Samosvor
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Samosvor
Ahoj. Mám v plánu do jara pořídit samosvor na předokolku. Zatím rozmýšlím, jestli lamelu nebo quaife, ale o to mi teď nejde, měl bych možnost nechat upravit stávající diferák a to tak, že by se tam měl vložit nějaký mechanismus s třecíma plochama, co se bude opírat o planety silou okolo 1800Nm. Svornost by měla být okolo 40%. Nemá s tím někdo nějakou zkušenost, nebo aspoň odborný pohled na věc? Jde o to, že by mě to vyšlo cca na pětinu toho co quaife, ale mám strach jak taková vychytávka funguje a kolik toho vydrží...
Auto se používá převážně jako víkendovka, sem tam nějaký slalom apod. Nerad bych aby to vydrželo půl roku, nebo to dostatečně nefungovalo. Díky za rady a když někdo jen tak mimo téma přispěje s porovnáním lamely a torsenu z vlastní zkušenosti, tak se vůbec zlobit nebudu.
Auto se používá převážně jako víkendovka, sem tam nějaký slalom apod. Nerad bych aby to vydrželo půl roku, nebo to dostatečně nefungovalo. Díky za rady a když někdo jen tak mimo téma přispěje s porovnáním lamely a torsenu z vlastní zkušenosti, tak se vůbec zlobit nebudu.
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: 14 črc 2012 17:22
Re: Samosvor
nevim jestli najdes nekoho kdo pouziva tenhle typ "samosvoru". Phantom Grip a podobne variace, ty co pruzinami tlaci na satelity, pry casem ztrati svornost, predpokladam ze se dotykove plochy uplne vyhladi. Co se stane s obrousenym materialem muzeme hadat. A hlavne z principu, samosvor by mel pri zvyseni rozdilu otacek zvysit svornost, tahle nahrazka ale dela opak.
Ale nejsem expert na diferencialy, kdyz jsem viskozni differencial znicil (cca za pul roku), tak jsem ho rovnou svaril napevno.
Ale nejsem expert na diferencialy, kdyz jsem viskozni differencial znicil (cca za pul roku), tak jsem ho rovnou svaril napevno.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
Re: Samosvor
To že časem ztratí je mi tak nějak jasné, stejně jako lamela. Jen je otázka jak dlouho to bude trvat, to, že tam někde budou zůstávat spony mě nenapadlo. Právě by mě zajímalo jak to funguje právě kvůli tomu rozdílu co popisujes. Asi se na to vykaslu a posetrim. Teď jeste jestli lamelu nebo torsen pro moje využití. Svarosvor by do toho asi nebyl úplně vhodný.
Re: Samosvor
Svor jsem řešil a nakonec koupil lamelu. Do auta to budu dávat přes zimu, takže co napíšu, mam jen od kamarádů a z netu, reálná zkušenost teprve bude. Do auta na závody bych dal jedině lamelu, má lepší svornost i rychlejší "náběh" taky víc tahá za ruce. U víkendovky bych asi šel do Quaife, větší výdrž, nemusí se repasovat a je trochu "přívětivější" k řidiči.
Aktuálně:
2000 Citroen Saxo VTS 1.6 16V 150hp 791kg
2001 Peugeot 607 3.0 V6 152kW
2000 Citroen Saxo VTS 1.6 16V
1999 Citroen Saxo VTS 1.6 16V
2003 Mercedes-Benz Vito II 2.2CDI 110kW
???? Škoda 120S
podval
2000 Citroen Saxo VTS 1.6 16V 150hp 791kg
2001 Peugeot 607 3.0 V6 152kW
2000 Citroen Saxo VTS 1.6 16V
1999 Citroen Saxo VTS 1.6 16V
2003 Mercedes-Benz Vito II 2.2CDI 110kW
???? Škoda 120S
podval
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samosvor
Když už jsme u té výroby... co takhle vačkový(kolíčkový) diferenciál svornost v rozsahu 0-100%
- Přílohy
-
- KdF82_differ1.jpg (21.15 KiB) Zobrazeno 3745 x
-
- KdF82_differ2.jpg (27.46 KiB) Zobrazeno 3745 x
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Samosvor
Tohle se používá u offroadů ne? Já se v tomhle teda absolutně neorientuju, takže si nedokazu ani pořádně představit jak se v zatáčce něco takového zachová.
Re: Samosvor
Na rozhodnutí o tomto udělátku mi stačilo do googlu napsat "Phantom grip fail" a bylo rozhodnuto
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Samosvor
kolíkovej samosvor opravdu do závodničky..funguje on/off a pokud najíždíš do zatáčky s ubraným a byť ještě v zatáčce trochu přidách, zavře se a jedeš jak se zavařeným ..u FWD auta celkem zábava jak to sápe za volant pak tě to hodí proti stromu a máš plný ruce práce.. jinak z kolíkovýho lezou dobrý zvyku pokud nejedeš v záběru a kolíky se volně přesejpaj - takový menší železářství
měli jsme to před 10 lety na favoritu a šel pryč... 1.důvod byl výše popsanej; 2. důvodem bylo že se misky ve kterých běhali kolíky docela opotřebovávali..takže se to amatérsky řešilo mírným vypodkládáním misek dokud to šlo...
pak lamela - zde se dá bavit o jednostranným a oboustranným (sada lamel brzdí jeden či oba vstupy do diferáku) ten celkem rozumě funguje.. problémem může bejt životnost lamel a pružin u opravdu ostrýho použití... (u závoďáku to posíláme 1 za sezonu na repas..)
šnekovej - vzhledem, že to používá velká část OEM u FWD šel bych do šneka, asi nejmíň "zrádný" pro běžnýho uživatele... dokonce mi tu jedno quaife leží na stole a čeká na vhodný soukolí stálýho převodu... a nevidím an tom nic co by se mělo výhledově posrat
měli jsme to před 10 lety na favoritu a šel pryč... 1.důvod byl výše popsanej; 2. důvodem bylo že se misky ve kterých běhali kolíky docela opotřebovávali..takže se to amatérsky řešilo mírným vypodkládáním misek dokud to šlo...
pak lamela - zde se dá bavit o jednostranným a oboustranným (sada lamel brzdí jeden či oba vstupy do diferáku) ten celkem rozumě funguje.. problémem může bejt životnost lamel a pružin u opravdu ostrýho použití... (u závoďáku to posíláme 1 za sezonu na repas..)
šnekovej - vzhledem, že to používá velká část OEM u FWD šel bych do šneka, asi nejmíň "zrádný" pro běžnýho uživatele... dokonce mi tu jedno quaife leží na stole a čeká na vhodný soukolí stálýho převodu... a nevidím an tom nic co by se mělo výhledově posrat
Re: Samosvor
Montoval jsem do námi oturbene primery,kde už to bylo potřeba . Diff je od Mfactory snekac . Pasoval přesně za stavající open diff .
Změna asi taková jaká se očekávala da se stim jezdit normálně volant to chce držet pořádně i tak umí zatahat. Pokud si v zatáčce pohrajes krásné pomůže zatocit . V pomalých vracakach hodně velká změna . Na lamelak to asi nemá ,ale bez udrzbovost vyhrává. Musíš si promyslet na co bude určen
Změna asi taková jaká se očekávala da se stim jezdit normálně volant to chce držet pořádně i tak umí zatahat. Pokud si v zatáčce pohrajes krásné pomůže zatocit . V pomalých vracakach hodně velká změna . Na lamelak to asi nemá ,ale bez udrzbovost vyhrává. Musíš si promyslet na co bude určen
stavitelné podvozky www.DGR-PODVOZKY.cz
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut
Re: Samosvor
Mám v autě lamelový, je to min. 30 let stará věc, teprve letos jsem pravděpodobně jako první uživatel vyměnil olej (neplést si s náplní samotné převodovky) a jede dál. Nemyslím si, že by předtím v oturbeném Escortu zažíval jen krásné věci, u mne zažívá jen strast, násilí spolu se silničním terorismem a funguje i nadále dobře. Povrch lamel nebyl ani po těch x letech zničený stylem, který jsem očekával, takže tolik k výdrži lamelového svoru. Co se týče funkce, nemohu s ničím srovnat, ale mohu srovnat s tím, kdy jsem to tam neměl. Je pak třeba se znovu učit jezdit, neb to má výrazně jiný jízdní projev, dle mého tak výrazně lepší, že nechápu, jak bez toho jde žít.
Naposledy upravil(a) Angličák dne 10 lis 2015 09:21, celkem upraveno 1 x.
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
Re: Samosvor
Anglicak to s tebou musím souhlasit i tady hned pak sednes a kurna to je naprd bez . Po tom co jsem jezdil s nissanama i se slabim VLSD tak mi potom BMW přidají jak nemocný když ho nemají
stavitelné podvozky www.DGR-PODVOZKY.cz
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut
Re: Samosvor
Já měl v e36 lamelovej z M3, takže počítám, že taky nebylo s ním zacházeno jak v bavlnce, já jen vyměnil olej aby se neřeklo a možná svoří ještě dodnes
Re: Samosvor
Děkuju za názory, ten phantom grip už jsem tedy zavrhl a jelikož mám nabídku na skoro nejetý quaife za 14000,- tak nakonec asi zvítězí ten, ještě uvidím, do jara času dost.
Re: Samosvor
Za 14t asi není co řešit, pokud to nemáš vyloženě na závody, tak ho ber.
Aktuálně:
2000 Citroen Saxo VTS 1.6 16V 150hp 791kg
2001 Peugeot 607 3.0 V6 152kW
2000 Citroen Saxo VTS 1.6 16V
1999 Citroen Saxo VTS 1.6 16V
2003 Mercedes-Benz Vito II 2.2CDI 110kW
???? Škoda 120S
podval
2000 Citroen Saxo VTS 1.6 16V 150hp 791kg
2001 Peugeot 607 3.0 V6 152kW
2000 Citroen Saxo VTS 1.6 16V
1999 Citroen Saxo VTS 1.6 16V
2003 Mercedes-Benz Vito II 2.2CDI 110kW
???? Škoda 120S
podval