Přestavba atmosféry

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Serpico

Přestavba atmosféry

Příspěvek od Serpico »

Ahoj řeším ted jeden problémek a rád bych znal vyjádření někoho od fochu.

Mám atmosférový motor, který má shodný blok s turbo verzí, má jinou hlavu.
Motor je po kompletní GO u dobrého servisu ( věřím jim a s jejich prací jsme již několik let psokojen ).

uvažuji o navýšení výkonu.

Nejprve jsem zvažoval variantu turbo - protože tyto motory s ejiž v turbo verzi dělali , mylsel jsme že tonebude problém sehnat věci. problém to není, jenže by to znamenalo kompletní přebudování palivové soustavy ( starší verze motoru - ta moje - má trošku jinak řešené vracení přebitku paliva do nádrže a mnohem slabší čerpadlo.

Smířil jsme se s tím že cestou turbíny skutečně nemá cenu jít - levnejší by bylo koupit vraks turbo motorem,a le na to zase tolik peněz nemám.

Rozhodl sjem se jít cestou kompresoru ( sehnal jsem si nové turbo od KKK, poměrně velké, a hci použít jeho kompresorovou část na kompresor poháněný řemenicí ). Budu řešit větší vstřiky ( už vík ze kterého modelu použít, jsou obejdnané.
A ted se dostávám k jádru pudla :

na vzduchovém vedení u trba jsou použity tlakové ventily Tuším blow off a blow up ?? kdyžtak mne opravte, nevím jak se to píše ) co budu potřebovat u plnění kompresorem, který ale nepřesáhne 1 - 1,2 baru??

Moje představa byla, - ted evím jestli e to dobrá idea - ale kompresor by se narozdíl od turba dal odpojit prostým sndáním hnacího řemene - chtěl bych to tak řešit na dlouhe cesty - ale co ty ventily ( pokud tam budou ) udělají v případě jízdy bez přeplnování??

Máte někdo zkušenosti s takovouhle přestavbou, případně jak oblbnout váhu vzduchu aby pouštěla více vzduchu ? ( zatímto řeším výpočtem pruměru falešného sání za klapkou )..

Pár otázek -
1) jaké jsou výhody a nevýhody Kompresorového přeplnování? ( vím že to v reálu nedá tak velký výkon protože část si ubere sám n a pohon kompresoru, ale připadá mi to lepší cesta než prasárna jako je CHipování atmosférických beznnu tady v ČR hlavně učinější..

Osobně si mylsím tím že bude kompresor plnit již od nízkých otáček - řemenice umožní plnění přesne dle otáček motoru - nebude mít vuz turbo díru a na startu sprintu by mohl mít trošku lepší odpych protože budu moct použít max. kroutáku již od prvních rychlestních stupnu ( narozdíl od turboverze téhož motoru kde turbosepne až zhruba na konci dvojky )
2) snesou klasické gumové hadice takovýhle tlak? jak to řešit s jejich spojováním se sáním. budou stačit normální ocelové utahovací spony?

3) co kompresní poměr? pokud pujdu po těchto nižších hranicích neměla by podle vyšší komprese tolik vadit, ale co pokud se dostanu skutečně na hranici 1baru??

4) vím že lepší řešeni by byla programovatelná řj ale zase nemám10-15tis navíc ( turbo po repasy mám skoro zadarmo a dost materiálu také, jediná investice budou vstřiky plus ty tlakové ventily ), máte nějaké tipy jak upřesnit výpočty pruměru falešného sání? vycházím z toho že na určité vstřiky ( o určitém pruchodu ) to dává naplno otevřenou klapku ( prutok vzduchu ), takže pokud zvednu prutok vstřiku, musím procentuelně stejně dodat na sání plus něco navíc pro přplnování ( ale kolik to zatím nevím )- je moje idea dobrá nebo jsem uplně vedle?

Neptejte s emne prosím o jaký konkrétní motor jde, zatím bych to rád udržel v tajnosti jde mi jen o teorii..

jinak předem dík za věcné připomínky, a klidně i kritiku..

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ještě jedna věc, pročrtl jsme si ted celej threat o přestavbě feldy na kompresor amusím říci že jsme s enic nedozvěděl, to tu skutečně není nikdo kdo by se dokázal fundovaně bavit na tohle téma??

Narazil jsme tam na to že uměrně s množstvím vzduchu dodávaného kompresorem - turbem je třeba uprvit jednotku aby dávala více paliva. myslel jsem že to obejdu většíma vstřikama, bude to fungovat ? Jednotk ajako taková podle mne nijak neověřuje kolik paliva vstřikama skutečně prošlo a pokud použiju větší vstřiky a ona bu tlačit stejne jako s menšími pujde tam více paliva.. ( samozřejmě je třeba spočítat kolik ) a v té chvíli mne napadlo- je to fašné sání vubec dobrá myšlenka? vždyt kompresor zařídí to aby tam více vzduchu šlo....

poradíte mi jak to ve finále doladit ( asi k někomu kdo má měřák spolodin atd, že? ted myslím bohatost směsi )

jinak k záběru kompresoru.. píšešt o celice, která při sundání nohy z plynu odpojuje kompresor - jak je to technicky řešeno? něco na principu vyskospojjky u motoru chlazených vrtulovým chladičem na řemenici poháněné motorem ( tuším že to měly staré supry MKII nebo se pletu - otázka na Beavera ) - na jakém principu funguje vyskospojka na této vrtuli a šlo by ji použít pro odpojování kompresoru - jaké jsou podínky provozu ( mylsím jaké jsou podmínky by zabrala, nebo naopak nezabírala, u těchto starších aut to asi není řešeno teplotou motoru, nebo je?? )? ( nemám žádnou po ruce abych ji rozebral a prohlédnul - má cenu ji shánět? )

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Spojka větráku u Supry Mk.III zabírá podle teploty, vrtule je lupnutá rovnou na vodní pumpě. Pokud ji procházející chladící kapalina patřičně ohřeje, spojka sepne větrák a zvýší účinnost chlazení. Pro kompresor by byla určitě nevhodná.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

ke kompresoru by šla použít magnetická spojka jako má klima, ale nedovedu si představit zda by to udržela - Camaro žádnou spojku nemá a jezdí to parádně ...

o jakým motoru z jakýho auta se tu bavíme ? Nějak sem to nenašel nebo sem četl moc rychle jo už sem našel, že to nechceš říkat - hmm tak takhle radit naslepo je kapku OUT .... použití visko spojky je dle mě holej nesmysl - tahle spojka nedokáže tak rychle reagovat na změny .. většíma vstřikama to dle mě taky řešit úplně nejde aspoň všude co sem viděl instalace kompresoru se dávaly větší vstřiky + fuel management unit + ignition unit.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

jinak pamatuju na Probe klubu někdo řešil, že chce dát turbo z GT na GL - atmosféra po docela dlouhý diskuzy vyšlo najevo, že je lepší ho prodat a koupit origo GT ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Beaver thanx.. to jsem chtěl vědět..

Serpico

Příspěvek od Serpico »

MarauderZ28 píše:jinak pamatuju na Probe klubu někdo řešil, že chce dát turbo z GT na GL - atmosféra po docela dlouhý diskuzy vyšlo najevo, že je lepší ho prodat a koupit origo GT ...

O motoru jsme se nechtěl zminovat, šlo mi spíše o teorii ale asi to bude lepší, jedná se o motor 7MGE od toyoty.

právě že s evyráběla i turbo verze, sháněl jsme turbo motor, jenže ta cena je cca 35tis jen za motor s trubem, bez převodovky, sání , vetilů, palivového vedení atd., zatímco motor který mám ( 7MGE ) mám za téměř nulovou pořizovací hodnotu.

pokud ho prodám a přidám k tomu to co mám, tak na ten turbo motor mít nebudu :( navíc jak už jsme psal NECHCI jít cestou turba..

Nechci stavět nějakou kárku co postavím a budu s ní jezdit, práve díky nizkým počátečním nákladům si chci pohrát a zkusit co to bude dělat, jak se to bude chovat, třeba skutečně dobrá bude až 10tá verze.. prsostě si chci hráááát :) ( kdo si hraje nezlobí ), navíc turbo tu je funkční, chci zkusit něco nového, jiatsě mi budete oponoat už to tu je, a funguje proč jít do něčeho jiného, já prostě chci zkusit přeplnování vlastní cestou a turbo s emi zdá zatím moc složité a fin. nákladné..

Pršel jsem si u známého 7MGTE a ta instalace na turbo by vylša stejně jako koupit rovnou turbo motor, ale vzhledem k tomu že mám přístup k repasovaným turbům ( ne moc ale sem tam něco - už mi doma dvě leží ) také jsme sedostal k dost velkému KKK a to chci použít jako kompresor..

POkud ten kompresor bude pohánění nontop bez té spojky, způsobí to nějaké komplikace ( samozřejmě kromě vyšší spotřeby )?

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Kurna 7MGE to mám také .. třeba se něco dozvím :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

Jestli chceš tlačit 1-1,2 baru, tak se NIKDY nevyhneš problémům s palivem a upgradem palivový soustavy. Je úplně jedno, jestli tam hodně vzduchu nahulíš kompresorem a nebo turbem - paliva budeš potřebovat cca stejně, ale u kompresopru by měly bejt mapy naladěný jinak - turbo začítá boostovat při jinejch otáčkách.
Kompresor za použití kompresorové části z turba je podle mě taky blbost - turbo je "zvyklý" se točit cca 100000 ot/min, aby mělo plnej boost, takže bys musel hodně převodovat a rád bych viděl ten převod, kterej by zvládl obvodovou rychlost, nehledě na to, že řemenice na klice by musela bejt kvůli převodovýmu poměru cca 20xvětší, než řemenice na kompresoru. Kompresory který vypadají zvenku jako turba, pracujou na principu lamel a nebo mají úplně jinou geometrii otáček. Turbo je konstruovaný tak, aby využilo ke svojí práci výfukový plyny a jedinej hybrid, kterej je někdy rozumný udělat je výfuková část z menšího turba a na ni namontovat kompresorovou část z něčeho jinýho a většího - tak to má Clark na RX-7 FC.
Vstřiky Ti množství paliva nevyřeší - určitě to chce palivovou pumpu (třeba Walbro 255) atd...
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Můj kompresor :

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To Bidrin : thanx za názor, co se týče zpřevodování to mám už trošku v hlavě i na papíře - kombinace řemene a ozubeného převodu, otáčky by to zvládalo o odvodovou rychlost enmám strch, jendak bude řemen krátký, navíc uzavřen v pouzdře - sice obrázek co sem dal Marauder vidím poprvé ale nějak podobně jsme si představoval, akorát to větší kolo řemenice bude poháněno jednak zrychleným převodem ozubeným kolem poháněným další řemenicí - není to nereálné podobné pohony používaly přeplnované systémy v 70. letech.

To Idaho koukám že jsi příbramák, mohl bych si u tebe přeměřit pár řemenic ( na motoru mi chybí přední řemenice.. ) pro propočty..

ad kompresorová část z turba - podle vás je tedy nepoužitelná??
jedná s eo opravdu velké turbo

all : jinak co se týče plnicích tlaku 1,1-1,2 ty plánuji skutečně až na vrcholu uprav to je polde me maximum na jaké bych se za mých podmínek dostal..
Mylsím že pro začátek bych moh l být někde na urovni 0,5-0,8 což by podle mne proti klasické atmosféře takový skok být nemusel..

Bidrin : do jakého plnícího tlaku myslíte že by mi stačili 550tky vstřiky ?? Četl jsem e vyrábíte součástky, bylo by možné u vás nechta vyrobit pár řemenic se zvýšenou obvodouvou částí a několika "fjuřurkama" co bych chtěl uplatnit + ozubená kola??
ad určitě to chce palivovou pumpu (třeba Walbro 255) nejaké podrobnosti- vy ji máte v sortimentu?? uvažoval jsme o pumpě s manuálním řízením tlaku, jistě něco takového existuje..

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

Walbro 255 používá v ČR docela dost lidí na 200SX, RX-7 a dalších autech a není problém si ji objednat z venku. Pokud vím, tak 550 vstřiky (třeba stock z RX-7) se používají jako upgrade vstřiky na 200SX (tuším že stage 3) a taky na Suprách Turbo. Na jakej maximální tlak u Tvýho motoru budou použitelný zjistíš při měření EGT, až budeš ladit bohatost.

Kompresorová část z turba je podle mě nepoužitelná - geometrie lopatek je jiná. Není ale nic jednoduššího, než udělat ten převod a nějakým motorem tu kompresorovou část roztočit a změřit, jakej bude tlak na výstupu. Konstrukčně jsou taky rozdíly v uložení hřídele - Marauderův kompresor je asi na valivejch ložiskách, kdežto osa turbíny "plave" při pracovních otáčkách na olejovým filmu v kluzným ložisku.

Můžeš sehnat ještě nějaký repasovaný turbo?

Nějaký díly udělat můžeme, ale momentálně jsme zasekaný prací a musíme dodělat resty....
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Serpico

Příspěvek od Serpico »

to Bidrin : promin ted nechápu -

Kompresorová část z turba je podle mě nepoužitelná - geometrie lopatek je jiná. Není ale nic jednoduššího, než udělat ten převod a nějakým motorem tu kompresorovou část roztočit a změřit, jakej bude tlak na výstupu.

je tedy podle tebe nepoužitelná , ale jak to myslíš s tím roztočením?? Asi jsem tě nepochopil, mylsíš že ji mám zkusit roztočit a změřit tlak na výstupu ? já si myslím že by použitelná byla, vždyt alespon jak jsem to pochopil já, mělo by to být stejné jen bude rozdíl v systému pohonu mezi turbem a kompresorem, jinak je mi jasné že v lopatkách bude rozdíl, protože oba pracují v jiných otáčkách, ale pokud bych dokálzal pohonem roztočit tu kompresorovou část turba na podobné otáčky ( nebo to zkusit opačně a plnit vyfukovou částí? to by podle mne možná fungovalo ale s ještě menší efektivitou..) jako byla roztáčena výfukovými plyny tak by učinnost měla být stejná ( ted mluvím o výstupním tlaku jak se to projeví na výkonu motoru mám zatím jen hrubou představu, každopádně vím že učinnost bude mnohem menší než u turba, zase na druhou starnu jako upgrade atmosféry by to podle mne mělo fungovat..

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

Myslel jsem to tak, abys roztočil turbo na takový otáčky, jaký chceš na něm dosáhnout při poiužitá Tvýho mechanickýho převodu. Podle mě je technickej nesmysl, abys mechanicky zpřevodoval z klikovky cca 6000 ot na druhou řemenici, která by musela mít 100000.
Když půjdeš cestou kompresoru z turba, tak si myslím moc práce neušetříš - akorát nebudeš muset dělat jiný vejfuky k turbu. Budeš ale muset řešit převody, stejný mazání ložiska jako u turba - rozvod oleje a taky je potřeba počítat s tím, že namáhání osy u turba je úplně jiný, když turbo funguje klasicky a jen se točí na olejovém filmu jako gyroskop, oproti tomu, když budeš mít místo vejfukovýho kola na druhým konci řemenici s předepnutým řemenem a osa se bude pořád namáhat na ohyb a ještě k tomu cyklicky se měnicí a to všechno při kurevsky vysokejch otáčkách. Valivý ložiska nemají žádnou vůli a nepočítá se tam s místem pro olej, takže je to uložení určitě vhodnější. Nechceš se raději poohlédnout po nějakým Roots a nebo Eatonu?
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Bidrin : ted nechápu já, jaké zásahy by musel dělat do výfuku, jestli jsem to pochopil tak bude mít atmosférový motor a pripojovat kompresor ( ted odsunu do pozadí problém ložisek ) ale do výfuku a svodu jako takových by podle mne neměl být žádný zásah? ( možná se pletu v tomhle jsem naprostej laik.. )

co se týče ložisek - čistě teorie, nekamenujte mne.. pokud použije co nejkratší hřídel ( evenuelně přímo hřídel o délce té puvodní a bude ji pohánět krátkým řemenem v uzavřené části která bude mít teprve vývod na řemenici, a ta bude poháněna teprve tou řemenicí kliky - takhle já bych technicky řešil otáčky a věřím že se jich dá dosáhnout.. - a pokud jsme to dobře pochopil takhle je to u Maraudera , tak by zabránil ohybovému namáhání kliky ( nebo ho alespon částečně eliminoval ) a mohl by použít i olejový přívod který požívá orig turbo ( řenku to obrazně, ale mylsím to tak že řemenice by se nacházela místo "vrtule" která je ve výfukových svodech, tudíž by to byly uzavřené, oddělené systémy šlo by využít i puvodního mazání ložiska turba ( pozor: pokud to to turbo samozřejmě umožnuje, já viděl zatím jen jedno turbo z kamionu - u Supristy a to má vývod na vodu i olej.. takže vycházím z tohoto )

mylsím že by to nebylo nereálné, nebo ano??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

Idaho: Myslel jsem, že by musel řešit jiný svody, než má teď atmosférický, když by montoval Turbo, oproti zase jinejm problémům s převodama u kompresoru.

Jinak moje myšlenky jsou taky pouze teorie, nikdy jsem kompresorový přeplňování ani nemontoval.

Teď mě zase ukamenujete Vy, ale když jsem se nad tím zamyslel, tak musím uznat, že to zase tak zcestná teorie bejt nemusí. :oops: :oops: Když by se zpřevodoval náhon na hřídel turbokomresovový části třeba 1:4, tak z 20k otáček uděláme 80k při průměrech řemenic 50/200 mm. Konec hřídelky by bylo dobrý vetknout do převodový skříně - tak je to vlastně i u Marauderova kompresoru. A pak už "jen" zpřevodovat náhon na převodovku kompresoru - klidně 1/3 a je to. Teď jde o to aby to převody zvládli a nezačalo se z řemenů hulit.

Marauder: Můžeš nahodit nějaký technický info o kompresoru?

Tenhle virtual workshop by mohl bejt přínosnej! 8)

Serpico: můžeš mě napsat do SZ něco o těch turbech? Byl by zájem...
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

Tyhle řemeny by mohli bejt ok:

http://www.tyma.cz/download/rem-ozub_htd.pdf
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

zkusím něco najít - jen upozorňuju, že uvnitř je nějakej megahustej kevlarovej řemen co sám o sobě stojí skoro 3000,-
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Bidrin
Příspěvky: 314
Registrován: 28 dub 2004 17:21
Bydliště: Polná (okres Jihlava)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bidrin »

MarauderZ28 píše:zkusím něco najít - jen upozorňuju, že uvnitř je nějakej megahustej kevlarovej řemen co sám o sobě stojí skoro 3000,-
To věřím, ložiska taky nebudou ze ZKL .... :)
Nový e-shop - www.bidrinperformance.com/shop

Zkrácené řazení, Blow Off Valve, Oil Catch Tank, Boost Controllers (MBC), řadící páky, rozpěrné tyče, odlehčené řemenice a další specialitky pro vaše auto.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

thanx.. snad moje teorie nebud scestná, tak scestná.. už to konzultuju s idahem po mejlu, jenže je tak spíš teoretik ( nic ve zlém :) ) jinak jak píšete to zpřevodování, je mi jasné že bych to nedostal jediným řemenem :) ad tyřemny - dobrej link, hned ukládám..

jinak auto stejně nebude na normální ježdění, takže spíš tovidím jako hobby car a hlavně pro získání zkušeností ...

ad turba - nejsem tu registrován a zatím o tom neuvažuji protže cca za týden už budu mít přístup k netu opět jen sporadicky, takže se ti ozvu na email... ( budu doma až od střed ypříští týden, takže opíšu přesné typy a pošlu.. i když jak říkám pokaždé je to něco jiného a ve velkém množství to nejde :( na rovinu kámoš ho v práci občas "ztratí" - dobrej for u turba co váží přes 5kg a má rozměry 40x40x30 cm :) takže ani nevím jak dlouho to pujde každopádně asi bych je neprodával spíše si budu dělat zásobu ale Idaho mi psal že by měl k nějakým turbínkám přístup ale jsou z vraků a před repasí :(

jinak kontakt na mne je Ronya@seznam.cz

do pátku jsem online na lince od zákazníka, potm nevím ajk to bude, ale musím říci že informace které jsme za tento týden na netu našel mi dali víc než jsme čekal asi jsme doposud net zanedbával, asi si pořídím nějaké netové připojení od mobilního operátora a budu k vám chodit častěji :)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

kurna mejl je ronyal@centrum.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Serpico :) to říkám pořád, jsme spíš teoretik, ale snažím se, až budu mít dost teoretických a lehčích praktických zkušenost, začnu kombinovat a převádet do praxe...
jedno velké KKK leží ted u mne ( od Supristy ) a abych byl upřímnej už jsme dost věcí vymýšleli zkoumali jak na ten kompresor, a jsem jen rád že někdo toto téma otevřel..

co se týče převodu mylsím že problém to nebude, já viděl problém spíš v těch ložiskách :( ale i to je řešitelné ( zatím nevím jak, ale od toho jsou problémy, aby se řešily.. )

mne by spíše zajímalo co vše se bude muset měnit v tom sání - určitě se budou muset dát ventily ( pořád mám bordel v Blow Off a Blow Up ( ?) ale jak dorazím do čech nastuduju...

další věc . pokud se změní ty vstřiky ( také volím camry ) a prozatím pujdu cestou počítaného falešného sání ( vím že to pujde skutečně jen zpočátku ) je nejaká možnost že by to mohlo v prvních fázích na nízké plnicí tlaky fungovat??

další věc seřízení směsi - na to bude potřeba mašinka, doporučíte mi někoho kdo si na mne udělá čas a pohraje si s tím se mnou ? ( rád bych byl u toho ) a neodbude to , dodá vysvětlení atd..??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

tak osobně nevidím problém v ložiskách ty se daj koupit tak co by mohlo dělat trable, osobně vidím problém resp. docela hustou pracnost ve vytvoření tý "převodový skříně" - použití materiálů aby se to nerozletělo apod. Nevím dle mě se výsledná cena značně přiblíží ceně kompresoru hotovýho kde je navíc 100% záruka že to vydrží a bude fungovat tak jak má. Nicméně tenhle nápad sem měl s Tappajou už taky neb se mi doma válí turbo z Liazky který je cca stejě velký jak můj kompresor. JInak u kompresorů se používaj ventily vracející vzduch před něj a většinou se vzduch nevyfukuje jen tak mimo (já to tak mám a syčí to jak papiňák vždy tak 3 vteřiny)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

jinak seřízení bohatosti aby to bylo opravdu k něčemu není otázka nějakýho měřáku a 5-ti minut je to docela pracná věc a aby to fungovalo dobře je potřeba mít k dispozici brzdu, wide O2 + něco čím ty upravený údaje naláduješ do řj. Ale tohle asi řekne Leon myslím, že tohle řešil a ví o tom hodně ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

MarauderZ28 píše:jinak seřízení bohatosti aby to bylo opravdu k něčemu není otázka nějakýho měřáku a 5-ti minut je to docela pracná věc a aby to fungovalo dobře je potřeba mít k dispozici brzdu, wide O2 + něco čím ty upravený údaje naláduješ do řj. Ale tohle asi řekne Leon myslím, že tohle řešil a ví o tom hodně ...
thanx toho jsme si vědom, proto bych rád dal na vaše zkušenosti..
ad převodová skřín to nevidím tak horce... stejně se to postaví , najede pár kilometru a bude se to předělávat protže se přijde na něco jiného...

takže zatím bych pro testy viděl otevřenou konstrukci .. jinak mám kontakt na človíčka co mi vyrobí formu podle mýchnávrhu a skřín odleje z hliníku a nebude to asi moc stát ( zatím říkal něco o bae gábinky : ) ) - pracuje ve fabrice kde se dělají formy a odlejvají ruzné převodové skříně pro trakturky atd jako projektant :)

kurn ajak to dělali v 60-70 tejch letech?? to měřáky podle mne tak spešl neměli, jak to ladili?? tím ymlsím na těch starejch maerickejch mustangách , atd.... ?? :D
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

osobne si myslim ze loziska ve stredovim uzlu nejsou staveny na provoz za nizkejch teplot kuli vulim mezi komponenty a jak rikal bidrin, problem lozisek by se dal vyresit vyrobenim prevodovky uplne jine a nove z turba co mate k dizpozici bych pouzil jenom kompresorove kolo, kryt kompresorove skrine se vstupem a vystupem vzduchu, pouzt lozisek kulickovych klasickych, jestli je to turbo hodne velke nemuselo by mit tak velike otacky, protoze menci motor saje min vzduchu, otazka je jestli koeficient stlaceni bude potom dostatecnej.

uz to tady jednou bylo co udelat nahon elektrickej? alternator - vlastni pro pohon motoru motor - mozna nejakej zatezovej pro servopohony na hridel kompresoru

(jsem spis pres elektro nez strojar)

neprihlaseny semysak

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Semyšak.. noprávě to jsme řešili taky, ale podel mého názoru by ten elektromotor musel bejt hodně silněj, nemyslíš??
Ad teplota oleje, to turbo co mám já má vystupy ny přívod oleje, co to řešit tak že výstup oleje z motoru do chadiče bych vzal právě přes turbo a pak do chladiče.. co ty na to?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
DoktorF
Příspěvky: 111
Registrován: 14 úno 2005 19:02
Bydliště: Kolin

Příspěvek od DoktorF »

Jde to udelat.ja na tom taky makam,ale chci tlak 0,5-0,7 coz odpovida na 3litru zhruba 36-40 000otackam kompresoru o prumeru vrtulky 60mm.Coz neni problem zprevodovat a vypada to presne jak to ma MarauderZ28...
Tak se toho neboj a ukaz,ze to dokazes... :-)
Audi A8 4.2
Scorpio Cosworth 3.0 4x4 92 Prodano
Capri Cosworth 3.0 V6 78
Taunus MKIV 1,6 Automatic 77 Prodano
Taunus MKIV (brzy2.0 Turbo) 76 Prodano

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

hmm a co pruměr vrtulky cca 10cm? :)

joke změřím a orčo se ozvu až budu v čechácch zajímají mne halvně některé teoretické propočty.. a ještě pár aspektu, jenže abych položil konkrétní otázku musím mít přesná data.. a k tem ted nemám přístup... Thanx - ozvu se..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

elektro existuje poháněj ho tři zpražený startéry a baterku to vybije za 15 sec jízdy ...

v 60-tejch letech byly karburátory žádný vstřikování ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“