dělám generálku motoru z Roveru 620Ti.
Zde něco o motoru:
Kód výrobce: T16 (2.0}
Rok výroby:: 1994 - 1999
Palivo: benzín
Příprava paliva: Vícebodové vstřikování (MPFI)
Přeplňování: Turbo Garrett T25
Rozvody: DOHC
Zdvihový objem [ccm]: 1994
Počet válců / Uspořádání: 4 / Řadový
Počet ventilů: 16
Kompresní poměr: 8.5 : 1
Výkon motoru [kW] / RPM: 147 (200 PS) @ 6000
Točivý moment [Nm] / RPM: 240 @ 2100 (~ 177 ft/lb)
Vrtání x zdvih [mm]: 84.45 x 89
Nyní jsem ve fázi kdy mám celý motor rozebraný do šroubku a mám pár otázek.
1.Hlava válců.
Hlava byla uvařená ventily netěsnily, tak jsem jí vyčistil zbavil karbonu vyleštil ventily ale pak jsem objevil u výfukového sedla malou prasklinku a přešla mě chuť leštit výf. kanály a čistit sací:(
Hlavu jsem odvezl na přebroušení ventilů a zafrézování sedell + srovnání dosedací plochy a tlakovou zkoušku.
Ventily jsou ok, do chladicího systému natlakovaly 9baru a prý z praskliny nic nešlo tak orovnaly dosedací plochu.Jenže jak byla uvařená tak to museli vzít o 1mm.Jaké máte zkušenosti myslíte že ta prasklinka vydrží nebo to rupne?(dám fotky).Zavařil bych to jenže oni to už srovnaly a tak to asi zavařím už těžko protože další rovnání nepřichází asi v úvahu.
Vypočítal jsem že z komprese 8,5 jsem snížením o 1mm dostal kompresi 9,19, co si o tom myslíte:( ? Mám tam takovou hlavu vůbec montovat?Jinak těsnení dříků jsou tam už nové:)
2.Hydroštely
Hydroštely jsem rozložil a vymyl že v nich nezůstalo absolutně nic.Jak poznám že jsou OK?A jak je mám při zpětné montáži naplnit olejem?
3.válce
Mám doma písty wossner-kolben ale ty nechci an tento motor zatím dávat a proto chci jen překroužkovat.Nejsem si ale jistý zda to půjde.Co si o tom myslíte?
Povrch válce je vyleštěný.Vím že se to nedělá ale šlo by jen honovat s co nejmenším úběrem materiálu?Kolik bude nejmenší úběr?Asi také dle ovality válců že?Dle servisního manuálu je opotřebení je přípustné z 84.456 do 84.469 mm což je rezerva 0,013mm

Avšak Goetze píše toto:
Opotřebení válce se určuje podle zvětšení jeho vnitřního průměru měřeného u horního pístního kroužku v bodě zpětného chodu pístu. Limitní hodnota pro instalaci pístních kroužků GOETZE ORMFORM je 0,1 mm pro benzínové motory.
Myslíte že pokud bude opotřebení v mezi, mám to lehce nechat ohonovat a šoupnout ty kroužky GOETZE? (Prý se na tento motor dělají ale zatím jsem je nesehnal.)
Toto jsou aztím nejhlavnější otázky které řeším.
Dám sem nějaké fotky.







