hlíníkový blok a nikasil

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

hlíníkový blok a nikasil

Příspěvek od tom28 »

ahoj chci se zeptat lidí co mají s tímto zkušenosti.... mám projetý hliníkový blok s nikasilem v dolní uvrati a horní uvrati už zmizelo honování.... jsou tam citelné shody kde dojížděli kroužky.....
jelikož se jedná o typ motoru starý tak 15 let nepočítám že seženu lepší někde v autě.... písty jsou pěkné a motor na šálách byl super.... jen v určitém režimu motor silně rezonoval po výměně snad všeho co by to mohlo způsobovat zbývá už snad jen to že zaklepou písty "téčka" v těchto krajních mezích. Nikdy to neudělá v tahu ale jen když se mu slevím a to v určitém spektru otáček..... konktétní čísla kolik to je projeté ještě nemám, ale chci zatím vědět, zda se dá u nás v republice s uspěchem nechat "nanést vrstvu nikasilu a vyhonovat na seriový rozměr "84 mm".... nebo to mám zahodit a koupit nějakého zajíce v pytli.....
Nevím co se v motoru stalo ale kdysi jsem ho tahal z auta které mělo asi 140 tis a zbytek motoru a příslušenství je ve velmi dobré kondici.... tak bych to nějak rád opravil.....
díky

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: hlíníkový blok a nikasil

Příspěvek od Libor12 »

než nikasil,tak raději vyvložkovat.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: hlíníkový blok a nikasil

Příspěvek od tom28 »

Hmm na kolik taková úprava může přijít? Nikasil mi taky nepřijde top řešení....

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: hlíníkový blok a nikasil

Příspěvek od Libor12 »

to záleží jaký způsob se použije. Jestli se bude vložkovat současný válec nebo se celý odstraní a nahradí novou třeba crmo nebo litina. Ta první varianta std 4v přijde kolem 10-15000,druhá pracnější varianta i na 25. Záleží taky jestli je to jen oprava,nebo chceš motor dále upravovat. Ono totiž ne každý ti to udělá. U první varianty často vzniká problém v toleranci jinak roztažnych materiálu atd.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: hlíníkový blok a nikasil

Příspěvek od JRD McLAREN »

pocitam ze hrubka steny toho nikasilu v bloku je niekde v rozmedzi 2-3mm

tu mas fotku vyvlozkovavaneho bloku
Obrázek

Obrázek

robili mi to tu: http://www.vybrusy.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
neviem kde take robia v CZ..


vravis teda ze vybrusove piesty by si nerad daval. +0.25
lebo mozno by isiel ten blok vybrusit.. bez rizika, ze by sa nikasil zacal lupat von..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Juraj
Příspěvky: 2117
Registrován: 30 črc 2011 21:37

Re: hlíníkový blok a nikasil

Příspěvek od Juraj »

v CZ to udelaji v hradci králové na Slezkém :-)
Jediná správná poloha ženy a pístů je "V" nehledě na to že "Víc hlav, víc ví..."

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: hlíníkový blok a nikasil

Příspěvek od tom28 »

No uz jsem go jednoho šestiválec absolvoval, ale tam bylo vse uz značně opotrebene, tady mi prijde škoda to upravovat na větší rozměr, když pisty se zdají ok.
Co je to za firmu v tom hradci? Mám tady možnost neco nechat delat na profi úrovni, ale myslim, ze jen dobre stroje nestačí, ale je potreba také nejake zkusenosti jak, psal libor....ta cena je ale docela dost....

Uživatelský avatar
Dejv
Příspěvky: 1152
Registrován: 18 úno 2005 14:42
Bydliště: Hradecko
Kontaktovat uživatele:

Re: hlíníkový blok a nikasil

Příspěvek od Dejv »

Ja nevim, ale do druhe vrstvy nikasilu bych nic neinvestoval a uz vubec ne v cz, jedinej specialista kterymu bych to sveril je mr. GNANI z italie a ten by rekl ze to je na vyhozeni, protoze znovunanesena vrstva se uz nikdy nenavaze tak jako ta prvni+problemy spojene s nespoctem cyklu ohrivani a chladnuti, tzn ze blok jako takovej uz nikdy nebude mit stejne vlastnosti jake mel mit. Jedine pouzitelne reseni je vyvlozkovani. Ps: v hk to je fy. Ahra. Nepocitejte s tim ze nikasil je levnejsi nez vyvlozkovani.
.....::::Š110R::::......74
ex: uz moc aut mi proslo pazourama..se snad ani neda spocitat
aktuální: VW Passat B5 +mrdinka na skákání a prodej

Nissan Patrol W160 3,3D(SD33)-No turbo, No Brakes
Kdo nespí.....NEZASPÍ !!!

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: hlíníkový blok a nikasil

Příspěvek od Libor12 »

litina - litina udělá kde kdo. Stejný materiál stejná roztažnost. Hliník-litina/ocelolitina jiná. Špatná tolerance a vložka se uvolní nebo naopak praskne ten hliník. Nikasil opravit jde ale jak píšou kluci,už to není co původní. S vložkami tohoto typu má bohaté zkušenosti Kasl,motorservis Řevnice. Vložkuje tímto způsobem hondy,toyoty atd půlce republiky. :)
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Rajdlos
Příspěvky: 345
Registrován: 29 zář 2004 19:26
Bydliště: Praha / Most
Kontaktovat uživatele:

Re: hlíníkový blok a nikasil

Příspěvek od Rajdlos »

Problém je, že nikasil Ti tady nikdo pořádně neopraví, jeden z malá kdo to dělá je pan Ouhela, ale nemají tak velkou lázeň na opravu auto bloků (posílají prý někam do Švýcar), dělají jen motorky, dále opravený nikasil nemá již takovou odolnost jako původní. Dal bych určo vložky, jak zde bylo řečeno. Mám to taky tak řešené u nikasilového bloku.
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4

www.highperformanceparts.cz

Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“