MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

MartM
Příspěvky: 6
Registrován: 28 led 2019 11:10

MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od MartM »

Ahoj, je v dnešní době možné navýšení výkonu mojí Toyoty MR2 spyder (sw30) tak, aby směla na silnici a tedy prošla přes stk ? Napadá mě swap 2zz-ge místo 1zz-fe, nebo turbo nebo supercharger.
1) u swapu je trochu problém typ motoru na bloku a to, zda jde upravit ECU.Všude v návodech vidím, že dávaj ECU z 2ZZ, ale to na emisích při napíchnutí viděj, že je to 2ZZ, nebo se pletu? Vyřeší to piggyback? Navíc je nárůst výkonu oproti 1zz až nahoře, krouťák v podstatě stejný.
2) u přeplňování turbem to bude ještě horší s STK, turbo na svodech pozná asi každý, standalone UCU neprojde přes readiness kódy. Netuším, co samotné emise.
3) u superchargeru to bude asi podobné, jen by šel lépe schovat a (snad) umístit místo kompresoru klimatizace (Rotrex) . Případně pro silniční použití ( :D STK) vyhodit hadici sání od kompresoru udělat dočasně NA , ale zas netuším, co na to ECU - 2 mapy?
Našel by se někdo, kdo by mi doporučil konkrétní konfiguraci a dokázal to pak naladit? Je mi jasné, že se neobejdu bez bez vstřiků a chlazení stlačeného vzduchu ( asi vzduch /voda), možná palivového čerpadla, budíky, WB lambda, atd... a taky spojka. Vnitřnosti bych chtěl nechat, kolem 190WHP to snad vydrží.
Budu rád za každou radu a nápad.

raddy
Příspěvky: 267
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od raddy »

ja som pre par mesiacmi kupil oturbenu w30 z CR, ako tam, ani na SK nebol ziadny problem z STK, samozrejme "po znamosti", ecu je piggiback...
Naposledy upravil(a) raddy dne 27 úno 2020 15:21, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od Beaver »

1. SW30 neexistuje
2. přeplňování sice "poznají", ale pokud nenarazíš na nějakého troubu, tak je to fuk :D Standalone ECU je při ofiko STK/ME u auta co má mít OBD2 samozřejmě problém, kódy to poskytnout neumí.
3. teoreticky nejmíň problematické je dát tam kompresor a piggyback jednotku nebo klidně i standalone jednotku a na STK vrátit původní jednotku s tím, že se buď odpojí magnetická spojka kompresoru nebo se udělá bypass hadice. Když v sání nebude boost, bude motor fungovat naprosto stejně jako před úpravou.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4040
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od JRD McLAREN »

...a to same to vie robit aj s turbom .. :roll:

necha sa otvoreny wastegate .. a preplnanie bude nulove...

da sa to spravit tak, ze sa na STK pripoji povodna jednotka ...
a na bezne jazdenie sa da ta Standalone ... ..nejaka ...
(nic hotove sa mozno nebude dat kupit ...)

otazne je potom aje co zo vstrekmi a palivom ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Pak jsou tady i ladiči, kteří dokáží stand alone jednotku propojit s origo eletrikou/jednotkou tak, aby všechno v autě fungovalo jak má ;-)

Jenže ten náš český ti na tenhle nápad řekne, že kdo chce upravené auto, ten nepotřebuje komfortní funkce :lol:
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od Libor12 »

1. Když 2zz motor tak včetně tovární ecu. Motory od sebe poznáš na první pohled tím že 2zz má na rozdíl od 1zz kovové sání. Na STK nic ecu nepráskne a ani krom readiness kódů je nic jiného nezajímá. Kdyby jsi měl nový motor,tak neřeknu ani popel,ale sehnat 2zz ve slušném stavu je dnes už nadlidský úkol a ty co nejsou vylítané vrány zase jsou cenovkou trošku mimo. 2zz není úplným etalonem spolehlivosti a výrobních vad od trhajících se liftových šroubů přes praskající olejová čerpadla,nefunkční sprchy vaček,opotřebovávající se vačky,občas prasknutý rozvodový řetěz,píst,blok mezi 1 a 2 válcem v hlavním klikovém uložení.... je toho víc než dost co by stálo za těch 50 koní.
2. Nejen kódy,ale i emise jsou mimo. Při programovatelné ecu by si pro ty měřená pásma mohl emise nastavit jen pro účel měření, ale r. kódy ne.
3. Turbu i kompresoru bych se vyhnul.
Nevím v jakém stavu to tvoje 1zz je,ale pokud je v autě původní a má najeto do 130000km a začíná žrát olej a ty se swapem motoru chceš vyhnout jeho GO,tak bych to tak nezavrhoval. Krom té vyrobní vady s ovalitou válců je to spolehlivý motor. S troškou vynalézavosti, toyota epc a prací brusírny jde poskládat motor o objemu 2023-2100ccm3,kompresí 12:1 a správnými vačkami lze již tuto ecu naladit použitým komponentům na cca 200hp.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

raddy
Příspěvky: 267
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od raddy »

problem s ovalitou valcov 1zz je spojeny s pre-katmi vo vyfukovych zvodoch. Ak neboli vcas (do nejakych 50tis. km najazdu) odstranene, je velmi pravdepodobne ze bude nutne GO motora, samozrejme s odstranenim zvyskov pre-katov. Ako kompresor, tak turbo neznamena apriori problem s emisiami, ak je pritomny katalyzator a lambda (zmes) je v pozadovanom rozsahu, emisny test bude takisto v poriadku. Ak sa pouzije piggiback, kody ecu budu OK (ak to bude na stk niekoho naozaj zaujimat). Na 1zz predavala Toyota tovarensky turbo kit, urcite by som sa turba (adekvatne naladeneho) na tomto motore nebal. Medzi turbo 1zz a atmo 2zz je velky rozdiel v dostupnosti vykonu vs otacky, nie kazdeho bavi drzat motor na limitery aby to tahalo... Ak sa raz prevezies v turbo 1zz mr-2, pochopis... Nakoniec, STK by mal byt tvoj posledny problem ak uvazujes o takychto upravach auta, toto musis mat vopred poriesene cez znamosti...

MartM
Příspěvky: 6
Registrován: 28 led 2019 11:10

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od MartM »

[quote="Beaver"]1. SW30 neexistuje

Omluva, MR2 W30 . Někde se chybně uvádí SW30.
Když dočasně vrátím původní ECU, co na to větší vstřiky?

raddy
Příspěvky: 267
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od raddy »

MartM píše: Když dočasně vrátím původní ECU, co na to větší vstřiky?

budou chcat...

MartM
Příspěvky: 6
Registrován: 28 led 2019 11:10

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od MartM »

raddy píše:problem s ovalitou valcov 1zz je spojeny s pre-katmi vo vyfukovych zvodoch. Ak neboli vcas (do nejakych 50tis. km najazdu) odstranene, je velmi pravdepodobne ze bude nutne GO motora, samozrejme s odstranenim zvyskov pre-katov. Ako kompresor, tak turbo neznamena apriori problem s emisiami, ak je pritomny katalyzator a lambda (zmes) je v pozadovanom rozsahu, emisny test bude takisto v poriadku. Ak sa pouzije piggiback, kody ecu budu OK (ak to bude na stk niekoho naozaj zaujimat). Na 1zz predavala Toyota tovarensky turbo kit, urcite by som sa turba (adekvatne naladeneho) na tomto motore nebal. Medzi turbo 1zz a atmo 2zz je velky rozdiel v dostupnosti vykonu vs otacky, nie kazdeho bavi drzat motor na limitery aby to tahalo... Ak sa raz prevezies v turbo 1zz mr-2, pochopis... Nakoniec, STK by mal byt tvoj posledny problem ak uvazujes o takychto upravach auta, toto musis mat vopred poriesene cez znamosti...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pre-kat jsem vymlátil hned v loni na jaře, jak jsem auto koupil. Bohužel pozdě, část vnitřku jednoho katu už seděla o kus níže. Má najeto cca 150 tis a olej žere cca 1l na 1000km ostré jízdy.
Známosti na STK nemám a raději bych něco, co má šanci projít při troše vůle normálně.

MartM
Příspěvky: 6
Registrován: 28 led 2019 11:10

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od MartM »

Dotaz na Raddyho : Máš někde fotky provedení tvého turba? Kde je intercooler a tak. Kolik to má výkon? Dík.

raddy
Příspěvky: 267
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od raddy »

fotky zatial nemam, na prevedeni turba nie je nic zvlastne, je to na liatinovych zvodoch z nejakeho ineho motora, tlmic vyfuku je na povodnom mieste, medzichladic je pod zadnym naraznikom, vzduchovy s naporovym vedenim vzduchu. Filter vzduchu je za pravym zadnym blatnikom. Ja som to uz kupil hotove, vykon by mal byt okolo 200k.

MartM
Příspěvky: 6
Registrován: 28 led 2019 11:10

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od MartM »

Libor12 píše: 3. Turbu i kompresoru bych se vyhnul.
Nevím v jakém stavu to tvoje 1zz je,ale pokud je v autě původní a má najeto do 130000km a začíná žrát olej a ty se swapem motoru chceš vyhnout jeho GO,tak bych to tak nezavrhoval. Krom té vyrobní vady s ovalitou válců je to spolehlivý motor. S troškou vynalézavosti, toyota epc a prací brusírny jde poskládat motor o objemu 2023-2100ccm3,kompresí 12:1 a správnými vačkami lze již tuto ecu naladit použitým komponentům na cca 200hp.
Najeto 150 tis. , stav si asi GO vyžádá, při ostré jízdě cca 1l oleje na 1tis km padne. Takže varianta s převrtáním zní zajímavě. Co vše by to obnášelo a kdo by to uměl udělat? Jiné vstřiky,vložky, písty, kliky, vačka, pružiny ventilů, nebo i klikovka?? Co spojka, pobere to? Krouťák by měl být větší, ne? Pak asi laděné svody, sport kat + výfuk. ECu ošálit přes piggyback? A co na to slavná STK?
Jaká může být orientační cena úpravy motoru? A co management a doladění?
Díky předem za odpovědi.

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3009
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od tholis »

Mám sice úplně jiné auto a navíc koncern, ale pro info:

Mě to vyjde přes 100tisíc a to u auta kterých jezdí všude statisíce a je na ně hromada aftermarket náhradních dílů a všichni je znají (umí opravit) 8)
" www.autowerks.cz "

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od Libor12 »

Začal bych tím kolik do toho chceš investovat. Žádná z variant nebude pod 100k. Ono i při poctivé GO mluvíme cca 50ti bez bez práce kolem,jako že ten motor někdo musí vyndat a dát zpět. Pokud si najel tolik km,s největší pravděpodobností máš úplně první generaci 1zz co má zalité litinové vložky válců. Pokud by jsi nechtěl nic řesit,tak tady by si si při GO vystačil jen se standartním brusem a modifikovanými písty s 8 mi otvory pro odtok oleje pod stíracími kroužky. Pořád se dají koupit písty jen se 4mi a to jsi brzy tam kde si byl. Ty motory pouze s nikasilem umíraly už mnohem dříve cca 70000km. Jejich oprava spočívla ve vyvložkování pouze suchými vložkami,ale tam nebylo možné zvětšit vrtání víc než o 1mm. Suché vložky zvládne snad každá brusírna. Mokré vložky +3mm dělá třeba Darton,ale tam se počítá i s přeplnováním,dá se jít až na +4mm,ale musíš pak použít "block filler" . Někdo tvrdí,že se tím zhorší chlazení,já říkám že když se použije s důvtipem,pomůže a nestane se nic. Písty můžeš použít jak oem toy i když z jiného motoru(proto zminuji EPC) nebo si je nechat vyrobit na zakázku. U té atmo úpravy vystačíš jen se zvýšeným tlakem paliva a tovární ecu,která už na rozdíl od těch starších denso,lze přehrávat. Dávám graf 1zz na itb,aem ems4.
Raddy: toyota nikdy turbo na 1zz nedávala ani nevyráběla. Poslední turbo byl v 1.8 motor 7A-FTE (předchůdce 1zz) a distribuoval se pouze pro AU a NZ. Na motory série Z byl dodělán pouze kompresor na motor 2zzge u TTE. Dávaly se pouze do e12 coroll (něco přes 600ks) a pro lotus.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

MartM
Příspěvky: 6
Registrován: 28 led 2019 11:10

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od MartM »

Libor: motor si vyndám sám,to ještě zvládnu. Nerad bych dával nad 150, při 200hp. Potrebuju ale někoho, kdo mi poradi, co vše udělat a co a kde nakoupit a odladi mi to.

raddy
Příspěvky: 267
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od raddy »

libor: na mr2 spyder existoval TTE turbokit, dodavany priamo Toyotou...

https://www.autocar.co.uk/car-review/to ... -mr2-turbo" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od Libor12 »

Dík za odkaz. To je to samé jak pro ty corolly. Už jen úpravce. Auto vyjelo jako z linky jako atmosférické a úpravce dodělal zbytek i když to prodala toyota. Pořád podle vin najdeš v epc jen atmosféricky motor s odkazem na externí dodatek s díly TTE. Já jsem myslel velkosérie přeplňovaných motorů které tak sjely přímo z výrobní linky. x-GTE,FTE - turbomotory, x-GZE - kompresor.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2286
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: MR2 spyder - zvýšení výkonu a stk

Příspěvek od Libor12 »

MartM píše:Libor: motor si vyndám sám,to ještě zvládnu. Nerad bych dával nad 150, při 200hp. Potrebuju ale někoho, kdo mi poradi, co vše udělat a co a kde nakoupit a odladi mi to.
Můžu nabídnout brzdu,úpravu sw oem ecu nebo instalaci a odladění aem ems4,které mám normálně skladem. Pomůžu s nákupem a výběrem dílů a doporučím brusírnu na vyvložkování.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“