EDIT: Jedna se o Toyotu AE86, ale bude to platit minimalne pro vsechny RWD
Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Butcher
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 15 říj 2006 23:48
- Bydliště: Sodom and Gomorrah
- Kontaktovat uživatele:
Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
Zkusenosti, rady, dopruceni, obrazky, cemu se vyhnout apod.Auto nebude na rallye, takze zas takovej Hardcore to byt nemusi, ale kdyby se tady nasel nekdo, kdo uz to delal, budu rad 
EDIT: Jedna se o Toyotu AE86, ale bude to platit minimalne pro vsechny RWD
EDIT: Jedna se o Toyotu AE86, ale bude to platit minimalne pro vsechny RWD
KEHO rennsport
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
máme tady takhle udělanou jednu karoserii supry a děláme tak spevnění karoserie na veteránech takzvaným šteftováním a dělí se na dvě kategorie a to tak že je vidět převařuješ po cca pěti cm spoje karoserie anebo druhá mnohem náročnější to jest odvrtávání plechu a dovařování,rozdílně náročné,rozdílně drahé...základem je holá karoserie .....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- Ivan
- Administrátor
- Příspěvky: 3794
- Registrován: 04 úno 2004 09:41
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
Tohle téma se tady řešilo pár let zpátky - odnes jsem si z toho ponaučení, že když je to špatně udělané, tak se může karoserie při pnutí kroutit zcela špatně než by měla. Nicméně u mého auta to řešíme převařováním po cca 3-5 cm.
- Butcher
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 15 říj 2006 23:48
- Bydliště: Sodom and Gomorrah
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
prave o tom odvrtavani jsem se taky neco docetl...muzes se trosku rozepsat? Jakej je v tom pak rozdil?Krosmen píše:máme tady takhle udělanou jednu karoserii supry a děláme tak spevnění karoserie na veteránech takzvaným šteftováním a dělí se na dvě kategorie a to tak že je vidět převařuješ po cca pěti cm spoje karoserie anebo druhá mnohem náročnější to jest odvrtávání plechu a dovařování,rozdílně náročné,rozdílně drahé...základem je holá karoserie .....
KEHO rennsport
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
http://www.aceengineering.ca/stitch_welding.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
byl by někdo tak dobrý a vysvětlil mi proč se to dělá, při jakých příležitostech a jaké to má opodstatnění? nenašel sem žádnou relevantní odpověď. Z obrázků sem nějak vypozoroval o co trochu jde, ale nechápu moc význam. Díky 
- Butcher
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 15 říj 2006 23:48
- Bydliště: Sodom and Gomorrah
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
Je to primo v odkazu kterej sem daval Libor....Simmy píše:byl by někdo tak dobrý a vysvětlil mi proč se to dělá, při jakých příležitostech a jaké to má opodstatnění? nenašel sem žádnou relevantní odpověď. Z obrázků sem nějak vypozoroval o co trochu jde, ale nechápu moc význam. Díky
# More predictable handling
# Quicker response in handling
# Less interior noises (creaking and squeaking)
KEHO rennsport
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
sypu si popel na hlavu za to, jaký sem ignorant, přitom si stačilo jen nechat přeložit Liborův odkaz .. každopádně jsem o něco chytřejší.
Mě hlavně mátlo to, že co jsem podle toho klíčového slova vyhledával nějaké fotky, tak sem občas našel nekompletní auta, tak sem prvně myslel, jestli se ty auta prvně jakoby nerozebírají a potom nanovo nesvařujou dokupy, proto ten dotaz.
Takže díky
Mě hlavně mátlo to, že co jsem podle toho klíčového slova vyhledával nějaké fotky, tak sem občas našel nekompletní auta, tak sem prvně myslel, jestli se ty auta prvně jakoby nerozebírají a potom nanovo nesvařujou dokupy, proto ten dotaz.
Takže díky
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
ono je to právě o tom jak se to dělá jaký je postup,co kdy kde bvařit tak aby se karoserie nekroutila.proto kastli veterána vaříme k rámu a poté teprve jde karoserie do pískovny a potom se teprve opravuje...
To proč se odvrtává a vyvyřuje vzniklá díra-pozor jen jeden plech ve spoji se odvrtává a pak se vyvařuje je ten že nenanášíš-nepřidáváš karoserii kila navíc tolik jako když ji jen šteftuješ přes plechy....
To proč se odvrtává a vyvyřuje vzniklá díra-pozor jen jeden plech ve spoji se odvrtává a pak se vyvařuje je ten že nenanášíš-nepřidáváš karoserii kila navíc tolik jako když ji jen šteftuješ přes plechy....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
jj, s tím vrtáním jen jednoho plechu to chápu ... jinak jak velký význam na tu váhu má to odvrtávání? kolik tak může být nárůst hmotnosti při použití te jednoduché metody? to bude max. v jednotkách kg ne? resp. ta pracnost se vyplatí? nebo se to dělá jen u vrcholových aut, kde se fakt hraje na každé kilo?
- Butcher
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 15 říj 2006 23:48
- Bydliště: Sodom and Gomorrah
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
DikyKrosmen píše:ono je to právě o tom jak se to dělá jaký je postup,co kdy kde bvařit tak aby se karoserie nekroutila.proto kastli veterána vaříme k rámu a poté teprve jde karoserie do pískovny a potom se teprve opravuje...
To proč se odvrtává a vyvyřuje vzniklá díra-pozor jen jeden plech ve spoji se odvrtává a pak se vyvařuje je ten že nenanášíš-nepřidáváš karoserii kila navíc tolik jako když ji jen šteftuješ přes plechy....
KEHO rennsport
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
problém je ten že si nemůžeš dovolit nechat karoserii po opískování jen tak na vzduchu bez ochrany,proto u veteránů se karoserie ihned pozinkuje a teprve potm se vyvařují poškozená místa a karoserie se šteftuje.poté se zase nechá opískovat a nazinkovat načisto.....
ano nárůst je v řádech desítek kg...ale u závodních aut je to znát a co si budeme vyprávět když je to udělaný s odvrtáním,je to i vzhledově hezčí a čistší práce.Mám tady jednu karoserii ze supry kde bohužel je projekt pozastaven a leží tady pod sněhem.Jen pro představu šteftovaná je po třech cm a trvalo to 112 hodin práce jen to šteftování....
ano nárůst je v řádech desítek kg...ale u závodních aut je to znát a co si budeme vyprávět když je to udělaný s odvrtáním,je to i vzhledově hezčí a čistší práce.Mám tady jednu karoserii ze supry kde bohužel je projekt pozastaven a leží tady pod sněhem.Jen pro představu šteftovaná je po třech cm a trvalo to 112 hodin práce jen to šteftování....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- Butcher
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 15 říj 2006 23:48
- Bydliště: Sodom and Gomorrah
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
Krosmen píše:problém je ten že si nemůžeš dovolit nechat karoserii po opískování jen tak na vzduchu bez ochrany,proto u veteránů se karoserie ihned pozinkuje a teprve potm se vyvařují poškozená místa a karoserie se šteftuje.poté se zase nechá opískovat a nazinkovat načisto.....
ano nárůst je v řádech desítek kg...ale u závodních aut je to znát a co si budeme vyprávět když je to udělaný s odvrtáním,je to i vzhledově hezčí a čistší práce.Mám tady jednu karoserii ze supry kde bohužel je projekt pozastaven a leží tady pod sněhem.Jen pro představu šteftovaná je po třech cm a trvalo to 112 hodin práce jen to šteftování....
Diky moc.Takhle drbat se s tim teda nebudem...nejaky to kilo navic budem muset prekousnout
KEHO rennsport
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
výrobní tajemství
to ti holt nepovim neb mě to živí....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
ad krosmen
kdybych ti nějak dovezl holou kastli veterána a potřeboval vyvařit a zinek a provařit spoje kolik by mě to vyšlo
klidně sz, stejně se musím do dobříše ještě stavit za liborem kvůli wolfovi, tak to můžem probrat i osobně
kdybych ti nějak dovezl holou kastli veterána a potřeboval vyvařit a zinek a provařit spoje kolik by mě to vyšlo
klidně sz, stejně se musím do dobříše ještě stavit za liborem kvůli wolfovi, tak to můžem probrat i osobně
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
Já ti připravim kalkulaci a až sem pojedeš proberem to osobně,proč jak kdy atd.....
Jen prosím napiš mi to tak alespoň týden dopředu že sem jedeš,musim si to nějak zorganizovat.....

Jen prosím napiš mi to tak alespoň týden dopředu že sem jedeš,musim si to nějak zorganizovat.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
Ja zvaram "posranu skodovku"...a musel som si spravit ram....na kotviace body naprav...
..kedze ten klampiar co mi "zvaral" podbehy a podlahu tu skodovku spravil na jednej starne o 5mm kratsiu...
takze vyznam ramu v tomto pripade plne chapem...
..kedze ten klampiar co mi "zvaral" podbehy a podlahu tu skodovku spravil na jednej starne o 5mm kratsiu...
takze vyznam ramu v tomto pripade plne chapem...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Butcher
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 15 říj 2006 23:48
- Bydliště: Sodom and Gomorrah
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
Krosmen píše:výrobní tajemstvíto ti holt nepovim neb mě to živí....
KEHO rennsport
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
dlouhou dobu sem si lámal hlabu jak na to aby se karoserie nekroutila a pak mi jeden člověk řek proč to vymejšlim tak složitě....že je to jednoduchý,prostě ji navař na rám a sundej až bude vyvyřená....jak prosté.takže rám má kolečka a celá kastle se tak stává pohyblivou i na převoz do "pískovny"..... jak jednoduché.....JRD McLAREN píše:Ja zvaram "posranu skodovku"...a musel som si spravit ram....na kotviace body naprav...
..kedze ten klampiar co mi "zvaral" podbehy a podlahu tu skodovku spravil na jednej starne o 5mm kratsiu...
takze vyznam ramu v tomto pripade plne chapem...
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
no na jaře tam pojedu, v březnu by mělo být trochu chechtáků, tak budu něco objednávat a pravděpodobně pojedu příbram plzen dobříš, třeba i na dva dny
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz
http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 12:48, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
Přírůstek o několik desítek cca o 25-30kg myslel Krosmen vč žaroveho zinkovani. Samotný stich welding přidá do 3kg podle velikosti karosérie a metodou MIG,když se použije TIG tak se materiál moc nepřidává.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Provarovani spoju karoserie - Body Seam Welding
jak píše Liborek 
Jenže GSX a TA28 mají docela rozdílnou sílu plechu,na celice je doslova papír.Samo že karoserii supry sme na žádnej rám nedávali.....A jistě,nesmí se udělat deset svárů hned zasebou kvůli možnosti pokroucení karoserie
Jenže GSX a TA28 mají docela rozdílnou sílu plechu,na celice je doslova papír.Samo že karoserii supry sme na žádnej rám nedávali.....A jistě,nesmí se udělat deset svárů hned zasebou kvůli možnosti pokroucení karoserie
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
