Kompresní poměr

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Mr_xx
Příspěvky: 992
Registrován: 26 kvě 2005 16:05
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Kompresní poměr

Příspěvek od Mr_xx »

jednoduché otázky....

Coto je?
Proč se zvyšuje?
Čim se zvyšuje? - Jak?



(možná o sekci vedle...)

Takeshi
Příspěvky: 3575
Registrován: 01 úno 2006 20:32
Bydliště: PilsN
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresní poměr

Příspěvek od Takeshi »

poměr mezi nasátou a stlačenou směsí
tušim nafty je maj podstatně vyšší

Mr_xx
Příspěvky: 992
Registrován: 26 kvě 2005 16:05
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresní poměr

Příspěvek od Mr_xx »

př.:
12:1

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Kompresní poměr

Příspěvek od JonnY »

je to pomer medzi objemom valcu (zdvihovy objem + spalovaci objem) ked je piest v hornej uvrati, a ked je v dolnej uvrati.
cize pri kp 12:1 ked mas piest v dolnej uvrati, tak do valcu nalejes (placnem) 12litrov a ked je v hornej uvrati tak len 1 liter

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresní poměr

Příspěvek od Libor12 »

Řešilo se to tu x krát. Stačí projít dvě stránky zpět nebo použít funkci hledat.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompresní poměr

Příspěvek od honza 2.0 16v »

v 99% případů stačí seriový KP,pokud neměníš vačky za jiné..v případě že ji zvýšíš na seriovým motoru tak decentně vylepšíš tepelnou účinnost motoru (do 3%) a trochu výkon..jediný na čem pak pujde poznat je "silnější" spodek a střední otáčky,ale ne o moc, spíš to se to může jevit jako placebo.Nutnost použití jinýho paliva ani nezmiňuju.....


pro NA motory je třeba KP cca 9.5:1 , měřená od doby zavření ventilu po HU (stačí jednoduchá matematika a každej si to pomocí funkce sinus dopočítá).....takže čím dýl je sací vačka po HU otevřená,tím větší KP....


teoreticky samozřejmě, ale v praxi se toto často používá... pokud obrdžíš vačky bez doporučenýho nastavení a KP, tak ruce pryč-čatso to pak bejvá XXXkrát kopírovanej profil z buchvíčeho..

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“