže jsi na chvilku bohatej a podpaluješ Fábiím za tebou plastové podložky SPZ.arteee píše:Zdravim, trochu to tu ozivim, protoze mam asi pro nekoho opravdu stupidni otazku, ale ja to proste nevidim...
Tedy v pripade recirkulacniho BOV a MAF systemu, po WOT kdyz se uvolni plyn je klapka zavrena, tedy BOV pusti jiz zmerenej vzduch zpet pred turbo, ale klapka je zavrena a tento zmereny vzduch zustava v sani, ci vyleti pres filtr ven, tedy do motoru se nedostane, ale jednotka ma tento vzduch zmereny a stejne ty valce tedy preci zaplaca benzinem, tak kde je rozdil v tomto rezimu (tedy WOT -> TPS = 0) oproti atmosferickemu BOV?? Jedine me napada, ze se to dostane do motoru pres cestu volnobeznyho ventilu, nebo nekudy tudy... Jedinej pozitivni rozdil ktery vidim, je ten, ktery popsal Kentoya s castecnym uvolnenim plynu.
Resim totiz zda mam atmosfericky BOV vymenit za recirkulacni. Mam SR20DE+T, tedy motor s MAF s T28, aktualne na 0.7Bar a atmosfericky BOV (kopie greedy), samozrejme to strilelo lisky do vyfuku, tak na emanage pomoci anti engine stall jsem se snazil tomuto zamezit (nastaveny rezim pro TPS 2% a RPM 3000-8000 s hodnotami MAF 5% az asi 15% vyssi nez jsou na volnobeh). A prave nevim, zda si vymenou za recirkulacni BOV (ktery maji na tomto motoru treba dvoukila) nejka ted pomuzu.
Pokud jsem uplne vedle budu rad za kazdy nasmerovani.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Blow Off ventil
beaver: ale tak tim padem muzes znicit ventily, nebo katalizator ne? a hlavne to muze i hur jet ne? kdyz tam neni idealni pomer benzin x vzduch..
ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf
Re: Blow Off ventil
2blazen, odpoved na toto jsem nenasel, hledal jsem, proto to pisi sem. A to bych rekl, ze se strejdou googlem a vyhledavanim na phpBB mam uz nejakou zkusenost.
Beaver, aha, takze jsem vedle jak ta jedle s moji teorii. Takze ta bohata smes je jen v momente, kdy pustim plyn a opet rychle pridam plyn? Je mi jasny, ze tohle vse se odehrava v rovine milisekund, ale i ted si muzu vsimnout, ze po pusteni plynu po WOT je AFR bohatsi nez pri samotne akceleraci a to se da pozorovat i pri mid-akceleraci, tedy ani zdaleka ne pod plnym boostem. Takze jsem myslel, ze to je prave tato featura atmosferickyho BOV, tenhle moment, kdy se uz otvira, kdyz se klapka uzavira.
No tak ted jsem kompletne zblblej, k cemu je vlastne mapa "anti engine stall", bylo mi vysvetleno prave toto, kdy MAF system pouziva atmosfericky BOV, je fakt, ze pri nastaveni teto mapy motor uz tolik neskubne, kdyz pustim pri boostu plyn.
Pri te recirkulaci chapu, ze se vzduch toci pres turbo stale dokola, nez neutece cely, i kdyz i pri 1bar v sani mi neda a prijde mi, ze vylitne filtrem opacne zase ven, protoze jak psal kentoya, je to cesta nejmensiho odporu a ze strany filtru nic neprichazi a je tam jen atmosfericky tlak, takze jakmile turbo prestane tocit vzduch mensim tlakem, cesta pres filtr je rychlejsi.
Beaver, aha, takze jsem vedle jak ta jedle s moji teorii. Takze ta bohata smes je jen v momente, kdy pustim plyn a opet rychle pridam plyn? Je mi jasny, ze tohle vse se odehrava v rovine milisekund, ale i ted si muzu vsimnout, ze po pusteni plynu po WOT je AFR bohatsi nez pri samotne akceleraci a to se da pozorovat i pri mid-akceleraci, tedy ani zdaleka ne pod plnym boostem. Takze jsem myslel, ze to je prave tato featura atmosferickyho BOV, tenhle moment, kdy se uz otvira, kdyz se klapka uzavira.
No tak ted jsem kompletne zblblej, k cemu je vlastne mapa "anti engine stall", bylo mi vysvetleno prave toto, kdy MAF system pouziva atmosfericky BOV, je fakt, ze pri nastaveni teto mapy motor uz tolik neskubne, kdyz pustim pri boostu plyn.
Pri te recirkulaci chapu, ze se vzduch toci pres turbo stale dokola, nez neutece cely, i kdyz i pri 1bar v sani mi neda a prijde mi, ze vylitne filtrem opacne zase ven, protoze jak psal kentoya, je to cesta nejmensiho odporu a ze strany filtru nic neprichazi a je tam jen atmosfericky tlak, takze jakmile turbo prestane tocit vzduch mensim tlakem, cesta pres filtr je rychlejsi.
Re: Blow Off ventil
No zničení až tak moc nehrozí co se týká ventilů, protože se to neděje až tak často. Katalyzátor je jiná věc, ten dostává těžce na prdel když v něm hoří směs, protože se vypaluje ten aktivní povrch, možná se to i speče a zhorší se průchodnost, každopádně nic pozitvního Vysloveně hůř to většinou nejede, protože bohatá směs je tam jen chvilku, ale u některých aut to problém dělat může, já třeba se Suprou při dojezdu ke křižovatce a vyřazení měl potíže s chcípáním motoru, protože když jsem hned po ubrání zas neakceleroval, měla bohatá směs snahu ten motor udusit.crocjirka píše:...
Jo, to by mělo léčit ten problém, co popisuju v poslední větě. S tím AFR vysloveně záleží na tom, odkud se berou ty hodnoty podle kterých se to měří a v jaký moment. Každopádně z principu funkce by to mělo být bohatý jen při otevření klapky po odfuku BOV, ale je možný, že ten odfuk je prostě skutečně tak razantní, že tam je dokonce míň vzduchu i v tom obtoku klapky než by normálně bylo (a tím pádem než očekává ECU). Možná to tu někdo líp doplní nebo objasní, já to osobně neměřil ani moc podrobně nezkoumal, experimentoval jsem hlavně s mým sériovým BOV abych porovnal jak se to chová.arteee píše:No tak ted jsem kompletne zblblej, k cemu je vlastne mapa "anti engine stall", bylo mi vysvetleno prave toto, kdy MAF system pouziva atmosfericky BOV, je fakt, ze pri nastaveni teto mapy motor uz tolik neskubne, kdyz pustim pri boostu plyn.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Blow Off ventil
takze kdyz si treba do 1.8T narvu HKS bov a vyndam stredak a katik a necham jen koncak, tak je celkem velka sance, ze se za mnou budou tvorit hezke lisky?
ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf
Re: Blow Off ventil
Tu tvoji posledni vetu stim chcipanim chapu, respektive chapu k teto situaci ty ES mapy, ale tento jev jsem si vysvetloval (a byl mi vysvetlen na SR20foru), tak jak jsem se prave ptal, jaky je rozdil mezi temi BOV v teto sitauci, tzn hned po uvolneni plynu (TPS ~ 0%). Paradoxne si stock ECU stim nejak poradila sama, v tenhle moment nechcipala, takze ES mapy jsem doladil az ted, no doladil, inicioval, nevim jak to vhodne doladit.
A presne tak, taky nevim, co ten udaj AFR v tento moment znamena, preci jen to tak rychly casovy usek, ze WB/budik nestaci ani reagovat.
Je to takova moje zahada, asi jako proc kdyz mam na volnobehu AFR 15~16, tak mi auto z vyfuku smrdi jak studena 120ka.
crocjirka, to asi ne, to by jsi musel mit jeste k tomu nejaky kratoucky plne pruchozi koncovy tlumic, jinak ten to sezere a vypaluje se (muj pripad), a rezonator tam muzes s klidnym srdcem nechat
A presne tak, taky nevim, co ten udaj AFR v tento moment znamena, preci jen to tak rychly casovy usek, ze WB/budik nestaci ani reagovat.
Je to takova moje zahada, asi jako proc kdyz mam na volnobehu AFR 15~16, tak mi auto z vyfuku smrdi jak studena 120ka.
crocjirka, to asi ne, to by jsi musel mit jeste k tomu nejaky kratoucky plne pruchozi koncovy tlumic, jinak ten to sezere a vypaluje se (muj pripad), a rezonator tam muzes s klidnym srdcem nechat
Re: Blow Off ventil
Patrně ano, pokud bude koncák průchozí a místo katu bude třeba jen rezonátor, tak nic netojí v cestě tomu, abys flamboval zvědavé jedince za sebou Jinak krom katu to samozřejmě není úplně optimální ani pro turbo, ale je pravda, že většinou auta s tuhle formou úprav nenajezdí právě statisíce kilometrůcrocjirka píše:...vyndam stredak a katik a necham jen koncak...
No jak jsem psal, ECU dávkuje palivo nejen podle toho, kolik prošlo vzduchu skrz váhu. Právě poloha klapky je dost zásadní údaj, protože určuje, kolik toho vzduchu se vůbec pustí dál Když je zavřená tak bohatou směs budeš mít většinou jen když to ECU obohacuje záměrně (například studený starty).arteee píše:...tak jak jsem se prave ptal, jaky je rozdil mezi temi BOV v teto sitauci, tzn hned po uvolneni plynu (TPS ~ 0%)...
...asi jako proc kdyz mam na volnobehu AFR 15~16, tak mi auto z vyfuku smrdi jak studena 120ka...
Smrad ala Škoda 120 mi myslím dělá absence katalyzátoru taky.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Blow Off ventil
tak ja bych chtel audinku A3 1.8T, velkej IC dopredu a bov.. proste aby to vypadalo hezky... a prave sem uvazoval o vyndani katiku a stredaku a narvat tam jen nerez trubku az ke koncaku.... myslis, ze tahle uprava by njak dramaticky snizila zivotnost?
ex:opel tigra 1.4 16v,opel tigra 1.6 16v,peugeot 106 1.4 sport,seat leon 1.8T 200PS+,ibiza 1.9TDI 6L 170PS, octavia RS combi 1.8T
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf
NOW: family car skoda octavia 2 RS combi 2.0TSI 200 teplejch poniku...
facebook.com/jiriprokopfotograf
Re: Blow Off ventil
No dramaticky asi ne
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Blow Off ventil
Beaver, asi pravda. Preci jen jedu pres piggy-back system, a jeste vstriky jsou nizkoimpedancni misto vysokoimpedancnich, takze otazka je, jestli tohle chovani neni i kvuli temhle aspektum, tedy ECU si si chce mermomoci prosadit svou, a preci jen pokud Nissani ECU pocita i s rychlosti otevreni vstriku, tak ted je daleko nizsi.... Tim divnym chovani myslim i to, ze kdyz jedu cruise (TPS ~ 3%), AFR je kolem 14.7, a najednou padne na 13.1 nebo dokonce 11.9 bez zmeny pedalu, v mape jsem ve stejnym policku, takze ECU si nejak prosazuje svou.
Re: Blow Off ventil
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Blow Off ventil
To jsem se snazil, ale moc jsem toho neobjevil. Breaver me trochu ted postrcil a ukazal, ze odpoved na moji otazku nebude asi uplne jednoznacna. Princip atmosferickeho BOV (open loop) a recyrkulacniho BOV (closed loop) chapu, jen my neni jasny furt ten jeden moment a to presne v moment uzavreni klapky vzduchu, zda na to ECU reaguje jeste striknutim paliva vuci namerene hodnote vzduchu, ktery je primo umerny setrvacnosti turba. Breaver me dal voditko, ze nemusi, kvuli hlidani TPS. Asi napojim WB na dataloger, protoze jinak to asi na svem setupu nezjistim, co se tam deje.Taboo píše:Lidi, kterym staci pouhe nasmerovani vzdy rad vidim . Ja te nasmeruji dvema pojmy: "Open loop" a "closed loop" . Na ostatni urcite prijdes sam...
Jinak ano, vim, ze motory s MAF pouzivaji recirkulacni BOV, prave kvuli tomuto problemu, i SR20DET v silviich ho maji, ale preci jen jejich stock ECU na tuto situaci muze byt naprogramovana, coz stock ECU NA motoru asi ne.
Re: Blow Off ventil
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 11:45, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Blow Off ventil
Ted jsi trefil hrebicek na hlavicku, prave jsem byl zamtenej tou terminoligii tady, ja vzdy pouzivam "atmosfericky/recirkulacni" BOV terminy, ale nekdo tu prave omylal dokola terminy "open" a "closed", a pak se smysluplne bavme, a neco vysvetlujme, zeTaboo píše:Ja jsem mluvil o funkci ECU, ne BOV...
Tak tedy closed loop a open loop, hmm. Tak jasny, v rezimu WOT ECU davkuje palivo dle pevne mapy a pracuje v rezimu open loop, v tento moment jeste plus u me je bypassnuta emanagem. Kdyz pustim plyn (TPS = 0%) teoreticky by se ECU mela prepnout do closed loop rezimu a pomoci lambdy se snazit udrzovat AFR takove jake potrebuje (podle podminek - studeny/teply motor, atd). U me v tento moment bojuje EMB a ECU. Tedy moje otazka: Ihned po uvolneni plynu se prepina jednotka do closed loop, ci je tam nejaky moment nejakeho preddefinovaneho kroku? Pokud ne, tak inhed chce prispusobit vstrik paliva vuci mnozstvi nasateho vzduchu. Jenze to je prave to co proste nevim, a nejsem si schopen ani takle logicky odvodit, zda ten vzduch, ktery turbo jeste vyrobi v sacim traktu a ktery je upusten pomoci atmosferickeho BOV pryc je pro jednotku nejak dulezity (zda-li snim nejak pocita, tedy tu prvni davku paliva v rezimu closed loop pocita vuci tomuto upustenemu vzduchu), kdyz v ten moment je uz TPS = 0%. Co se mi nabizi je odpoved NE, pouze pres ACC ventil jde vzduch pro volnobeh (v pripade vymackle spojky).
Popripade ANO ECU nezohlednuje presny moment zavreni klapky a chce davkovat palivo vuci zmerenemu a upustenemu vzduchu.
Jdu spravne nebo zase odbocuju mimo?
Re: Blow Off ventil
I am so sorry sirTaboo píše:...i presto, ze nekterymi neznalymi amatery na forech pouzivane...
PS: Kdo je Breaver ? A proc mi krade moje napady !
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Blow Off ventil
Promin, to "r" mi tam u tveho nicku tak nejak pada samo automaticky, ani nevim procBeaver píše:PS: Kdo je Breaver ? A proc mi krade moje napady !
Re: Blow Off ventil
Tak si asi odpovim sam. Kdesi jsem se dozvedel, ze novejsi Nissani ECU naprosto zamerne pri situaci TPS~0% obohacuji smes kvuli jemnejsi deakceleraci. Je to videt i na datalogeru, kdyz pri stojicim aute jemne tuknu do plynu(otacky jen + 300-500rpm), tak pri TPS = 0% AFR stejne padne na 12-10,9, coz predpokladam, ze je dusledek teto featury, nez nevyhovujicim BOV.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 03 srp 2014 08:08
Re: Blow Off ventil
jde jedine náhraška http://www.highperformanceparts.cz/imit ... 48mm.24012" onclick="window.open(this.href);return false; píštala