
prot by bylo fajn,kdyby někdo fundovanej napsal třeba klady a zápory..
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
No počkej, ECU tam dává paliva i podle toho, jak je otevřená klapka. Ten problém s liškama vzniká, jakmile šlápneš na plyn a tu klapku znovu otevřeš - v ten okamžik se láme chleba, protože recirkulace tam udržuje zhruba stejné množství vzduchu jako byl změřený a po otevření klapky tak ECU nadávkuje paliva úměrně vzduchu, který tam přepokládá a který tam i je. Pokud to ufoukneš pryč a pak otevřeš klapku, dá ECU hafo paliva, ale vzduch je pryč a turbo tam zdelka nestihlo natlačit to samé množství, takže jsi na chvilku bohatej a podpaluješ Fábiím za tebou plastové podložky SPZ.arteee píše:Zdravim, trochu to tu ozivim, protoze mam asi pro nekoho opravdu stupidni otazku, ale ja to proste nevidim...
Tedy v pripade recirkulacniho BOV a MAF systemu, po WOT kdyz se uvolni plyn je klapka zavrena, tedy BOV pusti jiz zmerenej vzduch zpet pred turbo, ale klapka je zavrena a tento zmereny vzduch zustava v sani, ci vyleti pres filtr ven, tedy do motoru se nedostane, ale jednotka ma tento vzduch zmereny a stejne ty valce tedy preci zaplaca benzinem, tak kde je rozdil v tomto rezimu (tedy WOT -> TPS = 0) oproti atmosferickemu BOV?? Jedine me napada, ze se to dostane do motoru pres cestu volnobeznyho ventilu, nebo nekudy tudy... Jedinej pozitivni rozdil ktery vidim, je ten, ktery popsal Kentoya s castecnym uvolnenim plynu.
Resim totiz zda mam atmosfericky BOV vymenit za recirkulacni. Mam SR20DE+T, tedy motor s MAF s T28, aktualne na 0.7Bar a atmosfericky BOV (kopie greedy), samozrejme to strilelo lisky do vyfuku, tak na emanage pomoci anti engine stall jsem se snazil tomuto zamezit (nastaveny rezim pro TPS 2% a RPM 3000-8000 s hodnotami MAF 5% az asi 15% vyssi nez jsou na volnobeh). A prave nevim, zda si vymenou za recirkulacni BOV (ktery maji na tomto motoru treba dvoukila) nejka ted pomuzu.
Pokud jsem uplne vedle budu rad za kazdy nasmerovani.
No zničení až tak moc nehrozí co se týká ventilů, protože se to neděje až tak často. Katalyzátor je jiná věc, ten dostává těžce na prdel když v něm hoří směs, protože se vypaluje ten aktivní povrch, možná se to i speče a zhorší se průchodnost, každopádně nic pozitvníhocrocjirka píše:...
Jo, to by mělo léčit ten problém, co popisuju v poslední větě. S tím AFR vysloveně záleží na tom, odkud se berou ty hodnoty podle kterých se to měří a v jaký moment. Každopádně z principu funkce by to mělo být bohatý jen při otevření klapky po odfuku BOV, ale je možný, že ten odfuk je prostě skutečně tak razantní, že tam je dokonce míň vzduchu i v tom obtoku klapky než by normálně bylo (a tím pádem než očekává ECU). Možná to tu někdo líp doplní nebo objasní, já to osobně neměřil ani moc podrobně nezkoumal, experimentoval jsem hlavně s mým sériovým BOV abych porovnal jak se to chová.arteee píše:No tak ted jsem kompletne zblblej, k cemu je vlastne mapa "anti engine stall", bylo mi vysvetleno prave toto, kdy MAF system pouziva atmosfericky BOV, je fakt, ze pri nastaveni teto mapy motor uz tolik neskubne, kdyz pustim pri boostu plyn.
Patrně ano, pokud bude koncák průchozí a místo katu bude třeba jen rezonátor, tak nic netojí v cestě tomu, abys flamboval zvědavé jedince za seboucrocjirka píše:...vyndam stredak a katik a necham jen koncak...
No jak jsem psal, ECU dávkuje palivo nejen podle toho, kolik prošlo vzduchu skrz váhu. Právě poloha klapky je dost zásadní údaj, protože určuje, kolik toho vzduchu se vůbec pustí dálarteee píše:...tak jak jsem se prave ptal, jaky je rozdil mezi temi BOV v teto sitauci, tzn hned po uvolneni plynu (TPS ~ 0%)...
...asi jako proc kdyz mam na volnobehu AFR 15~16, tak mi auto z vyfuku smrdi jak studena 120ka...
To jsem se snazil, ale moc jsem toho neobjevil. Breaver me trochu ted postrcil a ukazal, ze odpoved na moji otazku nebude asi uplne jednoznacna. Princip atmosferickeho BOV (open loop) a recyrkulacniho BOV (closed loop) chapu, jen my neni jasny furt ten jeden moment a to presne v moment uzavreni klapky vzduchu, zda na to ECU reaguje jeste striknutim paliva vuci namerene hodnote vzduchu, ktery je primo umerny setrvacnosti turba. Breaver me dal voditko, ze nemusi, kvuli hlidani TPS. Asi napojim WB na dataloger, protoze jinak to asi na svem setupu nezjistim, co se tam deje.Taboo píše:Lidi, kterym staci pouhe nasmerovani vzdy rad vidim. Ja te nasmeruji dvema pojmy: "Open loop" a "closed loop"
. Na ostatni urcite prijdes sam...
Ted jsi trefil hrebicek na hlavicku, prave jsem byl zamtenej tou terminoligii tady, ja vzdy pouzivam "atmosfericky/recirkulacni" BOV terminy, ale nekdo tu prave omylal dokola terminy "open" a "closed", a pak se smysluplne bavme, a neco vysvetlujme, zeTaboo píše:Ja jsem mluvil o funkci ECU, ne BOV...
I am so sorry sirTaboo píše:...i presto, ze nekterymi neznalymi amatery na forech pouzivane...
Promin, to "r" mi tam u tveho nicku tak nejak pada samo automaticky, ani nevim procBeaver píše:PS: Kdo je Breaver ? A proc mi krade moje napady !