oct do výfuku

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

oct do výfuku

Příspěvek od tom28 »

pročítal jsem tady nějaké staré příspěvky ohledně odvětrání klikové skříně s vývodem do výfuku..... tak jak jsem to pročítal nějak je mi vše jasné až jednu věc z příspěvku co tam vložil taboo. nějak mi chybí asi ten správný kousek představivosti.... tak třeba mi někdo poradí

tady nejprve celý text
Nic vedeckeho na tom opravdu neni... Ja bych i na tom I-6 pouzil jen 3 (mozna 4) odsavaci trubky, ktere bych umistil na zacatek, do poloviny a na konec toho bloku, s jejich vstupy bych vysoko nad hladinou oleje (nekde v okoli osy klikove hridele), mezi zavazi klikove hridele a stenu bloku (tak, aby do nich nic nenarazelo a daly se snadno z toho prostoru vytahnout spolu s olejovou vanou). Nad anebo okolo vstupu tech trubek by bylo vhodne umistit nejake vhodne deflektory/oil separatory tak, aby dochazelo k minimalnimu nasavani olejove mlhy (ja bych pouzil jen kus hrubsi a propustnejsi ocelove vlny a kus trubky o neco vetsiho prumeru, kterou bych v jeji spodni polovine opatril nekolika dirami, uzavrel jeji horni konec a pote ji v nekolika mistech na jejim spodnim konci privaril k te saci trubce obalene tou vlnou. Vpodstate stejny design jako bezny breather.). Umisteni tech pruchodu na olejove vane (a respektivne tech trubek samotnych) je vice-mene jen zalezitost nejvyhodnejsich mist. Ja bych ty trubky navic jeste zesilil privarenymi trojuhelniky, aby v te vane nejak za chodu motoru nevibrovaly a pripadne se neodlomily. Ono se to da resit mnoha rozdilnymi zpusoby... Ty trubky by se mozna daly i ohnout do 90 stupnu, pote je tahnout a privarit ke stene te olejove vany v blizkosti jeji priruby a vyvest je ven pres ten zavareny otvor na vane (na tom druhem obrazku). BTW, k cemu slouzi to velke fitting napravo od toho Japan loga? Pokud ta dira jde skrze blok, tak by se samozrejme dala k odvetrani te klikove skrine pouzit take...

a jde mi konkrétně o konstrukci toho separátoru, který tu v přispěvku popsal.....

Nad anebo okolo vstupu tech trubek by bylo vhodne umistit nejake vhodne deflektory/oil separatory tak, aby dochazelo k minimalnimu nasavani olejove mlhy (ja bych pouzil jen kus hrubsi a propustnejsi ocelove vlny a kus trubky o neco vetsiho prumeru, kterou bych v jeji spodni polovine opatril nekolika dirami, uzavrel jeji horni konec a pote ji v nekolika mistech na jejim spodnim konci privaril k te saci trubce obalene tou vlnou. Vpodstate stejny design jako bezny breather.)

porád to pročítám a nějak mi to nedává, je to celé nějak zamotané...... napadá mě něco tvarově podobného jako rezonanční nádoba na výfuku, která by na vstupu do této nádoby měla "děrovanou přepážku" ... v prostoru za přepážkou by byla ta ocelová vlna a na konci toho vetšího průměru by byla opět děrovaná přepážka která by zadržovala tu vatu v té nádobě? A dál zúžený průměr jednocestný ventil a vývod do výfuku..... jak je psáno dále.
separátor by byl samozřejmě ve "svislé" nikoli vodorovné poloze, aby zachycený olej stékal zpět do vany..... Vím že Taboo to myslel možná trochu jinak ale fakt jsem to četl asi 20 krát a .....
mozná na te konstrukci asi ani tak nezáleží a způsobů je více, jen jsem se snažil to pochopit, ale nějak mi to nejde :(
předem děkuji za poznatky :wink:

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: oct do výfuku

Příspěvek od JRD McLAREN »

no v podstate.. ak to dobre chape moja predstavivost...
tak je to na system plnepriechodzieho tlmicu vyfuku..
len naruby...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: oct do výfuku

Příspěvek od tom28 »

zkus to rozepsat.... která trubka "který průměr" je jako vstup ještě nevyčištěného vzduchu....
díky

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: oct do výfuku

Příspěvek od JRD McLAREN »

no zoberes povedzme 25mm trubku..
spodok bud zacpes alebo zakoncis nejakym tym deflektorom...
z boku do nej mozes navrtat dierky..

potom ju z vonku obalis nejakou to ocelovou vatou..
a na tu vatu das z vonku trubku povedzme 40mm..
ktora bude mat pevny vrch... aby do nej nenatiekol/nenakvapkal stekajuci olej..
a z boku tej vacsej trubky budu navrtane dalsie dierky..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: oct do výfuku

Příspěvek od tom28 »

asi jsem opravdu tatar....
takže ta trubka o průmeru 25 mm bude ta, co už odvádí přečištěný vzduch do výfuku? A ta 40mm trubka ve které je ta vata je ta co vede z klikové skříně? Pokud ano její plášť už nemuže být provrtaný....

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: oct do výfuku

Příspěvek od Beaver »

Proboha co resite ? Kousek trubky, dejme tomu 40 mm prumer uzavres zatkou, respektive tam navaris proste plechove vicko. Vznikne ti maly kalisek. Ten provrtas po stranach a v tom vicku. Mensi trubku, treba 20 mm, protahnes vyvrtanym otvorem do olejove vany aby kousek precnivala. Nasledne ji tam privaris, precnivajici konec obalis dratenkou a nasunes na to ten vryobeny 40mm kelimek z vetsi trubky. Nasledne je k te tenci trubce nabodujes po obvodu otevreneho konce, ktery ted bude pobliz steny olejove vany, cimz se zabrani, aby z te tenci trubky odpadnul a zaroven drzi uvnitr tu dratenku. Olejova mlha pujde skrz otvory ve stene vetsi trubky a v jejim vicku skrz dratenku do tenke trubky, to co se vysrazi odkape skrz to provrtane vicko. Tu vetsi trubku nemuzes narazit uplne na fest na tu tenkou, uzavrel bys jeji vstup, musi sedet na vrstve te dratenky, aby to bylo pruchodne.

Alternativne by slo udelat to, ze do steny olejove vany vyvrtas nekolik der, do kterych vyrezes zavity. Zvenku privaris nejaky pruchozi sroub nebo kus trubky se zavitem taktez. Nasledne muzes nejakymi hadicemi se sroubovacimi koncovkami pripojit tu vanu zvenku na odsavani svedene do vyfuku, takze to bude dobre rozebiratelne (stejne jako brzdove pancerovane hadicky). Zevnitr potom nasroubujes tohle:

Obrázek

Akorat by to chtelo, aby to uvnitr melo prave tu dratenku, ale neni problem si takovej malej breather vyrobit.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: oct do výfuku

Příspěvek od tom28 »

aha už jsem doma........ :D ja se na to pořád díval jako na něco co má být na cestě k výfuku už mimo motor.... coby uzavřený separátor.....asi proto že separátory které se běžně instalují jsou mimo samotný motor proto mi to nedávalo smysl, a tohle co popisujete je tedy instalované v prostoru klikové skříně :wink: kde olej kape zpět přimo na hladinu. Teď už ten příspěvěk je srozumitený :wink:
ok děkuji všem

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: oct do výfuku

Příspěvek od JRD McLAREN »

Leonardo da ...
Přílohy
22072011068.jpg
22072011068.jpg (112.52 KiB) Zobrazeno 744 x
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Re: oct do výfuku

Příspěvek od tom28 »

ale jo :lol:

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“