Samosvor

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Samosvor

Příspěvek od F.I.K »

Ahoj. Mám v plánu do jara pořídit samosvor na předokolku. Zatím rozmýšlím, jestli lamelu nebo quaife, ale o to mi teď nejde, měl bych možnost nechat upravit stávající diferák a to tak, že by se tam měl vložit nějaký mechanismus s třecíma plochama, co se bude opírat o planety silou okolo 1800Nm. Svornost by měla být okolo 40%. Nemá s tím někdo nějakou zkušenost, nebo aspoň odborný pohled na věc? :D Jde o to, že by mě to vyšlo cca na pětinu toho co quaife, ale mám strach jak taková vychytávka funguje a kolik toho vydrží...
Auto se používá převážně jako víkendovka, sem tam nějaký slalom apod. Nerad bych aby to vydrželo půl roku, nebo to dostatečně nefungovalo. Díky za rady a když někdo jen tak mimo téma přispěje s porovnáním lamely a torsenu z vlastní zkušenosti, tak se vůbec zlobit nebudu. :hlazeni
12204573_10204098570304569_2146086004_n.jpg

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: Samosvor

Příspěvek od Mr. Grimes »

nevim jestli najdes nekoho kdo pouziva tenhle typ "samosvoru". Phantom Grip a podobne variace, ty co pruzinami tlaci na satelity, pry casem ztrati svornost, predpokladam ze se dotykove plochy uplne vyhladi. Co se stane s obrousenym materialem muzeme hadat. A hlavne z principu, samosvor by mel pri zvyseni rozdilu otacek zvysit svornost, tahle nahrazka ale dela opak.
Ale nejsem expert na diferencialy, kdyz jsem viskozni differencial znicil (cca za pul roku), tak jsem ho rovnou svaril napevno.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Samosvor

Příspěvek od F.I.K »

To že časem ztratí je mi tak nějak jasné, stejně jako lamela. Jen je otázka jak dlouho to bude trvat, to, že tam někde budou zůstávat spony mě nenapadlo. Právě by mě zajímalo jak to funguje právě kvůli tomu rozdílu co popisujes. Asi se na to vykaslu a posetrim. Teď jeste jestli lamelu nebo torsen pro moje využití. Svarosvor by do toho asi nebyl úplně vhodný. :D

Uživatelský avatar
P.E.T.R
Příspěvky: 192
Registrován: 13 kvě 2012 14:01
Bydliště: Klatovy

Re: Samosvor

Příspěvek od P.E.T.R »

Svor jsem řešil a nakonec koupil lamelu. Do auta to budu dávat přes zimu, takže co napíšu, mam jen od kamarádů a z netu, reálná zkušenost teprve bude. :D Do auta na závody bych dal jedině lamelu, má lepší svornost i rychlejší "náběh" taky víc tahá za ruce. U víkendovky bych asi šel do Quaife, větší výdrž, nemusí se repasovat a je trochu "přívětivější" k řidiči. :D
Aktuálně: :D
2000 Citroen Saxo VTS 1.6 16V 150hp 791kg
2001 Peugeot 607 3.0 V6 152kW
2000 Citroen Saxo VTS 1.6 16V
1999 Citroen Saxo VTS 1.6 16V
2003 Mercedes-Benz Vito II 2.2CDI 110kW
???? Škoda 120S
podval

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvor

Příspěvek od Libor12 »

Když už jsme u té výroby... co takhle vačkový(kolíčkový) diferenciál svornost v rozsahu 0-100%
Přílohy
KdF82_differ1.jpg
KdF82_differ1.jpg (21.15 KiB) Zobrazeno 3745 x
KdF82_differ2.jpg
KdF82_differ2.jpg (27.46 KiB) Zobrazeno 3745 x
obr02.jpg
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Samosvor

Příspěvek od F.I.K »

Tohle se používá u offroadů ne? Já se v tomhle teda absolutně neorientuju, takže si nedokazu ani pořádně představit jak se v zatáčce něco takového zachová. :oops:

Progresss
Příspěvky: 1018
Registrován: 11 pro 2007 08:46

Re: Samosvor

Příspěvek od Progresss »

Na rozhodnutí o tomto udělátku mi stačilo do googlu napsat "Phantom grip fail" a bylo rozhodnuto :lol:

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvor

Příspěvek od honza 2.0 16v »

kolíkovej samosvor opravdu do závodničky..funguje on/off a pokud najíždíš do zatáčky s ubraným a byť ještě v zatáčce trochu přidách, zavře se a jedeš jak se zavařeným ..u FWD auta celkem zábava jak to sápe za volant :) pak tě to hodí proti stromu a máš plný ruce práce.. jinak z kolíkovýho lezou dobrý zvyku pokud nejedeš v záběru a kolíky se volně přesejpaj - takový menší železářství spek


měli jsme to před 10 lety na favoritu a šel pryč... 1.důvod byl výše popsanej; 2. důvodem bylo že se misky ve kterých běhali kolíky docela opotřebovávali..takže se to amatérsky řešilo mírným vypodkládáním misek dokud to šlo...


pak lamela - zde se dá bavit o jednostranným a oboustranným (sada lamel brzdí jeden či oba vstupy do diferáku) ten celkem rozumě funguje.. problémem může bejt životnost lamel a pružin u opravdu ostrýho použití... (u závoďáku to posíláme 1 za sezonu na repas..)


šnekovej - vzhledem, že to používá velká část OEM u FWD šel bych do šneka, asi nejmíň "zrádný" pro běžnýho uživatele... dokonce mi tu jedno quaife leží na stole a čeká na vhodný soukolí stálýho převodu... a nevidím an tom nic co by se mělo výhledově posrat

Uživatelský avatar
Svobda
Příspěvky: 183
Registrován: 10 pro 2009 00:06
Bydliště: KV kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvor

Příspěvek od Svobda »

Montoval jsem do námi oturbene primery,kde už to bylo potřeba :-) . Diff je od Mfactory snekac . Pasoval přesně za stavající open diff .
Změna asi taková jaká se očekávala da se stim jezdit normálně volant to chce držet pořádně i tak umí zatahat. Pokud si v zatáčce pohrajes krásné pomůže zatocit . V pomalých vracakach hodně velká změna . Na lamelak to asi nemá ,ale bez udrzbovost vyhrává. Musíš si promyslet na co bude určen ObrázekObrázek
stavitelné podvozky www.DGR-PODVOZKY.cz
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut

Uživatelský avatar
Angličák
Příspěvky: 832
Registrován: 02 pro 2005 18:27
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvor

Příspěvek od Angličák »

Mám v autě lamelový, je to min. 30 let stará věc, teprve letos jsem pravděpodobně jako první uživatel vyměnil olej (neplést si s náplní samotné převodovky) a jede dál. Nemyslím si, že by předtím v oturbeném Escortu zažíval jen krásné věci, u mne zažívá jen strast, násilí spolu se silničním terorismem a funguje i nadále dobře. Povrch lamel nebyl ani po těch x letech zničený stylem, který jsem očekával, takže tolik k výdrži lamelového svoru. Co se týče funkce, nemohu s ničím srovnat, ale mohu srovnat s tím, kdy jsem to tam neměl. Je pak třeba se znovu učit jezdit, neb to má výrazně jiný jízdní projev, dle mého tak výrazně lepší, že nechápu, jak bez toho jde žít.
Naposledy upravil(a) Angličák dne 10 lis 2015 09:21, celkem upraveno 1 x.
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW

Uživatelský avatar
Svobda
Příspěvky: 183
Registrován: 10 pro 2009 00:06
Bydliště: KV kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvor

Příspěvek od Svobda »

Anglicak to s tebou musím souhlasit i tady hned pak sednes a kurna to je naprd bez . Po tom co jsem jezdil s nissanama i se slabim VLSD tak mi potom BMW přidají jak nemocný když ho nemají
stavitelné podvozky www.DGR-PODVOZKY.cz
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut

Uživatelský avatar
fereros2
Příspěvky: 320
Registrován: 08 říj 2012 12:19
Bydliště: Cheb

Re: Samosvor

Příspěvek od fereros2 »

Já měl v e36 lamelovej z M3, takže počítám, že taky nebylo s ním zacházeno jak v bavlnce, já jen vyměnil olej aby se neřeklo a možná svoří ještě dodnes 8)

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Samosvor

Příspěvek od F.I.K »

Děkuju za názory, ten phantom grip už jsem tedy zavrhl a jelikož mám nabídku na skoro nejetý quaife za 14000,- tak nakonec asi zvítězí ten, ještě uvidím, do jara času dost. 8)

Uživatelský avatar
P.E.T.R
Příspěvky: 192
Registrován: 13 kvě 2012 14:01
Bydliště: Klatovy

Re: Samosvor

Příspěvek od P.E.T.R »

Za 14t asi není co řešit, pokud to nemáš vyloženě na závody, tak ho ber.
Aktuálně: :D
2000 Citroen Saxo VTS 1.6 16V 150hp 791kg
2001 Peugeot 607 3.0 V6 152kW
2000 Citroen Saxo VTS 1.6 16V
1999 Citroen Saxo VTS 1.6 16V
2003 Mercedes-Benz Vito II 2.2CDI 110kW
???? Škoda 120S
podval

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“