Měření výkonu bez brzdy
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Měření výkonu bez brzdy
Zdravím, chtěl bych si udělat akcelerační metodu a zjistit vnější křivky motoru pěkně v doma v garaži s rozumnou přesností a ladit a testovat motor. Jelikož v elektrotechnice jsou zcela negramotný a sleduji, že je zde několik členů, kteří se vyznají, tak bych se chtěl zeptat jak do PC poslat změřené otáčky. Nevim jak by se rostla slozitost pro vetsi univerzalnost(4,6,..valce,2-4takt.motory). Bud nejaky datalogger nebo primo aktualni hodnoty. Nejspíše z impulsů cívky, ikdyz zapal se meni s otacklami, ideální si myslim bylo ze snímače otáček. Komunikace s PC by probíhala pres RS232 port (asi). S dalsim zracovanim dat bych si asi uz vedel rady, ale tohle opravdu netusim. Jakekoliv pripominky vitam.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší
100-0 km/h....ještě lepší
Re: Měření výkonu bez brzdy
Jde o to zmerit uhlove zrychleni motoru. Moment motoru se rovna moment setrvacnosti krat uhlove zrychleni. Hodnotu momentu setrvacnosti pro svuj motor znam, tak potrebuju jen to uhlove zrychleni. Z momentu pak vypocitam i vykon. Vykon je moment x uhlova rychlost. Tak potrebuju nejakej zmetek, kterej mi uděla průbeh otácek motoru v case nebo merit cas mezi impulsy.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší
100-0 km/h....ještě lepší
Re: Měření výkonu bez brzdy
jak chceš tohle měřit, když nenasimuluješ zatížení motoru?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření výkonu bez brzdy
Z otáček? Velmi snadno - z grafu nárůstu otáček v čase dostaneš rychlost i zrychlení. V * A * konstanta = okamžitý výkon. Jedná se o víceméně bezrozměrné číslo, ale v dané úloze jde tvar výsledné křivky výkonnu a spolehlivost opakování měření pro porovnání výsledků typicky před a po úpravě.
Btw. na tohle existuje hotové řešení s využitím MP3 přehrávače, který má možnost nahrávat z ext. analogového zdroje. Pohledám link.
Btw. na tohle existuje hotové řešení s využitím MP3 přehrávače, který má možnost nahrávat z ext. analogového zdroje. Pohledám link.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření výkonu bez brzdy
blázne, motor zatížíš tak, že prostě pojedeš. Princip měření je jako u G-techu. Defacto se jedná o sprint.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření výkonu bez brzdy
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
Re: Měření výkonu bez brzdy
[quote="blázen"]jak chceš tohle měřit, když nenasimuluješ zatížení motoru?[/quote
Zatizeni je v tom ze urychlujes samotny motor, prave proto je treba znat moment setrvacnosti motoru a setrvacniku, pripradne spojky a predlohy v prevodovce.
Zatizeni je v tom ze urychlujes samotny motor, prave proto je treba znat moment setrvacnosti motoru a setrvacniku, pripradne spojky a predlohy v prevodovce.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší
100-0 km/h....ještě lepší
Re: Měření výkonu bez brzdy
Tohle reseni se mi nezda zcela idealni a to okolnich podminkach a hodne dalsich parametru co clovek musi znat.Ondras píše:Nalezeno: http://web.daves.cz/index2.php?ses_web= ... 0&item=350
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší
100-0 km/h....ještě lepší
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření výkonu bez brzdy
Ty okolní údaje musíš znát jen pokud ti nestačí výsledek jako bezrozměrný (graf, jež je fcí otáček). IMHO ani není účel dobrat se nějakého s okolním světem (rozuměj jinými metodami změřeným výkonem) porovnatelného výsledku. Ono to stejně k téměř ničemu není. Válcová brzda taky měří každá jinak. Důležité na každé měřící metodě, aby totožné auto naměřila vždy stejně a měření po změnách byla porovnatelné.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření výkonu bez brzdy
Ještě mě napadlo, že otáčky pohodlně naloguješ z EOBD. Toolů je na to zase mraky. Např.
http://www.nology.com/laptopdyno.html
http://www.palmerperformance.com/produc ... /index.php
http://www.carobd.com/featobd.html
http://www.nology.com/laptopdyno.html
http://www.palmerperformance.com/produc ... /index.php
http://www.carobd.com/featobd.html
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
Re: Měření výkonu bez brzdy
Ano chapu, ze jde o porovnavani a zkoumani spise prinosu urcitych uprav. OBD port prave nemam.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší
100-0 km/h....ještě lepší
Re: Měření výkonu bez brzdy
Ano chapu, ze jde o porovnavani a zkoumani spise prinosu urcitych uprav. OBD port prave nemam.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší
100-0 km/h....ještě lepší
Re: Měření výkonu bez brzdy
to je samozřejmost,spíš mě zajímalo jak zatíží motor v té garáži..Ondras píše:blázne, motor zatížíš tak, že prostě pojedeš. Princip měření je jako u G-techu. Defacto se jedná o sprint.

Re: Měření výkonu bez brzdy
Tim ze z volnobeznych otacek das plny plyn a ten motor se sam zacne zrychlovat az do maxima.blázen píše:to je samozřejmost,spíš mě zajímalo jak zatíží motor v té garáži..Ondras píše:blázne, motor zatížíš tak, že prostě pojedeš. Princip měření je jako u G-techu. Defacto se jedná o sprint.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší
100-0 km/h....ještě lepší
Re: Měření výkonu bez brzdy
Chyronex píše:Tim ze z volnobeznych otacek das plny plyn a ten motor se sam zacne zrychlovat az do maxima.blázen píše:to je samozřejmost,spíš mě zajímalo jak zatíží motor v té garáži..Ondras píše:blázne, motor zatížíš tak, že prostě pojedeš. Princip měření je jako u G-techu. Defacto se jedná o sprint.
a tím zjistíš co? jediné zatížení si schopen získat reálnou jízdou nebo na válcové brzdě

Re: Měření výkonu bez brzdy
s akou presnostou si myslis ze tie hodnoty ziskas, ked motor vytocis z, neviem, 700rpm na 7000rpm za 1.5sec ?
edit: doplnene rpm...
edit: doplnene rpm...
Naposledy upravil(a) JonnY dne 19 bře 2008 21:33, celkem upraveno 1 x.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 2146
- Registrován: 15 dub 2004 13:41
- Bydliště: !!!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření výkonu bez brzdy
...právě to je ten průser. Možná kapičku pomůže dát hnanou nápravu do luftu a zkoušet to se zařazenou pětkou, ale riziko takového počínání v garáži je nabíledni.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|
Re: Měření výkonu bez brzdy
tohle mi přijde jako měřit miliampéry měřícím přístrojem z rozsahem 2kiloampéry .. bez pořádného reálného zatížení přece nemůžeš nic naměřit ani vypočítat..
Presnost metody mereni je velice vysoka, kdyz mas vysokou hustotu zaznamu tak +- 0.2rad/s-2, coz je relativne 0,12%, problem je s momentem setrvacnsoti, ten se ti nemeni a je to stala konstanta. Ale neni neresitelny. Jinak akcelerace se dela na neutral, tudiz bez hnanych kol.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší
100-0 km/h....ještě lepší
Re: Měření výkonu bez brzdy
Chyronex: tak sa spytam inac. naco vobec niekto kupuje valcove brzdy za miliony korun, ked to iste sa clovek dozvie z jedneho snimacu otacok?
nebude to v tom ze sa to iste z jedneho snimacu otacok nedozvie?
okrem toho motor nema zataz, takze si nejsom isty ake data ze to chce ziskat. co take preplnane motory? tam sa ti motor bude klepat na obmedzovaci este nez vobec vznikne nejaky pretlak. nakolko bude podobne meranie potom relevantne?
nebude to v tom ze sa to iste z jedneho snimacu otacok nedozvie?
okrem toho motor nema zataz, takze si nejsom isty ake data ze to chce ziskat. co take preplnane motory? tam sa ti motor bude klepat na obmedzovaci este nez vobec vznikne nejaky pretlak. nakolko bude podobne meranie potom relevantne?
Re: Měření výkonu bez brzdy
std valcova brzda neni nic jineho nez mereni krouticiho momentu a otacek - motorem roztacis valec o znamem momentu setrvacnosti z momentu co zmeris snmacem bud na nejakem retarderu nebo torzi na nejakem dvojhmotovem setrvacniku a z otacek kola zjistis vykon prenaseny do setrvacniku - valce brzdy
pokud das misto kola strvacnik znameho momentu setrvacnosti a budes merit prubeh roztaceni tak vykon zjistis poze pri zmene hybnosti toho setrvacniku, nejde ale udelat aby jsi treba staticky tocil 4000 ot a zjistoval moment do kol, protoze neni zadny load toho setrvacniku - zadna zmena momentu, proste a jednoduse necim ten pohyb setrvacniku musis brzdit aby vznikala potreba dodavat energii a o vzduch se kolo moc nebrzdi museli by tam byt minimalne nejake lamely co se trou o vzduch
pokud das misto kola strvacnik znameho momentu setrvacnosti a budes merit prubeh roztaceni tak vykon zjistis poze pri zmene hybnosti toho setrvacniku, nejde ale udelat aby jsi treba staticky tocil 4000 ot a zjistoval moment do kol, protoze neni zadny load toho setrvacniku - zadna zmena momentu, proste a jednoduse necim ten pohyb setrvacniku musis brzdit aby vznikala potreba dodavat energii a o vzduch se kolo moc nebrzdi museli by tam byt minimalne nejake lamely co se trou o vzduch
Preplnovane motory merit nelze, problem je i u motoru ktere maj promenlivou delku sani. Pripominky samozrejme prijimam, ale spise by me zajimalo HW reseni.
Nemyslim nijak drzet otacky motoru na konstatni hodnote, to mereni trva par sekund, musis tam byt proste nejake uhlove zrychleni. Takze myslite, ze zcela je to spatny pristup k metode a mereni?
Nemyslim nijak drzet otacky motoru na konstatni hodnote, to mereni trva par sekund, musis tam byt proste nejake uhlove zrychleni. Takze myslite, ze zcela je to spatny pristup k metode a mereni?
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší
100-0 km/h....ještě lepší
Raději bych volil jiný objekt na píchání.Chyronex píše:Pár měření jsem touto metodou viděl a výsledky byly plnohodnotné. Pokusim se uskutečnit kominikaci přes RS232 port do Matlabu, uvidím co z toho vyleze. Aspoň mam nad čím přemyslet a do čeho píchnout o víkendu.


Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
- ladis.biker
- Příspěvky: 119
- Registrován: 23 bře 2007 22:11
- Bydliště: Nový Bydžov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření výkonu bez brzdy
To taky nemusí být pravda, na totožný brzde můžeš naměřit rozdílný hodnoty. Záleží na hodně věcech např: vlhkost, teplota a tlak vzduchu, teplota motoru, jiné palivo, tlak nápor. vzduchu atd. Jinak měření výkonu motoru bez zátěže na volnoběh mi přijde jako nesmysl, ale necháme to na autorovi článku ať se ukáže ... třeba s něčím překvapí.Ondras píše:Válcová brzda taky měří každá jinak.

http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm