Zkusenosti, rady, dopruceni, obrazky, cemu se vyhnout apod.Auto nebude na rallye, takze zas takovej Hardcore to byt nemusi, ale kdyby se tady nasel nekdo, kdo uz to delal, budu rad
EDIT: Jedna se o Toyotu AE86, ale bude to platit minimalne pro vsechny RWD
máme tady takhle udělanou jednu karoserii supry a děláme tak spevnění karoserie na veteránech takzvaným šteftováním a dělí se na dvě kategorie a to tak že je vidět převařuješ po cca pěti cm spoje karoserie anebo druhá mnohem náročnější to jest odvrtávání plechu a dovařování,rozdílně náročné,rozdílně drahé...základem je holá karoserie .....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
Tohle téma se tady řešilo pár let zpátky - odnes jsem si z toho ponaučení, že když je to špatně udělané, tak se může karoserie při pnutí kroutit zcela špatně než by měla. Nicméně u mého auta to řešíme převařováním po cca 3-5 cm.
Krosmen píše:máme tady takhle udělanou jednu karoserii supry a děláme tak spevnění karoserie na veteránech takzvaným šteftováním a dělí se na dvě kategorie a to tak že je vidět převařuješ po cca pěti cm spoje karoserie anebo druhá mnohem náročnější to jest odvrtávání plechu a dovařování,rozdílně náročné,rozdílně drahé...základem je holá karoserie .....
prave o tom odvrtavani jsem se taky neco docetl...muzes se trosku rozepsat? Jakej je v tom pak rozdil? Opiskovanou kastli mam.
byl by někdo tak dobrý a vysvětlil mi proč se to dělá, při jakých příležitostech a jaké to má opodstatnění? nenašel sem žádnou relevantní odpověď. Z obrázků sem nějak vypozoroval o co trochu jde, ale nechápu moc význam. Díky
Simmy píše:byl by někdo tak dobrý a vysvětlil mi proč se to dělá, při jakých příležitostech a jaké to má opodstatnění? nenašel sem žádnou relevantní odpověď. Z obrázků sem nějak vypozoroval o co trochu jde, ale nechápu moc význam. Díky
Je to primo v odkazu kterej sem daval Libor....
# More predictable handling
# Quicker response in handling
# Less interior noises (creaking and squeaking)
sypu si popel na hlavu za to, jaký sem ignorant, přitom si stačilo jen nechat přeložit Liborův odkaz .. každopádně jsem o něco chytřejší.
Mě hlavně mátlo to, že co jsem podle toho klíčového slova vyhledával nějaké fotky, tak sem občas našel nekompletní auta, tak sem prvně myslel, jestli se ty auta prvně jakoby nerozebírají a potom nanovo nesvařujou dokupy, proto ten dotaz.
Takže díky
ono je to právě o tom jak se to dělá jaký je postup,co kdy kde bvařit tak aby se karoserie nekroutila.proto kastli veterána vaříme k rámu a poté teprve jde karoserie do pískovny a potom se teprve opravuje...
To proč se odvrtává a vyvyřuje vzniklá díra-pozor jen jeden plech ve spoji se odvrtává a pak se vyvařuje je ten že nenanášíš-nepřidáváš karoserii kila navíc tolik jako když ji jen šteftuješ přes plechy....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
jj, s tím vrtáním jen jednoho plechu to chápu ... jinak jak velký význam na tu váhu má to odvrtávání? kolik tak může být nárůst hmotnosti při použití te jednoduché metody? to bude max. v jednotkách kg ne? resp. ta pracnost se vyplatí? nebo se to dělá jen u vrcholových aut, kde se fakt hraje na každé kilo?
Krosmen píše:ono je to právě o tom jak se to dělá jaký je postup,co kdy kde bvařit tak aby se karoserie nekroutila.proto kastli veterána vaříme k rámu a poté teprve jde karoserie do pískovny a potom se teprve opravuje...
To proč se odvrtává a vyvyřuje vzniklá díra-pozor jen jeden plech ve spoji se odvrtává a pak se vyvařuje je ten že nenanášíš-nepřidáváš karoserii kila navíc tolik jako když ji jen šteftuješ přes plechy....
Diky Jen porad nechapu ten postup provareni spoju-piskovna-oprava.Vzdyt kdyz vím kdy a kde varit, tak muzu prece klidne napred kastli opiskovat a vyvarit a az pak zacit se "seam weldingem" nebo se pletu?
problém je ten že si nemůžeš dovolit nechat karoserii po opískování jen tak na vzduchu bez ochrany,proto u veteránů se karoserie ihned pozinkuje a teprve potm se vyvařují poškozená místa a karoserie se šteftuje.poté se zase nechá opískovat a nazinkovat načisto.....
ano nárůst je v řádech desítek kg...ale u závodních aut je to znát a co si budeme vyprávět když je to udělaný s odvrtáním,je to i vzhledově hezčí a čistší práce.Mám tady jednu karoserii ze supry kde bohužel je projekt pozastaven a leží tady pod sněhem.Jen pro představu šteftovaná je po třech cm a trvalo to 112 hodin práce jen to šteftování....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
Krosmen píše:problém je ten že si nemůžeš dovolit nechat karoserii po opískování jen tak na vzduchu bez ochrany,proto u veteránů se karoserie ihned pozinkuje a teprve potm se vyvařují poškozená místa a karoserie se šteftuje.poté se zase nechá opískovat a nazinkovat načisto.....
ano nárůst je v řádech desítek kg...ale u závodních aut je to znát a co si budeme vyprávět když je to udělaný s odvrtáním,je to i vzhledově hezčí a čistší práce.Mám tady jednu karoserii ze supry kde bohužel je projekt pozastaven a leží tady pod sněhem.Jen pro představu šteftovaná je po třech cm a trvalo to 112 hodin práce jen to šteftování....
Diky moc.Takhle drbat se s tim teda nebudem...nejaky to kilo navic budem muset prekousnout Porad jsi mi ale nevysvetlil ten postup proti krouceni te kastle
kdybych ti nějak dovezl holou kastli veterána a potřeboval vyvařit a zinek a provařit spoje kolik by mě to vyšlo
klidně sz, stejně se musím do dobříše ještě stavit za liborem kvůli wolfovi, tak to můžem probrat i osobně
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
Já ti připravim kalkulaci a až sem pojedeš proberem to osobně,proč jak kdy atd.....
Jen prosím napiš mi to tak alespoň týden dopředu že sem jedeš,musim si to nějak zorganizovat.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
Ja zvaram "posranu skodovku"...a musel som si spravit ram....na kotviace body naprav...
..kedze ten klampiar co mi "zvaral" podbehy a podlahu tu skodovku spravil na jednej starne o 5mm kratsiu...
takze vyznam ramu v tomto pripade plne chapem...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
JRD McLAREN píše:Ja zvaram "posranu skodovku"...a musel som si spravit ram....na kotviace body naprav...
..kedze ten klampiar co mi "zvaral" podbehy a podlahu tu skodovku spravil na jednej starne o 5mm kratsiu...
takze vyznam ramu v tomto pripade plne chapem...
dlouhou dobu sem si lámal hlabu jak na to aby se karoserie nekroutila a pak mi jeden člověk řek proč to vymejšlim tak složitě....že je to jednoduchý,prostě ji navař na rám a sundej až bude vyvyřená....jak prosté.takže rám má kolečka a celá kastle se tak stává pohyblivou i na převoz do "pískovny"..... jak jednoduché.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
Přírůstek o několik desítek cca o 25-30kg myslel Krosmen vč žaroveho zinkovani. Samotný stich welding přidá do 3kg podle velikosti karosérie a metodou MIG,když se použije TIG tak se materiál moc nepřidává.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
jak píše Liborek
Jenže GSX a TA28 mají docela rozdílnou sílu plechu,na celice je doslova papír.Samo že karoserii supry sme na žádnej rám nedávali.....A jistě,nesmí se udělat deset svárů hned zasebou kvůli možnosti pokroucení karoserie
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......