Kde v čr assembly lube ?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kde v čr assembly lube ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kde v čr assembly lube ?
mno je to na to když sestavuješ motor aby neběžel naprázdno než natáhne olej ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Kde v čr assembly lube ?
1. když skládáš motor, tak některý díly by se měly rovnou potřít olejem, aby se na sebe neskládaly na sucho.MarauderZ28 píše:mno je to na to když sestavuješ motor aby neběžel naprázdno než natáhne olej ...
2. složenej motor (což jsem dělal i já) je dobrý několikrát protočit startérem s odpojeným zapalováním a vstřikem benzínu, cca 6 desetisekundových "startování" by mohlo stačit k tomu, aby se natáhnul olej všude tam, kde je potřeba a písty nemlátily na sucho do válců apod.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Kde v čr assembly lube ?
S prominutim, obe dve rady nejsou moc dobre. Hlavne ta druha je velice spatna...Beaver píše:1. když skládáš motor, tak některý díly by se měly rovnou potřít olejem, aby se na sebe neskládaly na sucho.MarauderZ28 píše:mno je to na to když sestavuješ motor aby neběžel naprázdno než natáhne olej ...
2. složenej motor (což jsem dělal i já) je dobrý několikrát protočit startérem s odpojeným zapalováním a vstřikem benzínu, cca 6 desetisekundových "startování" by mohlo stačit k tomu, aby se natáhnul olej všude tam, kde je potřeba a písty nemlátily na sucho do válců apod.

To Marauder: Excellent choice


IQ stylingem nenahradis.
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kde v čr assembly lube ?
díkas díkas
jinak třeba co sem nevěděl, že příkladně závity i ty místa kde se stýká hlava šroubu s podkladem (třeba šrouby ojničních ložisek) se maj natřít olejem aby když se to pak dotahuje na moment byl všude úplně rovnoměrnej - sem se teda včera dočetl ...

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Kde v čr assembly lube ?
to Maro dělám, sice nevím proč, porste mi to připadalo dobré, každej kdo mne to vidí dělat si tuká na čeloMarauderZ28 píše:díkas díkasjinak třeba co sem nevěděl, že příkladně závity i ty místa kde se stýká hlava šroubu s podkladem (třeba šrouby ojničních ložisek) se maj natřít olejem aby když se to pak dotahuje na moment byl všude úplně rovnoměrnej - sem se teda včera dočetl ...

dík ted mám zduvodnění

Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kde v čr assembly lube ?
ARP moly lube je na hlavový šrouby základ sdamozřejmě 

crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jak lepší jak olej ? je to tuhý takže to nezteče ne ?suskyin píše:to je to o tolik lepší jak olej?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"



Naposledy upravil(a) suskyin dne 11 čer 2006 21:19, celkem upraveno 1 x.
323 GTX BG
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
normální vazelína není dělaná aby se pak smísila s olejem a hlavně nemá potřebný vlastnosti a jinak olej Ti uteče během několika vteřin nevím zda za to stihneš sestavit a oživit motor ...suskyin píše:dobre, ale pak by stacila vazelina... a stejne, že by ten olej stekl a zustalo to suchy
mozna pokud se to sklada dyl, nevim docela by me zajimal nejakej "dobrej" postup pří znovuskládání a oživování motoru,traduje se lecos
(viz Beaver)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
no nevím jak se to jmenuje, ale existuje nějakej motorovej olej s molybden sulfidem, kdesi doma zbytek mám a ten používám při kompletaci motoru, a proč, mso2 se za druhé světové přidával do leteckých motorů a to proto, že když vytekl olej po průstřelu vany, tak to letadlo bylo schopno ještě pěknou chvíli letět, tudíž ten mso2, udržel delší dobu motor v chodu než se zadřel a proto ho používám na sestavení (složení) motoru a problémy zatím nemám
co na to taboo jako profík
co na to taboo jako profík
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kde v čr assembly lube ?
když auto stojí tak olej cesty sou s ním naplněny zatímco když ho složíš olej nikde není a než tam doteče je pozdě ..
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
O tom byly napsany cele tluste knihy... Nekolik malo chytrostisuskyin píše:dobre, ale pak by stacila vazelina... a stejne, že by ten olej stekl a zustalo to suchy
mozna pokud se to sklada dyl, nevim docela by me zajimal nejakej "dobrej" postup pří znovuskládání a oživování motoru,traduje se lecos
(viz Beaver)

Pri skladani potrete ozubene kola olejove pumpy jen jemnym nanosem assembly lube, pak ji celou zalijte olejem. Pokud tam nacpete te assembly lube hodne, ta lube muze docasne castecne ucpat olejovy filtr a snizit jeho prutok. Pred instalaci olejoveho filtru (v konecne fazi) ho taky naplnte co nejvic olejem. Loziska klikove hridele, ojnic a pripadne vacek (pokud ten motor loziska vacek ma) ulozte vzdy do bloku nasucho. Az pote je potrete assembly lube - pred ulozenim klikove hridele, ojnic a vacek. Samozrejme, assembly lube se dava na vsechny ostatni pohybujici se komponenty jako ventily, rockers, lifters, etc. Co se tyce kritickych sroubu - jako sroubu klikove hridele, ojnic anebo hlavy, pouzijte jen lube anebo olej predepsanym jejich vyrobcem, protoze rozdilna viskozita ruznych oleju a lube zkresluje utahovaci kroutici moment (coz je ten hlavni duvod, proc treba ARP srouby musi byt utahovany jen s tou ARP lube). Pred konecnym nalitim oleje do motoru sundejte viko ventilu (= nainstalujte ho uplne jako posledni) a polijte jim vacky, rockers a lifters. NIKDY netocte motor starterem (s odpojenou ECU) jen proto, "aby jste dostali olej do celeho motoru pred jeho spustenim". Zadny starter nedokaze tocit tim motorem dostatecne rychle na to, aby se dosahlo potrebneho tlaku k vytazeni oleje z olejove vany az do hlavy. Jedine, co tim dosahnete je predcasne setreni toho filmu assembly lube, ktery jste predtim tak pracne nanesly na vacky a ostatni komponenty. U starsich V8 motoru je mozno tocit olejovou pumpu elektrickou vrtackou (pred instalaci distributoru) - a dostat tak olej do celeho motoru, ale u modernich motoru, kde je olejova pumpa pohanena vetsinou rozvodovym remenem se to neda - bez toho, aby se ten remen docasne sundal (anebo nainstaloval jako posledni). Hned po spusteni motoru ho nikdy nenechejte okamzite bezet ve volnobehu, nehrajte si s nastavenim otacek a predstihu zapalovani, etc. Naopak, po prvnim spusteni motoru ho okamzite privedte do nejakych 3000 RPM - plynule, ale behem nekolika malo sekund. Necekejte ani na to, "az se motor zahreje" (pokud nemrzne, nalijte do neho jen teplou vodu). Duvodem je casove okno, protoze ta assembly lube nebude na tech vackach a ostatnich komponentech navzdy a vsechny diry privodu oleje, lifters, etc. jsou suche a musi se naplnit co nejdrive, aby se dosahlo potrebneho tlaku oleje. Nechte ten motor bezet v 3000 RPM nejakych 10-15 minut, pote kolisejte s otackami nekde mezi 1000 a 3000 RPM po nejakych dalsich 10 minut aby jste zmenou tlaku oleje vypudili vsechny vzduchove bubliny v lifters. Behem toho casu nezhasnete motor jen proto, ze nekde neco trochu tece. To se opravi pozdeji. Zhasnete motor jen pokud nemate dostatecny tlak oleje anebo kdyz se ten motor zacne prehrivat (= sledujte neustale budiky). Pokud je vse OK, nechte otacky spadnout, nastavte predstih zapalovani a otacky volnobehu, pote zhasnete motor, vylejte olej dokud je stale jeste horky, opravte vsechno co teklo, vymente olejovy filtr, nalijte novy olej a jedte ten motor zajet - tvrde (kdy stridate rostouci casove periody stale rostouci zateze s chladicimi periodama). U toho samotneho zabehu jde opet zase o casove okno (= ne pocet ujetych mil), po jehoz uplynuti ten motor uz lepsi nebude. Proto se s tim motorem nemazlete.

To kentoya:
Presne slozeni assembly lube kazde firmy je samozrejme prisne utajeno, ale vetsina pouziva nejaky druh molybdenum a polymery. Jedno z "tajemstvi" mnohych stavitelu motoru je pouziti obycejneho WD-40 na steny valcu pri stavbe motoru namisto oleje.

IQ stylingem nenahradis.
Hrome...Taboo píše:NIKDY netocte motor starterem (s odpojenou ECU) jen proto, "aby jste dostali olej do celeho motoru pred jeho spustenim". Zadny starter nedokaze tocit tim motorem dostatecne rychle na to, aby se dosahlo potrebneho tlaku k vytazeni oleje z olejove vany az do hlavy.

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Kde v čr assembly lube ?
ja tomu nerozumiem, ale mam taky pocit, ze som niekde cital ze starter toci tak 300-500rpm...
Snad jen vytahnout zapalovaci svicky, nastrikat do valcu trochu WD-40 (pote ty svicky opet nainstalovat) - aby ty valce nerezavely a dostat z nadrze vsechen benzin (u tve DSM jen nainstaluj delsi hadici na FPR [kterou pak povedes do nejake nadoby] - namisto te, ktera vede zpet do nadrze a zapni palivove cerpadlo pres konektor na "main harness" [u firewall na strane spolujezdce. Ty konektory tam jsou dva: jeden pro timing adjustment a jeden pro to palivove cerpadlo, check the manual]Krosmen píše:uf.....![]()
ještě jen takovýto dotaz....motor bude delší dobu stát cca půl roku bez pohybu.....respektive celý auto....něl bych ho nějak "zazimovat"?????

Typicky starter toci motorem jen okolo 200 RPM. I kdyby jim tocil typickymi otackami volnobehu (okolo 750 RPM), tak by to trvalo velice dlouho dostat ten olej do hlavy. Drzeni toho motoru v otackach volnobehu hned po startu je jednou z dalsich chyb, kterych se hodne lidi dopousti. Olej se da ale pred prvnim spustenim do motoru dostat pres olejovy regulator (vetsinou umisteny v hlave motoru). Nekteri lidi taky vyplni olejem main gallery pred instalaci "front case" anebo olejoveho filtru (coz je jednodussi) - aby dostali olej co nejdrive ke klikove hrideli a ojnicim, ale nejdulezitejsi je naplneni olejoveho filtru pred instalaci. Proste, cim vic oleje dokaze clovek dostat do motoru bez toho, aby jim pred spustenim zbytecne tocil (a setrel tak castecne tu assembly lube na loziskach kliky, ojnic a vacek), tim lepe (protoze ten motor se nemusi vzdy podarit spustit na prvni otoceni).Beaver píše:Hrome...Taboo píše:NIKDY netocte motor starterem (s odpojenou ECU) jen proto, "aby jste dostali olej do celeho motoru pred jeho spustenim". Zadny starter nedokaze tocit tim motorem dostatecne rychle na to, aby se dosahlo potrebneho tlaku k vytazeni oleje z olejove vany az do hlavy.Ale startér udělá plus mínus otáčky blízký volnoběhu, ne ?
IQ stylingem nenahradis.