Laguna II 2.0T benzín - čipnout?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
froxic
Příspěvky: 113
Registrován: 30 dub 2007 10:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Laguna II 2.0T benzín - čipnout?

Příspěvek od froxic »

Ahoj lidi, mam ted vyse zminovanou lagunu a uvazuju o cipu. Nasel jsem u firmy bit power nabidku ze stavajicich 163/5000 koni na 196/5080 a tociveho momentu 270Nm/3250 na 343Nm/3090. Co si o tom myslite? Jak se to projevi na spotrebe a zivotnosti motoru. Jinak muzete nabidnou i jine firmy, nejsem v tom zbehly a mile rad si necham poradit. Jinak jsem ted zjistil ze se da i udelat 2-cip a potom mit 2 programy a mezi nima prepinat, co si myslite o tomto? Me to prijde celkem zajimave
Naposledy upravil(a) froxic dne 25 srp 2007 21:28, celkem upraveno 2 x.
Renault Clio rv.97 1.2 8V 43kW@93Nm
JVC KD-G632 ::: SinusLive SL F 130 + NEO 13s ::: Helix Blue 69 v platu z masivu ::: ATP Thoughdrive flashdisk 4GB
-----------------------------------------------------
Renault Laguna II rv.04 2.0T 16V 120kW@270Nm

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Zvýšení plnícího tlaku, nic jinýho to není :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

froxic
Příspěvky: 113
Registrován: 30 dub 2007 10:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od froxic »

takze pokud dobre chapu tak by se tato uprava dala udelat i doma na kolene a pokud by se nastavil dobry plnici tlak tak by se nemohlo nic znicit?
Renault Clio rv.97 1.2 8V 43kW@93Nm
JVC KD-G632 ::: SinusLive SL F 130 + NEO 13s ::: Helix Blue 69 v platu z masivu ::: ATP Thoughdrive flashdisk 4GB
-----------------------------------------------------
Renault Laguna II rv.04 2.0T 16V 120kW@270Nm

Uživatelský avatar
Proton
Příspěvky: 56
Registrován: 25 bře 2007 18:37
Bydliště: jižní Morava

Re: Laguna II 2.0T - čipnout?

Příspěvek od Proton »

Tak jednoduché to zase nebude.

Na starších autech s turbem stačilo točit klíčem na regulaci turba a tak se reguloval tlak turba. Pak stačilo přidat trochu nafty (zase pootočit klíčem) na čerpadle a hotovo.

Dneska se řídí čerpadlo přes řídící jednotku a podobně i turbo. Takže se vlastně jen přehraje "firmware" kterej upraví plnící tlak a podle toho se přizpůsobí i vstřikování nafty/benzínu.
Fiat Tipo 1.9TDsX

froxic
Příspěvky: 113
Registrován: 30 dub 2007 10:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od froxic »

NJ, trosku me zmatla ta prvni odpoved, ted je mi to celkem jasne. No a co ta zivotnost? Podle me ten motor ma celkem potencial a nemelo by mu to tak moc vadit
Renault Clio rv.97 1.2 8V 43kW@93Nm
JVC KD-G632 ::: SinusLive SL F 130 + NEO 13s ::: Helix Blue 69 v platu z masivu ::: ATP Thoughdrive flashdisk 4GB
-----------------------------------------------------
Renault Laguna II rv.04 2.0T 16V 120kW@270Nm

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Tady pan Proton si můžet točit klíčem a dávat nafty jak chce, ale mám jisté podezření, že tady je řeč o turbobenzínu :wink:

Co se týká životnosti - půjde pochopitelně o něco dolů, k tomu se přidává riziko podfouknutí těsnění pod hlavou a zvýšené opotřebení ložisek (no není se co divit, když se zvedne kroutící moment). Navíc je tu možnost zvýšení tepelného namáhání motoru, takže není od věci sledovat po úpravě teplotu vody (a pokud možno i oleje).

Každopádně jsem chtěl upozornit na fakt, že zřejmě zaplatíš neskutečný prachy firmě, která ti fakticky vzato jen zvýší plnící tlak turba (což jde i pomocí aftermarket zařízení, zvaných boost controller).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Proton
Příspěvky: 56
Registrován: 25 bře 2007 18:37
Bydliště: jižní Morava

Re: Laguna II 2.0T - čipnout?

Příspěvek od Proton »

Jo tak pokud jde o životnost, tak bys na to měl dostat záruku. Avšak problémy přijdou se stářím. Každej motor má svůj potenciál, kterej ještě jde využít a svoji horní mez únavy. Zkušenost - známý si koupil chipnutou Octavia II a poté raději nechal přechipovat zpět na původní hodnotu (original). Byl to hroznej chiptuning. Hulilo mu to z výfuku jak prase (diesel). Kdo chiptuning dělal neví, protože koupil ojetinu.

Ale zase na druhou stranu. Spousta BMW, MB, AUDI si lidi nechávají přečipovat a úspěšně. Známého otec měl MB E420CDI a nechal si to přečipovat ve Zlíně v MB servisu. Všechno v záruce od MB.

Jestli ti budou tvrdit, že ti sníží spotřebu a zvýší výkon, tak to je hloupost. To jde proti srsti. Ale nebál bych se do toho jít. Chiptuning bych u Renaultů nedělal na motorech 1.9dCi .. odchází turbo i bez chipu.
Fiat Tipo 1.9TDsX

Uživatelský avatar
.:JoHnNy:.
Příspěvky: 601
Registrován: 01 kvě 2006 18:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Laguna II 2.0T - čipnout?

Příspěvek od .:JoHnNy:. »

zkus www.lagunaklub.cz tam nekdo urcite zkusenost mit bude... :)
www.tuning4fun.net -> foto z tuning srazu"

Obrázek
www.malituneri.cz

froxic
Příspěvky: 113
Registrován: 30 dub 2007 10:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od froxic »

JJ, jedna se o turbo benzin...

jinak s tim laguna klubem - nejsem clen takze je mi ten web tak na 2 veci, ale jeste ho zkusim prolezt, treba na neco prijdu
Renault Clio rv.97 1.2 8V 43kW@93Nm
JVC KD-G632 ::: SinusLive SL F 130 + NEO 13s ::: Helix Blue 69 v platu z masivu ::: ATP Thoughdrive flashdisk 4GB
-----------------------------------------------------
Renault Laguna II rv.04 2.0T 16V 120kW@270Nm

Uživatelský avatar
.:JoHnNy:.
Příspěvky: 601
Registrován: 01 kvě 2006 18:46
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .:JoHnNy:. »

froxic píše:JJ, jedna se o turbo benzin...

jinak s tim laguna klubem - nejsem clen takze je mi ten web tak na 2 veci, ale jeste ho zkusim prolezt, treba na neco prijdu
clenstvi te nic nestoji, staci se zaregistrovat a muzes zkouknout cely forum kde urcite neco najdes!
www.tuning4fun.net -> foto z tuning srazu"

Obrázek
www.malituneri.cz

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

ten motor vydrží dost, nech si elektronicky odladit ECU pro maximální efektivní tlak daného turba, na životnost se vyser, spotřeba stoupne.. co to vydrží ukáže údržba a přístup k výkonu.. prostě se neboj
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

blázen píše:ten motor vydrží dost, nech si elektronicky odladit ECU pro maximální efektivní tlak daného turba, na životnost se vyser, spotřeba stoupne.. co to vydrží ukáže údržba a přístup k výkonu.. prostě se neboj
není co dodat... navíc nepředpokládám že s tím jezdíš závody tzn že nejsi stálev max krouťáku tudíž by se to na životnosti motoru nemuselo nikterak projevit... Hlavně to necpy k nejakým tuzerům... už jsem vyděl firmi co jen posunuli fuel cut přidali na turbu (od oka bez zněření směsi) a pak GO...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

froxic
Příspěvky: 113
Registrován: 30 dub 2007 10:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od froxic »

Jo, nechtel bych nejaky extreme tuning, proste tak nejak optimalne to naladit at motor nema zbytecne rezervy ale taky at nejede porad na doraz
Renault Clio rv.97 1.2 8V 43kW@93Nm
JVC KD-G632 ::: SinusLive SL F 130 + NEO 13s ::: Helix Blue 69 v platu z masivu ::: ATP Thoughdrive flashdisk 4GB
-----------------------------------------------------
Renault Laguna II rv.04 2.0T 16V 120kW@270Nm

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“