tady nejprve celý text
Nic vedeckeho na tom opravdu neni... Ja bych i na tom I-6 pouzil jen 3 (mozna 4) odsavaci trubky, ktere bych umistil na zacatek, do poloviny a na konec toho bloku, s jejich vstupy bych vysoko nad hladinou oleje (nekde v okoli osy klikove hridele), mezi zavazi klikove hridele a stenu bloku (tak, aby do nich nic nenarazelo a daly se snadno z toho prostoru vytahnout spolu s olejovou vanou). Nad anebo okolo vstupu tech trubek by bylo vhodne umistit nejake vhodne deflektory/oil separatory tak, aby dochazelo k minimalnimu nasavani olejove mlhy (ja bych pouzil jen kus hrubsi a propustnejsi ocelove vlny a kus trubky o neco vetsiho prumeru, kterou bych v jeji spodni polovine opatril nekolika dirami, uzavrel jeji horni konec a pote ji v nekolika mistech na jejim spodnim konci privaril k te saci trubce obalene tou vlnou. Vpodstate stejny design jako bezny breather.). Umisteni tech pruchodu na olejove vane (a respektivne tech trubek samotnych) je vice-mene jen zalezitost nejvyhodnejsich mist. Ja bych ty trubky navic jeste zesilil privarenymi trojuhelniky, aby v te vane nejak za chodu motoru nevibrovaly a pripadne se neodlomily. Ono se to da resit mnoha rozdilnymi zpusoby... Ty trubky by se mozna daly i ohnout do 90 stupnu, pote je tahnout a privarit ke stene te olejove vany v blizkosti jeji priruby a vyvest je ven pres ten zavareny otvor na vane (na tom druhem obrazku). BTW, k cemu slouzi to velke fitting napravo od toho Japan loga? Pokud ta dira jde skrze blok, tak by se samozrejme dala k odvetrani te klikove skrine pouzit take...
a jde mi konkrétně o konstrukci toho separátoru, který tu v přispěvku popsal.....
Nad anebo okolo vstupu tech trubek by bylo vhodne umistit nejake vhodne deflektory/oil separatory tak, aby dochazelo k minimalnimu nasavani olejove mlhy (ja bych pouzil jen kus hrubsi a propustnejsi ocelove vlny a kus trubky o neco vetsiho prumeru, kterou bych v jeji spodni polovine opatril nekolika dirami, uzavrel jeji horni konec a pote ji v nekolika mistech na jejim spodnim konci privaril k te saci trubce obalene tou vlnou. Vpodstate stejny design jako bezny breather.)
porád to pročítám a nějak mi to nedává, je to celé nějak zamotané...... napadá mě něco tvarově podobného jako rezonanční nádoba na výfuku, která by na vstupu do této nádoby měla "děrovanou přepážku" ... v prostoru za přepážkou by byla ta ocelová vlna a na konci toho vetšího průměru by byla opět děrovaná přepážka která by zadržovala tu vatu v té nádobě? A dál zúžený průměr jednocestný ventil a vývod do výfuku..... jak je psáno dále.
separátor by byl samozřejmě ve "svislé" nikoli vodorovné poloze, aby zachycený olej stékal zpět do vany..... Vím že Taboo to myslel možná trochu jinak ale fakt jsem to četl asi 20 krát a .....
mozná na te konstrukci asi ani tak nezáleží a způsobů je více, jen jsem se snažil to pochopit, ale nějak mi to nejde

předem děkuji za poznatky
