Kde v čr assembly lube ?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Kde v čr assembly lube ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

K cemu to je dobry?
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
BlackHole
Příspěvky: 198
Registrován: 08 zář 2004 18:05
Bydliště: 49°50'45"N, 16°17'14"E

Příspěvek od BlackHole »

sejki píše:K cemu to je dobry?
Aha tak to jsem se brutálně seknul :lol:
Naposledy upravil(a) BlackHole dne 11 čer 2006 11:07, celkem upraveno 1 x.
Mazda3 2.0i 150PS/6000ot. & 187Nm/4500 ot.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kde v čr assembly lube ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

mno je to na to když sestavuješ motor aby neběžel naprázdno než natáhne olej ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

az to zjistis tak mi dej vedet prosim, tez me to zajima 8)
CA18DET inside Obrázek

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Kde v čr assembly lube ?

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:mno je to na to když sestavuješ motor aby neběžel naprázdno než natáhne olej ...
1. když skládáš motor, tak některý díly by se měly rovnou potřít olejem, aby se na sebe neskládaly na sucho.

2. složenej motor (což jsem dělal i já) je dobrý několikrát protočit startérem s odpojeným zapalováním a vstřikem benzínu, cca 6 desetisekundových "startování" by mohlo stačit k tomu, aby se natáhnul olej všude tam, kde je potřeba a písty nemlátily na sucho do válců apod.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Kde v čr assembly lube ?

Příspěvek od Taboo »

Beaver píše:
MarauderZ28 píše:mno je to na to když sestavuješ motor aby neběžel naprázdno než natáhne olej ...
1. když skládáš motor, tak některý díly by se měly rovnou potřít olejem, aby se na sebe neskládaly na sucho.

2. složenej motor (což jsem dělal i já) je dobrý několikrát protočit startérem s odpojeným zapalováním a vstřikem benzínu, cca 6 desetisekundových "startování" by mohlo stačit k tomu, aby se natáhnul olej všude tam, kde je potřeba a písty nemlátily na sucho do válců apod.
S prominutim, obe dve rady nejsou moc dobre. Hlavne ta druha je velice spatna... :(

To Marauder: Excellent choice 8) . Pokud budes kupovat tu Royal Purple assembly lube z USA, kup taky ten olej. Ten Royal Purple a Amsoil jsou jedny z nejlepsich oleju...
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kde v čr assembly lube ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

díkas díkas :o) jinak třeba co sem nevěděl, že příkladně závity i ty místa kde se stýká hlava šroubu s podkladem (třeba šrouby ojničních ložisek) se maj natřít olejem aby když se to pak dotahuje na moment byl všude úplně rovnoměrnej - sem se teda včera dočetl ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Kde v čr assembly lube ?

Příspěvek od Idaho »

MarauderZ28 píše:díkas díkas :o) jinak třeba co sem nevěděl, že příkladně závity i ty místa kde se stýká hlava šroubu s podkladem (třeba šrouby ojničních ložisek) se maj natřít olejem aby když se to pak dotahuje na moment byl všude úplně rovnoměrnej - sem se teda včera dočetl ...
to Maro dělám, sice nevím proč, porste mi to připadalo dobré, každej kdo mne to vidí dělat si tuká na čelo :D

dík ted mám zduvodnění :) Začal jsem to dělat když mi se sadou ARP hlavových šroubu přišla spešl vazelína s poznámkou že před utahováním se maj namazat - bez zduvodnění ?:(
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Kde v čr assembly lube ?

Příspěvek od MarAt »

ARP moly lube je na hlavový šrouby základ sdamozřejmě :wink:
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
suskyin
Příspěvky: 78
Registrován: 27 pro 2005 14:56
Bydliště: Brno venkov

Příspěvek od suskyin »

to je to o tolik lepší jak olej? :?
323 GTX BG

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

suskyin píše:to je to o tolik lepší jak olej? :?
jak lepší jak olej ? je to tuhý takže to nezteče ne ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
suskyin
Příspěvky: 78
Registrován: 27 pro 2005 14:56
Bydliště: Brno venkov

Příspěvek od suskyin »

:oops: dobre, ale pak by stacila vazelina... a stejne, že by ten olej stekl a zustalo to suchy :? mozna pokud se to sklada dyl, nevim docela by me zajimal nejakej "dobrej" postup pří znovuskládání a oživování motoru,traduje se lecos :D (viz Beaver)
Naposledy upravil(a) suskyin dne 11 čer 2006 21:19, celkem upraveno 1 x.
323 GTX BG

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

Mě teď zbyde jedno malý balení od Microlonu který už nebudu potřebovat. Kdybys měl zájem tak dej vědět, ale nevím jestli to na v8 vystačí :?:

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

barbucha píše:Mě teď zbyde jedno malý balení od Microlonu který už nebudu potřebovat. Kdybys měl zájem tak dej vědět, ale nevím jestli to na v8 vystačí :?:
ja bych kdyztak zajem mel :wink:
CA18DET inside Obrázek

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od barbucha »

rozumik píše:
barbucha píše:Mě teď zbyde jedno malý balení od Microlonu který už nebudu potřebovat. Kdybys měl zájem tak dej vědět, ale nevím jestli to na v8 vystačí :?:
ja bych kdyztak zajem mel :wink:
Mělo by to teď dorazit s příští zásilkou tak pak dám vědět

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

BlackHole píše:
sejki píše:K cemu to je dobry?
Aha tak to jsem se brutálně seknul :lol:
coze?
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

suskyin píše::oops: dobre, ale pak by stacila vazelina... a stejne, že by ten olej stekl a zustalo to suchy :? mozna pokud se to sklada dyl, nevim docela by me zajimal nejakej "dobrej" postup pří znovuskládání a oživování motoru,traduje se lecos :D (viz Beaver)
normální vazelína není dělaná aby se pak smísila s olejem a hlavně nemá potřebný vlastnosti a jinak olej Ti uteče během několika vteřin nevím zda za to stihneš sestavit a oživit motor ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

no nevím jak se to jmenuje, ale existuje nějakej motorovej olej s molybden sulfidem, kdesi doma zbytek mám a ten používám při kompletaci motoru, a proč, mso2 se za druhé světové přidával do leteckých motorů a to proto, že když vytekl olej po průstřelu vany, tak to letadlo bylo schopno ještě pěknou chvíli letět, tudíž ten mso2, udržel delší dobu motor v chodu než se zadřel a proto ho používám na sestavení (složení) motoru a problémy zatím nemám

co na to taboo jako profík
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
suskyin
Příspěvky: 78
Registrován: 27 pro 2005 14:56
Bydliště: Brno venkov

Příspěvek od suskyin »

Mo2S byva v povolovačích

To Marauder: Tak jo, presvedcils me. Ale že ten olej vyteče za pár vteřin.... (takže motor co stojí třeba tyden pak staruju na sucho....?)
323 GTX BG

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kde v čr assembly lube ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

když auto stojí tak olej cesty sou s ním naplněny zatímco když ho složíš olej nikde není a než tam doteče je pozdě ..
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

ano mso2 je mimo jiné i v povolovačích, ale to není motorový olej a tím bych to nezkoušel
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

suskyin píše::oops: dobre, ale pak by stacila vazelina... a stejne, že by ten olej stekl a zustalo to suchy :? mozna pokud se to sklada dyl, nevim docela by me zajimal nejakej "dobrej" postup pří znovuskládání a oživování motoru,traduje se lecos :D (viz Beaver)
O tom byly napsany cele tluste knihy... Nekolik malo chytrosti :lol: :
Pri skladani potrete ozubene kola olejove pumpy jen jemnym nanosem assembly lube, pak ji celou zalijte olejem. Pokud tam nacpete te assembly lube hodne, ta lube muze docasne castecne ucpat olejovy filtr a snizit jeho prutok. Pred instalaci olejoveho filtru (v konecne fazi) ho taky naplnte co nejvic olejem. Loziska klikove hridele, ojnic a pripadne vacek (pokud ten motor loziska vacek ma) ulozte vzdy do bloku nasucho. Az pote je potrete assembly lube - pred ulozenim klikove hridele, ojnic a vacek. Samozrejme, assembly lube se dava na vsechny ostatni pohybujici se komponenty jako ventily, rockers, lifters, etc. Co se tyce kritickych sroubu - jako sroubu klikove hridele, ojnic anebo hlavy, pouzijte jen lube anebo olej predepsanym jejich vyrobcem, protoze rozdilna viskozita ruznych oleju a lube zkresluje utahovaci kroutici moment (coz je ten hlavni duvod, proc treba ARP srouby musi byt utahovany jen s tou ARP lube). Pred konecnym nalitim oleje do motoru sundejte viko ventilu (= nainstalujte ho uplne jako posledni) a polijte jim vacky, rockers a lifters. NIKDY netocte motor starterem (s odpojenou ECU) jen proto, "aby jste dostali olej do celeho motoru pred jeho spustenim". Zadny starter nedokaze tocit tim motorem dostatecne rychle na to, aby se dosahlo potrebneho tlaku k vytazeni oleje z olejove vany az do hlavy. Jedine, co tim dosahnete je predcasne setreni toho filmu assembly lube, ktery jste predtim tak pracne nanesly na vacky a ostatni komponenty. U starsich V8 motoru je mozno tocit olejovou pumpu elektrickou vrtackou (pred instalaci distributoru) - a dostat tak olej do celeho motoru, ale u modernich motoru, kde je olejova pumpa pohanena vetsinou rozvodovym remenem se to neda - bez toho, aby se ten remen docasne sundal (anebo nainstaloval jako posledni). Hned po spusteni motoru ho nikdy nenechejte okamzite bezet ve volnobehu, nehrajte si s nastavenim otacek a predstihu zapalovani, etc. Naopak, po prvnim spusteni motoru ho okamzite privedte do nejakych 3000 RPM - plynule, ale behem nekolika malo sekund. Necekejte ani na to, "az se motor zahreje" (pokud nemrzne, nalijte do neho jen teplou vodu). Duvodem je casove okno, protoze ta assembly lube nebude na tech vackach a ostatnich komponentech navzdy a vsechny diry privodu oleje, lifters, etc. jsou suche a musi se naplnit co nejdrive, aby se dosahlo potrebneho tlaku oleje. Nechte ten motor bezet v 3000 RPM nejakych 10-15 minut, pote kolisejte s otackami nekde mezi 1000 a 3000 RPM po nejakych dalsich 10 minut aby jste zmenou tlaku oleje vypudili vsechny vzduchove bubliny v lifters. Behem toho casu nezhasnete motor jen proto, ze nekde neco trochu tece. To se opravi pozdeji. Zhasnete motor jen pokud nemate dostatecny tlak oleje anebo kdyz se ten motor zacne prehrivat (= sledujte neustale budiky). Pokud je vse OK, nechte otacky spadnout, nastavte predstih zapalovani a otacky volnobehu, pote zhasnete motor, vylejte olej dokud je stale jeste horky, opravte vsechno co teklo, vymente olejovy filtr, nalijte novy olej a jedte ten motor zajet - tvrde (kdy stridate rostouci casove periody stale rostouci zateze s chladicimi periodama). U toho samotneho zabehu jde opet zase o casove okno (= ne pocet ujetych mil), po jehoz uplynuti ten motor uz lepsi nebude. Proto se s tim motorem nemazlete.
:wink:

To kentoya:
Presne slozeni assembly lube kazde firmy je samozrejme prisne utajeno, ale vetsina pouziva nejaky druh molybdenum a polymery. Jedno z "tajemstvi" mnohych stavitelu motoru je pouziti obycejneho WD-40 na steny valcu pri stavbe motoru namisto oleje.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

uf..... :lol:
ještě jen takovýto dotaz....motor bude delší dobu stát cca půl roku bez pohybu.....respektive celý auto....něl bych ho nějak "zazimovat"????? :lol:
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
suskyin
Příspěvky: 78
Registrován: 27 pro 2005 14:56
Bydliště: Brno venkov

Příspěvek od suskyin »

dik taboo :wink:
323 GTX BG

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

Krosmen píše:uf..... :lol:
ještě jen takovýto dotaz....motor bude delší dobu stát cca půl roku bez pohybu.....respektive celý auto....něl bych ho nějak "zazimovat"????? :lol:
Nasad mu na hrnky zimni cepice a mas zazimovano :lol:
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

taboo dík za nějaké novinky a potvrzení mého postupu, ty novinky byly celkem důležité a podnětné
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Taboo píše:NIKDY netocte motor starterem (s odpojenou ECU) jen proto, "aby jste dostali olej do celeho motoru pred jeho spustenim". Zadny starter nedokaze tocit tim motorem dostatecne rychle na to, aby se dosahlo potrebneho tlaku k vytazeni oleje z olejove vany az do hlavy.
Hrome... :zapomel: Ale startér udělá plus mínus otáčky blízký volnoběhu, ne ?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Kde v čr assembly lube ?

Příspěvek od JonnY »

ja tomu nerozumiem, ale mam taky pocit, ze som niekde cital ze starter toci tak 300-500rpm...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Krosmen píše:uf..... :lol:
ještě jen takovýto dotaz....motor bude delší dobu stát cca půl roku bez pohybu.....respektive celý auto....něl bych ho nějak "zazimovat"????? :lol:
Snad jen vytahnout zapalovaci svicky, nastrikat do valcu trochu WD-40 (pote ty svicky opet nainstalovat) - aby ty valce nerezavely a dostat z nadrze vsechen benzin (u tve DSM jen nainstaluj delsi hadici na FPR [kterou pak povedes do nejake nadoby] - namisto te, ktera vede zpet do nadrze a zapni palivove cerpadlo pres konektor na "main harness" [u firewall na strane spolujezdce. Ty konektory tam jsou dva: jeden pro timing adjustment a jeden pro to palivove cerpadlo, check the manual] :wink: ).
Beaver píše:
Taboo píše:NIKDY netocte motor starterem (s odpojenou ECU) jen proto, "aby jste dostali olej do celeho motoru pred jeho spustenim". Zadny starter nedokaze tocit tim motorem dostatecne rychle na to, aby se dosahlo potrebneho tlaku k vytazeni oleje z olejove vany az do hlavy.
Hrome... :zapomel: Ale startér udělá plus mínus otáčky blízký volnoběhu, ne ?
Typicky starter toci motorem jen okolo 200 RPM. I kdyby jim tocil typickymi otackami volnobehu (okolo 750 RPM), tak by to trvalo velice dlouho dostat ten olej do hlavy. Drzeni toho motoru v otackach volnobehu hned po startu je jednou z dalsich chyb, kterych se hodne lidi dopousti. Olej se da ale pred prvnim spustenim do motoru dostat pres olejovy regulator (vetsinou umisteny v hlave motoru). Nekteri lidi taky vyplni olejem main gallery pred instalaci "front case" anebo olejoveho filtru (coz je jednodussi) - aby dostali olej co nejdrive ke klikove hrideli a ojnicim, ale nejdulezitejsi je naplneni olejoveho filtru pred instalaci. Proste, cim vic oleje dokaze clovek dostat do motoru bez toho, aby jim pred spustenim zbytecne tocil (a setrel tak castecne tu assembly lube na loziskach kliky, ojnic a vacek), tim lepe (protoze ten motor se nemusi vzdy podarit spustit na prvni otoceni).
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“