DOG BOX (DOGGIE BOX)
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
DOG BOX (DOGGIE BOX)
Cau,vite nekdo na jakym principu to funguje?To je cela prevodovka?Chapu ze je to potreba u vykonnych,vetsinou preplnovanych motoru,kvuli rychlejsimu a presnejsimu razeni,ale nevim co presne to je a jak se tomu rika u nas.
Ale dela to krasny fšššššššíííííííííííí rrrrr fššššššííííííííí
Ale dela to krasny fšššššššíííííííííííí rrrrr fššššššííííííííí
R33 GTST Mspec2 '97
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
nesynchronizovana prevodovka s priamym ozubenim?
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
omezení na co to nacpat nejsou..jediný co tě může omezit je cena..za kvalitní kousek s homologovanejmapřevodovejma ° pro motorsport klidně 100 palackých což ani nemusí být zdaleka konečná..(co jsem objevil jednu malou italskou firmičku vyrábějící prakticky na cokoliv..) a takový peníze občas za převodovku nedá menší soukromej autorkosovej/rallyecrossovej tým..)Mickael píše:Kolik to moze stat kolik to moze stat?A jaky jsou omezeni pri pouziti?Proste na jaky motory se to da nacpat?
za ty prachy si ale seženu pár převodovek z různých koncernových motorizací s roztrhlým obalem a kolečka si přeskládám tak,aby mi otáčky padaly podle charakteristiky motoru..efekt využití otáček stejnej ,to že to nekňučí a nevydává různý mechanický zvuky je výhoda proběžnej provoz (spolužák by mohl vyprávět jak se "jezdilo" s hewlandem v běžným provozu...)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
rekl bych ze to co ma v avataru neni cougar ale pumaMickael píše:A to ma tvuj Cougar (soudim dle avataru) takovy sportovni ambice?Krosmen píše:moje vyšla na 3200 USD + doprava... takže sem se dostal s cenofkou někde k 80000.-.....
Ale dik moc obema za vysvetleni.
Az si v duchodu koupim STIcko nebo EVO tak si to urcite koupim
Audi Coupe Quattro
Jo...mas pravdu...pardon...proste nejaka ta číča...ale o to vic to teda nechapu.Tom_ píše:rekl bych ze to co ma v avataru neni cougar ale pumaMickael píše:A to ma tvuj Cougar (soudim dle avataru) takovy sportovni ambice?Krosmen píše:moje vyšla na 3200 USD + doprava... takže sem se dostal s cenofkou někde k 80000.-.....
Ale dik moc obema za vysvetleni.
Az si v duchodu koupim STIcko nebo EVO tak si to urcite koupim
R33 GTST Mspec2 '97
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Mám dog box ve swiftu... Výroba Fabík
Řazení nahoru bez spojku, jen ubrání plynu, aby se zubové spojky odemknuly... Při podřazování řadím se spojkou, viz třeba mé onboardy
http://www.youtube.com/watch?v=ynv4cY9J15o
http://www.youtube.com/watch?v=t3OmE7cXTYc
http://www.youtube.com/watch?v=Bkxqfxpy7IA
Dog box není v žádném případě do běžného provozu.
Lander
Řazení nahoru bez spojku, jen ubrání plynu, aby se zubové spojky odemknuly... Při podřazování řadím se spojkou, viz třeba mé onboardy
http://www.youtube.com/watch?v=ynv4cY9J15o
http://www.youtube.com/watch?v=t3OmE7cXTYc
http://www.youtube.com/watch?v=Bkxqfxpy7IA
Dog box není v žádném případě do běžného provozu.
Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 28 srp 2014 09:23, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Ne ne, mají více než 90 stupňů... co vím, tak je na ních 7 stupňů podkos či jak to nazvat..... při plném zátahu nevyřadím, ale když uberu plyn, tzn. kola předběhnout motor, tak se to odemkne a můžu přeřadit....Taboo píše:Tve "dogs" (zubove spojky) musi mit nejspis 90i-stupnove uhly. Nase dogboxy je maji pres 90 stupnu a bez pouziti spojky je proste neodemkneme (nejspis bychom pri tom zlomili radici vidlice)...Lander píše: Řazení nahoru bez spojku, jen ubrání plynu, aby se zubové spojky odemknuly...
S 90ti stupni by mi hned kvalty vypadávaly.
Tady jsou fotky:
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 28 srp 2014 09:24, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Jo ta vůle kolik chodí mezi sebou dvě kola od jedné zubové spojky po druhou je dlouhodobý vývoj p. Fabíka...Taboo píše:Oh, OK, z tech obrazku vidim, cim to je... My mame ty "dogs" na ozubenych kolech a korespondujici "diry" v tech hubs (a proto tam neni tolik vule [anebo mista], jako u tve prevodovky)... Ted jsem se taky dival na ty videa (videl jsem je poprve), jsi velice dobry ridic .Lander píše:Ne ne, mají více než 90 stupňů... co vím, tak je na ních 7 stupňů podkos či jak to nazvat..... při plném zátahu nevyřadím, ale když uberu plyn, tzn. kola předběhnout motor, tak se to odemkne a můžu přeřadit....
S 90ti stupni by mi hned kvalty vypadávaly.
A děkuji za pochvalu Snažím se
viz mé stránky
http://lander.tuning.cz/
Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
-
- Příspěvky: 355
- Registrován: 01 pro 2005 21:38
- Bydliště: Čelechovice na Hané
- Kontaktovat uživatele:
První kolo jednička, z prava jsou ty zubové spojky ale integrované dovnitř kola.JonnY píše:
bude k tomu popisok?
spodna hriadel, prve ozubene kolo zprava je co? a ta podivnost vedla toho vlavo?
na (medzi) dalsich dvoch ozubenych kolach su tie dogs ze ano. potom zas nejake kolo (4 z prava) bez "dogs"?
Druhé kolo je přesuvník, zleva vnější zubové spojky pro první převodový stupeň, na přesuvníku je zpátečkové ozubení, zprava zubové spojky pro druhý rychlostní stupeň opět integrované dovnitř přesuvníku
Třeti kolo je druhý rychlostní stupeň, zleva vnější zubové spojky.
Čtvrté kolo je třetí rychlostní stupeň, zprava zubové spojky
Pátké kolo je přesuvník pro 3 a 4 rychlostní stupeň
Šestké kolo je čtvrtý rychlostní stupeň, zubové spojky zleva.
Sedmé kolo (první zprava) je pětka.... Řadící mechanismus je na druhé hřídely (ta na které je spojka)
Originál řadící mechanismus pro 3 a 4 je taktéž na hřídely od spojky, ale protože je tam málo místa, mechanismus (+nová vydlička) je na hřídely ke stálému převodu.
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi
Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
myslim ze rozumiem. vdaka...
jj, je to to samy jako na motorce.
Nevíte kdo umí ty axialní zuby (dogs) opravit když jsou omlety? Mají zakulacené hrany a už nemají úkosy, takže rychlost vyskakuje. Zkoušelo se to brousit a to moc dlouho nevydrží , zuby jsou nitridované a broušením se odbrousí tvrdá povrchová vrstva. je to z motorky.
Nevíte kdo umí ty axialní zuby (dogs) opravit když jsou omlety? Mají zakulacené hrany a už nemají úkosy, takže rychlost vyskakuje. Zkoušelo se to brousit a to moc dlouho nevydrží , zuby jsou nitridované a broušením se odbrousí tvrdá povrchová vrstva. je to z motorky.
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Zdravím
vím, že je tohle kolem 6ti roků starý téma, ale hledal jsem teď info ohledně těch Dogboxů a místo toho,
abych zasíral fórum samotným dotazem, jsem našel tenhle topic, pročetl jsem ho a mám ještě nějakej ten dotaz.
Kdyby měl někdo náladu mě poučit, budu hrozně rád.
V čem je lepší přímej ozub od "helical" ozubu? Je to v ceně a rychlosti výroby? Ten helical ozub je snad ve všech
sériovejch převodovkách.
Taky by mě zajímalo, čím je způsobenej ten charakteristickej "whining" kvílící zvuk z dogboxu s přímým ozubem.
To jde vždycky husina z toho. Je to vlastně i jedním z důvodů, proč si ho lidi montujou do obyč. provozu (viz. další dotaz).
Narazil jsem na firmu PPG někde z Austrálie, která se zabývá právě dogboxy a lidi to rvou do aut do obyč. provozu. Většinou jsem to na netu
viděl v kombinaci s Nissan 300zx nebo Imprezou WRX sti.. tyhle importy v USA a Austrálii nejspíš hrozně letěj. Ale
i přesto mi to příjde jako těžkopádný do běžnýho provozu.
Výhody těhlech převodovek pro účely jako jsou závody mi jsou zjevný. Ozubení z pevnějších materiálů, tepelně upravených
pro zvýšení povrchové tvrdosti ozubení, čili snesení většího kroutícího momentu. Dále jednoduchost konstrukce. Dále kombinace
s odlehčeným setrvačníkem (tuhle informaci jsem mimochodem získal také od Taboo v jiným vlákně -> tímto bych rovnou chtěl vyjádřit neskutečný dík za tyhle znalosti šířené na fóru), kde jsou nižší setrvačný hmoty žádoucí. Akorát, cena a náročnost na údržbu mi zhoršuje tep.
Existuje ještě nějaká markantní výhoda nebo nevýhoda, kterou by stálo za to zmínit? O tohle téma jsem se začal zajímat
právě po shlédnutí pár onboard videí z uphill soutěží, kde všichni psali na dotaz "kde se bere to kvičení? turbo? kompresor?", že to je převodovka.
Díky za každou odpověď a snad se dočkám odpovědi v tak dlouho mrtvým threadu.
vím, že je tohle kolem 6ti roků starý téma, ale hledal jsem teď info ohledně těch Dogboxů a místo toho,
abych zasíral fórum samotným dotazem, jsem našel tenhle topic, pročetl jsem ho a mám ještě nějakej ten dotaz.
Kdyby měl někdo náladu mě poučit, budu hrozně rád.
V čem je lepší přímej ozub od "helical" ozubu? Je to v ceně a rychlosti výroby? Ten helical ozub je snad ve všech
sériovejch převodovkách.
Taky by mě zajímalo, čím je způsobenej ten charakteristickej "whining" kvílící zvuk z dogboxu s přímým ozubem.
To jde vždycky husina z toho. Je to vlastně i jedním z důvodů, proč si ho lidi montujou do obyč. provozu (viz. další dotaz).
Narazil jsem na firmu PPG někde z Austrálie, která se zabývá právě dogboxy a lidi to rvou do aut do obyč. provozu. Většinou jsem to na netu
viděl v kombinaci s Nissan 300zx nebo Imprezou WRX sti.. tyhle importy v USA a Austrálii nejspíš hrozně letěj. Ale
i přesto mi to příjde jako těžkopádný do běžnýho provozu.
Výhody těhlech převodovek pro účely jako jsou závody mi jsou zjevný. Ozubení z pevnějších materiálů, tepelně upravených
pro zvýšení povrchové tvrdosti ozubení, čili snesení většího kroutícího momentu. Dále jednoduchost konstrukce. Dále kombinace
s odlehčeným setrvačníkem (tuhle informaci jsem mimochodem získal také od Taboo v jiným vlákně -> tímto bych rovnou chtěl vyjádřit neskutečný dík za tyhle znalosti šířené na fóru), kde jsou nižší setrvačný hmoty žádoucí. Akorát, cena a náročnost na údržbu mi zhoršuje tep.
Existuje ještě nějaká markantní výhoda nebo nevýhoda, kterou by stálo za to zmínit? O tohle téma jsem se začal zajímat
právě po shlédnutí pár onboard videí z uphill soutěží, kde všichni psali na dotaz "kde se bere to kvičení? turbo? kompresor?", že to je převodovka.
Díky za každou odpověď a snad se dočkám odpovědi v tak dlouho mrtvým threadu.
V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T
850 T5 B5234T
- pavelini
- Příspěvky: 2637
- Registrován: 27 lis 2007 12:53
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Konecne zde tema, ktere sem patri a jen me mrzi, ze se neucastni zdejsi chytraci?
Jinak samozrejme je realne na kazde auto, otazka jak pise Taboo je i v CR cena nejen nakupu, ale hlavne provozu.
Hodne lidicek si to rozmysli, kdy by si ji mel po ceste do Brna a zpet, repasnout.
Edit aha, ted koukam, ze jsi reagoval na hodne stare tema, ale moc se toho nezmenilo od te doby.....
Jinak samozrejme je realne na kazde auto, otazka jak pise Taboo je i v CR cena nejen nakupu, ale hlavne provozu.
Hodne lidicek si to rozmysli, kdy by si ji mel po ceste do Brna a zpet, repasnout.
Edit aha, ted koukam, ze jsi reagoval na hodne stare tema, ale moc se toho nezmenilo od te doby.....
Nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný.
Vše zustalo, jen se doma zabydlelo něco rodinného pro kočárek a konečně něco RS a M
Vše zustalo, jen se doma zabydlelo něco rodinného pro kočárek a konečně něco RS a M
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Jojo, chtěl bych to tu nějakým způsobem oživit a nezakládat novej thread, když už tu jsou zajímavý příspěvky.pavelini píše:Konecne zde tema, ktere sem patri a jen me mrzi, ze se neucastni zdejsi chytraci?
Jinak samozrejme je realne na kazde auto, otazka jak pise Taboo je i v CR cena nejen nakupu, ale hlavne provozu.
Hodne lidicek si to rozmysli, kdy by si ji mel po ceste do Brna a zpet, repasnout.
Edit aha, ted koukam, ze jsi reagoval na hodne stare tema, ale moc se toho nezmenilo od te doby.....
PS: Koukal sem i na LANDEROVy onboardy a žasnu. Prostě bomba
V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T
850 T5 B5234T
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 28 srp 2014 09:24, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: DOG BOX (DOGGIE BOX)
Taboo
Opět velký dík za osvětlení. U toho helical ozubu mi teda mohlo dojít, že je větší styková plocha -> větší frikce, hold
se mám co učit.
Co se týče toho zvuku, tak tady ukázka, kdyby někoho zajímalo. Nissan 300zx:
- musim uznat, že ke konci videa (Highway @ 65 mph) by mě ten zvuk
po chvíli začal štvát
Opět velký dík za osvětlení. U toho helical ozubu mi teda mohlo dojít, že je větší styková plocha -> větší frikce, hold
se mám co učit.
Co se týče toho zvuku, tak tady ukázka, kdyby někoho zajímalo. Nissan 300zx:
- musim uznat, že ke konci videa (Highway @ 65 mph) by mě ten zvuk
po chvíli začal štvát
V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T
850 T5 B5234T