chlazení převodovky

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

chlazení převodovky

Příspěvek od MarauderZ28 »

může mít dodatečný chlazení převodovky nějaký negativní účinky ? Pokud ne uvažuju použít chladič převodovky - manuálu z Probe 1 GT kterej se tam montoval dodatečně pro evropský verze - obsahuje motorek/ čerpadýlko + malej chladič ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

Proč negativní, nenapadá mně důvod. Pokud se tam dá termostat tak nevidim důvod proč by to nemělo chodit. V normal provozu zavřeno, na okruhu otevřený aby udržel olej v provozní teplotě.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

no vidíš sám už jsi napsal jednu negativní vlastnost pokud se to udělá špatně bude to udržovat olej pod provozní teplotou ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

to nesmí být udělaný špatně, proto si sem psal aby si dostal návod :lol: o provozní teplotu se bude starat ten termostat přece...jaká je ale optimální teplota oleje v převodovce to je otázka na ty kdo už to dělali, nemam s tim zkušenosti, můj mini gear box to nepotřebuje, zatim :D

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

pokud převodovka originál chlazení neměla tak bych to neřešil.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

jo to je rada nadzlato ... necháme teda originál brzdy byť nebrzdí a origo výkon ... - blbost ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Anonymous píše:pokud převodovka originál chlazení neměla tak bych to neřešil.
Jenže originál převodovka obvykle nepočítá s tím, že do ní někdo pustí 600 koní.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

...a že jí někdo bude honit půl hodiny po okruhu v maximálních otáčkách. Ještě by jsi mohl vyřešit chlazení diferenciálu jestli to bude potřeba. Pokud to je oddělená nádoba, tak by se to mohlo hodit, nevim kde má camaro převodovku.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

diferák je na zadní nápravě, převodovka mezi řidičem a spolujezdcem .. resp. mezi prostorem pro nohy
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

martin píše:...a že jí někdo bude honit půl hodiny po okruhu v maximálních otáčkách. Ještě by jsi mohl vyřešit chlazení diferenciálu jestli to bude potřeba. Pokud to je oddělená nádoba, tak by se to mohlo hodit, nevim kde má camaro převodovku.
Na strese na zahradce :lol:

Chlazeni prevodovky je docela bezna zalezitost, chladi se i differaky. Jak pise Martin, s thermostatem by to melo fungovat v poho.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: chlazení převodovky

Příspěvek od Taboo »

MarauderZ28 píše:může mít dodatečný chlazení převodovky nějaký negativní účinky ?
Ne :D . Ja sam pouzivam externi chladic a elektricke cerpadlo, ktere se samo zapina/vypina pres thermoswitch a relay (podobne, jako elektricky fen) - takze tam neni zadna potreba pro nejaky thermostat a po zahrati je olej neustale udrzovan pri konstantni teplote. Jakmile se to cerpadlo vypne, olej prestane proudit tim chladicem do te doby, nez se zase ohreje natolik, aby ten thermoswitch to cerpadlo znova zapnul. Mne to hodne pomohlo se zivotnosti synchronizatoru a celkove spolehlivosti te prevodovky.

P.S.:
Pres vikend se mi na zavodech podarilo pro tebe ziskat opravdu dobre info od nekolika vlastniku preplnovanych LT1, ktere si ted jeste nechavam overit/schvalit od nekolika znalych V8 profesionalu. SZ bude brzo na ceste.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

no super, to je max perfekt :o)))
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

ta otázka chlazení diffu, je taky zajímavá - osobně sem to popravdě teda u Camara nikdy dodatečně neviděl - nemá ani žádný žebrování ...

Obrázek

Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

MarauderZ28 píše:ta otázka chlazení diffu, je taky zajímavá - osobně sem to popravdě teda u Camara nikdy dodatečně neviděl - nemá ani žádný žebrování ...

Obrázek
Pohled pod Camaro mi vzdycky pripomina pohled pod nakladak :lol:

Obrázek
pumpa...
Obrázek
chladic...
Obrázek

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Jinak se zkus mrknout po těch íbejích po nějakém aftermarket obalu diffru... V JPN to dela napr. GReddy na modely 200SX, Skyline, RX-7 atd. se zvýšenou kapacitou pojmutí diff oil.
Obrázek
Obrázek

A diff cooler nebude az tak extremni zalezitost, napr. Skyline GT-R prodavany v Anglii ma jiz v serii chladic prevodovky i diffu.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

tak sem našel sice ne pro chlazení, ale pro nějaký nastavování "zvenku" to by mě zajímalo co se tam šteluje teda ...

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/96-Camar ... enameZWDVW
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Obrázek
Napr. jap. firma ARC nabizi univerzal kit na chlazeni diffu za cca 40tis. czk... Hledej smudlo, urco neco najdes i v juesej :lol:

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

ty vole to je morda to bych ho chodil radši každou hodinu pochcat :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

MarauderZ28 píše:ty vole to je morda to bych ho chodil radši každou hodinu pochcat :o)
Je to holt kit no.. kdyz si to clovek posklada z sikovne zakoupenych potrebnych dilu, tak se jiste dostane na mnohem mnohem rozumnejsi cenu...

V podstate na tom nic neni...
-pridelat 2x adapter na hadici na obal diffu
-pancerova hadice plus par koncovek
-termospinac dejme tomu na 80-90st., aby se diff nepodchlazoval a pumpa se nenamahal cerpanim jeste "tvrdeho" chladneho oleje
-pumpa
-elektricke vedeni
-drzak

Tady je schema...
Obrázek

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

hezký takhle přesně vypadá ten dodatečnej chladič pro Probe, tak bych mohl koupit ještě jeden z vrakáče měl bych to skoro "zadarmo"
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

No vidis, tak si tam pridas novy oil filter, poupravis ho a je to :)

lojza

Příspěvek od lojza »

MarauderZ28 píše:jo to je rada nadzlato ... necháme teda originál brzdy byť nebrzdí a origo výkon ... - blbost ...
Promiň ale ebyla jediná zmíňka o tom zda to máš na okruhy a zvýšený výkon......příště na to se_ru

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

to se mi 2x válý v garáži. tak jestli máš zájem tak ti to za nějakou rozumnou cenu přenechám :-)
Obrázek
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

for Lojza - chlape příště mrkni do mýho podpisu - je hned jasný, že sériový použití to nebude ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

for Martin - z čeho to máš a jaká je cena ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

To mám radost, že žebrovanej diff mám už v sérii. Na Mk.III se žebrovaly LSD diferáky, obyčejný to neměly. Tak možná by se na Camaro dal taky najít nějakej extra s chladičem už rovnou. Ačkoliv, o tom bys asi věděl...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

93 mělo LSD každá, od 94 to bylo na přání, kryty se žebrovaný prodávaj otázka o kolik se zlepší chlazení - myslím, že zas tak razantní to nebude, druhá věc je ta, že Camaro má příkladně diff asi 2x větší jak BMW 524 TD ... Zajímavý je to, že 200sx má chlazení v sérii ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

MarauderZ28 píše:... Zajímavý je to, že 200sx má chlazení v sérii ...
holt si musíš koupit správnýho japonce 8)
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

Obrázek
Obrázek
Obrázek

takle to vypadá naživo a už je poslední kus :D
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Uživatelský avatar
I.C.
Příspěvky: 1006
Registrován: 04 úno 2004 12:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od I.C. »

MarauderZ28 píše:... kryty se žebrovaný prodávaj otázka o kolik se zlepší chlazení - myslím, že zas tak razantní to nebude ...
Covece podle me to zebrovani trochu cejtit bude. Meli jsme moznost porovnat podobnou vec ... na motoru Opel 2.0 8V se vymenou puvodni ocelove vany za hlinikovou vanu z 16V snizila provozni teplota oleje o celych 10°C. Myslim si ze to zebrovani bude mit docela podobnej efekt.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“