Demontáž ojnice / píst

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Nightmare
Příspěvky: 105
Registrován: 24 zář 2005 21:00
Bydliště: Rožnov p.R./Brno

Demontáž ojnice / píst

Příspěvek od Nightmare »

Chtěl bych se zeptat zkušenějších, jak nejlépe sundat ojnici z pístu. Jde ale o typ, kde je pístní čep v pístu volně, v ojnici napevno a nepoužívají se segerovky na zajištění. Napadá mě ten čep jedině vylisovat a mám dost strach z poškození pístu. Drží to tam opravdu dobře. Mám jednu testovací ojnici s pístem ze které jsem se pokusil ten čep vymlátit kladivem ale to není to pravé řešení. proto se ptám. Viděl jsem video montáže tohoto čepu a dělali to tak, že nahřáli nad hořákem ojnici, oko se roztáhlo a pak se zasunul čep. Jenže když už je to smontované, po nahřátí by se roztáhl i čep a vyndat by to nešlo, tak uvažuju jak na to.

ještě se chci zeptat, mám jednu sadu nových pístů a narozdíl od všech ostatních co jsem viděl mají tyto písty drsný, hrbolatý povrch. Má to nějaký význam kromě toho že se v tom bude asi dost ukládat karbon? Chtěl bych je vyleštit...
Obrázek

Děkuju za rady
Nightmare
323F GTV6

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž ojnice / píst

Příspěvek od honza 2.0 16v »

dno pístů vyleštit můžeš..

jinak ojnici dostaneš dolu pouze rozlisováním..kladivo bych nepoužíval a za tepla bych to nerozlisovával..AL je přecijen AL a má jinačí tepelnou roztažnost než ocel...

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Demontáž ojnice / píst

Příspěvek od elviiis »

Nachystej ledovou vodu nahrej ojnici a pak na cep nejlepe pres otvor pro cep v pistu tu vodu pres kontaktni plochy si ty dva materiali nepredaji tak teplotim padem ojnice bude roztahla ale cep by mel bejt podstatne chladnejsi... a melo by to jit ven ale i tak pocitej ze to bue chtit nejakej malej lis nebo neco...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
ladis.biker
Příspěvky: 119
Registrován: 23 bře 2007 22:11
Bydliště: Nový Bydžov
Kontaktovat uživatele:

Re: Demontáž ojnice / píst

Příspěvek od ladis.biker »

Je k tomu potřeba lis, píst vložit do prismatické podložky a přes trn vytlačit. Ještě bych doporučil ty ojnice s písty namočit do oleje a před montáží taktéž důkladně promáznout. Jestli si dobře pamatuji, tak čep je většinou uložen s přesahem 0,02 - 0,04 mm.
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Úprava motoru

Příspěvek od Libor12 »

No,starší motory toyota mají to samé a je na to takový podobný trn jako na vytahování ventilových vodítek. V podstatě dvě trubka v průměru čepu s dosedací plochou na pist a skrz ni se prostrčí trn který má jemný zavít a na konci osazení. Prostrči se skrz čep a vytáhne. Při troše šikovnosti by to šlo i vyrobit.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“