Měření výkonu bez brzdy

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Johny18
Příspěvky: 465
Registrován: 20 lis 2007 20:22
Bydliště: Mělník

Re: Měření výkonu bez brzdy

Příspěvek od Johny18 »

Abychom je mohli snímat, musíte si postavit následující udělátor. :lol: :lol:
Ford Sierra 4x4 DOHC- bejvávalo...
Dodge Caravan V6- bejvávalo...
Opel Calibra 8v- crash, bejvávalo
Peugeot 406 v plný polní vč.kůže... kombi HDi + Opel Monterey 3.1LTD taky v plný

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 10:13, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

TF
Příspěvky: 101
Registrován: 02 říj 2006 21:30
Bydliště: Západní Čechy

Příspěvek od TF »

Akcelerační metoda je bezpochyby dobrá, znám člověka co má na to přístroj. Možná bych ti mohl domluvit měření. Jestli se ten přístroj prodává nevím, nikde jsem ho neviděl. U této metody je největší problém moment setrvačnosti. Jak si ho zjistil na tvůj motor? Dále už je to opravdu jen fyzikální vztah. Pokud nemáš motor s turbem, proměným časováním ventilů nebo proměným sáním tak je to podle mě spolehlivá metoda. Měřením výkonu se nějakou dobu zabývám a proto mě štve, když jsem někdo píše věci které nejsou pravda. Tím nenarážím na taboa. Jinak odkud jsi? O této metodě většina lidí ani neví, že něco takového existuje. Kdyby někdo byl ochoten nebo jel někam na brzdu na STATICKÉ měření, tak kdykoliv můžu domluvit změření v ten samý den akceleračně abychom mohli porovnat výsledky. Bohužel moment setrvačnosti je neznámý u většiny motorů.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

akcelerometer je napr. bezne pouzivany G-TECH. Taketo meranie ma vsak jednu velku nevyhodu, max. zrychlenie je len na najnizsom prevodovom stupni, tam je vsak problem s trakciou a u turbo motorov s casom nastupu turba. Meranie na akomkolvek vyssom prev. stupni je ovplivnene prevodom a tym padom nepouzitelne.
Dalsi faktor je odpor vzduchu, ktory rastie kvadraticky s rychlostou a vyrazne ovplyvnuje akceleraciu vozidla.
Dalsi faktor je nutnost presne poznat hmotnost testovaneho vozidla, kazda dchylka sposobuje nepresnost vysledkov.
Kazdopadne na beznych atmosferickych motoroch meranie vykonu zo zrychlenia velmi presne odpovedalo papierovym udajom.
Ci o tom vela ludi nevie by som pochyboval, kedze napr. spomenuty G-TECH je velmi rozsireny, lacny a hlavne presny pristroj, treba vsak brat do uvahy komplikacie sposobene prevodmi, odporom vzduchu, hmotnostou...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 10:13, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Chyronex
Příspěvky: 45
Registrován: 07 čer 2004 20:54

Příspěvek od Chyronex »

Taboo dik za odpoved, jsem proste zvedavy a rad znam podstatu veci co a jak funguje a tvuj nazor a zkusenosti plne respektuji. Na zkusebne jsem videl toto mere kdy byl motor vandam z auta, otacky byly snimany v itervalech 0,000001s. Ta metoda me zaujala svou jednoduchosti a moznosti provest doma, proto jsem se zde ptal na vase nazory. Pri ruznych mereni byly patrne i ruzne zasahy do motoru, treba vadny druhy stupen na karburatoru atd. Souhlasim s tim, ze zalezi jak je ve vysledku auto rychle. Tohle mereni bych provadel spise jen se zvedavosti nebo jen porovnanim prubehu, nez zjistovanim presnych hodnot, zadne zavody ani sprinty neprovozuju, tak jde ciste jen o akademicky zajem neco si zkusit :D .

Moment setrvacnosti motoru a setrvacniku jsem nasel v knizce o mem motoru na internetu.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší

TF
Příspěvky: 101
Registrován: 02 říj 2006 21:30
Bydliště: Západní Čechy

Příspěvek od TF »

Taboo píše:
TF píše:Měřením výkonu se nějakou dobu zabývám a proto mě štve, když jsem někdo píše věci které nejsou pravda. Tím nenarážím na taboa. Jinak odkud jsi?
Z USA (potomek ceskych rodicu). Ja priznavam, ze bych do teto debaty nejspis nemel zasahovat, protoze samotnym "merenim vykonu" a jeho metodama jsem se nikdy nijak intenzivne nezabyval (i presto, ze vlastnime Dyno Dynamics AWD dynometer a lazenim motoru se venuji uz nekolik let). Osobne se mne pouhe mereni vykonu prici vice mene z fylozofickeho hlediska, coz se pote zakonite odrazi v zaujatosti a neobjektivite mych prispevku na toto tema. :D
V předchozím příspěvku jsem se špatně vyjádřil.
To odkud jsi nebylo na tebe Taboo, ale na Chyronexe. Na tebe jsem nenarážel, ty tomu dozajista rozumíš více, než drtivá většina lidí tady a taky si tvých připomínek co se tuningu týče velmi vážím. Jsem rád že jsem taky přispívá někdo kdo tomu opravdu rozumí. A že si z USA už jsem si dávno všimnul. :D

TF
Příspěvky: 101
Registrován: 02 říj 2006 21:30
Bydliště: Západní Čechy

Re: Měření výkonu bez brzdy

Příspěvek od TF »

Taboo: Když už máte dynometer, jak měříte ztrátový výkon? Tedy myslím pokud máte chassis dynamometer a chcete znát výkon motoru. Umí ten váš dynometer měřit staticky? Když jo je rozdíl mezi výkonem naměřeným staticky a dynamicky? Zkoušeli jste přesnost měření - motor ve vozidle na chassis dynamometeru vs. motor vyndaný z vozu na engine dynamometeru? Já myslím že nepřesnosti, keré vznikají u nás v ČR při měření na chasis dynamometrech vyplývají z měření ztrátového výkonu. Někdo ho neměří vůbec a někdo špatně.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

bez merania stratoveho vykonu nie je mozne na valcovom dynamometri urcit vysledny vykon motora, kedze samotne meranie je meranie krutiaceho momentu na kolesach, nasledne sa pri vysliapnutej spojke meraju prevodove straty (stratovy vykon) pri zpomalovani motora na neutral a nasledne sa vypocita vykon motora odratanim strat od nameraneho vykonu na kolesach. Neviem si predstavit ako by sa dal merat vykon motora na valcovom dynamometri bez merania strat...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Měření výkonu bez brzdy

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 10:13, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

TF
Příspěvky: 101
Registrován: 02 říj 2006 21:30
Bydliště: Západní Čechy

Re: Měření výkonu bez brzdy

Příspěvek od TF »

Jasný pro ladění ztrátovej výkon znát nepotřebuješ. A nepozorovali jste nějaký fázový posun? Někteří lidí tvrdí že při měření vozu s turbem dynamicky údajně nastává posun výkon níže z důvodu že turbo nemá stejný tlak jako při jízdě. Možná je to z důvodu příliš lehkých válců nevím.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Měření výkonu bez brzdy

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 10:14, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

TF
Příspěvky: 101
Registrován: 02 říj 2006 21:30
Bydliště: Západní Čechy

Re: Měření výkonu bez brzdy

Příspěvek od TF »

Taboo píše:
TF píše:Jasný pro ladění ztrátovej výkon znát nepotřebuješ. A nepozorovali jste nějaký fázový posun? Někteří lidí tvrdí že při měření vozu s turbem dynamicky údajně nastává posun výkon níže z důvodu že turbo nemá stejný tlak jako při jízdě. Možná je to z důvodu příliš lehkých válců nevím.
U eddy-current retarder dynometru, ktery umoznuje ustanovit zatez na zaklade trvale rychlosti, trvale zateze anebo progresivni akceleraci, neni tento fenomen problemem. Ten fazovy posun je u turbo vozu ale dan vice mene uschovanou kinetickou energii valcu dynometru (ktera samozrejme chybi pri jizde) pred samotnym startem mereni. Z pohledu konsumpce vzduchu vzhledem ke skutecne zatezi tam ale v realite k zadnemu posunu nedochazi. Ten posun je proste dan jen rozdilnou progresi narustu vyfukove energie, coz je mozno (pokud je dostatek trakce) castecne eliminovat nedanim tem valcum sanci se "nasytit" (rychlym razenim pri plne zatezi). Samozrejme, nevyhodou podobneho postupu je nizky odpad RPM, ale pokud clovek ladi 1/4 mile drag vuz, tak to neni az tak na zavadu. Osobne, pro mne je "pruznost" motoru pri nizsi zatezi ve skutecnych podminkach dulezitejsi, nez jakekoliv krivky z dynometru a i nizsi RPM pri WOT se daji pomerne dobre ladit pouzitim vyssiho rychlostniho stupne. My ale zcela vyhradne pouzivame moznosti retarderu a ve vetsine pripadu jen treti rychlostni stupen.
Tomu úplně přesně nerozumím. Takže k tomu fázovému posunu dochází nebo ne? Z hlediska: 1) rozdilné progresi narustu vyfukove energie? A 2) z hlediska "nasycení" válců? Z tohoto hlediska přece není rozdíl jestli je vůz přeplnovaný nebo ne.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Měření výkonu bez brzdy

Příspěvek od semysak »

myslim ze bylo mysleno ze ten dyno bez odvodu pridane energie motoru proste prestava merit kdyz uz je privadena energie z motoru = energie prenasena do valcu, takzer se vlasnte meri odpor vzduchu roztacenych valcu dyna, proste potkud nedokazes zatizit valce momentem statickym eddy current nebo hydrauklickym retarederem tak je problem kdyz chces merit motor ktery si nekde tu energii dokaze schova, treba pri ulozeni energie vyfukovych plynu v otacejicim se turbu bez zateze, proste se musi pockat a z ten setrvacny moent z valcu "vyprcha" resp se sporebuje na treni nekdev powertrain a nabo v mechanice dyno

ale je to muj laicky nazor

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“