keramická spojka-životnost

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od bóďa »

leon4x4 píše:Také mne napadlo něco proč ti spojka nejde pustit tak rychle jak bys chtěl. OEM výrobci do hydraulického vedení vkládají restriktor průtoku. To znamená, že i když nohu ze spojkového pedálu strhneš bleskurychle, stejně se spojka nesepne. Hydraulika má omezen průtok a to proto aby ti to usnadňovalo rozjezd a omezovalo chcípání motoru z důvodu rychlého puštění spojky. Pokud chceš spojku dostat do plného tlaku rychleji, je třeba tento restriktor vyndat.
Doufejme, že se tu nevypisuji zbytečně, že nemáš spojku ovládanou lankem.........
ano ano, přesně to mi napsal taboo a je to tak. o tom restrikoru vím, jen mě to vůbec nenapadlo 8)
leon4x4 píše:Nerovnosti nejsou problém, ty by se samotným provozem opět srovnali, ale horší je změna materiálových vlastností. Tím že materiál prošel teplotním stresem se mění jeho pevnost, tvrdost atd...... Tedy i když to stočíš, stejně se to znovu za chvilku začne opět zhoršovat. Takže zkusit můžeš, ale moc tomu nevěřím. Mluvit o tom, že ztenčením se opět ještě zhorší problém s prostupem tepla už je jaksi navíc.

Prostě pokud jde spojka snadno ven, děláš si to sám , čas tě netrápí a máš vlastní soustruh, tak to stoč a třeba to klapne. Pokud za vyndání někomu platíš, za soustružení také, tak se na to vykašli rovnou a kup nový setrvák, lamelu i přítlačák a to včetně ložiska.
bohužel tohle je "nová" komplet spojka i se setrvákem, pro kterou jsem byl ve francii až u moře... evidentně byla ale velmi krátce na autě, protože na třecí ploše lamely jsou ještě potisky valeo, ale na setrváku i přítlačáku už se stačily udělat hotspoty. spojka jde ven i s motorem a převodovkou, na autě si vše dělám sám, ale soustruh nemám a jde mi hlavně o to, jestli ty plochy jsou rovné. někdo mi totiž kdysi říkal, že rovné nejsou a když se to stočí do rovna, tak se potom (asi vnitřní obvod) více zahřívá, tím pádem problémy. bohužel nemám radeko nebo nic podobného, čím to zjistit. pokud je to ale normální plocha, nechal bych to obojí stočit a následně zmrazit

novější spojka než tahle neexistuje.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od honza 2.0 16v »

on tam nemusí třeba bejt restriktor, ale kapalinový ovládání spojky nemusí bejt zcela fit a váleček může někde váznout, protže je lehce načnutnej korozí...

pamatuju si, že v minulosti to řešil jeden kolega, když měl dělanou komplet spojku, ale stále měl lehkej prokluz..pak vyměnil hydraulický věci jejího ovládání za zcela nový a bylo po problému...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:53, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od bóďa »

co to je za brusku, o ktere píšeš?
díky :wink:
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od tholis »

Ve zkratce a srozumitelne co pise taboo:

Povrch setrvaku se ti teplotou zakalil..Zmenila se jeho tvrdost a proto nejde obrabet. Brouseni takovehle plochy nebude prdel...Setrvak muze byt zakalen jen povrchove ale treba i kompletne.. Zalezi na teplote a sile setrvaku.

Na kulato ani na plocho to brousit nejde.. Chce to neco specialniho.

Brusku si musis predstavit jako velkou masinu ne nic rucniho.
" www.autowerks.cz "

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Ne, "zakalené" jsou jenom ty vypálené místa, proto je riziko, že to bude kolem nich praskat a při opotřebení se budou tydle tvrdší místa opotřebovávat míň a plyncha nebude rovná a bude to vibrovat ;-)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:53, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od bóďa »

díky taboo :wink:
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od JRD McLAREN »

realita je ale bohuzial ina... :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od bóďa »

předpokládám, že ji nemá k dispozici každý machine shop? :D
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
goreff
Příspěvky: 273
Registrován: 30 srp 2007 20:26
Bydliště: zwischen Ol und Pv

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od goreff »

znám tenhle přístroj http://www.kovopol.cz/vps_sme_cz.htm" onclick="window.open(this.href);return false; nevím jestli na tam vejde i malej setrvák z osobáku, z náklaďáků bez problémů...

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od Libor12 »

tady se tomu říká rotační vertikální bruska. A opravdu ji nemá jen tak každý :) je to dost jednoúčelový stroj. Já je nechávám rovnat na klasické "magnetce" ve dvou uhlech brusu a nikdy jsem s tím problém neměl. Ono taky záleží na materiálu z kterého je setrvačník vyroben. Některé jsou ze šedé litiny,někdy crmo ocel.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od tholis »

Libore jsem tak trochu od fochu a netusim jak to na magnetce vymyslet..Leda by si mel rotacni osu...Navic to nemuze byt ekonomicke oproti nakupu noveho ne??

Jak moc kvalitni povrch je tam treba? Dle meho by to mohla zvladnou frezka ale za hrozne naklady.. I horizontka by to zvladla..tu bych preferoval...Zalezi na povrchu..
" www.autowerks.cz "

luke.bean
Příspěvky: 1355
Registrován: 11 bře 2006 16:38
Bydliště: Praha venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od luke.bean »

hlavně aby to nedělali ty borci co ti dělali kotouče ale :kladivo: 8) 8) :lol:
QUATTRO 309 kW

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od tholis »

Lukasi ja uz sve sluzby po te zkusenosti nenabizim. Mame v praci jen klasiku a ne vzdy v top stavu, ale zajima me to jako technologa abych vedel kdyby to po me nekdy nekdo chtel abych ho poslal do prdele nebo vedel jak to udelat kdybych byl v jine firme s jinyma masinama.
" www.autowerks.cz "

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od Fifi »

Bych se toho nebál, stačí trochu poskákat flexou a je hotovo... http://youtu.be/RdMFpuLCcxA?t=7m49s" onclick="window.open(this.href);return false; :smich2:
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od JRD McLAREN »

:mrgreen: :mrgreen:
ja kombinaciu FLEXA+DISK pouzivam iba v pripade zrazenia hran na krajoch kotuca...

...beztak by ma zaujimalo, naco sa na kotuc dava gumenny pasik pri jeho rovnani na masinkach...

Tholisi, cely problem ci skor dovod, preco musi byt zotrvacnik rovnany bruskou, je tvrtost "hotspotov"
ktora je castokrat vacssia, nez je tvrdost materialu noza (sustruhu).
Na Hot-Spote dokazes bezproblemov znicit aj vidiovy noz/vrtak.
A tiez je tu aj riziko, ze pri stacani na sustruhu, meterial "neodrezes" ale vylupnes.
Po rovnani to sice vyzera OK, ale po pouziti sa ti stane, ze ti spojka zacne skripat..
coho pricinou bude vylomeny material zo zotrvacniku - zapichnuty v lamele

tiez "stary" FLAT zotrvacnik, uz nieje tak uplne FLAT, ale bude vytahany "do paraboly"
..teda tvar | bude casom ( ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od tholis »

Jrd: Se mi nechce verit ze by to nezvladnul platkovy nuz nebo platkova freza v pripade frezky. Spis ale vidim problem v tom ze by to popraskalo v miste prechodu mezi vykalenym a nevykalenym materialem. O tom si asi mluvil.asi zacinam chapat duvod brouseni, protoze to neni tolik invazivni. Potom mi vse zapada.
Tak ci onak stale nechapu jaky je duvod setrvak zachranovat.
" www.autowerks.cz "

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od JRD McLAREN »

Spis ale vidim problem v tom ze by to popraskalo v miste prechodu mezi vykalenym a nevykalenym materialem
jj to je ten dovod..

a ono to fakt vie na sustruhu ulupnut z noza...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od bóďa »

JRD McLAREN píše:tiez "stary" FLAT zotrvacnik, uz nieje tak uplne FLAT, ale bude vytahany "do paraboly"
..teda tvar | bude casom ( ..
to je to, na co jsem se nejdřív ptal. plocha setrváku má být rovná, ale časem se zdemormuje, jak je vidět i na videích při rovnání. takže ten známej, co mi říkal, že ta plocha má být kónícká, že mu to tak stáhli, tak mu to stáhli pěkně blbě :D
tholis píše:Tak ci onak stale nechapu jaky je duvod setrvak zachranovat.
budu to psát už potřetí, ale ještě jednou to zkusím. každý bohužel nemá koncern, ale třeba auto s pičou ve znaku, na který se nedá nic sehnat, nový díly už se ani nedají koupit, druhovýroba se nedělá a tak musíš třeba pro takovouhle spojku se setrvákem jet do francie a jsi hodně rád, že máš takovou krásnou zánovní sadu, protože každej použitej setrvák vypadá jako na následující fotce. a protože kdybych tam tu mou krásnou koupenou sadu vrazil tak jak je, tak bude za chvíli vypadat stejně (popraskaný jak :savle:), chtěl bych ty hot spoty (mírné na setrváku a horší na přítlačáku) odstranit a jako prevenci to zkusit ošetřit cryo.
Přílohy
setr bi.JPG
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od leon4x4 »

JRD McLAREN píše: ...beztak by ma zaujimalo, naco sa na kotuc dava gumenny pasik pri jeho rovnani na masinkach...

Taky jsem na to koukal. Zarazilo mne spíš ještě něco jako závaží. Neumím si představit jak by to chtěli vyvážit.....

No ale jeden reálný a jednoduchá důvod proč tam dát ten pásek mne napadá. Pokud to je větraný disk, mohly by z něj vylétávat kousky rzi a ten pásek by tomu mohl bránit. ?? Jiný důvod nevím
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 27 srp 2014 05:54, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: keramická spojka-životnost

Příspěvek od bóďa »

aktuální, ví někdo, kde disponují tou bruskou?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“