jednoduché otázky....
Coto je?
Proč se zvyšuje?
Čim se zvyšuje? - Jak?
(možná o sekci vedle...)
Kompresní poměr
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Kompresní poměr
poměr mezi nasátou a stlačenou směsí
tušim nafty je maj podstatně vyšší
tušim nafty je maj podstatně vyšší
Re: Kompresní poměr
př.:
12:1
12:1
Re: Kompresní poměr
je to pomer medzi objemom valcu (zdvihovy objem + spalovaci objem) ked je piest v hornej uvrati, a ked je v dolnej uvrati.
cize pri kp 12:1 ked mas piest v dolnej uvrati, tak do valcu nalejes (placnem) 12litrov a ked je v hornej uvrati tak len 1 liter
cize pri kp 12:1 ked mas piest v dolnej uvrati, tak do valcu nalejes (placnem) 12litrov a ked je v hornej uvrati tak len 1 liter
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresní poměr
Řešilo se to tu x krát. Stačí projít dvě stránky zpět nebo použít funkci hledat.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kompresní poměr
v 99% případů stačí seriový KP,pokud neměníš vačky za jiné..v případě že ji zvýšíš na seriovým motoru tak decentně vylepšíš tepelnou účinnost motoru (do 3%) a trochu výkon..jediný na čem pak pujde poznat je "silnější" spodek a střední otáčky,ale ne o moc, spíš to se to může jevit jako placebo.Nutnost použití jinýho paliva ani nezmiňuju.....
pro NA motory je třeba KP cca 9.5:1 , měřená od doby zavření ventilu po HU (stačí jednoduchá matematika a každej si to pomocí funkce sinus dopočítá).....takže čím dýl je sací vačka po HU otevřená,tím větší KP....
teoreticky samozřejmě, ale v praxi se toto často používá... pokud obrdžíš vačky bez doporučenýho nastavení a KP, tak ruce pryč-čatso to pak bejvá XXXkrát kopírovanej profil z buchvíčeho..
pro NA motory je třeba KP cca 9.5:1 , měřená od doby zavření ventilu po HU (stačí jednoduchá matematika a každej si to pomocí funkce sinus dopočítá).....takže čím dýl je sací vačka po HU otevřená,tím větší KP....
teoreticky samozřejmě, ale v praxi se toto často používá... pokud obrdžíš vačky bez doporučenýho nastavení a KP, tak ruce pryč-čatso to pak bejvá XXXkrát kopírovanej profil z buchvíčeho..