co člověka napadne v koloně....

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

co člověka napadne v koloně....

Příspěvek od Krosmen »

Tak si tak stojim v koloně aut a tak sem začal uvažovat nad zřejmně hovadinou ale přeci jen....
Co se týče turbomotoru o objemu dva litry ale jeden bude čtyřvál a druhej pětiválec jak je to s použitím turba?Doufám že se dobře vyjádřim....Jde mi o to že spalovací prostory pětiválce jsou menší než čtyřválce ale zase pálení a plnění válců je u pětiválce postupné a tak mě zajímá jestli stejné turbo bude "více" dopovat pětiválec a nebo čtyřválec a nebo je to nesmysl a jednou je to prostě stejný objem a tak je pořád potřeba stejné množství vzduchu ke spálení stejného množství paliva..... :? :? :? :?
uf snad sem to napsal srozumitelně....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

hmmm, docela zajmavý........Já sem v tomhle jen teoretik.Mě by přišlo, že při tom tlaku turba by asi byl na tom líp ten čtyřválec.......ono zase není čtyřválec jako čtyřválec a u pětiválce je to to samý...ale když by ta konstrukce byla stejná resp. podobná , tak se přikláním k tomu čtyřválci.....
svět dospělých je pro mne záhadou......

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od leon4x4 »

Pokud by šlo jen o oběm tak je to jedno. Pokud by ovšem měl pětiválec stejnou plochu každého ventilu a stejný počet ventilů na válec pak by měl pětiválec větší airflow a tak by mohl dá větší výkon.

............... nicméně úvaha o hovně :wink:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

leon4x4 píše:Pokud by šlo jen o oběm tak je to jedno. Pokud by ovšem měl pětiválec stejnou plochu každého ventilu a stejný počet ventilů na válec pak by měl pětiválec větší airflow a tak by mohl dá větší výkon.

............... nicméně úvaha o hovně :wink:
tak a když to nebudeš brát takhle, ale že ten motor bude shodnej se čtyřválcem asi takhle:dal bys to do určitýho měřítka nebo spíše poměru a udělal ze čtyřválce pětiválce to znamená, že by se všechno zmenšilo a přibyl by jeden válec.Jak by to bylo potom?furt stejnej výkon?....
svět dospělých je pro mne záhadou......

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

Breakthru píše:
leon4x4 píše:Pokud by šlo jen o oběm tak je to jedno. Pokud by ovšem měl pětiválec stejnou plochu každého ventilu a stejný počet ventilů na válec pak by měl pětiválec větší airflow a tak by mohl dá větší výkon.

............... nicméně úvaha o hovně :wink:
tak a když to nebudeš brát takhle, ale že ten motor bude shodnej se čtyřválcem asi takhle:dal bys to do určitýho měřítka nebo spíše poměru a udělal ze čtyřválce pětiválce to znamená, že by se všechno zmenšilo a přibyl by jeden válec.Jak by to bylo potom?furt stejnej výkon?....
Jo :wink:
BMW...V8...

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

leon4x4 píše:Pokud by šlo jen o oběm tak je to jedno. Pokud by ovšem měl pětiválec stejnou plochu každého ventilu a stejný počet ventilů na válec pak by měl pětiválec větší airflow a tak by mohl dá větší výkon.

............... nicméně úvaha o hovně :wink:
taky mě to nqapodlo v koloně cestou z práce... :lol: :lol: :lol:
když sem nad tim víc zauvažoval prostě objem motoru je pořád stejnej ať je válců pět nebo deset....A proto potřebuje stejný množství vzduchu na spálení stejnýho množství vzduchu.....
Ale pokud by byl motor konstruhován pro větší otáčky je reálnější a snadnější jich dosáhnout s menším zdvihem za použití pěti válců než u čtyřválce.....
fiat coupe má pětiválec 162kw a čtyřválec 147kw každej motor má v jinejch otáčkách největší výkon i krouťák.......
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: co člověka napadne v koloně....

Příspěvek od MarauderZ28 »

já když stojím v koloně tak přemejšlím do jaký flašky co mám v autě se vychčiju a Tebe napadaj turba :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: co člověka napadne v koloně....

Příspěvek od Krosmen »

MarauderZ28 píše:já když stojím v koloně tak přemejšlím do jaký flašky co mám v autě se vychčiju a Tebe napadaj turba :o)
No minule sem přemejšlel nad tim jak by asi ten blbec co mi před chvilkou udělal mišku tvářil kdybych k němu přišel a dal mu facku.........
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“