Generálka motoru Rover T16- zvyšování výkonu ANO/NE

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 66
Registrován: 30 pro 2008 14:50
Kontaktovat uživatele:

Generálka motoru Rover T16- zvyšování výkonu ANO/NE

Příspěvek od seba »

Zdravim,
dělám generálku motoru z Roveru 620Ti.

Zde něco o motoru:


Kód výrobce: T16 (2.0}
Rok výroby:: 1994 - 1999
Palivo: benzín
Příprava paliva: Vícebodové vstřikování (MPFI)
Přeplňování: Turbo Garrett T25
Rozvody: DOHC
Zdvihový objem [ccm]: 1994
Počet válců / Uspořádání: 4 / Řadový
Počet ventilů: 16
Kompresní poměr: 8.5 : 1
Výkon motoru [kW] / RPM: 147 (200 PS) @ 6000
Točivý moment [Nm] / RPM: 240 @ 2100 (~ 177 ft/lb)
Vrtání x zdvih [mm]: 84.45 x 89

Nyní jsem ve fázi kdy mám celý motor rozebraný do šroubku a mám pár otázek.

1.Hlava válců.
Hlava byla uvařená ventily netěsnily, tak jsem jí vyčistil zbavil karbonu vyleštil ventily ale pak jsem objevil u výfukového sedla malou prasklinku a přešla mě chuť leštit výf. kanály a čistit sací:(
Hlavu jsem odvezl na přebroušení ventilů a zafrézování sedell + srovnání dosedací plochy a tlakovou zkoušku.
Ventily jsou ok, do chladicího systému natlakovaly 9baru a prý z praskliny nic nešlo tak orovnaly dosedací plochu.Jenže jak byla uvařená tak to museli vzít o 1mm.Jaké máte zkušenosti myslíte že ta prasklinka vydrží nebo to rupne?(dám fotky).Zavařil bych to jenže oni to už srovnaly a tak to asi zavařím už těžko protože další rovnání nepřichází asi v úvahu.
Vypočítal jsem že z komprese 8,5 jsem snížením o 1mm dostal kompresi 9,19, co si o tom myslíte:( ? Mám tam takovou hlavu vůbec montovat?Jinak těsnení dříků jsou tam už nové:)

2.Hydroštely

Hydroštely jsem rozložil a vymyl že v nich nezůstalo absolutně nic.Jak poznám že jsou OK?A jak je mám při zpětné montáži naplnit olejem?

3.válce

Mám doma písty wossner-kolben ale ty nechci an tento motor zatím dávat a proto chci jen překroužkovat.Nejsem si ale jistý zda to půjde.Co si o tom myslíte?

Povrch válce je vyleštěný.Vím že se to nedělá ale šlo by jen honovat s co nejmenším úběrem materiálu?Kolik bude nejmenší úběr?Asi také dle ovality válců že?Dle servisního manuálu je opotřebení je přípustné z 84.456 do 84.469 mm což je rezerva 0,013mm :(

Avšak Goetze píše toto:

Opotřebení válce se určuje podle zvětšení jeho vnitřního průměru měřeného u horního pístního kroužku v bodě zpětného chodu pístu. Limitní hodnota pro instalaci pístních kroužků GOETZE ORMFORM je 0,1 mm pro benzínové motory.

Myslíte že pokud bude opotřebení v mezi, mám to lehce nechat ohonovat a šoupnout ty kroužky GOETZE? (Prý se na tento motor dělají ale zatím jsem je nesehnal.)

Toto jsou aztím nejhlavnější otázky které řeším.

Dám sem nějaké fotky.
Obrázek

Obrázek
Obrázek
Obrázek


Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) seba dne 07 bře 2009 18:10, celkem upraveno 1 x.
Rover 620ti

Ovarlord
Příspěvky: 272
Registrován: 06 led 2009 10:33
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od Ovarlord »

tak ta hlava toho bych se nebál měl sem něco podobnýho a zatím to nic neudělalo , ale zase sem měl jenom n/a motor tak nevím ale to by stejně nemělo mít nějak zásadní vliv a stím kompresním poměrem já bych to takhle nechal asi jediný co bych ti doporučil pokud chceš tak se daj koupit těsnění pod hlavu s větší tlouštkou takže by ses moch zase přiblížit sérii 8)
Animalize-Team
BMW E36
Kymco Maxxer

Ovarlord
Příspěvky: 272
Registrován: 06 led 2009 10:33
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od Ovarlord »

ještě s tima hydroštelama to ted už nenaplníš to si měl udělat když si je vyndal a vyzkoušel když v nich byl olej nevím jak ted do nich nacpat olej
Animalize-Team
BMW E36
Kymco Maxxer

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od blázen »

olej se do nich nacpe po nastartování sám :lol:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 66
Registrován: 30 pro 2008 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od seba »

Co se týče těch hydroštelů tak sem našel odpověď Tabaa v jinem topicu takže v tom mám asi jasno.
Po vyndani tech HLAs a jejich uschovani jejich hlavama dolu z nich postupne vytece natlakovany olej. Jednoduseji a rychleji muzes ten olej vypustit tenkym tvrdym dratem pres otvor v hlavach tech HLAs (pokud ho maji) zatimco je drzis hlavama dolu anebo je muzes jednoduse opatrne trochu ztlacit ve sveraku. Pokud koupis nove HLAs, dej je do hlavy uplne prazdne. V obou pripadech budou ty HLAs po prvnim nastartovani motoru VELICE hlucne. Po naskoceni motoru ho prived plynule, ale pomerne rychle do 2-3K RPM (= nenech ho bezet na volnobech), aby jsi dosahl vyssiho tlaku oleje a jeho rychle distribuce. Drz ten motor v tech 2-3K RPM po nejakych 5-10 minut a pote opakovane plynule kolisej s otackami od 1K do 3K a zpet po dalsich 5-10 minut (kolisajici tlak oleje z tech HLAs odstrani vzduchove bubliny, ktere by tam pripadne mohly zustat). V te dobe se ty HLAs zacnou postupne utisovat do "normalu". Jedine takto budes mit jistotu, ze ty HLAs nejsou "prepumpovane" a nedrzi nektere ventily trvale castecne otevrene.
Rover 620ti

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 66
Registrován: 30 pro 2008 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od seba »

Ovarlord píše:tak ta hlava toho bych se nebál měl sem něco podobnýho a zatím to nic neudělalo , ale zase sem měl jenom n/a motor tak nevím ale to by stejně nemělo mít nějak zásadní vliv a stím kompresním poměrem já bych to takhle nechal asi jediný co bych ti doporučil pokud chceš tak se daj koupit těsnění pod hlavu s větší tlouštkou takže by ses moch zase přiblížit sérii 8)
Super, uklidnil si mě tak já i kanálky vyleštím a hlavu tam dám:)Mě šlo spíš taky o to jestli nebude docházet k samozápalům a jaké palivo bude potřeba.Jinak by mi větší kompresní poměr nevadil aspoň než zabere turbo to bude trochu ostřejší:)Jen aby až zabere aby to nedělalo neplechu:(To těsnění se pokusím kouknout ale žádné jsem neviděl, ono na tenhle typ auta toho moc není.Nevíš kde bych měl hledat?
Rover 620ti

Ovarlord
Příspěvky: 272
Registrován: 06 led 2009 10:33
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od Ovarlord »

seba píše:
Ovarlord píše:tak ta hlava toho bych se nebál měl sem něco podobnýho a zatím to nic neudělalo , ale zase sem měl jenom n/a motor tak nevím ale to by stejně nemělo mít nějak zásadní vliv a stím kompresním poměrem já bych to takhle nechal asi jediný co bych ti doporučil pokud chceš tak se daj koupit těsnění pod hlavu s větší tlouštkou takže by ses moch zase přiblížit sérii 8)
Super, uklidnil si mě tak já i kanálky vyleštím a hlavu tam dám:)Mě šlo spíš taky o to jestli nebude docházet k samozápalům a jaké palivo bude potřeba.Jinak by mi větší kompresní poměr nevadil aspoň než zabere turbo to bude trochu ostřejší:)Jen aby až zabere aby to nedělalo neplechu:(To těsnění se pokusím kouknout ale žádné jsem neviděl, ono na tenhle typ auta toho moc není.Nevíš kde bych měl hledat?

Tak já schánim u nás v obchodě jenom řeknu že bych chtěl nějakou tu tlouštku co sem si vypočítal po tom zbroušení tý hlavy a popř . se s nima domluvim na tom nejbližším k tomu mýmu rozměru já osobně nakupuju v elitu u nás v čb a jinak origo díly
Animalize-Team
BMW E36
Kymco Maxxer

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 66
Registrován: 30 pro 2008 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od seba »

Ok optám se i když tomu moc šancí nedávám.Já mám doma 1mm 4vrstvou kovovou AJUSU tak ji tam kdyžtak dám.Ještě dnes přeměřim skutečnej objem spal prostor kapalinou:)A pak se uvidí.
Rover 620ti

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od Zemi »

Ha "kolega"... Kdyztak hlavu mam a vlastne i celej motor... :wink:

http://www.tuningforum.cz/viewtopic.php?f=88&t=81993" onclick="window.open(this.href);return false;
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 66
Registrován: 30 pro 2008 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od seba »

Cau cauu, covece tvyho rovera sem si kdysi prohlížel, pěkná práce.Jen motor máš s rozdělovačem a já už bez takže si nejsem jistej jestli by hlava pasovala..Jakej si měl tlak turba?Seriovej?A kolik bys chtěl za celej motor kamoš shání?Jo a když sem to koupil psal sem si na JDM s elviiisem, asi už rovera nemá že?
Rover 620ti

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od Zemi »

Elvis uz Rovera nema...

Jinak ano motor je s rozdelovacem a koupil jsem ho z UK a je vyndanej z 620ti... Tlacil seriove 0,4b...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 66
Registrován: 30 pro 2008 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od seba »

Možná je hlava použitelná i na můj motor..Já nemam rozdělovač na vačce...Ale možná jinak halva bude stejná:)
Obrázek

Kolik chceš za celej ten motor?Optám se kámoše.Jinak já pokud něco sháním tak jen hlavu..Optám se na vrakáči v Jeseníku:)No a nebo tam vrznu tu mojí hlavu.Ale pokud bych sehnal lepší hlavu tak tam vrznu už ty písty wossner a pak se budou dít věci:-D
Rover 620ti

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od Zemi »

Neco nabidni...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 66
Registrován: 30 pro 2008 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od seba »

Myslíte že tam tu hlavu můžu dát a že nějakej čas vydrží, a že při kompresi 9,2:1 místo 8.5:1 nebude docházet k samozápalům?
Rover 620ti

Ovarlord
Příspěvky: 272
Registrován: 06 led 2009 10:33
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od Ovarlord »

seba píše:Myslíte že tam tu hlavu můžu dát a že nějakej čas vydrží, a že při kompresi 9,2:1 místo 8.5:1 nebude docházet k samozápalům?

no tak k hlva by měla vydržet a ty smozápali to nevím ale mělo by to mít nějaký čidlo na detonační hoření směsi na bloku motoru pokud to neni tak starej motor ale bohužel tenhle motor neznám
Animalize-Team
BMW E36
Kymco Maxxer

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 66
Registrován: 30 pro 2008 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od seba »

Tak čidlo má a motor je navržen na natural 95 tak když budu čepovat 98 tak to musí být v pohodě ne?
Rover 620ti

Ovarlord
Příspěvky: 272
Registrován: 06 led 2009 10:33
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od Ovarlord »

tak pokud má čidlo tak by měl fungovat i na ten n95 ale já jezdim na shell V power a sem spokojenej je to dobrej benzin :rock:
Animalize-Team
BMW E36
Kymco Maxxer

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od blázen »

pokud jen změníš st. KP jak jsi napsal a na nic jiného sahat nebudeš tak by se detonace dostavit neměly.. Změna paliva negativní vliv na tvůj motor mít nebude..ale je to podle mě zbytečné

zastávám názor,že zvyšování toho KP není u takového motoru tou pravou cestou :wink:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 66
Registrován: 30 pro 2008 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od seba »

Čau čau tys mi psal na JDM vid.Já jsem ho zvyšovat nechtěl ale hlava byla prohlá PRÝ o 1mm:(.chtěl jsem zvednout tlak turba na 12psi, tak nevim jestli si to můžu dovolit.Kor s tou prasklinou.S 98 by to snad šlo, no zkusím a uvidím kdyžtak stáhnu:)
Rover 620ti

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od blázen »

já ti určitě nepsal :lol: o jakou prasklinu jde? na výfukovým housingu turba? pokud ano..klidně tlak zvedni..ale hlídal bych asi AFR :lol:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 66
Registrován: 30 pro 2008 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od seba »

Jo psal :alien:
blázen
Založen: 3.10.2008
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: so Pro 27, 2008 11:03 am Předmět: Citovat
měřit měřit měřit a brousit.. jestli proniká uzavřeným ventilem světlo..tak je to hodně špatně.. nesmí pustit prosáknout benzín..natož světlo..
udělej sedla,nové gufera,orovnat hlavu i blok, změž ovalitu válců - pak budeš vědět jestli potřebuješ výbrus..kde samozřejmě potřebuješ nové písty, nechej změřit případně jen vyleštit kliku, vyměn ložiska,zkontroluj olejové čerpadlo.. motor pořádně vyčisti a poskládej..zajed a máš klid.
Prasklinka je u sedla výfukového ventilu.Je to nahoře na fotkách...??Jinak AFR mam hlídat jak?Seriová jednotka má mapy do 14psi pak je údajně fuelcut.Sériové písty snesou 12psi..Jen aby nedocházelo k samozápalům když mám z CR 8.5:1 9.2:1 :? A aby ta prasklinka nerupla.Máš an to nějaký názor?
Rover 620ti

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od blázen »

tu fotku tu neumím najít,asi se mě nezobrazuje, prasklina nevadí,jediné co způsobuje je spíš minimální pokles tlaku díky plynům co přes ní můžou ucházet. AFR uhlídáš pomocí wideband.

To že seriové písty snesou jen 12psi je naprostá blbost, píst snese omnoho víc výkonu než si představuješ, ale podmínkou je dobrá AFR. Upálit píst můžeš s nižším tlakem než seriový,pokud je něco v nepořádku. Ten CR není nic co by tak vadilo,ale jak jsem psal,myslím si ,že u přeplnovaných motorů,není správná cesta zvyšovat CR... ale třeba mě Taboo opraví a napíše,že píšu sračky.. je to jen můj názor.

Praskliny se neboj,nic nepraskne.. pokud ale toužíš po tom at ti ta T25 vydrží nechod přes 1bar. Pak je lepší použít T28 či T3 které koupíš za pár šušní a když to hezky doladíš auto ti bude trhat koule
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 66
Registrován: 30 pro 2008 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od seba »

Toto mi napsali z rover clubu z UK :
Essentially you can only run 12psi on standard pistons, so if you want to run more boost you will need forged pistons. GBE have been supplying forged pistons for a while so i don't think there would be any problems going for these at all.

Above 14psi you will run into the limits of the MEMS (rover) ECU and at this point you may want to look at aftermarket management systems like DTA, Omex etc.

If you intend to run more than about 280bhp you will want to look at stronger rods as well. Perhaps one of the most important things to consider is also porting your head as this will be the bottle neck in the system.

You should look to upgrade the turbo to a T28 which will flow enough to keep up with your other mods, and you will need a bugger intercooler too.
Takže pokud dosáhnu dobrého AFR tak můžu jít na 14psi se standartními písty?Já v první řadě motor musim rozchodit:)Ale pak chci zvyšovat určitě tlak.Na těch 14psi bude asi stačit seriovej regulator tlaku paliva ne?Ten wideband mi zobrazí AFR ale stále ho upravuje ECU a pokud bude dávat při vyšším tlaku špatný poměr co s tím?Za kolik se dá sehnat nejlevnější wideband?Tak 5000?
Rover 620ti

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od blázen »

to mi přijde jako velká blbost..že by seriové písty vydržely jen 12psi... :lol:
ano ale podle wideband budeš upravovat poměr palivo vzduch,.. upravovat to naslepo asi moc nepůjde :lol:

seriový regulátor tlaku určitě stačí na daleko vyšší výkony.. upravovat AFR by bylo asi nejlepší v mapách ECU...limit bude velikost vstřiků a možnosti tvojí palivové pumpy.. na víc jak 15psi bych s T25 nešel..jinak ho brzo umučíš k smrti
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 66
Registrován: 30 pro 2008 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16

Příspěvek od seba »

Cau dodatečně posilam link s fotkama na tu prasklinu: http://picasaweb.google.com/sebastianwo ... Prasklina#

Jak to tak vidím tak nejdřív motor zprovozním a až pak budu dělat vylomeniny:-DMám doma kované písty wossner ale nechce se mi je dávat na tu sníženou hlavu.Maj kompresi 8.0:1 takže by pak měli 8,7 pokud mám sníženou hlavu.A já nevím co je lepší nemám s tim zkušenosti.Jestli mám dát písty k té snížené hlavě nebo radši sehnat jinou hlavu co je lepší jestli 8,0 nebo 8.7 :?
Když bych tam dal ty kovaný písty tak bych měl vyřešenej problém s tím že chci ohonovat válec a dát kroužky Goetze normform které nemůžu pro tento motor dohledat i když mi jeden člověk psal že je tam dával ale buh ví jak to s tim je.Co je lepší?Když dám kované písty a výbrus tak to bude jako nový a k dosažení max výkonu budu potřebovat co?Kde se finančně zaseknu?Nejdřív u T25 tak vyměním za T28 to by nebyl problém.A co výfukové svody??Budou taky potřeba předělat?A ojnice vydrží ještě větší tlak jak 15psi?Ložiska na kliku a ojnice budou od kingu jiný jsem nenašel.JE to OK nebo mam hledat jiný?Dál ta pumpa ta popřípadě taky nebude takovej problém.No ale co ECU ta umí tlak prý do 14psi takže jak to je náročné?Jestli to mam vůbec plánovat..Nemam s tim zkušenosti..A šrouby do hlavy stačej obyč nebo radši třeba od ARP?NEvim jestli se do toho mam pouštět nebo sehnat kroužky dat to na 14psi a nazdar..:(Jsem z toho pomatenej a přemejšlim pátý přes devátý. :D :D

Asi si tenhle motor zprovoznim pak seženu jinej kam strčim ty písty pohraju si s hlavou a může mi to trvat jak dlouho chci když budu moct už jezdit:)
Rover 620ti

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16- zvyšování výkonu ANO/NE

Příspěvek od honza 2.0 16v »

nízká komprese u turbomotorů - celkem přežitek , obzvlášť pro běžný ježdění a dnešních palivech. V anglii jezdí dost coupe s předělanými motory na úrovni 400-500 PS a kompresním poměrem kolem 9:1 bez problému (v serii 8 a 8,5:1), výhoda vyšší KP je lepší pružnost v "off boost" režimu. Ruku na srdce zas tak často (řekněme na okruhu) ve full boost asi jezdit nebudeš, abys potřeboval KP nižšší...

a zabiják pístů a ojnic - často to není vysokej plnící tlak, ale vysoký otáčky a nedostatečný mazání na ojničním čepu...

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16- zvyšování výkonu ANO/NE

Příspěvek od blázen »

přežitek.. :lol: hlavně u kategorie drag :lol:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16- zvyšování výkonu ANO/NE

Příspěvek od honza 2.0 16v »

neumíš číst - psal jsem zejména pro běžný ježdění , kdy plnej tlak využíváš jednou za uherskej rok a ne na nějaký šílený boostování při řádění na okruhu - tam se díky častěji využívanýmu full boost režimu stavěj motory s KP hluboko pod 8

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16- zvyšování výkonu ANO/NE

Příspěvek od blázen »

já jezdil s dvoukilem v normálním provozu z 80% full boost :D a myslím,že při ladění je lepší mít nižšší KP než vyšší ...ale určitě to má své opodstatnění v off boost.. ono 8,5 nebo 9 není moc rozdíl,spíš sem myslel tak,že ho zbytečně zvedat prostě není tou správnou cestou...koncernové sračky jezdí myslím dokonce s 10,5:1 ...
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 66
Registrován: 30 pro 2008 14:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka motoru Rover T16- zvyšování výkonu ANO/NE

Příspěvek od seba »

Díky za názory, potěšila mě zpráva že jezdí s CP 9:1.Já tam tu hlavu dam a motor bude nabroušenější odspoda pak budu zvyšovat tlak turba a pokud začne docházet k detonacím tak stáhnu načepuju vyšší oktanové číslo a budu přidávat dál až do hranice 14psi:)Řikáte že seriový písty to snesou?(při správném AFR (14,7:1??))sledovaném na wideband, který hodlám koupit:)
Ty kované písty můžu nechat zatim doma v krabici třeba pro další motor ne?

Ještě mam otázku a to stěny válce..Mezi pístem a válcem má být dle manuálu tolerance max 0,04mm (http://picasaweb.google.com/sebastianwo ... kumentace#) a já mam stěny lehce narezlý a vyleštěný, žádné stopy po honování..Jaká je tak podle vašich zkušeností přípustná tolerance?Vážně těch 0,04mm nebo to udává jen výrobce ale praxe je jiná a snese to víc?Jde mi o to jestli by to šlo ohonovat s co nejmenším úběrem materiálu a vešel bych se do té tolerance..Nevim kolik je minimalni uběr a taky nevim jakou mam ovalitu...Jinak sem tam zkoušel listovou měrku 0,05mm a nešla lehce vytahnout takže to bude někde do 0,05mm..(pro písty wossner je u tohoto motoru doporucena tolerance 0,07mm ale asi jiná tepelná roztažnost ne?Nebo můžu jít s origo pístama na 0,07?) :roll:
Rover 620ti

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“