Přestavby N/A na turbo

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

mno většina profi ladičů co do toho dělaj se shodují na tom že je potřeba pořídit napřed monitoring ať je podle čeho ladit a koupit nějakou open jednotku rpo snadný přístup a větší možnosti v ladění...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od MarauderZ28 »

hmm tak za 155 000 mám nejneabušenějšího Vortecha na Z06 s + výkonem jako má celá CRX i s nejlepším turbem dohromady :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od elviiis »

MarauderZ28 píše:hmm tak za 155 000 mám nejneabušenějšího Vortecha na Z06 s + výkonem jako má celá CRX i s nejlepším turbem dohromady :o)
a v ceně toho vortecha je i jednotka kompletní monitoring a ladič?

ano když to nakoupím z usa jsem na 1/3ceny ale bavíme se o koupi v čr max z německa...

jinak skus počítat litrovej výkon motoru... např VTi má v serii 160koní tzn jako by corvetta měla 570koní v základu bez kompu nebo turba... Oturbení atmosféry sotjí stejně aŤ turbíš cokoliv... ceny se liší jedině počtem a velikosti turb a příslušenství... tzn oturbit 5.7 V8 bude drahší než 1.6 r4...

TO že jsi zaujatej proti hondařům neznamená že by jsi měl bejt zaujatej proti hondám... ByŤ již nějaký čas hondu nemám nedám na ty auta dopustit... Otec si na ně tak zvykl že si též jednu hondu koupil... má to 90koní není to raketa ale jezdí to spolehlivě s minimální ůdržbou minimální pojistkou a spotřebou tak nízkou že by se mu ani diessel nevyplatil...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

DasAuto
Příspěvky: 4
Registrován: 15 dub 2008 09:54

Příspěvek od DasAuto »

Cau, mam dotaz :
mam nizkoobjemovej NA benzinovej motor.
obsah 1.4 presne motor 4EFE v toyota corolla
muj znamej mi ted nabizi turbo kit. ale pouze za 9 tisic.
je to mozny?
napadlo me ze tam bude jen turbo,svody trubky a to bude tak vsechno.rika ze se ECU ani nemusi upravovat..ze je to nastaveny na nizkej tlak. .a ze to tam proste jen nasroubuju a budu jezdit.ale zas mi tvrdi ze vykon z 88koni stoupne na 120 koni .. je to mozny?

MiTMaN
Příspěvky: 603
Registrován: 13 úno 2007 20:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od MiTMaN »

taks timhle neporadim,nicmene by me to taky zajimalo jestli by se udelat turbokit z pouzitejch dilu z jinejch aut.. a az casem treba tam davat novejsi kvalitni dily?
Toyota Corolla RR ... still in progress :o)
Powered by: 4A-GE 20V Silvertop

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

tak ta cena je dosti podezřelá... jinak určitě je reálné aby při nízkém plnění dostačovala mapa seriové ECU ale já bych to nezkoušel bez datalogu určitě ne...

Lze vytvořit i "turbo kit" s dílů z jinejch aut to nejní problém... Horší je pak vše sladit... A doufat že to motor rozdejchá...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

MiTMaN
Příspěvky: 603
Registrován: 13 úno 2007 20:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od MiTMaN »

hmm..to me vede k zamysleni to zkusit... no co..kdyztak odejde motor :D
takze ted potrebuju vedet par veci
1) mam doma turbo z nakyho dieslovyho seata...muzu to dat na benzinovej motor?
2)trubky si navarit doma muzu taky sam ne?
3) na co davat bacha u turba? z ceho natahnout olej?
4)kdyz budu pak chtit zvysit plnici tlak..treba koupim jiny turbo...tak jak pak upravit ECU aby to zvladala?
Toyota Corolla RR ... still in progress :o)
Powered by: 4A-GE 20V Silvertop

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od elviiis »

MiTMaN píše:hmm..to me vede k zamysleni to zkusit... no co..kdyztak odejde motor :D
takze ted potrebuju vedet par veci
1) mam doma turbo z nakyho dieslovyho seata...muzu to dat na benzinovej motor?
2)trubky si navarit doma muzu taky sam ne?
3) na co davat bacha u turba? z ceho natahnout olej?
4)kdyz budu pak chtit zvysit plnici tlak..treba koupim jiny turbo...tak jak pak upravit ECU aby to zvladala?
Mno dieselové turbo je nejméně vhodné... spíše se poohlédni po malém turbíčku z benzínu něco jak T2 ze silvie scoupe nebo malé ihi jako má uno.. Hlavně dej dostačující IC čím lépe ochladíš nasávanou směs tím více oddálíš detonace... jinak pokud použiješ seriovej actuátor je třeba snížit tlak... ůpravou actuátoru nebo natáhnout pružinu která bude actuátoru jakoby otvírat a pomocí budíku na tlak turba to nastavíš... tlač ze začátku 0.2 pak skus postupně přidávat tak na 0.4 víc nezkoušej jestli to vydrží tolik tak to bude zázrak víc už je tuty smrt... a nalej vysooktanovej benzín... Pokud to bude detonovat trochu můžeš upravit i předstih... Hodně by pomohlo zvýšit kompress... např vyhodit písty a trochu je ofrézovat...

Co se přívodu oleje týče tuším že se dělají redukce pod filtr z výstupem a vstupem...

Pokud chceš větší tlak a upravit ECU , je třeba koupit programovatelnou ECU a nějaký monitoring jako je PLX apd... A pak to naladit...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

MiTMaN
Příspěvky: 603
Registrován: 13 úno 2007 20:56
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od MiTMaN »

No tak hura do toho :) mam doma nastesti jeste jeden nahradni motor :D takze se toho moc nebojim :) uvidime.. co to udela :D osobne tomu skoro nerozumim..ale vezmu si sebou jeste mechanika :D to bude prdel jestli to bude jezdit :D

a diky moc za info :) kdyztak jeste napis na co si mam tak este davat bacha.. a co a kde :) at to neodpalim na prvni pokus :)
Toyota Corolla RR ... still in progress :o)
Powered by: 4A-GE 20V Silvertop

Fakir
Příspěvky: 20
Registrován: 18 úno 2008 19:05

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Fakir »

Hele, jen ze zvědavosti, jak je to s dodělávaným nízkotlakým přeplňováním u motorů, které nemají váhu vzduchu, ale MAP senzor? Jsou ty senzory stavěné i na přetlak, nebo měří jen podtlak? A pokud umí přetlak, co na to ECU? Předpokládám, že ta s tím asi s origo mapami moc počítat nebude, což? Dík.
Peugeot 206 Roland Garros, 1.6 16V, 81 kW

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Pokud nemáš ecu naladěnou na množství vzduchu kterou dodá turbo tak budeš mít chudou směs... na snímaču vzduchu nezáleží...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Fakir
Příspěvky: 20
Registrován: 18 úno 2008 19:05

Příspěvek od Fakir »

elviiis píše:Pokud nemáš ecu naladěnou na množství vzduchu kterou dodá turbo tak budeš mít chudou směs... na snímaču vzduchu nezáleží...
Což znamená, že pokud to vůbec naskočí, tak to ten motor za pár (desítek) kilometrů připraví k recyklaci. Dík, to jsem chtěl vědět. 8)

CHUD
Příspěvky: 88
Registrován: 22 úno 2007 09:01
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek od CHUD »

no co jsem koukal tak můj MAP má tlak do 1 ATM scháním ten do 2 ATM ale sehnat to na renaulta je docela problém......

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

to že map rozliší neznaméná že jednotka pochopí...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

Počítám že člověk který to myslí s přeplňováním opravdu vážně tak nebude info čerpat zde, protože v tomto vlákně je dost nepřesností či dokonce nesmyslů.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

CHUD
Příspěvky: 88
Registrován: 22 úno 2007 09:01
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek od CHUD »

elviiis píše:to že map rozliší neznaméná že jednotka pochopí...
tak jak říkám motor je postavenej je tam snížená komprese asi z 10:1 na 8,3:1 turbo je taky po go mazání a to je vše vyřešený vstřiky jsem nechal stávajíci jenom zvedám tlak na liště ale nejspíš budu dávat jiný i ty IC a vedení vzduchu taky hotové jde o to že tam nechci foukat nějak moc nyní koukám po čidlech a koukák že ten MAP je jenom do 1 ATM čož bude asi problém proto scháním jiný.... ECU no snad to zkousne nevím kdo by se mi na ní kouknul páč jak řeknu Renault chytají se za hlavu. nejlepší by byla asi standalone jednotka... jinak auto je tomu přispůsobeno jak karoserie tak brzdy a podvozek

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

CHUD píše:
elviiis píše:to že map rozliší neznaméná že jednotka pochopí...
tak jak říkám motor je postavenej je tam snížená komprese asi z 10:1 na 8,3:1 turbo je taky po go mazání a to je vše vyřešený vstřiky jsem nechal stávajíci jenom zvedám tlak na liště ale nejspíš budu dávat jiný i ty IC a vedení vzduchu taky hotové jde o to že tam nechci foukat nějak moc nyní koukám po čidlech a koukák že ten MAP je jenom do 1 ATM čož bude asi problém proto scháním jiný.... ECU no snad to zkousne nevím kdo by se mi na ní kouknul páč jak řeknu Renault chytají se za hlavu. nejlepší by byla asi standalone jednotka... jinak auto je tomu přispůsobeno jak karoserie tak brzdy a podvozek
koupit jinej map nějni problém ale bez jiné ecu se nepohenš... přesně jak píšeš origo jendotku ti nikdo neupraví...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

CHUD
Příspěvky: 88
Registrován: 22 úno 2007 09:01
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek od CHUD »

sem koukal že se dají sehnat jiný epromky a přeletovat jí ale nevím....a zase dávat zbytečně prachy za to že to bude to samé.... kamárád si nechal upravit jednotku teď už nevím kde a že prej +17 koní a 24Nm a ve výsledku šlo o to že odstranili omezovač takže se suběktivně zdá že to jede líp ale opak je pravdou... a 14tyček v..... v ECU se moc nevyznám ale nešlo by udělat klon tý epromky a ten nějak poupravit???????

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

CHUD píše:sem koukal že se dají sehnat jiný epromky a přeletovat jí ale nevím....a zase dávat zbytečně prachy za to že to bude to samé.... kamárád si nechal upravit jednotku teď už nevím kde a že prej +17 koní a 24Nm a ve výsledku šlo o to že odstranili omezovač takže se suběktivně zdá že to jede líp ale opak je pravdou... a 14tyček v..... v ECU se moc nevyznám ale nešlo by udělat klon tý epromky a ten nějak poupravit???????
mno možná by to nějak šlo... jde o to že potřebuješ stále zbírat data s dattalogu a kdyby jsi měl furt přepisovat složitě epromku tak bys to dělal tak měsíc...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8750
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Zemi »

MarauderZ28 píše:hmm tak za 155 000 mám nejneabušenějšího Vortecha na Z06 s + výkonem jako má celá CRX i s nejlepším turbem dohromady :o)
:smich:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

ECU ti 2barovej MAP nepochopí.

rozsah hodnot z MAP je v rozmezí 0-5V tzn pro 1bar MAP se musí na těch 5V dostat tlak od 0 do 1bar (1bar = tlak kolem nás, tzn po 1bar se jedná o podtlak) a u 2bar MAP se ti musí vejít na rozsah 0-5V rozsah 0-2bar.

Takže tuto situaci musíš řešit jinak než jiným MAP.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

CHUD
Příspěvky: 88
Registrován: 22 úno 2007 09:01
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek od CHUD »

Fugo píše:ECU ti 2barovej MAP nepochopí.

rozsah hodnot z MAP je v rozmezí 0-5V tzn pro 1bar MAP se musí na těch 5V dostat tlak od 0 do 1bar (1bar = tlak kolem nás, tzn po 1bar se jedná o podtlak) a u 2bar MAP se ti musí vejít na rozsah 0-5V rozsah 0-2bar.

Takže tuto situaci musíš řešit jinak než jiným MAP.
a jak bys na to šel? jj nad tím jdem přemíšlel takže vlastně pro 1 bar tam bude 2,5V tudíš jednotka vídí 0,5baru.....

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

založ si svoje téma a popiš co máš a co chceš dělat, at se v tom člověk může orientovat.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Fugo píše:ECU ti 2barovej MAP nepochopí.

rozsah hodnot z MAP je v rozmezí 0-5V tzn pro 1bar MAP se musí na těch 5V dostat tlak od 0 do 1bar (1bar = tlak kolem nás, tzn po 1bar se jedná o podtlak) a u 2bar MAP se ti musí vejít na rozsah 0-5V rozsah 0-2bar.

Takže tuto situaci musíš řešit jinak než jiným MAP.
Pochopil jsem tedy správně, že když třeba na budíku auto tlačí 1,5 bar, pracuje tedy v přetlaku pouze 0,5 bar?
Myslím tedy u auta které má v serii turbo a orig budíky.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od semysak »

zalezi na budiku jak je udelanej a nakalibrovanej, pokud na budiku je nejakej zaporny tlak nula a maximum, tak nula = 1 bar resp. to je absolutni tlak,MAP je Mainfold Absolute Pressure tj kdyz je podtlak nula tak vidi 1 bar, kdyz je podtlak treba 0.3 baru, vidi 0.7 baru, kdyz turbo tlaci 1.5 baru nad atmosfericky tlak tak MAP vidi 2.5 baru

CHUD
Příspěvky: 88
Registrován: 22 úno 2007 09:01
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek od CHUD »

přesně....

jinak jak to obejít v mém případě.....?

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od semysak »

no asi je nejjednodusi vzit spravnej map, upravit jeho vystup tak aby daval napetovej signal v rozsahu toho puvodniho a pri zvednuti tlaku v sani nad 1 bar absolutne proste ten signal omezit, neco jako fcd a k tomu pouzit odpovidajici progresivni regulator tlaku paliva, nebo k tomu muzes treba udelat ze se Ti bude zapinat druha banka vstriku pri prekroceni urcityho tlaku

potom tu je jeste jedna vec, kterou vubec neuvazujes a to je predstih zapalovani

ja bych to ale udelal nejdriv tak ze bych si zjistitl na co a jak vubec reaguje ta ridici jednotka a pak by se mohlo ukazat ze treba neni moc vhodna na nejake vyturbeni

MauriceMoss
Příspěvky: 41
Registrován: 06 kvě 2008 23:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od MauriceMoss »

uz do toho nekdo dal tech 15 000? to je fakt ranec penez
Nazdar !začni vydělávat na netu ještě dnes. Reálný výdělky jsou od 5 - 12 000 už po 2 měsícíh.Všechno info najdeš na www.easymoney.webnode.cz Tuningu zdar

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od elviiis »

MauriceMoss píše:uz do toho nekdo dal tech 15 000? to je fakt ranec penez
myslíš 150000tis... mno řekl bych že když to s turbem myslíš vážně naliješ do toho i víc :lol: jen pořádná GO motoru s kovanýma střívkama vynde na tyhle prachy... ale pokud chceš přidat CRXku z těch 150ps na 200 tak to jde i levněji všechno záleží na tom co vše si zvládneš udělat sám a co koupíš jeté a za kolik... a jestli sáhneš na motor nebo ne... ale z vlastní skušenosti vím že je lepší udělat preventyvní GO zvláště když nevíš co s tím kdo dělal před tím... než dávat motor do kupi až klekne...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Přestavby N/A na turbo

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:04, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“