Odlehcena remenice

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Odlehcena remenice

Příspěvek od Sly »

Underdrive Crank Pulley. Co si o tom myslite? Ma to cenu kupovat nebo jsou to pouze vyhozene penize? Jaky je rozdil mezi timhle kusem a kuprikladu Unorthodox Racing, ktera stoji cca $140. Honda crx. Diky za tipy.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/88-91-HO ... enameZWDVW
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

Stejnou si můžeš nechat vyrobit za 15kil u nás,teda s ještě lepším odlehčením. Výhody budou podobné jako u odlehčenýho setrváku -rychlejší nárust otáček. Osobně doporučuju,taky jsem si ji nejdřív dovezl,ale pozdějí jsem si nechal vyrobit tady na míru (jinak velké kolo,protože např. posilovač se nemusí točit tak rychle).
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
Wheelman
Příspěvky: 842
Registrován: 11 úno 2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehcena remenice

Příspěvek od Wheelman »

To MarAt: Kde jsi ji nechával dělat a jak je vyvážená??

To Sly: Ebay nebrat, ať je to cokoliv, neni to vůbec vyvážený a spracování na bodě mrazu. Neni to teda moje osobní skušenost ale kdekoliv jsem cokoliv četl tak jedině Unorthodox, ani AEM prý nebrat !?!
==> STREETRACING IS NOT A CRIME <==

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Mám dojem, že na řemenici klikovky existují dva základní názory - jeden naprosto pozitivní a druhej naopak absolutně negativní. Ten pozitivní tvrdí, že odlehčení pomůže motoru a osvobodí koně zákeřně uvězněný výrobcem motoru. Negativní zas říká, že se narušení vyvážení a hrozí nebezpečí, že motor odejde na ložiskách. Potom tu ještě padlo něco o řemenici co má v sobě jakýsi harmonizační prvek, ale osobně jsem to nějak nikdy neviděl, třeba u Supry jsem měl tu trojitou hlavní řemenici v ruce a přišlo mi to jako prostě kurevsky těžký kolo - nikde nic nenaznačovalo, že by to mělo ještě něco v sobě. A je taky fakt, že auta s těma odlehčenýma řemenicema celkem v pohodě brázdí silnice a žádnej boom informací i zadřených motorech jsem nevypozoroval. Tak si to přeber :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehcena remenice

Příspěvek od Sly »

Ano, mate pravdu. Taky jsem slysel tyto dva nazory. Odlehceni motoru na jednu stranu (i kdyz ne tak vyrazne, jako u odlehceni setrvacniku , samozrejme) a druhy nazor je, ze tato uprava je absolutne k nicemu.

Co se vyvazeni tyce. Jelikoz mam v soucasnosti duralovy setrvacnik, ktery vazi 3.2kg a je vyvazen pouze samostatne (v planu je vytaceni motoru do 9tis rpm), urcite bych nechal celek - remenici spolu s klikou i setrvacnikem - vyvazit.

Kazdopadne cena Underdrive crank pulley by byla s postovnym cca 1200 Kc. Unorthodox by se pohybovala pres 3tis Kc. Jako lepsi volba mi prijde udelat ultralehkou remenici na zakazku v CR. Cena by dle meho odhadu byla taky cca 1000Kc. Muze byt mala, jelikoz crx nema posilovac, takze snad pohani pouze alternator? Pokud koukam na seriovou, ta remenice je jakoby dvojita. Na vnitrni strane je nahozeny klinovy remen a vnejsi je nevyuzita. Tezko rict, k cemu je. Ze by klima? Tohle by slo vsechno pryc.

Pokud jsem napsal nejakou hloupost, tak me prosim opravte.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehcena remenice

Příspěvek od Sly »

Wheelman píše:To MarAt: Kde jsi ji nechával dělat a jak je vyvážená??
Pokud se nepletu, tuhle vec dela AlienPower. Vyvazena samostatne. Budu se ho na to informovat, takze dam potom vedet. :wink:
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehcena remenice

Příspěvek od Bidrin »

Sly píše:Ano, mate pravdu. Taky jsem slysel tyto dva nazory. Odlehceni motoru na jednu stranu (i kdyz ne tak vyrazne, jako u odlehceni setrvacniku , samozrejme) a druhy nazor je, ze tato uprava je absolutne k nicemu.

Co se vyvazeni tyce. Jelikoz mam v soucasnosti duralovy setrvacnik, ktery vazi 3.2kg a je vyvazen pouze samostatne (v planu je vytaceni motoru do 9tis rpm), urcite bych nechal celek - remenici spolu s klikou i setrvacnikem - vyvazit.

Kazdopadne cena Underdrive crank pulley by byla s postovnym cca 1200 Kc. Unorthodox by se pohybovala pres 3tis Kc. Jako lepsi volba mi prijde udelat ultralehkou remenici na zakazku v CR. Cena by dle meho odhadu byla taky cca 1000Kc. Muze byt mala, jelikoz crx nema posilovac, takze snad pohani pouze alternator? Pokud koukam na seriovou, ta remenice je jakoby dvojita. Na vnitrni strane je nahozeny klinovy remen a vnejsi je nevyuzita. Tezko rict, k cemu je. Ze by klima? Tohle by slo vsechno pryc.

Pokud jsem napsal nejakou hloupost, tak me prosim opravte.
Jenom za dynamické vyvážení do 10000 ot/min se platí cca 500-700 Kč/hod a musíš kromě řemenice vyrobit i přesně nabroušenou hřídel, která se musí brousit mezi hroty nakulato, aby se dala řemenice upnout a i s hřídelí nasadit do vyvažovačky. Pak si s tím obsluha bude cca hodinku hrát - není to jako plácání závaží na kola.

K tomu připočítej materiál, vlastní výrobu a před tím ještě nějakou hodinku kreslení modelu a výkresu. V tom horším případě bude nutná výroba tvarového nože na odpovídající úhel drážek pro řemen - liší se podle typů řemenů i podle průměrů řemenice.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehcena remenice

Příspěvek od Sly »

Bidrin píše:Jenom za dynamické vyvážení do 10000 ot/min se platí cca 500-700 Kč/hod a musíš kromě řemenice vyrobit i přesně nabroušenou hřídel, která se musí brousit mezi hroty nakulato, aby se dala řemenice upnout a i s hřídelí nasadit do vyvažovačky. Pak si s tím obsluha bude cca hodinku hrát - není to jako plácání závaží na kola.

K tomu připočítej materiál, vlastní výrobu a před tím ještě nějakou hodinku kreslení modelu a výkresu. V tom horším případě bude nutná výroba tvarového nože na odpovídající úhel drážek pro řemen - liší se podle typů řemenů i podle průměrů řemenice.
Nerekl jsem, ze je to jako placani zavazi na kola.. Jaky je tedy hruby odhad ceny za praci a material pri vyvazeni kliky, setrvacniku a remenice na crx ED9? Diky.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehcena remenice

Příspěvek od Bidrin »

Sly píše:
Bidrin píše:Jenom za dynamické vyvážení do 10000 ot/min se platí cca 500-700 Kč/hod a musíš kromě řemenice vyrobit i přesně nabroušenou hřídel, která se musí brousit mezi hroty nakulato, aby se dala řemenice upnout a i s hřídelí nasadit do vyvažovačky. Pak si s tím obsluha bude cca hodinku hrát - není to jako plácání závaží na kola.

K tomu připočítej materiál, vlastní výrobu a před tím ještě nějakou hodinku kreslení modelu a výkresu. V tom horším případě bude nutná výroba tvarového nože na odpovídající úhel drážek pro řemen - liší se podle typů řemenů i podle průměrů řemenice.
Nerekl jsem, ze je to jako placani zavazi na kola.. Jaky je tedy hruby odhad ceny za praci a material pri vyvazeni kliky, setrvacniku a remenice na crx ED9? Diky.
To s tím plácáním závaží na kola jsem řekl já, to vím... :D

Teďka na tuhle zakázkovku stejně není čas a kdyby byl, tak bych pracoval na té pro Wheelmana.
Cena je závislá na všem možným - ovlivní ji třeba i drážka pro pero, kterou je nutné buď obrážet a nebo elektroerozivně řezat.
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehcena remenice

Příspěvek od MarAt »

Sly píše:Ano, mate pravdu. Taky jsem slysel tyto dva nazory. Odlehceni motoru na jednu stranu (i kdyz ne tak vyrazne, jako u odlehceni setrvacniku , samozrejme) a druhy nazor je, ze tato uprava je absolutne k nicemu.

Co se vyvazeni tyce. Jelikoz mam v soucasnosti duralovy setrvacnik, ktery vazi 3.2kg a je vyvazen pouze samostatne (v planu je vytaceni motoru do 9tis rpm), urcite bych nechal celek - remenici spolu s klikou i setrvacnikem - vyvazit.

Pokud koukam na seriovou, ta remenice je jakoby dvojita. Na vnitrni strane je nahozeny klinovy remen a vnejsi je nevyuzita. Tezko rict, k cemu je. Ze by klima? Tohle by slo vsechno pryc.

Pokud jsem napsal nejakou hloupost, tak me prosim opravte.
Řemenici mi vyráběl známej -soustružník(Brno),vyvažovat ji samostatně není tak účelný,jako vyvážit celek i se setrvákem,co se vlastní výroby týče,nech si udělat jen to,co je nutné k pohonu altecu,zbytek pryč.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehcena remenice

Příspěvek od Sly »

MarAt píše:vyvažovat ji samostatně není tak účelný,jako vyvážit celek i se setrvákem,co se vlastní výroby týče,nech si udělat jen to,co je nutné k pohonu altecu,zbytek pryč.
Presne tohle je v planu. Osobne to hodnotis jako prinos? Ted nemyslim vyvazovani, ale vyroba odlehcene remenice? Konkretne jen casti pro alternator.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehcena remenice

Příspěvek od MarAt »

Sly píše:
MarAt píše:vyvažovat ji samostatně není tak účelný,jako vyvážit celek i se setrvákem,co se vlastní výroby týče,nech si udělat jen to,co je nutné k pohonu altecu,zbytek pryč.
Presne tohle je v planu. Osobne to hodnotis jako prinos? Ted nemyslim vyvazovani, ale vyroba odlehcene remenice? Konkretne jen casti pro alternator.
No je to jenom taková blbost,abych pravdu řekl,v autě je asi 95% důležitějších věcí k vylepšení. Já osobně mám dlouhodobě spočítáno,že jeden kůň mě vyjde asi na 1000 Kč (u každýho auta je asi to jinak).Mám odlehčený všechny řemenice a jestli mit o přidá 2 koně a ubere 5Kg na váze tak jsem spokojenej,efektivitu úpravy jsem vzhledem k její nízké ceně nepřeměřoval,protože by to úpravu zdražilo na dvojnásobek. Je ale logický,že pokud odlehčíš rotující masu,daleko rychleji nabere cílové otáčky,má prostě menší moment setrvačnosti.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
Sly
Příspěvky: 5230
Registrován: 14 srp 2004 10:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehcena remenice

Příspěvek od Sly »

MarAt píše:No je to jenom taková blbost,abych pravdu řekl,v autě je asi 95% důležitějších věcí k vylepšení. Já osobně mám dlouhodobě spočítáno,že jeden kůň mě vyjde asi na 1000 Kč (u každýho auta je asi to jinak).Mám odlehčený všechny řemenice a jestli mit o přidá 2 koně a ubere 5Kg na váze tak jsem spokojenej,efektivitu úpravy jsem vzhledem k její nízké ceně nepřeměřoval,protože by to úpravu zdražilo na dvojnásobek. Je ale logický,že pokud odlehčíš rotující masu,daleko rychleji nabere cílové otáčky,má prostě menší moment setrvačnosti.
Dekuji. Dostacujici odpoved.
Live4Ride Syndicate

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

xxx

Příspěvek od fakie vw »

Já si myslím,že to určitě není na škodu, ale takovou věc si můžeš nechat vyrobit i u nás a možná by to mělo vyjít i levněji. Zkus kontaktovat Bidrina ten takové věci dělá, ale nevím jestli na Hondy. Já bych nad tím uvažoval určitě udělá to málo,ale poznáš to :)
VW golf II GT 1.8Turbo

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“