Taboo píše:Na tomto foru se vzdy clovek dobre pobavi...
My jsme pred nekolika lety dostali Civic, urceny k JDM engine&tranny swap, do 11 sekund s naprosto tovarnim motorem a prevodovkou. Po instalaci silnejsiho palivoveho cerpadla jsme se souhlasem jeho majitele na to placli silnejsi spojku, nitrous, nitrous controller od Jacobs Electronics a postavili ten Civic proti DSM s overenymi a konstatnimi casy v oblasti 11.5. I presto, ze se te Honde doslova rozsypal motor daleko pred ukoncenim 1/4 mile, tak do dnesniho dne to byl ten nejrychlejsi cas, ktery ten vuz zajel. Jaky to ma ale smysl? Pokud nejaky vuz nedokaze opakovane zajet ten samy cas aspon 10x za sebou v rozmezi jedne hodiny, tak se jednoduse neda povazovat za plnehodnotny konkurenceschopny vuz, ktery by se mohl zucastnit treba zavodu s vyrazovacim systemem.
A az tady nekdo bude vlastnit (a ne jen o tom snit) vuz, ktery dokaze zajet cas pod 10 sekund vikend po vikendu a 10-20x za sebou behem kazdeho 1-2 hodinoveho zavodu, tak pote muze povypravet, kolik to vlastnictvi, udrzba a provozuschopnost stoji nejen penez, ale take prace a casu. Ono proste nejde jen o to takovy vuz vubec postavit, ale pote ho take udrzovat neustale provozuschopny. V realite to predstavuje nekolik rezervnich motoru, prevodovek (a v mem pripade i rozvodovych skrini), neustaly nakup a vyrobu nahradnich dilu a v neposledni rade kazdotydeni pronajem dynometru (ktery se pote vyplati i radeji koupit) a 1/4 mile drahy. K tomu pridejte jeste dilnu a desetitisice dollaru v jejim vybaveni a naradi. Pokud mne chce nekdo povykladat, jak je postaveni a vlastnictvi takoveho vozu snadne a nenarocne, tak ja si to velice rad s pobavenim poslechnu ... Zatim lidi, kteri o necem podobnem jen mluvi, o tom v realite nemaji naprosto zadnou predstavu. Ty financni naklady k necemu podobnemu jsou tak vysoke, ze existuje jen velice malo povolani, ktere by je dokazalo pokryt (pokud take chcete vlastnit dum, vuz k beznemu provozu a mit rodinu, kterou take musite zivit). I pote, s normalnim 40h/week povolanim by cloveku na kazdotydeni pripravu toho vozu proste nezbyval cas. Ja stravim 40-60 hodin tydne k docileni neceho, co pote o vikendu behem par hodin znicim - jen abych mohl zacit zase znovu - a verte mi, ze pokud se to takto opakuje tyden po tydnu a rok po roku, tak to cloveka drive anebo pozdeji prestane bavit. Tolik k teorii vlastnictvi vozu, ktery zajede pod 10 sekund.
tohle zřejmě někteří 38letí a podobní nikdy nepochopí.. ani jim podobní.. postavit vrak bez dveří a střechy...takhle jsem se dlouho nepobvil.. je to neskutešné..opravdu..
Libor12 píše: Nikam nepojedu,postavím drag káru u nás. Ale chtěl bych to řešit prostě aby to něčemu odpovídalo. Předpis,konstrukce atd. Nikde jsem nic nenašel.
nikde si nic nehladal....za ten cas co tu pises, si uz mohol mat dalsi jednorazovy zigulak na starte....ten magor co si do toho sadol, mohol byt rad ze to prezil, aka bola cielova rychlost, bola hodne nad 300km/h? to nie je vysledok, ani cas, ani vyhra, to je uplne hlupy hazard...poznas ten pribeh dvoch magorov z us ktory si na vrak pripevnili pomocnu startovaciu raketu z herculesu? cas na 400m mali urcite este lepsi ako tvoj pohrebak...a na konci im to este aj vzlietlo..akurat ze sofera identifikovali podla zubov...ale verim ze vies co robis, ved to aj oni vedeli...kazdopadne ja osobne si na youtube velmi rad pozriem vybuch nitrometanu v tvojom dalsom projekte a la vrakovisko, nejako ma to vzdy ukludni ze su aj vacsi ***** ako ja...
jo a Taboo, mohol by si mi prosim este spracovat teoriu vlastnictva auta co robi opakovane cas pod 7s, pretoze o to tu ide, 10s je predsa len uplne mimo debatu...
Libor12 píše: Nikam nepojedu,postavím drag káru u nás. Ale chtěl bych to řešit prostě aby to něčemu odpovídalo. Předpis,konstrukce atd. Nikde jsem nic nenašel.
poznas ten pribeh dvoch magorov z us ktory si na vrak pripevnili pomocnu startovaciu raketu z herculesu? cas na 400m mali urcite este lepsi ako tvoj pohrebak...a na konci im to este aj vzlietlo..akurat ze sofera identifikovali podla zubov...ale verim ze vies co robis, ved to aj oni vedeli
for Taboo:
Jen tak na okraj,nechtěl by jsi se tu s námi podělit o nějaký zkušenosti?Myslím třeba,jak si začal s tvým eclipsem atd.Vím,že ti dělá trochu problém psát v CZ,ale pro spoustu lidí si tu ,,good rádce".A mě by to taky dost zajímalo .Ale věřím,že máš dost starostí kolem,že to asi nestíháš.Ale za každej tvůj článek THX.
MarAt píše:Ivane kolik si dal za ten hrad? Sou k tomu i ty lesy okolo? Jo a Zdeňka se ptá,jestli tam už můžou ženy, že by chtěla na návštěvu přijet se mnou.
Marku, nerad bych to tady psal veřejně na foru. Znáš to, jak jsou lidi závistiví Mám na to půjčku, dal jsem si nízké splátky, abych to utáhl - 190.000 Kč za měsíc. Zdeňka je srdečně zvána
MarAt píše:Ivane kolik si dal za ten hrad? Sou k tomu i ty lesy okolo? Jo a Zdeňka se ptá,jestli tam už můžou ženy, že by chtěla na návštěvu přijet se mnou.
Marku, nerad bych to tady psal veřejně na foru. Znáš to, jak jsou lidi závistiví Mám na to půjčku, dal jsem si nízké splátky, abych to utáhl - 190.000 Kč za měsíc. Zdeňka je srdečně zvána
Mladá říkal že chce svatbu na zámku tak se pak domluvíme
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
raddy píše:jo a Taboo, mohol by si mi prosim este spracovat teoriu vlastnictva auta co robi opakovane cas pod 7s, pretoze o to tu ide, 10s je predsa len uplne mimo debatu...
Udelat to mohu, ale to by bylo uplne to same, jako kdyz tady nekdo mluvi o tom, jake to je vlastnit vuz, ktery zajede pod 10 sekund, zatimco takovy vuz nikdy nevlastnil. Ja mohu prozradit, ze muj vuz v soucasne dobe zajede pod 9, coz mne z toho casu, ktery mam v podpisu, trvalo temer ctyri roky (a uplnou prestavbu meho vozu, vcetne nekolika motoru, mnoha prevodovek a nespocetneho mnozstvi rozvodovych skrini, ktere [radeji nez spojku] pouzivam coby "driveline fuse".). Ja osobne uz ani rychleji jet nemam zajem, protoze si to jednoduse nemohu jednak financne, tak casove, dovolit. Rozdil mezi 10i a 9i-sekundovym autem ja naprosto propastny - a v zadnem pripade to neni jen o "trochu" vyssim vykonu motoru. Rozdil mezi 10i a 6i-sekundovem voze, o kterych se tady debatuje, je pro nektere lidi naprosto nepredstavitelny. Vozy jezdici pod 7 sekund jsou vesmes $100,000+ RWD trubkove konstrukce obalene laminatem ve tvaru neceho, co pripomina urcity model vozu, coz se (aspon u nas) bez velice dobrych sponzoru neda moc dobre udelat. Jakmile ma clovek sponzory, kteri mu diktuji podminky, za kterych ten vuz provozuje, tak vpodstate ztratil svobodne vlastnictvi sveho vozu. Ten vuz mu pote uz nepatri. Proto se da tvrdit, ze opravdovych vlastniku 6i-sekundovych vozu, stejne tak, jako Funny Cars, Top Fuel dragsteru anebo Formula 1 vozu, je jen velice malo. Ty vozy patri sponzorum a jejich ridici a zavodni tymy jsou jen jejich placenymi zamestnanci.
MarAt píše:Ivane kolik si dal za ten hrad? Sou k tomu i ty lesy okolo? Jo a Zdeňka se ptá,jestli tam už můžou ženy, že by chtěla na návštěvu přijet se mnou.
Marku, nerad bych to tady psal veřejně na foru. Znáš to, jak jsou lidi závistiví Mám na to půjčku, dal jsem si nízké splátky, abych to utáhl - 190.000 Kč za měsíc. Zdeňka je srdečně zvána
Mladá říkal že chce svatbu na zámku tak se pak domluvíme
Stou svadbou se také později připojím
89´Corsa A Sport (motor nebudu psát )
01´Movano Combi SU8
00´Astra G Van x17dtl
00´Astra G Caravan Y20DTH Elegance
Ex:Škoda Rapid 90hp,Opel Tigra 115hp,Opel Tigra 186hp,vw golf ,Opel Corsa A,Opel Corsa B 17?hp+,Felicia Pick-up
raddy píše:jo a Taboo, mohol by si mi prosim este spracovat teoriu vlastnictva auta co robi opakovane cas pod 7s, pretoze o to tu ide, 10s je predsa len uplne mimo debatu...
Udelat to mohu, ale to by bylo uplne to same, jako kdyz tady nekdo mluvi o tom, jake to je vlastnit vuz, ktery zajede pod 10 sekund, zatimco takovy vuz nikdy nevlastnil. Ja mohu prozradit, ze muj vuz v soucasne dobe zajede pod 9, coz mne z toho casu, ktery mam v podpisu, trvalo temer ctyri roky (a uplnou prestavbu meho vozu, vcetne nekolika motoru, mnoha prevodovek a nespocetneho mnozstvi rozvodovych skrini, ktere [radeji nez spojku] pouzivam coby "driveline fuse".). Ja osobne uz ani rychleji jet nemam zajem, protoze si to jednoduse nemohu jednak financne, tak casove, dovolit. Rozdil mezi 10i a 9i-sekundovym autem ja naprosto propastny - a v zadnem pripade to neni jen o "trochu" vyssim vykonu motoru. Rozdil mezi 10i a 6i-sekundovem voze, o kterych se tady debatuje, je pro nektere lidi naprosto nepredstavitelny. Vozy jezdici pod 7 sekund jsou vesmes $100,000+ RWD trubkove konstrukce obalene laminatem ve tvaru neceho, co pripomina urcity model vozu, coz se (aspon u nas) bez velice dobrych sponzoru neda moc dobre udelat. Jakmile ma clovek sponzory, kteri mu diktuji podminky, za kterych ten vuz provozuje, tak vpodstate ztratil svobodne vlastnictvi sveho vozu. Ten vuz mu pote uz nepatri. Proto se da tvrdit, ze opravdovych vlastniku 6i-sekundovych vozu, stejne tak, jako Funny Cars, Top Fuel dragsteru anebo Formula 1 vozu, je jen velice malo. Ty vozy patri sponzorum a jejich ridici a zavodni tymy jsou jen jejich placenymi zamestnanci.
libor ví na co má.. kam vůbec utekl
neboj jsem tady. Padlo tady spousta názoru(opět) s nimiž musím souhlasit. Jeden výsledek vůbec nic neznamená a Raddy ani neví jak moc blízko je pravdě. Strávili jsme 6 měsíců stavbou skoro pohřebaku. Proto už nikdy nic podobného neudělám. Ale myšlenka drag opravdového které bude zajíždet opakovaně čas kolem 9s mě nepustila. A vím že to bude jak finančně tak i časově nákladné.
CRX_Zamek píše:for Taboo:
Jen tak na okraj,nechtěl by jsi se tu s námi podělit o nějaký zkušenosti?Myslím třeba,jak si začal s tvým eclipsem atd.Vím,že ti dělá trochu problém psát v CZ,ale pro spoustu lidí si tu ,,good rádce".A mě by to taky dost zajímalo .Ale věřím,že máš dost starostí kolem,že to asi nestíháš.Ale za každej tvůj článek THX.
To by bylo opravdu velice dlouhe povidani ... Ta cerna GSX je ve skutecnosti ma DSM #6 a v soucasnosti ji stavim visualne identickeho bratra #7 (jen s vykonem okolo 500HP), ktery bude vice zameren na kazdodenni pouziti, autocross a okruhy. Ja jsem s tou 4G63T AWD platformou zacal s jejim samotnym zrodem, kdy jsem pracoval v Mitsubishi v Normal, Illinois. Predtim jsem mel V8 Camaro a pomerne rychly 5.0 Mustang, ale trakce toho AWD systemu v kazdych podminkach, prudky narust vykonu pri nastupu turba a samotny fakt, ze to bylo "neco jineho" a ze zacatku V8 vlastniky velice podcenovane, se mne proste nejak libilo. Pote se to cele v prubehu let postupne nejak vymklo z rukou a za posledni dva roky v tom uz nenachazim moc poteseni a chtel bych s tim co nejdrive skoncit (a mit normalni legalni zamestnani, vice casu na rodinu, etc.). Mozna si pote postavim neco jineho, treba starsi C5 Vette anebo Cervini's Stang, budu mit konecne cas na renovaci meho 442 Olds anebo si poskladam Ultima GTR... Jeste nevim.
ten vývoj té 500hp eclipse bys tu klidně mohl někam do návodu postupně popisovat. Mohlo by to být impulsem pro pár lidí..
CRX_Zamek píše:for Taboo:
Jen tak na okraj,nechtěl by jsi se tu s námi podělit o nějaký zkušenosti?Myslím třeba,jak si začal s tvým eclipsem atd.Vím,že ti dělá trochu problém psát v CZ,ale pro spoustu lidí si tu ,,good rádce".A mě by to taky dost zajímalo .Ale věřím,že máš dost starostí kolem,že to asi nestíháš.Ale za každej tvůj článek THX.
To by bylo opravdu velice dlouhe povidani ... Ta cerna GSX je ve skutecnosti ma DSM #6 a v soucasnosti ji stavim visualne identickeho bratra #7 (jen s vykonem okolo 500HP), ktery bude vice zameren na kazdodenni pouziti, autocross a okruhy. Ja jsem s tou 4G63T AWD platformou zacal s jejim samotnym zrodem, kdy jsem pracoval v Mitsubishi v Normal, Illinois. Predtim jsem mel V8 Camaro a pomerne rychly 5.0 Mustang, ale trakce toho AWD systemu v kazdych podminkach, prudky narust vykonu pri nastupu turba a samotny fakt, ze to bylo "neco jineho" a ze zacatku V8 vlastniky velice podcenovane, se mne proste nejak libilo. Pote se to cele v prubehu let postupne nejak vymklo z rukou a za posledni dva roky v tom uz nenachazim moc poteseni a chtel bych s tim co nejdrive skoncit (a mit normalni legalni zamestnani, vice casu na rodinu, etc.). Mozna si pote postavim neco jineho, treba starsi C5 Vette anebo Cervini's Stang, budu mit konecne cas na renovaci meho 442 Olds anebo si poskladam Ultima GTR... Jeste nevim.
Taboo,takže ty jezdíš třídu pro e.t. nebo super comp? Jaká jsou konstrukční pravidla třídy pro modified? Max min rozměry rámu? Karosérie může být jen krycí laminat připomínající předlohu nebo musí být použita původní karosérie a tím pádem i rozměry? Motor v8 a jaký objem? Min a max? Je nějak omezené použití nos?
rozumím tomu správně že svařuješ všechny spoje které jsou svářené bodově? Máš na to nějaký postup odkud kam atd. Nebo prostě zavařit a hotovo? Děláš to na stolici? Ono z konstrukčního hlediska to není vůbec nic dobrého. Pokud se to svaří celé. Je dobře postupovat určitým způsobem a svarit jen něco. Bez stolice hrozí zkroucení celé karosérie a sice se zvýší její pevnost ale také veškeré rázy od podvozku se začnou přenášet do celé karosérie. Ona se karosérie nedělá bodovými sváry jen proto,že je to jednodušší k výrobě. Všechny díly se musí určitým způsobem vůči sobě pohybovat a dilatovat. Navíc zmizí deformační zóny při nárazu atd. U auta pro každodenní ježdění po městě to nevidím vůbec jako šťastné řešení,protože to co svařís může záhy začít praskat někde jinde. U auta na závody je to o něčem jiném.
rozumím tomu správně že svařuješ všechny spoje které jsou svářené bodově? Máš na to nějaký postup odkud kam atd. Nebo prostě zavařit a hotovo? Děláš to na stolici? Ono z konstrukčního hlediska to není vůbec nic dobrého. Pokud se to svaří celé. Je dobře postupovat určitým způsobem a svarit jen něco. Bez stolice hrozí zkroucení celé karosérie a sice se zvýší její pevnost ale také veškeré rázy od podvozku se začnou přenášet do celé karosérie. Ona se karosérie nedělá bodovými sváry jen proto,že je to jednodušší k výrobě. Všechny díly se musí určitým způsobem vůči sobě pohybovat a dilatovat. Navíc zmizí deformační zóny při nárazu atd. U auta pro každodenní ježdění po městě to nevidím vůbec jako šťastné řešení,protože to co svařís může záhy začít praskat někde jinde. U auta na závody je to o něčem jiném.
Tohle uz je trochu moc - i se vsi mou trpelivosti - i na mne. Neurazej, prosim, mou inteligenci. Nemluvis tady s debilem, ale s nekym, kdo by o konstrukci chassi automobilu a jeho upravach mohl poucovat tebe.
btw:k tomu eclipse.. z internals necháváš něco seriového?
Já Tě neurážím. Naopak považuji Tě za jednoho z mála lidi se kterými se zde da diskutovat. Ptal jsem se na postup. Pokud je to tvé výrobní tajemství tak budiž. Jenže si uvědom,že ty napíšeš svařit šasi a někdo si to vysvětlí tak,že převaří všechny spoje na autě,což je samozřejmě špatně.
Taboo píše:
OK, tomu processu se rika seam anebo stitch welding a pouze clovek, ktery o tom nema ani predstavu, by se mohl domyslet, ze se k tomu pouziva nejaka stolice, aby se "nezkroutila cela karesorie" pote, co nekdo vezme MIG welder a jede s nim nepretrzite pres kazdy spoj chassi. Ve skutecnosti se zadna stolice nepouziva, ale jen rotisserie, ktera neni urcena k nejakemu zachovani tvaru chassi (protoze ono se pri jeho svarovani nijak nekrouti), ale pouze k jeho otoceni okolo jeho podelne osy, aby ho clovek mohl zavarit i zespodu. Co se tyka samotneho svarovani, tak ano, svaruji se vsechny spoje, ale ne tak, jak ty si predstavujes (= jednim nepretrzitym svarem).
Zadne vyrobni tajemstvi to neni, kazdy to dela stejne a pouziva budto bodove anebo jen kratke svary v malych vzdalenostech od sebe. Pro predstavu: http://www.rally.subaru.com/building/b7.jpg http://www.aceengineering.ca/images/9.jpg http://images.importtuner.com/features/ ... chasis.jpg
ano tohle je postup který bych volil. Můj příspěvek,který jsi nazval poučným,jsem napsal proto,že už jsem u známého klempíře viděl jak dopadne kastle kterou z jedné k druhé straně svaříš nepřetržitým svárem. celá karoserie se zkroutila o 1,5cm do vrtule a auto dělalo 4 stopy. Při zpětném rovnání na stolici se některá místa začala deformovat a ty nepřetržíté svary musely odebrat bruskou na některých místech i plech proříznout kvůli odstranění pnutí.
Klempíř je právě v pohodě. Dával dohromady to co jiný v nevědomosti udělal. jestli se Té to dotklo tak se omlouvám. Jinak když jsi nakousl ty silentbloky... Asi tak před dvěma roky jsem rozebíral nabouranou Corvette. Byl to totální vrak dovezeny z Německa na náhradní díly. A jelikož jsem to neměl s čím porovnat,ani nic jiného podobného neviděl,možná to budeš znát. Všude,všechny uložení ty jsi mluvil o hliníku,byly silentbloky z takového materiálu připomínající vzdálené silon. Na povrchu ale i po rozříznuti na omak "mastné" jako teflon,tvrdě asi jako hliník a neuvěřitelně lehké. To je seriové nebo je to něco speciálního z usa? Tady jsem nic podobného neviděl. Všude jen guma,polyuretan nebo silon.
Pokud to udeláš způsobem který dokumentoval Taboo několika obrázky dojde je zpevnění celé karosérie. Jak moc oproti sérii se těžko odhaduje. Ale současné s tím by jsi asi měl přitvrdit podvozek a pak už to na jízdních vlastnostech znát bude. Jak moc se karosérie kroutí v sérii poznás třeba podle toho když si za jízdy po nějakém nerovném povrchu položiš prsty na sparu čelního okna a kastle. U některých aut je citelný docela velký pohyb.
jak moc mekou kastly to ti klidne reknu hned kdyz skrizim napravy treba na najezdech tak ze mam dve kola uhlopricne ve vzduchu (auto musi udrzet balanc) tak neotevru to skleneny viko kufru nebo otevru a zavru jen hodne tezko
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4