for Taboo a i ostatní :o)
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: for Taboo a i ostatní :o)
.. "a pritom takova blbost" ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: for Taboo a i ostatní :o)
Tak po dalším hledání dle cas je ronsonol - z 99% solventní nafta,ale "lehká" Oni jsou jí totiž 3druhy(lehká,střední,těžká) podle teploty varu.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: for Taboo a i ostatní :o)
..a teploty vznietenia ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: for Taboo a i ostatní :o)
Do toho SF se používá ta lehká, ne? U čističe Techron je zmiňovaná lehká, ale u SF se píše jen nafta.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: for Taboo a i ostatní :o)
Tak SF objednáme z ebay. Ne že bych to potřeboval
Na beton je ronsonol tady je specifikace http://www.local510.org/msds_sheets/Ronsonol_MSDS.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Na beton je ronsonol tady je specifikace http://www.local510.org/msds_sheets/Ronsonol_MSDS.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: for Taboo a i ostatní :o)
Nemám teď čas to celé pročítat, ale v kapitole Potential Substitutions zmiňuje naftu a použil tu střední naftu, ale zmiňuje tam, že je možné použít lehkou i těžkou. Navíc zmiňují palivo do zapalovačů a palivo do těch vařičů (což u nás je ten technický benzin), tak to asi bude něco jako ten Ronsonol.
http://hildstrom.com/projects/seafoam/" onclick="window.open(this.href);return false;
Objednat se to dá, ale když to jde udělat i doma...
Edit: Lehká solventní nafta by měl být technický benzin, viz
http://hildstrom.com/projects/seafoam/" onclick="window.open(this.href);return false;
Objednat se to dá, ale když to jde udělat i doma...

Edit: Lehká solventní nafta by měl být technický benzin, viz
Obchodní název:
Technický benzín 80/110
Chemický název:
Solventní nafta (ropná), lehká alifatická; nízkovroucí benzínová frakce
Re: for Taboo a i ostatní :o)
Já jsem slyšel chválu na TEC 2000 a ten se z většiny skládá z petroleje: http://www.tec-2000.co.uk/edit/blocks/i ... s-2013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Neni to teda univerzální na všechno jako SF, ale určený jenom do oleje.
A taky už jsem slyšel o lidech co na proplach přimíchají do oleje trochu nafty. Myslel jsem že je to blbost, ale asi na tom něco bude..
Akorát celkově je ten proplach motoru diskutabilní, protože u hodně zasranýho motoru by se prý mohlo něco uvolnit a ucpat třeba sací koš a u čistýho motoru to zase nemá cenu dělat
Já bych asi začal zkráceným intervalem výměny oleje, tím se nemůže nic zkazit.
Neni to teda univerzální na všechno jako SF, ale určený jenom do oleje.
A taky už jsem slyšel o lidech co na proplach přimíchají do oleje trochu nafty. Myslel jsem že je to blbost, ale asi na tom něco bude..
Akorát celkově je ten proplach motoru diskutabilní, protože u hodně zasranýho motoru by se prý mohlo něco uvolnit a ucpat třeba sací koš a u čistýho motoru to zase nemá cenu dělat

Já bych asi začal zkráceným intervalem výměny oleje, tím se nemůže nic zkazit.
Clio 172 ph1
Re: for Taboo a i ostatní :o)
Flp píše:Akorát celkově je ten proplach motoru diskutabilní, protože u hodně zasranýho motoru by se prý mohlo něco uvolnit a ucpat třeba sací koš a u čistýho motoru to zase nemá cenu dělat![]()
Já bych asi začal zkráceným intervalem výměny oleje, tím se nemůže nic zkazit.

Ja zastavam ten samy nazor. S tim ucpanim saciho kose moc nesouhlasim (ten ma vetsinou vysokou propustnost a jeho sito zachyti jen pomerne velke castice), ale cokoliv tim sacim kosem projde pote projde olejovym cerpadlem, kde zpusobuje vsemozny oder a pote zacne zanaset olejovy filtr. To, co se uvolni a rozpusti zase za olejovym filtrem muze skoncit kdekoliv v motoru, v mistech velice malych toleranci jako jsou prave hydraulicke lifters, kanaly ojnic urcene k ostriku sten valcu, samotne ostrikovace sten valcu, privod oleje do turba, jeho loziska, etc. Uvolneni a rozpusteni tech usazenim v motoru proste muze mit naprosto opacny ucinek nez byl puvodni zamer a ten motor naopak zanest v mistech jeho nejnizsich toleranci.
IQ stylingem nenahradis.
Re: for Taboo a i ostatní :o)
Takže se na to mám vybodnout a nemám dělat ani to čištění tou vodou? 

-
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 11 bře 2006 16:38
- Bydliště: Praha venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: for Taboo a i ostatní :o)
QUATTRO 309 kW
Re: for Taboo a i ostatní :o)
Tu koncernovou pidi díru prostě nepochopím... 
Pro srovnání můj motor, obě varianty olejové vany:


Pro srovnání můj motor, obě varianty olejové vany:

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: for Taboo a i ostatní :o)
alespon to cloveka donuti sundat vanu a pekne si vycistit motor 

AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: for Taboo a i ostatní :o)
To je tve vlastni rozhodnuti. Zdravy motor (se spravne fungujicimi EGR a PCV systemy) s pravidelne menenym olejem a udrzbou (jako vymena air filtru, PCV valve, zapalovacich svicek, dekarbonizace EGR ventilu, etc.) prokazatelne nema sebemensi problemy bez nejakeho vnitrniho cisteni bezet po cele stovky tisicu mil. Pokud je ten motor zaneseny karbonem a bahnem, tak je problem nekde jinde a odstranujes pouze nasledky toho problemu bez jeho reseni. To cisteni at uz pomoci SeaFoam anebo vodni pary pracuje pouze v pripadne tenke vrstvy karbonu usazeneho na pistech, ventilech a povrchu spalovaci komory, ktera ale jinak ten motor nijak podstatne neovlivnuje. Zvaz to, ze saci ventily, pisty a spalovaci komora je kazde dve otacky oplachovana palivem. Pokud jsou saci kanaly, ventily, zapalovaci svicky anebo pisty zanesene usazenym bahnem, tak je na nejakou SeaFoam anebo vodu uz trochu pozde. Zkusit to muzes, ale otazkou je co na to rekne treba katalyticky konverter. Zcela uprimne, SeaFoam neni zadny velky zazrak, ktery by v tom motoru behem nekolika minut promenil vse na zrcadlo.Gooder píše:Takže se na to mám vybodnout a nemám dělat ani to čištění tou vodou?
To spise vypada na dlohodobe pouziti nejakych tech zazracnych olejovych prisad a "prestaveb motoru v lahvi", ktere se ve stejne bahno rady rozkladaji. Pri pravidele vymene oleje by to sito melo zachytit pouze supinky kovu, ale k tomu jsou magneticke vypustne zatky.luke.bean píše:1.8T 132kW , u toho pomůže už jedině kompletní rozborka a reinkarnace všech dílů![]()
![]()
IQ stylingem nenahradis.
Re: for Taboo a i ostatní :o)
Na šupinky kovu jsou myslím ty otvory pořád příliš velké, ty zpravidla zachytí až filtr. Resp. pokud začne sítko zachycovat kov tak velký, že už sítkem neprojde, je něco hodně špatně
Pokud motor bral olej a vznikala na pístech a ventilech vrstva karbonu, teoreticky stačí dlouhodobě (po odstranění závady samozřejmě) jezdit s kvalitním palivem co obsahuje čistící přísady a ono se to postupně "vyžere" a vyčistí taky.

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: for Taboo a i ostatní :o)
Takze ted budeme argumentovat o definici "supinek", kterymi se udajne nedaji nazyvat odlomene male tenke kousky kovu, ktere byly pri vyrobe vytlaceny ze spar forem hlavy a bloku (anebo jsou zpusobene samotnym opracovanim nekterych ploch) a s vyjimkou stavitelu zavodnich motoru se je nikdo nenamaha obrousit a odstranit, coz zakonite neznamena, ze je neco "hodne spatne". My tomu prebytecnemu materialu rikame "flashing" a naopak je zcela bezne, ze jeho odlomene kousky clovek prilezitostne najde usazene v situ saciho kose anebo na dne olejove vany (a mylne se domniva, ze pochazi z nejakych pohyblivych spojeni motoru).
IQ stylingem nenahradis.
Re: for Taboo a i ostatní :o)
V tom případě s tím nemám problém. Já z toho právě původně pochopil, že by snad mělo jít o "vyházené" kusy ložisek nebo odlámané hrany apod. Což běžně za provozu jistě nevzniká 

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: for Taboo a i ostatní :o)
u 1,8t je to bezna vec v cr protoze lidi setri na oleji a jeho kilometrove vymene, nedochlazuji turbo atd a vysledek je vsem znam... 

AUTOSERVIS, PNEUSERVIS, AUTOSKLO, RYCHLOSERVIS, mechanické práce, klempířina, lakovaní, odtah vozidel. (Praha 5) - SZ nebo 603 909 767, http://www.freshlak.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/130435261@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: for Taboo a i ostatní :o)
Taboo: Podstatné je to pravidelná výměna oleje, údržba a palivo. Bohužel nevím, co do toho předchozí majitel dával. Sací koš i vana vypadaly relativně dobře, ale víko hlavy už bylo nic moc. Tankuju Benzinu Vervu (N100), což je dle testu jedno z nejlepších paliv u nás (auto má předepsaný N98) a olej měním maximálně při 10t km, teď dvakrát po 5t km. Olej byl vždy Valvoline nebo Millers Oil. Na tuhle výměnu mám Sunoco, které tam chci na max 3t km a pak půjde ven a dám buď Millerse nebo Mobil 1, zatím zachovám 5W40 a uvidím, co na to teplota oleje. Turbo taktéž dochlazuju, nad 2200ot nejdu, pokud nemá olej alespoň 70°C, turbo netlačí nad 0bar, dokud nemám olej na 80°C. Takže si myslím, že auto nezanedbávám. Se Seafoam jsem četl u 1.8T dobré zkušenosti, tak to zkusím (:
Věci na Seafoam doma mám, takže to zvážím a uvidím.
Věci na Seafoam doma mám, takže to zvážím a uvidím.